Изтъкнатият пловдивски уролог проф. Димитър Шишков разкритикува мерките, които Националният оперативен щаб налага. Plovdiv24.bg публикува написаното от професора в социалната мрежа без редакторска намеса.
"Не знам колко е компетентен епидемиологично щабът за борба с пандемията, но всеки ден има безумни решения, които ще доведат до тотално блокиране на здравеопазването и липса на здравни грижи за пациентите, които не се болни от вируса.
Безумното решение всяка болница да открива отделения за инфектирани болни ще доведе до постепенно налагане на карантина на цели болници (засега само отделни отделения и клиники). Заразените обикновено се отделят от здравите! Сега ще имаме във всяка болница заразени и отделяне на "излишен" медицински персонал за лечението им.
Какво ще се случи с карциномно болните, кардиологично болните, хронично болните и спешно болните!? Вероятно ще се лекуват сами?! Те и без това вече са свикнали! Вече има само едно заболяване и то е - коронавирус! Пример е Неврохирургията в Пловдив, която вече е под карантина. Ако сега има тежка черепно-мозъчна травма, тя къде ще отиде!? При Св. Петър вероятно!
Постепенно некомпетентността на щабовете ще доведе до блокиране на големите работещи болници, които имат звена, които са единствени и уникални! Не може да се избира болница, която е в центъра на града, няма паркинг, няма нормален достъп и няма обучен персонал. Всички заразени във всички болници! Няма такава глупост!
Омръзна ми да гледам щабаджии с несравнимо его и тотална досада при даване на отговори. При всеки опит да се дадат добри прагматични съвети, те се отхвърлят. Ще останем без медицински персонал! Всяка болница трябва да има строг пропуск и съмнителните болни да се насочват към определените за лечение места, които са по далеч от скупчване на незаразени болни и здрави граждани!"








lifestile
на 29.03.2020 г.
Точно този изтъкнат уролог преди няколко години искаше да ме реже на мига , че единият ми бъбрек бил спрял а другият всеки момент щял да се запуши. Само след два дни на снимката се оказа , че нямам и песъчинка.... Компетентен е само в помпането на пари. Сволачи!!!
Светла Върбанова
на 29.03.2020 г.
Не разбрах кой дезинфекцирарџ?ѓ
Hristina Spasova 1
на 28.03.2020 г.
Поне болниците ще бъдат оборудвани с нова техника и персоналът обучен за действия при кризи
Nina Andonova
на 28.03.2020 г.
Еми докторе като си толкова компетентен свърши и ти нещо,стига сте философствали
Нели Ганева 1
на 28.03.2020 г.
Най лесно е на готова, свършена работа да намираш косури !!Който не работи, той не греши !!
Коста Колев
на 28.03.2020 г.
Масова паника и изкривяване на реалността , точно в това сме най-добри !
Сергей Пройчев
на 28.03.2020 г.
Митьо Шишков е готин пич.Вярно стана политик и като отида с някой близък той да го оперира,после се оказва че го е пуснал на стажанта и аз съм се изложил.Но иначе е прав-не може да правят инфекциозни отделения-те трябва да са отделно.Ако пламне една голяма болница като Пещерско или Окръжна ще стане страшно.
Romeo Transpotars
на 28.03.2020 г.
Всички ще умрем... По скоро от глад
ДобрияУилХънтинг
на 27.03.2020 г.
До някъде е прав, че не може да се затварят цели клиники, а камо ли болници... Неврологията е жизнено важна за болницата, защото недай си боже, а то неминуемо, ще се случи, има нужда от това отделение, къде, ще отидат. Всеки ден стават инциденти, катастрофи, не е нормално да се затваря клиниката. Според мен, най-доброто решение е да се изолират контактните и да се дезинфекцира клиниката, а след това да се възобнови работата на отделението.
tupalupa777
на 27.03.2020 г.
Въпросният "изтъкнат" ЛЕКАР е...... Уролог и политик, лидер на ДБГ-Пловдив ...нещо като " честна лека жена"
Angel Papalichev
на 27.03.2020 г.
Поредното / ОРЕЛ РАК И ЩУКА / Питам Защо!????
Eduard Hovanesian
на 27.03.2020 г.
От кога този Г-н (уролог) стана инвекционист, епидемиолог и т. н
Йовка Пеева
на 27.03.2020 г.
