ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
20066 839 (4.2%) 16409 217 014 8 944 (4.1%) 181 622 101 441 177 2 184 273 (2.2%) 73 325 507
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
За да няма неясноти: Всичко за "Модър - Царевец" тук!
Автор: Диана Бикова 15:46 / 07.01.2021Коментари (2)9148
Интервю със заместник-кмета по строителство Пламен Райчев за проекта "Модър - Царевец"

- Днес беше направена първа копка на проекта "Модър – Царевец“. Какво точно включва той?

- Обхватът на проекта "Модър – Царевец“ е от бул. "Хаджи Димитър“ до ул. "Коматевско шосе“. Ще се изпълнява на три подетапа. Днес направихме първа копка на първия етап, който смятаме да реализираме – от "Коматевско шосе“ до жп прелеза. Знаете, че тук сме тясно свързани с южния канализационен колектор, който минава по цялото протежение на "Модър – Царевец“. Изцяло сме зависими от тях, защото изграждането на водопровода и колектора е в проекта на южния канализационен колектор на ВиК. Т.е. те трябва да тръгнат и ние да работим успоредно с тях.

В този обхват предвиждаме улица "Модър“ да бъде удвоено платното. То ще бъде две по 7.50 метра плюс разделител от 2 метра и тротоари от двете страни. Планираме в западната част да има и велоалея, която да развие веломрежата в град Пловдив. Нашето виждане е на по-късен етап тя да продължи през булевард "Александър Стамболийски“ след реализирането и удвояването му в годините напред и да се свърже с "Цар Симеон“ в "Тракия“.

Вторият етап, през който успоредно ще върви строителството на някои от елементите, е от бул. "Хаджи Димитър“ пак до прелеза. Специално за велоалеята също ще се предвиди на този етап развитието й към "Пещерско шосе“ и бул. "Свобода“, тъй като там имаме готови проекти. Имаме готови технически проекти за рехабилитацията на бул. "Хаджи Димитър“ и за удвояването на ул. "Царевец“ до бул. "Свобода“. По ул. "Царевец“ имаме няколко отчуждения, по които се работи в момента и се надявам до средата на годината да приключим. След това ще търсим пари за реализирането на този участък, който е независим от "Модър – Царевец“, но, тъй като това е всеобхватен проект, започваме от една част и имаме стратегия за неговото развитие в перспектива.

Ще бъдат направени от страната на район "Западен“ две локални платна към болница "Каспела“ по улица "София“ на запад и на изток към жилищните сгради. Ще бъде направено кръстовище на ул. "Колхида“, което да обслужва Транспортна болница от западна посока и в източна – жилищните сгради, Бърза помощ и т.н.

- Кръгово или обикновено кръстовище?

- Четириклонно кръстовище ще бъде, не кръгово. Това, което показвам, е идейна разработка. Строителното разрешение е издадено на идейна фаза. Всяка една фаза ще бъде разработена и съгласувана с експлоатационните дружества.

Това е много важна част от средния ринг на Пловдив, която ще разтовари много сериозно движението между районите "Южен“ и "Западен“ и с тази част – средния ринг в западна посока, ние започваме един мащабен проект, който имаме идея да завърши с построяването на мост над Марица – между бул. "Копривщица“ и бул. "България“.

- Реално какво точно и буквално от утре какво ще се прави?

- От утре започва разчистването на терена, там, където са отчуждени териториите в новоизграждащото се западно платно до Транспортна болница. Има постройки на някои отчуждени територии, които трябва да бъдат съборени, да се подравни пътното легло, да започнат изкопите за сградните водопроводни и канализационни отклонения, да се започне да се прави изкопа за газификация, защото районът тук е снабден с много комуникация – освен канализационен колектор, има и напорен водопровод чугун, който е Ф 500, има и друг по-малък водопровод за обслужване на сградите, има газификация, има интернет и кабелни проводи. Сложен е проектът от тази гледна точка, но минимално щадящо и там където е възможно да работим, ще работим навсякъде докато тръгне южния канализационен колектор.

- Съгласувани ли са дейностите по този проект с ВиК и южния колектор?

- Проектът на идейна фаза е съгласуван с всички експлоатационни дружества. Доколкото съм запознат, вече е избран изпълнител за южния канализационен колектор. Разговаряли сме с управителя на ВиК г-н Николов, с който сме се разбрали те да минат и след това ние да довършим нашите строително-ремонтни дейности.

- Кметът днес каза, че ще се започне от южната страна, т.е. от ул. "Модър“?

- Ще се започне от южната част на линията, но платното, което ще започнем, е в западната част. По него няма да минава транспорт, защото то не е изградено. Няма да създаваме дискомфорт за хората, защото те ще минават по съществуващото трасе на този етап. Всички дейности, които можем да извършим по нашия проект, без да засягаме територия, в която ще минава южния канализационен колектор, за да можем да не разкопаем и да го оставим, защото там не знаем колко ще продължи процедурата – може да се обжалва и да продължи с месеци обжалването.

- Какво се случва с пасарелката и хората как ще преминават?

- Проектът затова е на етапи, като първите два – на юг и на север от пробива, ще се работят без да засягаме пасарелката. Така гражданите ще могат да минават през нея. В третия етап, когато започнем същинския подлез, тази пасарелка ще бъде премахната и ще бъде затруднено движението на пешеходци в тази зона, но ще помолим гражданите за няколко месеца да ни простят това прегрешение, за да можем да изградим проходите заедно с асансьорите.

