ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
За да няма неясноти: Всичко за "Модър - Царевец" тук!
Автор: Диана Бикова 15:46 / 07.01.2021Коментари (2)19311
Интервю със заместник-кмета по строителство Пламен Райчев за проекта "Модър - Царевец"

- Днес беше направена първа копка на проекта "Модър – Царевец“. Какво точно включва той?

- Обхватът на проекта "Модър – Царевец“ е от бул. "Хаджи Димитър“ до ул. "Коматевско шосе“. Ще се изпълнява на три подетапа. Днес направихме първа копка на първия етап, който смятаме да реализираме – от "Коматевско шосе“ до жп прелеза. Знаете, че тук сме тясно свързани с южния канализационен колектор, който минава по цялото протежение на "Модър – Царевец“. Изцяло сме зависими от тях, защото изграждането на водопровода и колектора е в проекта на южния канализационен колектор на ВиК. Т.е. те трябва да тръгнат и ние да работим успоредно с тях.

В този обхват предвиждаме улица "Модър“ да бъде удвоено платното. То ще бъде две по 7.50 метра плюс разделител от 2 метра и тротоари от двете страни. Планираме в западната част да има и велоалея, която да развие веломрежата в град Пловдив. Нашето виждане е на по-късен етап тя да продължи през булевард "Александър Стамболийски“ след реализирането и удвояването му в годините напред и да се свърже с "Цар Симеон“ в "Тракия“.

Вторият етап, през който успоредно ще върви строителството на някои от елементите, е от бул. "Хаджи Димитър“ пак до прелеза. Специално за велоалеята също ще се предвиди на този етап развитието й към "Пещерско шосе“ и бул. "Свобода“, тъй като там имаме готови проекти. Имаме готови технически проекти за рехабилитацията на бул. "Хаджи Димитър“ и за удвояването на ул. "Царевец“ до бул. "Свобода“. По ул. "Царевец“ имаме няколко отчуждения, по които се работи в момента и се надявам до средата на годината да приключим. След това ще търсим пари за реализирането на този участък, който е независим от "Модър – Царевец“, но, тъй като това е всеобхватен проект, започваме от една част и имаме стратегия за неговото развитие в перспектива.

Ще бъдат направени от страната на район "Западен“ две локални платна към болница "Каспела“ по улица "София“ на запад и на изток към жилищните сгради. Ще бъде направено кръстовище на ул. "Колхида“, което да обслужва Транспортна болница от западна посока и в източна – жилищните сгради, Бърза помощ и т.н.

- Кръгово или обикновено кръстовище?

- Четириклонно кръстовище ще бъде, не кръгово. Това, което показвам, е идейна разработка. Строителното разрешение е издадено на идейна фаза. Всяка една фаза ще бъде разработена и съгласувана с експлоатационните дружества.

Това е много важна част от средния ринг на Пловдив, която ще разтовари много сериозно движението между районите "Южен“ и "Западен“ и с тази част – средния ринг в западна посока, ние започваме един мащабен проект, който имаме идея да завърши с построяването на мост над Марица – между бул. "Копривщица“ и бул. "България“.

- Реално какво точно и буквално от утре какво ще се прави?

- От утре започва разчистването на терена, там, където са отчуждени териториите в новоизграждащото се западно платно до Транспортна болница. Има постройки на някои отчуждени територии, които трябва да бъдат съборени, да се подравни пътното легло, да започнат изкопите за сградните водопроводни и канализационни отклонения, да се започне да се прави изкопа за газификация, защото районът тук е снабден с много комуникация – освен канализационен колектор, има и напорен водопровод чугун, който е Ф 500, има и друг по-малък водопровод за обслужване на сградите, има газификация, има интернет и кабелни проводи. Сложен е проектът от тази гледна точка, но минимално щадящо и там където е възможно да работим, ще работим навсякъде докато тръгне южния канализационен колектор.

- Съгласувани ли са дейностите по този проект с ВиК и южния колектор?

- Проектът на идейна фаза е съгласуван с всички експлоатационни дружества. Доколкото съм запознат, вече е избран изпълнител за южния канализационен колектор. Разговаряли сме с управителя на ВиК г-н Николов, с който сме се разбрали те да минат и след това ние да довършим нашите строително-ремонтни дейности.

- Кметът днес каза, че ще се започне от южната страна, т.е. от ул. "Модър“?

- Ще се започне от южната част на линията, но платното, което ще започнем, е в западната част. По него няма да минава транспорт, защото то не е изградено. Няма да създаваме дискомфорт за хората, защото те ще минават по съществуващото трасе на този етап. Всички дейности, които можем да извършим по нашия проект, без да засягаме територия, в която ще минава южния канализационен колектор, за да можем да не разкопаем и да го оставим, защото там не знаем колко ще продължи процедурата – може да се обжалва и да продължи с месеци обжалването.

- Какво се случва с пасарелката и хората как ще преминават?

- Проектът затова е на етапи, като първите два – на юг и на север от пробива, ще се работят без да засягаме пасарелката. Така гражданите ще могат да минават през нея. В третия етап, когато започнем същинския подлез, тази пасарелка ще бъде премахната и ще бъде затруднено движението на пешеходци в тази зона, но ще помолим гражданите за няколко месеца да ни простят това прегрешение, за да можем да изградим проходите заедно с асансьорите.