Доволна съм от оперативния щаб.Всеки ден ни информират подробно .И мерките ,които са взели трябва да се спазват .Да бъдем дисциплинирани и спокойни и подготвени за всичко ,а пък дай Боже да не се случи.
Vera Petrova
на 27.03.2020 г.
Браво на този лекар
Румен Гергов
на 27.03.2020 г.
Дават пари само за Covid19 и някои трябва даа ги прибере
Mariela Karagyozova
на 27.03.2020 г.
Този изтъкнат Пловдивски лекар, явно има проблеми със слуха.
Мария Манчева
на 27.03.2020 г.
Господ да ни пази - такива бъркотии ще станат че наистина само Свети Петър ще ги оправи !!!
Doychevy Familia
на 27.03.2020 г.
Тоя не е лекар ,а шарлатанин
Соня Кузмова
на 27.03.2020 г.
Пуснаха депутатите в отпуска и се започна.
Gergana Yankovska 1
на 27.03.2020 г.
Мутафчийски изрично обясни, че в болници, където се лекуват хора болни от рак и където се извършва лъчетерапия, няма да бъдат настанявани пациенти с коронавирус!
Diana Guncheva
на 27.03.2020 г.
Браво докторе,
Pavlin Pavlov 1
на 27.03.2020 г.
много точно
Sneja Kacarska
на 27.03.2020 г.
Напълно съм съгласна с доктора.
Ivan Prasev
на 27.03.2020 г.
Трябва да ги свалим! Защото ще ни затрият!
Петър Крушаров
на 27.03.2020 г.
Абсолютно прав !
Ilia Yordanov
на 27.03.2020 г.
Нашенски манталитет, да плюем!
To Forward Dimitri Kostov
на 27.03.2020 г.
Доктора е апсолютно прав дано го чуят
Ilia Yordanov
на 27.03.2020 г.
Всеки може да критикува!
Лалка Вълкова
на 27.03.2020 г.
В източната част на Пловдив имаше белодробна болница на края на града с голям парк и паркинг но се съсипа сега като ни връхлетя пандемията уж щели да я възстновят но дали ще стане и кога ?.....
Мая Славова
на 27.03.2020 г.
Дано вземат критиката под внимание
Атанас Смилянов
на 27.03.2020 г.
Този прехвален генерал започна да става все по некомпитентен да е шеф на щаба с неговите грешни решения на моменти
Milka Draganova
на 27.03.2020 г.
прав е триабва да се пазим от вируса а другите болни каде сте се лекуват добппппппре казва лекариат тсе сте ни лекува СВЕТИ ПЕТАР
Borislav Bratanov
на 27.03.2020 г.
Да уточни по - конкретно, къде да бъдат изпращани болните от COVID 19, иначе стават много общи приказките му
добрия вълк
на 27.03.2020 г.
Шишков ... не адекватен си братче...та нали един или няколкостотин пациенти да дойдат при тебе, двама да са ...и те затварят...ще поддържаш легла и ще се подчиняваш или хващай гората...щаба и извънредното положение са над всички над мен над теб над всички...подчинявай се.... всичко друго е лош пример...и е по НК....
Янка Христо Христозови
на 27.03.2020 г.
Отлично д-р Шишков много сте прав.
Yuliya Ruzhina
на 27.03.2020 г.
Добре, ама каза се, че особено лошо влияе вирусът на хора със съпътстващи и хронични заболявания. Как точно вирусолозите в една специализирана за Ковид болница ще лекуват човека паралелно от Ковид и инфаркт недай си Боже, ако нямат нито познания, нито пък апаратура, щото болницата е за болни от Корона.
Марияна Бандева
на 27.03.2020 г.
Този лекар не е изтъкнат, а корумпиран, така че е доста нагло от негова страна да говори срещу колегите си.
Атанаска Талева
на 27.03.2020 г.
НАЙ- ПОСЛЕ ЕДИН УМЕН И КОМПЕТЕНТЕН СЪВЕТ
Antoniq Gocheva
на 27.03.2020 г.
Явно има доста хора , които не са наясно с нещата никой не говори за затваряне на болници и да се лекуват само с корона, просто има определени отделения които ще приемат по-леките случаи в дадени болници , а в други ще се настаняват само тежките.Всичко това го има описано в заповед от г-н Ананиев.
Mis Elli
на 27.03.2020 г.
Д-р Шишков -респект
Boyko Vasilev
на 27.03.2020 г.
Поемете веднага ръководството на щаба и държавата
Дани Величкова
на 27.03.2020 г.
Точно така, днес и аз се възмутих от обслужването.... Уж, частна беше болницата, всичко е за пари.....
Bobi Bobi
на 27.03.2020 г.
Много разбирачи се извъдиха напоследък. А пък този генерал защо постоянно е с униформа? Разбрахме, че е генерал и му видяхме много пъти пагоните сега да се облече с нещо по-така. Като за ежедневието
Мариянка Мирчева
на 27.03.2020 г.
При личната _не може! ПРи кардиолога_не може!Къде _при СВети ПЕтър???????
Luba Krusteva
на 27.03.2020 г.
Има къде да спрат колите ,задния двор на болницата Доктора не е наясно ,и за много други неща ... Дълго време е в парламента...
Kicka Terzieva
на 27.03.2020 г.
Сега чакаме пика, в това време хората дезинфекцират улиците си, действат, а ние чакаме тестовете и да се увеличи броя на заразените. После ще видим.
Мария Райчева
на 27.03.2020 г.
Има си щаб и вярвам само на него!
Мария Герова
на 27.03.2020 г.
Тиража се извършва в спешните отделения на съответната болница ,но как-тестове няма...Порочен кръг https://www.mh.government.bg/bg/novini/aktualno/zdravniyat-ministr-izdade-zapoved-za-izolaciya-na-/
Здравко Арнаудски
на 27.03.2020 г.
Само да попитам. Домусчиев докато боледуваше болницата беше затворена само за него - факт. Къде се лекуваха останалите пациенти, а други болни които имат нужда от редовни прегледи, хемодиализа и т.н. Така ли ще процедираме - един болен и затваряме цялата болница останалите болни по собствен план?
Добри Караколев
на 27.03.2020 г.
Българина си е долно човече. Като види някой да плюе по държавата веднага започва да му се кефи и му става фен :Д
Христина Гъркова
на 27.03.2020 г.
А какво ще правим ако изведнъж започнат да се разболяват стотици?От предварителна подготовка глава не боли.Дай Боже да не се наложи да ги използваме
Kalin Vasilev
на 27.03.2020 г.
Тоз корумпиран кавал, за който парите са пред здравето на пациентите - да не говори много.
Penka Mishina 1
на 27.03.2020 г.
Много точно казано.Разнасйите заразата вав всички болници..после И персонал няма да имате.Учете се от другите дарзави.Тук в Салзбург има една отделна зграда кам болнизата с капазитет 180легла И готовност на още една с 800легла..само за болни в това заболяване.
Petar Pashev
на 27.03.2020 г.
Най накрая някой да систематизира проблема! По тази тема мога съвсем точно да кажа кога ще приключи пандемията-след като власт имащите в Европа и света успешно преболедуват вирусарџ?‚рџ?‚рџ?‚рџ?‚
Veska Shentova 1
на 27.03.2020 г.
Дааааа,колко е лесно да критикуваш,Какво ли би било да сам да се нагърбиш с решаването на проблема?
Жени Атанасова
на 27.03.2020 г.
Браво!!!
Магда Мемлекетова 1
на 27.03.2020 г.
Прав сте д-р Шишков но има ли.кой да Ви чуе?
Todor Todorov 34
на 27.03.2020 г.
Хайде да запазим мълчание и веднъж да слушаме, а да не разсъждаваме.
Красимира Йотова
на 27.03.2020 г.
Не съм лекар, но мисля ,че е правилно.Има хора с различни заболявания,които при влошаване,трябва да им се окаже компетентна,лекарска помощ.При тези обстоятелства сега, много от тях биха се силно задълбочили или отнело живота,което преди извънредната ситуация не би могло да се случи.
Казвам Се Вероника
на 27.03.2020 г.
Генералът ясно съобщи, че специализираните клиники (онкоболни и т.н) естествено не трябва да имат отделения за инфекциозно болни. А при установена положителна проба за COVID-19 в отделение, същото се поставя под карантина и дезинфекция за 24 часа.
Fany Fany
на 27.03.2020 г.
В момента в Белгия разпределение на болните се прави в палатки пред болниците. Доброволците от Червен Кръст и дежурящи домашни лекари, посрещат,разпределят, преглеждат хората. Съмнителните за Covid19 се отделят и се тестват. След това са направени санитарни коридори, по които нуждаещите се от хоспитализация влизат в изолирани за целта отделения. Една и съща болница, но различни входове, коридори...
Petq Chokova
на 27.03.2020 г.
Мерките трябва да бъдат управлявани от епидемиолозите, а в момента не им се дава трибуна, за да ги чуем. А и тези, които командват обществото не ги чува....
Станчев Ивайло
на 27.03.2020 г.
Много точно и на място...
Димитър К Петров
на 27.03.2020 г.
Щабаджийте имат нужда да се освободят от работа мигновено
Bojidar Bohi 1
на 27.03.2020 г.
Изтъкнати мрънкачи изказват квалитетното си мнението като специалисти в тази област (а и във всяка една друга), само тук в коментари24...
nik604
на 27.03.2020 г.
България има пари за 140 дни, после - ше ядете бахура на короната...но гербопитеците калинки , те са угоени и захранени с вашите парички...деразйте за 23456 дни тотална блокада
Иван Ватралев
на 27.03.2020 г.
Браво ,докторе
Vanya Hristozova
на 27.03.2020 г.
Абсолютна съм съгласна.
Peyo Tuhchiev 1
на 27.03.2020 г.
Абсолютно точно ! Трябва да си тежко малоумен, за да вкараш по няколко пациента с COVID във всяка болница вместо всички болни в няколко обособени за целта лечебни заведения.
Petq Chokova
на 27.03.2020 г.
Точно така! Щабаджиите имат нужда от корекции на решенията си!
Sony007
на 27.03.2020 г.
За такива "изтъкнати разбирачи" като този провинциален лекар най-добре се отнася мнението на наистина известният и любим на всички актьор Камен Донев ......“Комисията казва, щабът казва! Това е! Край! Козируваш, мълчиш и се подчиняваш!Няма "ама"... Като искаш да си "ама", да си по-умен и така да казваш, учи седем години там, учи още десет години, стани генерал, стани еди какъв си, стани професор и тогава казвай как да станат нещата! Като не си учил и като не разбираш, си мълчи!"
bratoto
на 27.03.2020 г.
Тия професори станаха повече от сервитьорите, преписват 5 листа от някъде и са вече професори...в хирургиите професорите са вече повече от санитарките и 3 пъти повече от сестрите. Та щаба, който не разбирал явно трябва да спуска специални указания за по-малко интелигентните професори...указанията са за създаване на звена, включващи легла и всички необходими реанимационни апарати, за да може при нужда да се отделят и ползват а не тепърва да се създават и окомплектоват...ама нали сме опозиция трябва да драйфаме навсякъде...
aahasfer
на 27.03.2020 г.
митьо,ако ставаше за борба с тази епидемия,щеше да бъдеш сред поканените да ръководиш и даваш съвети.Ти не си нито сред едните,нито сред другите.Затова гледай си бъбреците - вие от твоята маргинална партийка ще управлявате на куково лято!
Дечкин
на 27.03.2020 г.
да ме извинява професора но на щаба им писна от тъпи журналистически въпроси всеки ден
crock hunter
на 27.03.2020 г.
Има малко логика в думите му,но не трябва да се игнорира възможността епидемията да доведе до недостиг на болнични легла и именно за това е тази мярка,болниците да имат готовност да реагират при нужда.Недай си Боже да настъпи пик на заболели и ако болниците не са готови щаба ще бъде разкъсан защо не са взели превантивни мерки.Отстрани е лесно и всеки може да дава съвети и всеки ще е прав за него си,но отговорноста изцяло е на плещите на щаба,който носи отговорност той взима решенията
00001
на 27.03.2020 г.
Много е прав за ЕГОто на въпросните господа, това си е стандартен проблем при генералите като гледам. Те вместо да дават ясна точна и истинска информация и да обосновават мерките те се държат като милиционери, лъжат и променят си мнението като отричат да са казвали нещо различно преди.... Може би просто нямаме материал в тези среди.
Васил Димитров 1
на 27.03.2020 г.
Прав е. Доктор Петър Москов също го каза по btv, мисля преди десетина дни - проблемът на който трябва да се наблегне е, къде ще се лекуват останалите "тривиални" случаи. Да се определят и запазят болници за тях, в които да няма заразени с новия вирус.
Nako_1912
на 27.03.2020 г.
Браво Митко - все някой трябваше да им го каже директно!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!