Успоредно на трасето ще има проходи, подлези, в които ще бъде пешеходното движение, съответно със стълбища за инвалиди и асансьори, за да отговорим на нормативните изисквания за достъпна среда.

- Колко метра надолу ще се слезе?

- Повече от 10 метра ще бъдат шлицовите стени в тази зона. Сериозен проект е.

Пробивът е направен в зоната на жп линията, ние ще го надградим в зоната, където ние сме собственици. Същинският пробив с бетонната плоча е реализиран по проект на НКЖИ. Ние ще го развием в двете посоки с шлицови стени и с пробива в нашия проект и ще свържем двата проекта. Т.е. когато е правен, основната конструкция под линията е направен и е зарит. Ние ще разкопаем, ще удължим в двете посоки и ще направим пътното платно за преминаване на автомобили и съответно – подлезите за пешеходци, заедно с асансьорите.

- Наши читатели питат ще се реализират ли проектите за свързаните с пробива бул. "Хаджи Димитър“ и ул. "Царевец“, тъй като от години се чака техния ремонт и разширение?

- Нашата идея е след като завършим "Модър – Царевец“ да продължим развитието на този проект с рехабилитацията на бул. "Хаджи Димитър“ и удвояването на ул. "Царевец“, като пресичаме бул. "Пещерско шосе“ и стигаме чак до бул. "Свобода“. Казах ви, че имаме проектна готовност, трябва да минат отчуждения на няколко имота.

Проектът "Модър – Царевец“ ще се реализира 3 години не защото технически не е възможно да стане за по-кратко време, а защото сме притиснати от финансирането. Разсрочили сме го за 3 години в бюджета, тъй като на този етап планираме да бъде реализиран изцяло с бюджетни средства. Естествено, ако Общински съвет ни разреши и ни даде мандат да изтеглим кредит можем да го направим и с ускорени темпове, но това вече е решение на Общинския съвет.

- По етапи кое колко ще струва?

- Стойността на обекта е 11.5 млн. лв. с ДДС. Финансирането го планираме в 3-годишен аспект, като тази година предлагаме на Общински съвет да бъде одобрени 4.5 млн. лв. за първия етап, т.е. за строително-ремонтни дейности по ул. "Модър“. Ние ще продължим чисто физически и в другите зони, нищо че няма да бъде осигурено финансирането, защото не може да прекъснем строителния обект. Строителят също е наясно, че плащанията ще бъдат извършени в този период от 3 години на части.

За другите етапи не мога да кажа колко ще струват, тъй като разработката е цялостна. Проектът е на инженеринг и има някои неща, които ще се променят в движение, но планираме с тези средства от 11.5 млн. да завършим целия обект.

- В общата сума предвидени ли са така наречените 10% за непредвидени разходи?

- В този проект непредвидените са по-малко. Когато се правят проекти на инженеринг не може да предвидим непредвидени разходи, тъй като при инженеринга проектирането върви успоредно със строителството. Така че ние имаме една макрорамка от 11.5 милиона, в която трябва да се вмести строителя според нашите изисквания. Надявам се, че той си е направил разчет да направи целия обект в обхвата от "Хаджи Димитър“ до "Коматевско“.

- Ще има ли спирки за градския транспорт?

- Транспортната схема ще се развива в тази част и ще могат да преминават автобуси от градския транспорт. Предвидили сме няколко спирки, които се виждат на графичната част – на ул. "Царевец“, преди и след прелеза и на ул. "Модър“.

- Отчуждителните процедури завършени ли са?

- В обхвата на проекта са завършени.

- По продължението, по бул. "Александър Стамболийски“, не се работи, така ли?

- Мислим за удвояването на целия булевард "Александър Стамболийски“, но тук ще е малко по-сложно, защото има повече имоти за отчуждаване. По тази тема работи колежката Балчева. Идеята на ръководството е "Александър Стамболийски“ също да бъде удвоен – от "Коматевско“ до връзката му с "Цар Симеон“, с големия жп надлез, който ще бъде построен, в "Тракия“, за да се затвори самия ринг на града. Каквото и да е, не можем да работим без да минат ВиК, без южния канализационен колектор. Това ни е план – успоредно с работите, които ще се осъществяват по "Александър Стамболийски“ за канализационните колектори на южния обходен колектор, ние да започнем с планирането и проектирането на "Александър Стамболийски“ в удвоения си габарит.

- В първата част, по ул. "Модър“, не сте ли "вързани“ пак с ВиК? Първо те да минат и после вие?

- Точно така. Затова ще работим по платното, по което няма канализация. По цялото протежение на проекта ще работим там, където няма колектор. Когато те минат, ние продължаваме с пътното легло, за да завършим проекта. Там, където е възможно да работим без да си пречим, ще го направим.



Още по темата: общо новини по темата: 118
25.01.2021 »
07.01.2021 »
07.01.2021 »
29.12.2020 »
12.12.2020 »
22.10.2020 »
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Какво ще се случи с десетките големи дървета, които са по продължение на Модър, както и от другата страна по Царевец към Хаджи Димитър? Това са дървета на над десет години?
на 07.01.2021 г.
-1
 
 
А за булевард Северн, кога ще изчистим неяснотиите?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.


Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.
Волейболен клуб Локомотив Пловдив
Локо в Лига Европа, сезон 2020/2021
Грипна епидемия обхвана страната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои проекти трябва да бъдат финансирани със заем?
Модър-Царевец
Бетонен мост
Нов мост над р.Марица
Кръстовище на две нива до Водната палата
Продължението на бул. "Северен“
Други
Не трябва да се тегли заем
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: