Представители на собствениците на заведения в България организират протестни митинги в цялата страна за отмяна на тоталната забрана за тютюнопушене в заведенията. Протест ще има и в Пловдив, като тук той се организира от "Асоциацията на собственици на заведения в Пловдив". Ето какво разказа за читателите на Plovdiv24.bg Димитър Лукарев, председател на Асоциацията:
"Протестът в Пловдив е обявен за 15,30 ч., но вероятно ще започне малко след 16,00 ч. Пред Общината ще бъдат наредени празни маси, празни столове, символизиращи празните заведения в града, както и манекени с налепени цифри по тях - съкращенията, които очакваме, процентите от падането на оборотите, откакто забраната влезе в сила. Ще звучи тъжна музика, като на събитието са поканени и общински съветници. Имаме всички разрешения за протеста. Искаме отмяна на забраната и връщане към старата форма, в която сме инвестирали много пари, тоест да има зали за пушачи и зали за непушачи. Иначе бизнесът умира.
Над 46 заведения затвориха само в Пловдив от септември до края на октомври. Ако се продължи така ще затворят над 22 процента от заведенията в града. Според нас основната причина за масовите фалити е именно пълната забрана за тютюнопушене.
Спомняте си добре как изглеждаха заведенията в Пловдив преди влизането в сила на тази забрана - залите за пушачи бяха пълни, а другите - празни. Сега има рекет - на практика добре работят само заведенията, в които се пуши. Плаща се на определени лица в РЗИ и РЗИ толерира едни хора, като не ги проверява.
По този начин се премахват условията за малък и среден бизнес. Аз например съм непушач и отлично съм осведомен за вредата от пушенето. В САЩ, където за 50 години се похарчиха милиарди долари, за да убедят хората във вредата от тютюна, тя е поставена на 3 място в скалата на проблемите от самите американци. Във Франция - на 5-то, в България - на 16-то място. Защо се получава така? Защото в тези страни хората са добре осигурени финансово и проблемите им са от съвсем друго естество. У нас преди всичко има много други проблеми за българина, преди да стигнем до вредата от тютюнопушенето. На първо място стрес, напрежение, несигурност в утрешния ден. Станахме по-големи католици от папата, и от Швейцария, Австрия, Чехия, Унгария, Гърция", детайлно обясни Лукарев.
Пловдивски ресторантьори: Масови фалити заради забраната за пушене! Станахме по-големи католици и от папата!
© Plovdiv24.bg








Bebeto
на 23.11.2012 г.
Коментарите,които чета тук са пълен абсурд.Всеки има право на избор в коя зала да седне.Имаше зали за ПУШАЧИ И ЗА НЕПУШАЧИ.Аз съм против тази забрана,предпочитам да се върне стария закон.А колкото до заведенията,че остават празни се дължи заради забраната да се пуши на обществени места,както и липсата на финанси,които не стигат за нищо.От както приеха закона аз не ходя по заведения именно заради забраната и няма да седна да пия кафе или да празнувам(рожденния си ден,коледа,нова година) в ресторант и т.н. именно заради забраната.С тази забрана нашите толкова отговорни политици мислещи за "народа" направиха така,че обслужващият персонал по тези заведения,кафенета и т.н. да отидат в бюрото по труда!!!
Георги Добранов
на 23.11.2012 г.
Хайде да не се залъгваме, че заведенията са "добри работодатели". 3500 човека ще останат на борсата кавате - интересно колко от тях при други обстоятелства ще направят дългогодишна кариера във въпросното заведение?! По-голямата част от заведенията, чиято клиентела намаля, наемат ученици и студенти за персонал, който се подменя на няколко месеца. Ако това разбираме под здравословна заетост (здравословна за регионалния бизнес имам предвид) - здраве да е!
propai
на 23.11.2012 г.
Много сте ми готини като пишете "ами нека фалират"Аз ще обърна внимание на един факт:Със забраната за пушене се очаква на трудовата борса само за Пловдив да излязат около 3500 човека,освен че тези хора остават без доходи и ще им се изплащат помощи има и друга страна.Минималният осигурителен праг за длъжността барман,сервитьор е 420лв. Това прави 180лв. осигуровки,които влизат в държавата всеки месец.Точно от тези осигуровки се изплащат пенсиите,а 180лв. е повече от средната пенсия за страната,тоест парите за пенсиите на около 4000 човека ще изчезнат!Дали държавата, в състоянието в което се намира, е готова да поеме този удар?
Георги Добранов
на 23.11.2012 г.
Зорът е, че Лукарев не може и не знае как да направи заведението си интересно и привлекателно, и съответно умее да привлича в него предимно хора, които отиват където и да е, за да пийнат по нещо и да изпушат малко цигари. Нормално е такива хора да се отдръпнат и посещенията им в заведенията на Лукарев да намалеят. От друга страна, аз от години ходя в едни и същи заведения, които ме кефят, и рядко посещавам други. В тези заведения хората, които ги посещават, не са намалели въобще и няма и да намалеят, защото собствениците имат концепция за заведението, измислили са начин да го направят интересно и забавно и т.н. Хората, които посещават тези заведения, така или иначе няма да тръгнат по заведенията на Лукарев, със забрана или без. Ако Лукарев иска да си развива бизнеса, именно към тази целева група трябва да се насочи и той, защото тя се състои от лоялни клиенти. Но за да създадеш лоялни клиенти първо трябва да създадеш услуга, която е специфична по някакъв начин, а не масовка. Но Лукарев това явно не го разбира и си търси масовката. От друга страна, не съм забелязал след забраната някой от моето обкръжение да е отказал да отиде на заведение защото там не може да пуши. Изводът е, че Лукарев и другите като него искат държавата да спасява очевидно посредствения им бизнес. Е, слава Богу, поне това за сега няма как да се случи в иначе леко абсурдната ни държава.
Георги Апостолов
на 22.11.2012 г.
Добре бе, какъв е зора? Аз като пушач спокойно си ходя по заведения,допуши ли ми се излизам кротко отвън и паля цигара.
Hristo Kavardjiev
на 22.11.2012 г.
Като е забранено да се пуши в супермаркета и те ли ще фалират?
Mitko Zhelezarov
на 22.11.2012 г.
...стига простотии ве !...ресторантьорите лъжат ,както им отива ...
Аврамoв
на 22.11.2012 г.
Ще си позволя да цитирам Радой Ралин ::Като гледам около мен ,които са се събрали не видях един умен да запали цигара (апропо) ???пита се кои пушат отговарям (простаците и глупаците ) не е мой бисер !!Ралин го е казал извадки от мемоарите му !!
Александ
на 22.11.2012 г.
От коментарите на пушачите съдя, че това са хора предимно над 30 със много нисък интелект и огромни пропуски на часовете по математика, където би трябвало да се формира елементарна логика. И тези хора твърдят, че не трябвало останалите да им определят начина на живот - ами явно трябва, щом не можете сами !
Katalunec
на 22.11.2012 г.
Одеве гледам по телевизора,ми то само някви собственици на кафета 20-30 човека мрънкат,че нямали оборот.Ми няма да имате бе,никой не иска докато се храни да му пушат на главата и после да смърди на гаден цигарен дим.Тотална забрана,пушете си у вас,тровете се сами и това е.
abra_kadabra
на 22.11.2012 г.
Аз също съм на мнение като някои коментари по долу : Трябва да има 2 зали - за да няма дискриминация :) Иначе всеки се чувства дискриминиран !!!!! :)
Трифон Зарезанов
на 22.11.2012 г.
АЗ НЕ ИСКАМ НИКОЙ ДА МИ ПУШИ НА ГЛАВАТА... АКО ЩЕ ВСИЧКИТЕ ДА ФАЛИРАТЕ..
DII
на 22.11.2012 г.
Аз съм пушач, и след 45минути отивам на заведение и познайте?! Ще пуша вътре! А на долните коментари, бих казал че като не искат да се тровят покрай нас, имаше зала за НЕПУШАЧИ.. ама уви бяха празни.. Трябва да има право на избор, защото това става дискриминация!
Uzunov
на 22.11.2012 г.
Напълно подкрепям забраната! Който иска да се трови, може да го направи сам, но не и да трови другите! Намалените обороти не са поради непосещение на пушачите. Истинските причини ги търсете в занемарени услуги, слаби инвестиции, лошо качество или обслужване, ниски доходи (на пушачи и непушачи!), високи цени не само в заведенията, но и на хран. продукти и кунсумативи и т.н. Т.е. проблема е социален, а не идва от забраната.
реалист
на 22.11.2012 г.
Коментатори бол! Ако трябва да бъдем реални, би трябвало да опишем първо кой е коментатора - пушач или не и после мнението!!! И ако трябва да сме релисти да кажем наистина реално-кога последно сме били на заведение? Ще бъдем ли пак и кой е виновен ако не! Финансови проблеми или забрана за пушене! Аз съм пушач, но не ходя редовно на заведение по финансови причини! Те се задълбочават не само заради забраната за пушене! Истина обаче е, че и тя спомага за отлива на клиенти! Рално колко е отлива не знам! Но на всяко действие има реално противодействие - ще посещаваме частни клубуве за пушачи, на които ще сме членове и така заведенията ще станат клубове недостъпни за чужденци! Песента на "Тангра" за хазяйката ще внесе допълнитрелна романтика! Доно техните собственици узаконят влизането при тях да е като в музей /с такса за задължителна консумация/. Иначе само 3 на 100 пушачи са отказали цигарите след промените!!! Ако останем повече дълголетници със здравословен живот, ще оцелее ли пенсионната реформа?
Kindzadza
на 22.11.2012 г.
И за тва ,че било вредно, накарахте народа да изпоналапа 10 пъти по-вредните електронни цигари. Да смучат пластмаси....ама така е, китайската икономика трябва да върви.Глупаци!
Пано
на 22.11.2012 г.
Пушенето е вредно за здравето,затова в целия цивилизован свят,се стремят да намалят вредата от това,само ние Българите се опитваме да пикаеме срещу вятъра,що за глупак трябва да си за да протестираш,срещу закон който се стреми да ограничи вредата от това на самите вас(пушачите),така и на вашите приятели непушачи,и какъв пример давате на вашите деца господа "родители",с неспазването и протестирането срещу подобно нещо,да не би да искате вашите деца да пушат,вие протестиращите и поддръжниците да се пуши в заведенията сте срам за Българското общество.
анета караджова
на 22.11.2012 г.
Бившите мутри, които се юрнаха навремето да отварят заведения и да стават "бизнесмени" и "ресторантьори" така и не разбраха, че за да правиш бизнес, трябва да си конкурентен и иновативен на пазара. Инвестираха единствено в интериор- мутробарок, но не и в качество на обслужване. Рушветите решават проблема с мърсотията в кухнята и некачествените храни, за фалшивия алкохол... да не отварям темата. Пловдивските заведения не предлагат нищо освен чалга, полуфабрикати, намръщени глуповати сервитьорки и кръчмарски тарикатлъци. Фалитът им е закономерен, със или без забрана за пушене на закрито.
Tomo
на 22.11.2012 г.
Добре де,протестирате срещу забраната,явно всички си мислите, че тя е само прищявка на правителството с цел унищожаване на бизнеса и повишаване комфорта на не пушачите, е НЕ Е ТАКА,тази забрана основно се въвежда за здравето на персонала работещ в тези помещения по 10-12 часа на ден 5-6 дни в седмицата,било то заведения или офиси. Да вземем един сервитьор,цял ден обикаля заведението и "пуши" наравно с пушещите......ще спра до тук,надявам се да разберете за какво иде реч!
Petar Dimitrov
на 22.11.2012 г.
На Митко Лукарев заведението ВИЖЪН и с цигари си беше празно последната една година, защото стана много отворен той, та взеха да казват коя кола може да спира пред вижъна и коя не, за сравнение ПЛАНЕТ е пълен и се пука по шевовете и всички си излизат да си пушат навънка и никой не се оплаква! Лукарев да помисли с какво може да ги конкурира, а не да протестира, защото в тъпия вижън зоната за непушачи беше оставил външната част, което е на тротоара, оградено с найлони, после ще ми разправят че правили инвестиции за зали и аспирации тн. няма нищо такова.
g_marinov
на 22.11.2012 г.
На всички които са за пълната забрана пожелавам да отидат на концерт и после да се оплакват че музиката е силна.
Petar Dimitrov
на 22.11.2012 г.
Фалити на ресторанти ли имало, затова ли откриват пета Даяна на мястото на Авери! Който може го може, тва е положението - едни затварят, но други отварят. Май не е забраната за тютюнопушене виновна, ами повечето заведения, които фалират са кофти и са пълна скръб, който може да предлага качествено обслужване и храна е пълен до дупка! Що те фалират Даяните, Класика, Ривиерите, още сума ти пицарии и ресторанти мога да ви изброя, които са пълни, колкото и преди забраната за цигарите.
valeros
на 22.11.2012 г.
Дали някой следи за забраната дали се спазва за работните места ?!
valeros
на 22.11.2012 г.
Едно е факт -масово има хора ,които предпочитат да се събират на домашно-казаха го и по новините за морето лятото още ,че така правили чужденците :купуват си алкохол и се наливат по квартирите !в дискотеките масово се пущи "тайно"под масата в пластмасови чашки ,знаят го ,които ходят! факте ,че българите обедняват яко все повече и тези ,които досега са излизали -оредяват!не е причина само тютюнопушенето!
Xelian
на 22.11.2012 г.
Не ходя много често по заведения, но не съм забелязал да има отлив от тези в които ходя въпреки забраната за пушене. Дори и да има някакъв отлив той ще е временен докато хората се научат да че няма къде да ходя. Ако има разделение на заведения за пушачи и непушачи ще стане пак като преди. Защото непушачите се съобразяват, а както протестите показват - пушачите - НЕ
Илиян Караджов
на 22.11.2012 г.
снощи бях в рибката в кършияка и беше празно следващото ми ходене на ресторант ще бъде през месец май. и това е истината
Достоевски
на 22.11.2012 г.
Като произвеждат и продават цигари навсякъде, логиката е да си ги пуша навсякъде!
traktorist69
на 22.11.2012 г.
Само лъжи, грешна информация и глупости - къде не се пуши ? Трябва да се спазва закона, чистия въздух толкова ли ВИ е неприятен ?
ico_tom
на 22.11.2012 г.
Определено трябва да си има заведения и за пушачи, тогава всезнайковците ще видят,че разликата е много голяма!
yuliqgeorgieva
на 22.11.2012 г.
"Разделяй и владей"- това е най-добре работещата формула в България. Жалка картинка сме.
ЗА Пловдив
на 22.11.2012 г.
Като гледам тук как се изявяват непушачите, определено не са посетители на заведения, така че опасност за тях няма, само не мога да разбера защо като си седят по къщите искат да ограничат и всички останали хора също така да си седят в къщи и да дремат пред компютъра. P.s. Сега гледайте вълната от негативни коментари отдолу.
канар -57
на 22.11.2012 г.
Предлагат фалшив алкохол некачествена храна работят с минимум 500 процента надценка След това хората им виновни Как можеше едно време към ракията и водка да се поднася безплатна салата и то отлично направена и алкохола беше на цена както е в магазина а сега не е така Поне в България качествена храна в заведение не съм ял Отидете в Турция и Гърция драги ресторантьори и се научете Цигарите вън без коментар Отгоре на всичко и вътре не е особено топло по заведенията
Д_И_М
на 22.11.2012 г.
Слабо ме вълнуват ресторантите, важното е че не се тровим, това е най-важното. В цял свят е забранено пушенето, ние пак като най-отворените трябва да си показваме циганията !!!
Vasquez Mladenov
на 22.11.2012 г.
Гледайте си работата ресторантъорчета! Забраната е най-якото нещо което наскоро сме въвели. Фалирали били ХАХА Ми да фалират бееее! Забраната ще остане! Мислете му пушачите
Dimitar Karpachev
на 22.11.2012 г.
Всичките ми приятели са пушачи и си ходят на същите места,както и преди...ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ пишете!!!!!
Borislav Dimitrov 9
на 22.11.2012 г.
Kapre, искам да кажа нещо интересно : Забраната за тютюнопушеното в световен мащаб е повлияна преди 15 год. от производителите на дрехи като те се обосновават на това, че продават скъпи дрехи и когато хората ходят по заведения веднага след това се налага да се перата и така им се обезценява дрехата за много кратко време и така .... който се интерисува повече от това да намери в нета :) Така че сърдете се на тях. А колкото до мен, не са ми пречили и когато съм пушил и след това, но ми е много по приятно да не мириша, когато изленза от някой бар или заведение. А колкото до нашия български проблем с пушенето мисля , че е мнго по - здравословно за всеки човек да е далече от тютюневия дим, особено ако не консумира. Нека гледаме на този проблем по този начин, а не затова че някой би фалирал или не. Не искам да влизам по-надълбоко в този дебат, че ми идват много тежки мисли, които не са за писане дори !!! ТВРЪДО ДА НЕ СЕ ПУШИ !!!
Pasttor Udgin
на 22.11.2012 г.
А ЗАЩО САМО В КАЗИНАТА СЕ ПУШИ?
Vasil Genov
на 22.11.2012 г.
къде ги виждат тея фалити .... :D
yuliqgeorgieva
на 22.11.2012 г.
Лично за мен е много по-вредно безумно ниските заплати, скъпото здравеопазване и образование, огромния дефицит на справедливост, ненормално високата престъпност и т.н. и т.н. От хиляди години човекът е пуши и не сме изчезнали заради това.Писна ми от това някой непрекъснато да ме тъпче и да ми натяквя, че аз съм втора ръка човек и от мен нищо не зависи. Не съм пушач, но подкрепям пушачите, защото не знам утре какво още могат да ни забранят.
titan65
на 22.11.2012 г.
Ресторантите няма да фалират, но за вонящите кръчми ....
Stefan Lishev
на 22.11.2012 г.
Да фалират масово, какво от това? Във всички цивилизовани страни е забранено пушенето на закрито.
Ger Ka
на 22.11.2012 г.
Когато преди години забраната беше въведена в Германия, проучване показа, че консумацията се е увеличила, т.е когато не пушат, хората поръчват повече храна и напитки. Тук "фалират" защото всяка дупка и съборетина е е заведение. И предлагат услуги с много ниско качество ( храна, обслужване ). Добрите места си остават пълни с клиенти. Снощи бях в ресторант Бразилия , беше пълно дори и в сряда, а там никой не си позволява да нарушава забраната. Един добър пример.
mircata
на 22.11.2012 г.
През ден съм заведенията около Каменица. В Ривиерата едвам се намира място, Клуб Елит или както е там - в зоната за пушачи има няма 2-3 дши, в Класика е пълно поне на 60-70%. Но то там винаги е било така. Реват тия дето не могат да предложат условия, цени и кухня. И единствената им клиентела са били някви квартални пияници дето седят на топло, пушат и пият по някоя биричка.
Bozhidar Ivanov
на 22.11.2012 г.
След цигарите да забранят и алкохола и сичко е 6 :) Закона е абсолутно безмислен ! Когато заведенията бяха с по 2 зали всичко беше перфектно
Васил Запрянов
на 22.11.2012 г.
Ари уе, моля ви спрете с разпространяването на глупости! Ако има спад то най-малко се дължи на забраната.... която така стриктно спазват. Трябва по стриктно следене за забраната, всяка вечер инспектори да правят проверки. И гражданите да се събудим, защото като виждаме престъпление и не сигнализираме за него и ние извършваме престъпление!!! Не да говорите доносници, на баба ви трънката... В нашето село, има 5 заведения и 1 дискотека. В 4 от заведенията забраната се спазва, в едното не се спазва. На дискотеката последно, се спазваше. Моите наблюдения са, че където си ходеха хората пак си ходят. Заведенията които се пълнеха, пак се пълнят. И по дискотеката пак си ходят хората. Така, че моля не ни занимавайте с глупостите на някои хора!!!
peter_m
на 22.11.2012 г.
Има електронни цигари - за еднократна, за многократна употреба ... Не ги разбирам мрънкачите ... Или мързела им да излезнат за 5 минути навън
karpe
на 22.11.2012 г.
Борислав и аз съм пушил много години ,и ми е приятно да не се пуши около мене , но лишаването на правото на избор на хората е това не мога да го приема. Щом иска да се трови да се трови , но на определени места за тази цел. Нека си има заведения и зали за пушачи и които иска да си ходи там . Иначе сегашното положение си е дискриминационно. Това е точната дума.
desikostos
на 22.11.2012 г.
Подобно безочие не е нормално- искате да живеете в европейска държава,обаче една от най-простите забрани не можете да спазите. Не е нормално да се протестрира против забраната за един от най-вредните навици на света. Ще ме извинявате, но все още никой не е фалирал от това, на това му се вика извинение да се уволняват хората, та шефовете да не изплащат полагащото се. Не знам за вас, обаче аз като седна на ресторант презпочитам да хапна на спокойствие и на чист въздух, да потанцувам на дискотека и да пия кафе... ако смятате, че на тези места се ходи само да се пуше и пие, то тогава има нещо кардинално сбъркано с нас. Вместо да се замислите какви заплати се дават и какви данъци се плащат, те ще ли да ми протестират... Хора, никой не е по-голям от хляба, най-малкото цигарите... събудете се и помиришете релността.
IvanotLondon
на 22.11.2012 г.
На 1 юли станаха 5 години откакто се въведе пълна забрана за пушене на обществени места във Великобритания. В началото беше трудно,но се свикна много бързо. Повечето пъбове и нощни клубове си построиха места за пушене на открито пред тяхните заведения, дори с отоплителни уреди за през зимата. Имаше опасения че ще има загуби но всички заведения са си пълни както винаги. Дори сега е по-интересно, пушачите се превърнаха в социална група. Излизаш да изпушиш една и срещаш готина мацка, или дори може да изпушиш нещо по-интерестно от цигара.
Ivan Ing
на 22.11.2012 г.
е..л сум им мамата да си ста4куват ама не да го отменят а по строг трябва да го направят закона и един ден тотално с закон да се забрани продажбата на цигари
Ger Ka
на 22.11.2012 г.
Толкова са стриктни, че почти няма заведение , в което да не се нарушава забраната. Дори посред бял ден с обедното меню си пушат и не им пука в центъра на града.
abra_kadabra
на 22.11.2012 г.
За това си беше много хубаво със залите за не/пушачи :)
Stoil Jerry Цицелков
на 22.11.2012 г.
недейте така, ще пророня сълза за милите кръчмари.. но този път няма да е от цигарен дим и задух - както обикновено :)
moonlight
на 22.11.2012 г.
Какво удоволствие ви доставя да седнете в някакво заведение вътре да дими всичко- да не можете да видите какво става в другия край, да ви се омазнява косата, целите от до да смърдите на цигарир да няма никакъв въздух в заведението, защото 70% пушат и е някакъв АД??? Мазохисти ли сте какво? Като отидете в чужбина и там не се пуши, не пушите нали мишки такива, там не протестирате, че не се пуши и не говорите глупости. Значи там може тук не, жалки сте!! А ако се отмени забраната, трябва да ни признаят за най-смотаната и слаба държава в Европа и направо да ни изтрият от картата. Само ми се превъзнасяте тука- правата ми нарушени, дискриминация не знам си какво, като не ви изнася си стойте айде да видим цяла зима как ще си стоите в къщи и няма да излизате щото не се пуши... Тези ми ги разправяйте на.. Ходете протестирайте си обиколете всички държави в света, в които не се пуши, а те са доста протестирайте и там... Как ще се почувствате ако отидете някъде и точно до вас запалят огън и право във вас дими, особено ако пък ядете, няма да е приятно нали? Точно така се чувстваме непушачите! Айде със здраве, плюйте ме колкото си искате, защото съм прав :)
ico_tom
на 22.11.2012 г.
Напълно подкрепям протеста!Тези непушачи много злобни бе,я се поукротете малко!
Георги Влайков
на 22.11.2012 г.
Твърдо съм ЗА забраната ! Първо е много по-приятно, когато си на работа да не те тровят против волята ти. Второ масово се пуши само в заведенията дето ходят хора с ниско ниво на интелект и култура - чалгарниците. Трето - всички мрънкат за цигарите, а никой не мрънка за това, че в Пловдив средната заплата е 500 лв (нз дали и толкова има) ... Работя в 5 различни заведения в Пловдив - отливът е заради намалена покупателна способност, а не защото някой трябва да си мръдне г*за 15 метра и да си изпуши фаса навън !
