Булеварди и улици с павета в Пловдив ще бъдат асфалтирани, за да се намали шумът в града, съобщи главният еколог на общината Христо Минков. Първи в списъка е стратегическият булевард "Васил Априлов", на който паважът ще бъде подменен с асфалт в участъка от Централна жп гара до кръстовището на областната администрация.
Европейската агенция за околна среда обяви м. г. Пловдив за град с най-мръсен въздух в целия ЕС. За решаване на проблема в бюджета на общината т. г. за екодейности са заделени над 40 млн. лв. "Нивото на праховите частици във въздуха е над нормите, а ветровете в Пловдив са главно от запад и носят прах от обработваемите земи. Затова ще изграждаме лесозащитни пояси от дървета в западната и северозападната част на града", каза екологът.
Източник: в. "Труд"








jijo99
на 22.08.2011 г.
Пълна простотия, просто няма кой да го нареди като хората. Паважа в чужбина се изкупува на такива високи цени че просто не е истина. Поредната Гавра с Пловдив- да вземат тогава и калдъръма в стария Пловдив да сменят с павета.
kosara
на 22.08.2011 г.
аз съм за
Veselin111
на 22.08.2011 г.
Супер, айде само дано да е по скоро, че си изпочупихме колите...
the_plovdivian
на 22.08.2011 г.
Павирани улици в някои западноевропейски градове има, но те имат или историческа стойност като булевард Champs-elysees, на който между другото на националния празник на Франция се правят паради с танкове и друга тежка верижна техника и асфалт е просто немислим или придават автентичен вид на архитектурен резерват (каквато е пловдивската улица Иван Вазов, на която почти всички къщи са паметници на културата) или са МАЛКИ УЛИЧКИ в центъра и не затормозяват движението. Всички основни градски артерии в западна Европа с много малки изключения имат ИДЕАЛНО ГЛАДЪК асфалт. Много моля, но булевардите Васил Априлов, Пещерско шосе (в павирания си участък), Македония, Хаджи Димитър, Царевец нямат нищо общо нито с Париж, нито с Рим, нито с Барселона. Не случайно навремето ужасяващо грозния и беден квартал на бежанци от Македония и беломорска Тракия е бил наречен ИРОНИЧНО, на майтап, Кючук Париж (в превод от турски - МАЛКИЯ Париж), въпреки че е приличал много повече на малкия Диарбекир. Това са улици с некачествени павета, некачествено подредени и още по-некачествено пренареждани, изключително крива вълнообразна настилка, на която автомобилът подскача и дрънчи неистово. Архитектурата по тези булеварди нито е на двеста години, нито е хубава, нито прилича на нещо, че да е автентична. Напротив - Васил Априлов и Македония в по-голямата си част са едни от най-грозните булеварди в цяла България. А най-грозни и кичозни са сградите, построени в последните 20 години, особено тези от 90те години на 20ти век. И окаяната пътна настилка и тротоари допълнително засилват мизерния ефект.
pininfarina
на 22.08.2011 г.
Мда, за това по Холадния и Испания и къде ли не са толкова загубени, че павират централните си части, докато ние ще слагаме асфалт - по-погляма тъпотия като оправдание за поредната далавера не очаквах. Паважът придава друг облик на улицата и е престиж. Няма да шуми при добро пренареждане, ама пък шум на парички няма да има.
the_plovdivian
на 22.08.2011 г.
Павираните улици освен, че са много шумни, са и много прашни. Вгледайте се и вижте лятно време особено, когато отдавна не е валяло, какъв прахоляк се вдига от трафика по такива улици. Не знам как го правят в Париж, Рим, Прага и Барселона, но там нито прах има, нито пушилка. Предполагам, че там паветата са подредени върху твърда настилка (КОЕТО Е ДВОЙНА РАБОТА), а не върху пясък, както е при нас. Отделно паветата са много по-плътно подредени, без фуги между тях, откъдето става и разместването и замърсяването. От тази гледна точка не знам дали в Пловдив може да си позволим павирани улици. Представете си да поставим, примерно, бетонна основа, че отгоре да наредим павета за красота - луда работа, не сме от класата на Париж. За мен е приемливо павирани да са малките улички, които са с нищожен трафик, ограничение на скоростта до 30 км/ч и нулево преминаване на тежкотоварни МПС. Тогава такава настилка би била удачна. В много западноевропейски градове и дори в Турция малките улички ги правят не рядко от бетонни павета, без фуги между тях, каквото са например в Макдрайв до ВСИ. По големите булеварди с натоварен трафик, първо настилката трябва да издържа 40-тонен камион, второ да е с по-добро сцепление за по-къс спирачен път, тъй като скоростта е до 50 км/ч, трето ако може и да е по-безшумна, и четвърто - да не поврежда автомобилите на данъкоплатците. Аз лично избягвам павираните улици, дори и ако трябва да заобиколя - предполагам не съм единствен. С което навъртявам повече км и замърсявам излишно града. Но си харесвам личния автомобил и собствения комфорт. Така, че не се косете, но е прав иначе пародийния общински еколог Христо Минков, че това една от ЕФЕКТИВНИТЕ мерки в борбата със запрашаването и шума в Пловдив. Лъжа е само, че са предвидени 40 милиона лева за в бюджета на общината за такива дейности. Пари за Пловдив ще има, когато градът докаже на централната власт, че може да ги харчи практично, разумно, честно и почтено, целесъобразно, професионално и грижата на добър стопанин. Този кмет, този общински съвет и тази администрация не го могат.
Коко
на 21.08.2011 г.
А знаете ли, че някои от улиците покрай тютюневите складове на ул. "Иван Вазов" бяха асфалтирани преди много години, а сега изровиха до дъно асфалта и пак си е 100 годишният паваж. Просто няма контрол в/у фирмите, които строят и копаят навсякъде.Абсолютно съм против махането на паважа.Само след няколко години ще стане по-зле.Израснал съм на ул. "Иван Вазов " и не мога и не искам да си представя асфалтирана тази емблематична за града ни улица.
Коста Тодоров
на 21.08.2011 г.
няма живи майстори за редене на паветата и това е факт, бул. Васил Априлов е трагичен, отбягвам го винаги когато мога :)
vojda66
на 21.08.2011 г.
Сетиха се че и на нас пловдивчаните ни куца инфраструктората,лошото е че Чомаков тегли едни 50мил.лв. с тая цел а се оказаха че едва стигнаха за половината и някой улици като Богомил ги направиха на половина.Много добро хрумване точно преди избори,ама 40 млн. са си пари.Миналата година Дянков изпари надеждите на Славчо за едни 30 млн. тея от къде ще ги вземат....Едва ли шума е причината да се сменят паветата и дано не съм прав че вече има купувач за тях и някой европеец няма да си павира я парка,я някоя търговска улица.За да ги има тези павета сме баталясали едно цяло тепе/Марково тепе/и навремето сме се гордеели с улиците си.Проблема не е че няма майстори,а че няма контрол и тея дето копат никой не ги контролира как са си въстановили след това настилките.А като ги асфалтират и статегическите инвеститори от ЕВН и ВиК почнат да копат по новата настилка тогава какво.Няма ли ясна визия за години напред и с мисъл за града ни ще си останем само с очакванията.
Пе 80
на 21.08.2011 г.
Някога добре оформените павирани улици се правиха за 100 години.
QUEENSBRIDGE
на 21.08.2011 г.
какво значи шумен...по-скоро повечето коли са се изкъртили от тия паважи,повечето паваж е супер неравен отделно има много дупки...за разлика от жълтите павета в София
Rezon
на 21.08.2011 г.
Изцяло подкрепям позицията на госпожа Кръстева! Живея на бул. В.Априлов, да шумно ми е. Но много по-малко пари са необходими за набирането и обучението на специализирана бригада за нареждането на паветата! Освен, че е силно канцерогенен асфалтовият прах, сега в тези жеги ако беше асфалтова лицата, щяхме да се задушим съвсем! Крайно време е да се построи още един мост над реката(някъде около Марица-Гарден), да се забрани тежкотоварният транспорт през ул.Васил Априлов. Поддръжка на паветата, редовно нощно миене на улицата, видеокамери за следене за неправилно паркиране край тротоарите, също и да се следи с тези камери и за превишаване на допустимата скорост.
Ольооо
на 21.08.2011 г.
Тъкмо като ги съберат ще направят пътя за с.Лилково който не е правен от 25-30 год.
Ольооо
на 21.08.2011 г.
Да не забравят и бул Македония и Авксентий Велешки
SkiGeorgi
на 21.08.2011 г.
Искам да вметна, че се пропуска и още една подробност - голяма част от майсторите, които нареждаха качествено паветата, не са сред живите...
Ники 83
на 21.08.2011 г.
Васил Априлов и 6-ти Септеври са ужасни!Единственият участък с добре нареден паваж, за който се сещам е между Найчо Цанов и Мотоцентъра.А и Лев Толстой го бива.
S Tonchev
на 21.08.2011 г.
Никой не отрича факта, че е по лесно да ги продадеш от колкото преподредиш :) За едно съм съгласен обаче, че шума който се отделя при натоварен трафик е доста по силен от на асфалт, скоро ми се наложи да говоря покрай края на 6ти септ., мисията беше почти невъзможна...
joroRsh
на 21.08.2011 г.
Не на паветата по булевардите!!!
DimitarK
на 21.08.2011 г.
да, това наистина е много по-голям проблем - вълнообразните пътища, колкото и да ги кърпят, каквото и да ги правят те си искат реконструкция от а до я, искат се и геодезисти да ги изправят и да оправят наклоните за да няма локви, следователно и в такъв момент да се погледнат шахтите и канализациите отдолу за да не се разкопава 1 месец след това (има такива случаи но не помня за какво точно), трябва всичко да се обмисли по план и да се изгради като мостовете( или поне този зад панаира)
Голфаровото Гоче
на 21.08.2011 г.
Щом си от тази махала трябва да знаеш, че е на това дередже след копането от преди 20 години /западно от осевата линия/. Същото е положението и с Димитър Талев и Менделеев. Иван Вазов не е копана и естествено изглежда по друг начин.
Иван Драганов Стоянов
на 21.08.2011 г.
''Васил Априлов'' освен, че е шумен, неразчертан като платна булевард е и доста неравен. Живея на пресечка на булеварда до парковете, но на една кооперация място от него. Преди да стане кооперация бяхме в къща и се тресеше от движението. Дано стане по-добре с асфалта. Тези павета в този им вид са отживелица. Вярно, че са ''вечни'', но без специализирана поддръжка не става. От друга страна ни пазят от пистови мотори лятото, което ще е неизбежно с чисто нов асфалт и такава апетитна права ... В крайна сметка съм ЗА оставянето на паветата, но пренареждането им май ще е по-трудоемко от нов асфалт и едва ли биха се навили. Пък и те искат да променят, после да кажат - ето това и това им направихме, а те пак недоволни ...
Shitstorm
на 21.08.2011 г.
Явно за здравата пътна настилка има повече апетити, от колкото за изпочупения мрамор от площада (иначе от отдавна да го бяха сменили с грозна настилка като тази на главната) .... по-шумно било - извинения. А за нискокачествения асфалт, който се накъдря още по време на гаранционния си период какво да кажем?
trai4opolkovnika
на 21.08.2011 г.
ЗАПОчВА ГОЛЯМА ДАЛАВЕРА ЗА МИЛИОНИ
Иван Асен
на 21.08.2011 г.