Успоредно на трасето ще има проходи, подлези, в които ще бъде пешеходното движение, съответно със стълбища за инвалиди и асансьори, за да отговорим на нормативните изисквания за достъпна среда.

- Колко метра надолу ще се слезе?

- Повече от 10 метра ще бъдат шлицовите стени в тази зона. Сериозен проект е.

Пробивът е направен в зоната на жп линията, ние ще го надградим в зоната, където ние сме собственици. Същинският пробив с бетонната плоча е реализиран по проект на НКЖИ. Ние ще го развием в двете посоки с шлицови стени и с пробива в нашия проект и ще свържем двата проекта. Т.е. когато е правен, основната конструкция под линията е направен и е зарит. Ние ще разкопаем, ще удължим в двете посоки и ще направим пътното платно за преминаване на автомобили и съответно – подлезите за пешеходци, заедно с асансьорите.

- Наши читатели питат ще се реализират ли проектите за свързаните с пробива бул. "Хаджи Димитър“ и ул. "Царевец“, тъй като от години се чака техния ремонт и разширение?

- Нашата идея е след като завършим "Модър – Царевец“ да продължим развитието на този проект с рехабилитацията на бул. "Хаджи Димитър“ и удвояването на ул. "Царевец“, като пресичаме бул. "Пещерско шосе“ и стигаме чак до бул. "Свобода“. Казах ви, че имаме проектна готовност, трябва да минат отчуждения на няколко имота.

Проектът "Модър – Царевец“ ще се реализира 3 години не защото технически не е възможно да стане за по-кратко време, а защото сме притиснати от финансирането. Разсрочили сме го за 3 години в бюджета, тъй като на този етап планираме да бъде реализиран изцяло с бюджетни средства. Естествено, ако Общински съвет ни разреши и ни даде мандат да изтеглим кредит можем да го направим и с ускорени темпове, но това вече е решение на Общинския съвет.

- По етапи кое колко ще струва?

- Стойността на обекта е 11.5 млн. лв. с ДДС. Финансирането го планираме в 3-годишен аспект, като тази година предлагаме на Общински съвет да бъде одобрени 4.5 млн. лв. за първия етап, т.е. за строително-ремонтни дейности по ул. "Модър“. Ние ще продължим чисто физически и в другите зони, нищо че няма да бъде осигурено финансирането, защото не може да прекъснем строителния обект. Строителят също е наясно, че плащанията ще бъдат извършени в този период от 3 години на части.

За другите етапи не мога да кажа колко ще струват, тъй като разработката е цялостна. Проектът е на инженеринг и има някои неща, които ще се променят в движение, но планираме с тези средства от 11.5 млн. да завършим целия обект.

- В общата сума предвидени ли са така наречените 10% за непредвидени разходи?

- В този проект непредвидените са по-малко. Когато се правят проекти на инженеринг не може да предвидим непредвидени разходи, тъй като при инженеринга проектирането върви успоредно със строителството. Така че ние имаме една макрорамка от 11.5 милиона, в която трябва да се вмести строителя според нашите изисквания. Надявам се, че той си е направил разчет да направи целия обект в обхвата от "Хаджи Димитър“ до "Коматевско“.

- Ще има ли спирки за градския транспорт?

- Транспортната схема ще се развива в тази част и ще могат да преминават автобуси от градския транспорт. Предвидили сме няколко спирки, които се виждат на графичната част – на ул. "Царевец“, преди и след прелеза и на ул. "Модър“.

- Отчуждителните процедури завършени ли са?

- В обхвата на проекта са завършени.

- По продължението, по бул. "Александър Стамболийски“, не се работи, така ли?

- Мислим за удвояването на целия булевард "Александър Стамболийски“, но тук ще е малко по-сложно, защото има повече имоти за отчуждаване. По тази тема работи колежката Балчева. Идеята на ръководството е "Александър Стамболийски“ също да бъде удвоен – от "Коматевско“ до връзката му с "Цар Симеон“, с големия жп надлез, който ще бъде построен, в "Тракия“, за да се затвори самия ринг на града. Каквото и да е, не можем да работим без да минат ВиК, без южния канализационен колектор. Това ни е план – успоредно с работите, които ще се осъществяват по "Александър Стамболийски“ за канализационните колектори на южния обходен колектор, ние да започнем с планирането и проектирането на "Александър Стамболийски“ в удвоения си габарит.

- В първата част, по ул. "Модър“, не сте ли "вързани“ пак с ВиК? Първо те да минат и после вие?

- Точно така. Затова ще работим по платното, по което няма канализация. По цялото протежение на проекта ще работим там, където няма колектор. Когато те минат, ние продължаваме с пътното легло, за да завършим проекта. Там, където е възможно да работим без да си пречим, ще го направим.



Още по темата: общо новини по темата: 235
26.03.2024 »
22.03.2024 »
05.03.2024 »
02.03.2024 »
28.02.2024 »
15.01.2024 »
предишна страница [ 1/40 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
Какво ще се случи с десетките големи дървета, които са по продължение на Модър, както и от другата страна по Царевец към Хаджи Димитър? Това са дървета на над десет години?
на 07.01.2021 г.
-2
 
 
А за булевард Северн, кога ще изчистим неяснотиите?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Стрелба в Москва
Бомби в училищата
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: