Читател потърси Plovdiv24.bg, за да разкаже: "Здравейте, изпращам ви видеофайл с новата организация на движението на кръстовището на Мебелна къща. За какво иде реч? Движейки се по "Менделеев" в посока Асеновград, имаме две ленти, от които е разрешено да направим ляв завой по посока ЖК "Тракия", като има и знак, че е разрешен и обратният завой (на видеото се вижда), за да може да се стигне до "Ритейл парк".
С новата организация при разрешен ляв и обратен завой от "Менделеев", на идващите от "Тракия" се разрешава десен завой по посока "Ритейл парк" и хоп, кой е с предимство (изгледайте видеото)?
Тази организация е абсурдна, може би някой управляващ ще нареди да се премахне знакът за обратен завой, но това няма да реши реално проблема. Предложение - възстановява се старата организация и се разрешава от две ленти десния завой по посока "Ритейл парк" на идващите от "Тракия", подобно на кръстовището между "Княгиня Мария Луиза" и "Източен".
Колко празни приказки изприказва БПФК_1912, докато категорично отказва да прочете и осмисли какво пише в чл. 35 (4) от ЗДвП, който иначе претендира да познава. Щеще да е смешно, ако не беше страшно, защото всеки ден се разминаваме на пътя с такива високи претенции без покритие...
Смешното е, че продължаваш да цитираш член и алинея от закона, които нямат никакво отношение към въпросното място и изобщо към въпросната ситуация! Смешното е, че дори не осъзнаваш защо тези член и алинея нямат общо, защото дори не осъзнаваш разликата между СВЕТОФАРНА УРЕДБА и СВЕТЛИНЕН СИГНАЛ. Убеден съм, че дори не знаеш какво е второто! Ако искаш заповядай на това кръстовище, аз ще правя десен, а ти ще правиш обратен завой и ще ме удариш пък да видим после господата от КАТ на кого ще пишат акт, съгласен ли си?
Господата от КАТ са се изказали. Върни се и прочети какво са отговорили на ivan_1983. Упоритостта ти е забележителна. Но също и плашеща, защото може да убие някого на пътя. Ей така, докато си мислиш, че си прав...
До БПФК_1912, ако наистина мислиш, че "Няма случай в ЗДвП, в който правещият ляв/обратен завой е с предимство пред правещият десен завой!", погледни кръстовището на Победа с Димитър Стамболов и преосмисли какво си написал.
В София от поне 15 години големите кръстовища се регулират по този начин, а през повечето от тях пък преминават и трамваи. Как пък до сега никой не забеляза "противоречието в закона"??? Ейййй големи откриватели станахте новопловдивчаните от Смолян и Пазарджик. Ама първо научете тоя пусти ЗДвП и после седнете да критикувате, глупаци!
И преди време пак имаше подобни дискусии (последната май беше за кръстовищято на сточна гара). Мисля, че е крайно време да излезе официален представител на ДЪРЖАВАТА, например шефа на КАТ и да каже с ПРОСТИ думи - ако има секция за десен завой, с предимство са тези, правещи обратен... Вместо в сутрешните блокове и в новините на телевизиите да говорят глупости, да съобщават подобни казуси. Такива ситуации има във всички по-големи градове!
С предимство е обратния завой, обаче много малко хора го знаят това и почти никой не дава предимство. Който не вярва да прочете ЗДВП - раздел маневри и раздел преминаване през кръстовищата. Ако някой спори без да е прочел закона, лек му път.
А казаха ли при сегашната регулация кой е в правото си? Все пак ако случайно стане ПТП докато те се съгласуват, кой ще е виновния, че на застрахователите не им пука за съгласуването.
По правилник обратен завой се прави от най-лявата лента в най-дясната. Знаците стоп,път с предимство и път без предимство важат при НЕработещ светофар. При обратен завой се изчаква насрещното движение т.н. идващите от Тракия. Десен завой се прави от най-дясната в най-дясната лента ( не средната). Това не е светофар с допълнителна секция както е този на Освобождение и Цариградско където са с допълнителна секция идващите по Цариградско и с предимство са правещите обратен завой
Мале колко мъка има. Кой бил на път с предимство, кой не, кой завивал надясно? Създава се конфликтна ситуация, защото очевидно повечето водачи не знаят кой е с предимство. В случая това са тези, които правят ОБРАТЕН завой, по простата причина, че на другите завиващи надясно им свети зелено, НО от СЕКЦИЯ за надясно. Ето какво пише в ЗДвП: Раздел VII. Завиване надясно или наляво. Чл. 35. (4) Завой надясно е позволен при червена светлина на светофара само при наличие на съответен пътен знак или СВЕТЛИНЕН СИГНАЛ, като водачът е длъжен да пропусне пешеходците, ДА НЕ ПРЕЧИ НА ДВИЖЕНИЕТО и да завие, когато се е уверил, че пътят е СВОБОДЕН за преминаване. Въпреки това обаче ако завиващите надясно си завиват в дясна лента, а тези които праввят обратен в средна се избягва конфликта.
Няма случай в ЗДвП, в който правещият ляв/обратен завой е с предимство пред правещият десен завой! В случая си цитирал закона за завиване на ЧЕРВЕНА СВЕТЛИНА, докато в случая казусът е, че на завиващите на дясно ИМ СВЕТИ ЗЕЛЕНА СВЕТЛИНА. Ама чукча писател, не читател.
Колега ботевист, спазвай добрия тон. Не ме призовавай да "връщам книжка" или да "мисля". Звънни в Сектор Пътна полиция, за да ти разяснят казуса. Заблудата ти предполагам идва от това, че едните правят обратен завой, а другите завиват надясно. Основният светофар на първите е зелен обаче. Този, който завива с отделна зелена секция го прави, когато пътят е свободен. Грешката ми в случая е, че визуално се заблудих, че има допълнителна зелена стрелка за десен завой, а то си е цяла дясна секция. Но и в двата случая чакат тия със зеления основен светофар. Може да се извиниш после ако прецениш. Жив и здрав
БПФК_1912, в сериозна грешка си, майна. Не бъркай кръстовищата в София, на които се прави неразрешен обратен завой с конкретната ситуация в Тракия, където и десния, и обратния завой са разрешени, и става въпрос наистина за предимство по закон в такава ситуация. А не къде как било и се случвали нещата, и как никога не били минавали камиони и автобуси (споменати по-долу от други коментиращи) значи проблем няма и да не ги мислим. То и на Христо Ботев с Найчо Цанов тия с дясната секция са с предимство, но не заради десния завой, а защото тези с обратния завой са в нарушение на закона (обратен завой на Н. Цанов в посока тримонциум на кръстовището с Хр. Ботев не е разрешен). С две думи не си прав. И а ко много държиш, че си прав, само кажи ден и час заедно да идем в КАТ. Който от нас не е прав ритуално да си върне книжката.
И двамата си върнете книжките, веднага. После не се чудете защо стават толкова много катастрофи из града и околията. Просто хората очевидно не знаят закона и предимствата! В София, например, където такова регулиране на големите кръстовища е факт от поне 10 години, до сега не е имало никога подобен казус и кръстовищата ВСЕ ОЩЕ се регулират по този начин. Дали това противоречи на ЗДвП в двумилионен град??? При все, че на повечето от теака регулираните кръстовища дори преминават и трамваи??? НАУЧЕТЕ СЕ ДА КАРАТЕ И ПОСЛЕ ИЗКАЗВАЙТЕ МНЕНИЕ! Знаете ли какво изобщо представлява този така цитиран от вас "светлинен сигнал" и каква е разликата между него и това какъв цвят свети СВЕТОФАРА?? Не се ли замислихте поне за момент, че ако сте прави, то има противоречие в самата алинея на закона, защото хем свети червена светлина, хем имало някакъв позволяващ светлинен сигнал???? Като не знаете, поне МИСЛЕТЕ!
В случая обаче завиващите надясно минават на червен светофар със секция и попадат в регулацията на Чл. 35, точка (4) а именно "Завой надясно е позволен при червена светлина на светофара само при наличие на съответен пътен знак или светлинен сигнал (секция)(стрелка), като водачът е длъжен да пропусне пешеходците, да не пречи на движението и да завие, когато се е уверил, че пътят е свободен за преминаване." Тоест може да премине след като пропусне всички останали участници в движението!
Човекът много точно е цитирал закона, като ключовите думи са с главни букви. Завиването надясно при червен светофар е позволено при наличие на светлинен сигнал /допълнителна зелена стрелка/ като водачът е длъжен да пропусне пешеходците, ДА НЕ ПРЕЧИ НА ДВИЖЕНИЕТО и да завие, когато се е уверил, че пътят е СВОБОДЕН за преминаване.
Я да видим кои съфорумници са си купили книжки. Най-голяма тежест от сигналите има регулировчика, после са светлинните сигнализации, после знаците и най-накрая е маркировката. Така, при работещи сфетофари няма значение ляв или десен завой правиш, а дали си на пътя с предимство или не. Друг е въпроса, че ако на това широко кръстовище не можете да се разминете, не знам къде ще можете!
В този клип 12 (дванадесет) коли правят десен завой и САМО 3 (ТРИ) от тях влязоха в дясната лента!!!! Останалите 9 (ДЕВЕТ) влизат в средната (а един се опита да се включи направо в лява лента).... Това е АБСУРДА!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.