Г-н Минков, не си много умен. Не павираните убици като такива пречат, а лошо подреждане на паветата. Как не пречат на хората в Брюксел, Рим и Барселона, а пречат на теб. Дано да те махнат гербаджиите. Много си некадърен. Казват, че алкохолът замъглявал мозъка.
Krasteva
на 21.08.2011 г.
Кои от тези неща са изпълнени за 2010 та??? Линка към програмата е http://www.plovdiv.bg/images/stories/10.2-Ekologiya/10.2.3.1-Upravlenie_na_KAV/Aktual_Plan_2009_wsiczko_kor_23092009.pdf "Табл. 4.1. Списък на мерките със специален приоритет за изпълнение до края на календарната 2010 г. -Промяна на технологията за почистване на уличната мрежа и обществените места; прекратяване ръчното метене с метли; извършване на дейността със специализирана техника, гарантираща отстраняване на прахта от настилките без разпрашаване" -Промяна в организацията за почистване на уличната мрежа и въвеждане на двустепенна система за текущо (с предвидената кратност на изпълнение) и генерално почистване (изпълнение на дейността след предварителна подготовка по освобождаване на района от паркирали по улиците автомобили и др.обекти и съоръжения) със сезонна честота; изготвяне и приемане на план-график за изпълнение -Използване на превантивни средства срещу обледяване на уличната мрежа, несъздаващи условия за разпрашаването им и вторичен унос -Разработване и въвеждане на процедура за идентифициране и контрол на източниците на прахови емисии на всички строителни обекти, осъществявани на територията на общината; в процедурата да се определи честотата и обхвата на проверките, както и създаването на база данни за извършения контрол -Разработване и въвеждане в действие на процедура за контрол по предоставяне, поддържане и възстановяване на тротоарна площ, предоставена за строителни дейности като "тротоарно право" налагаща на ползвателя изпълнение на мерки, недопускащи разпиляване и изнасяне на прахообразуващи материали извън строителната площадка -Разработване и въвеждане на процедура за контрол на фирмите за производство на строителни разтвори и за откриване на потенциални източници на прахови емисии на територията на площадките им; в процедурата да се определи честотата и обхвата на проверките, както и създаването на база данни за извършения контрол -Пълна забрана за движение на МПС в кв."Капана" с определяне на часови интервал, през не натоварената част от денонощието, за достъп на обслужващите комунални и зареждащите транспортни средства - Въвеждане на система "зелена вълна" за основните артерии на ЦГЧ в отсечките им: фЂЂ№ бул. "Цар Борис ІІІ Обединител" от колелото на панаира до кръстовището на бул. "Хр.Ботев"; фЂЂ№ бул. "Руски" и бул. "В.Априлов" - от кръстовищата с бул. "България" до колелото на Централна гара; фЂЂ№ бул. "България" - от колелото на панаира до кръстовището с бул. "В.Априлов"; фЂЂ№ бул. "6-ти септември" от кръстовището с бул. "Цар Борис ІІІ Обединител" до кръстовището с бул. "В.Априлов"; фЂЂ№ бул. "Хр.Ботев" от колелото на Централна гара до бул. "Цар Борис ІІІ Обединител"
The Mask
на 21.08.2011 г.
Някой скоро минавал ли е по ул. Лев Толостой, зад Автото и Строителния? Скоро я бяха разкопали изцяло, подменяха тръби. Вчера като минах по нея, паветата ми се сториха доста зле подредени. Явно вече наистина няма добри майстори.
Pld
на 21.08.2011 г.
Новината не е изненада. Обезличаването на Пловдив не е от вчера, но трябва да се признае, че в последните 2 мандата, в тази насока, се извърши толкова, колкото в предишните 60 години не е извършвано! Градът се превръща в селище тип "миньорски" и процесът е необратим!Имал съм случай и друг път да пиша за павираните улици, но явно това е лишено от смисъл. На всички, възторжено приветстващи, асфалтирането на улици - да припомня, че асфалтовият прах е доказан канцероген. В случай, че знаят какво означава това. За вида на един богат , в миналото град, но прекроен по вижданията на управниците си, всички със селско потекло - просто няма смисъл да се коментира!Всички, инвестирали в последните години, за да живеят в него, с мисълта, че е втори в страната и развитието му е гарантирано(?) - просто са се минали !
Цветелина Бориславова
на 21.08.2011 г.
Лоша идея,да обезличат така града .Представете си асфалтирани улици и след време дупки по тях.
7G
на 21.08.2011 г.
Паветата няма нужда да бъдат махани,а имат нужда от поддръжка,уважаеми другарю еколог. Аз самият живея до оживена павирана улица,но не искам да я асфалтират! Като сме тръгнали,знаеш ли кво викам? - Я да вземем да махнем и Стария град,па да вдигнем 5-6 МОЛ-а,а?
Krasteva
на 21.08.2011 г.
"Европейската културна столица", пардон! Представете си в ПАриж, РИм, Барселона, Амстердам, Хага да махнат паветата за да направят асфалтова настилка..Малееееееее!! В цял свят тази настилка се счита за ЛУКС! Тя създава аристократичния и истински градски облик на старите европейски градове! Тази настилка е здрава и красива! Тя трябва да се поддържа, да се пази!!!!! Шахтите са окрадени и запушени и улиците не се мият както съм виждала да се прави в гореспоменатите градове! Всички фирми които разкопават не възстановяват павираните учатъци и никой не намира това за проблем! Бездействие, бездействие и простотия! Долни крадци и селяндури!Закупете съвременна техника за почистване вместо да унищожавате града! Нали никой не си мисли че като унищожат хубавата настилка от павета и градът ни ще стане по-чист!!!Нямам думи!
Millla
на 21.08.2011 г.
Голяма грешка.
Krasteva
на 21.08.2011 г.
Престъпници! Ще асфалтират павираните улици! Работят като луди за обезличаването и опошляването на облика на Пловдив!!!!! Това е ясен начин за поредно точене и крадене на парите ни! Не мият улици и тротоари както се правеше по татово време и блестеше и както сами са написали че трябва да правят в програмите си!Разнасят пясъка със самоделни метли като упорито НЕ ИЗПЪЛНЯВАТ собствената си програма за подобряване качеството на атмосферния въздух години и години наред ! Според тази програма колите в центъра трябваше да са изчезнали! Конкретно са написали за Капана че до края на 2010 не трябва да има НИТО ЕДНА КОЛА ! Строежите са безобразни, с пясъци и мръсотия които си стоят с години и няма кой да ги санкционира и накара да спазят разпоредбите!!!! Същите строителни бандити изсичат безпроблемно дърветата пред новите си кооперации! Всичко това и абсолютното бездействие на отдел екология и не само бездействие но и противодействието им, тяхното и това на фирма Чистота + Паркове и градини дават като резултат цитирания мръсен въздух! Далавераджиите веднага си наумиха обаче да откраднат още милиони, като ги налеят във фирмичките, които рецидивно асфалтират НИКАЧЕСТВЕНО! Паветата също ще отидат на вилите на мутрите! Безобразие! Няма да позволим и това! Аз лично ще сезирам европийската комисия! Европейската столица си унищожава павираните улици ...мале-мале!!!!
katerinabori
на 21.08.2011 г.
Единственото сигурно нещо е ,че на есен има избори!
furiously
на 21.08.2011 г.
дано не се сбъднат очакванията ми - да хвърлят асфалта върху паветата
Graphite
на 21.08.2011 г.
Не го вярвам!
EFG
на 21.08.2011 г.
Крайно време беше,браво.
Ботев 1912
на 21.08.2011 г.
Това с павираните улици трябваше да се случи отдавна. Особено като се сетя за отсечката пред Бриколажа или за доста от натоварените булеварди в Кючук Париж...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!