СимоТ
на 22.11.2012 г.
Българите са ужасни хора. Тютюнопушеното е вредно. Всичко вредно трябва да се забрани или ограничи. Не излагайте децата на България на пороците си!
peter_m
на 22.11.2012 г.
Вечер, заведение, всичко е нормално. По някое време минава сервитьорката с чаени чаши и пита на всяка маса има ли пушачи ...
Lyubomir Petkov 1
на 22.11.2012 г.
В подобен случай, дървавата да изплати обещетения на тези заведения, които са похарчели пари за тези разделение и зали. Така е редно след като се въвеждат глупави закони преди най лгичния. Това е!
Borislav Dimitrov 9
на 22.11.2012 г.
Аз лично съм пушил 10 години и не смятам, че е голям проблем да не се пуши, но това си е мое мнение, а сега по темата има 2 решения : 1. По - добре никъде да не се пуши, защото е много неприятно миришеш целия и ти е задушно, а аз предпочитам ако излезна на заведенеие или нощен клуб да потанцувам малко без да ми се гади от дима и мисля. че когато има 50 на 50 пушачи и непушачи и говорим за здравето на човека, то е АБСОЛЮТНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА НЕ СЕ ПУШИ !!!! 2. Начина по-който може да се пушиив заведенията е ако въпросните собственици на заведения спрат да мрънкат за забраната за пушене, а когато имаха възможност да си направят вентилациите по заведенията всеки ги слагаше 5 за 4 , колкото да отчете че има и после дори не ги пускаха и винаги миришеш на пор след това... и какво казваха тогава много е скъпа и ветнилацията и тока след това. Аман от такива хора, които търсят лесния начин - защото една вентилация, ако се прави по изчисления за конкретния обект рядко би ти замирисало на цигара дори, ако човека е на 2 метра от теб. Така че ако продължавате да блеете като овци, нека да направим статистика на колко съвестно собственици си сложиха истинска вентилация и се съобразиха на непушачите да им приятно .... ТВЪРДО СЪМ ЗА НЕПУШЕНЕТО НА ОБЩЕСТВЕНИ МЕСТА, ЗАЩОТО НЯМАМЕ ГРАМ КУЛТУРА ПО ТОЗИ ВЪПРОС, А САМО ТАРИКАТИ НА ДРЕБНО !!!!!
Веселин Пд
на 22.11.2012 г.
Много наскоро прочетох коментар по темата, който ми хареса: А някой изобщо замисля ли се дали отливът на клиенти тази година не е заради все по-лошото икономическо състояние на хората, които все повече свиват излишните си разходи, а не заради забраната за пушене?
longman
на 22.11.2012 г.
Откъсаните заведенията затварят така или иначе.Хубавите винаги имат клиенти и пушенето не е причина за съкращения и фалити. Нормалния начин на пушене е независим и навън.Вкъщи си пушете на воля и си осмърдявайте всичко що има около вас на дим.Мерси,аз ползвам скъп парфюм и не искам да мириша на цигари когато отида да вечерям в хубав ресторант,който не мирише на кухня и на манджа.А както всички виждаме повечето заведения,особено нощните пушенето се забранява с половин уста и никой не спазва забраната.Раздават се чашки и кутийки с вода и това е.
rummi_to
на 22.11.2012 г.
Много ми е интересно кои заведения точно фалират. В Пловдив петък и събота почти не можеш да си намериш място в заведенията, ако нямаш резервация. Хората си вечерят спокойно, а тези, които пушат, излизат навън. не съм видяла някой да недоволства от ситуацията.
ванко кучето
на 22.11.2012 г.
солидарен съм с протеста!ресторантьорите хвърлиха купища пари за реконструкции по онези изисквания!да се върне старата постановка-така и вълкът сит и агнето цяло!иначе става като по татово време-Вашата терца бие моето каре валета Другарю Директор!!!
ванко кучето
на 22.11.2012 г.
подкрепям протеста!най-разумен е старият вариант-обособените места за пушачи!и вълкът сит и агнето цяло!иначе си е чиста измама-хвърлиха се за отрицателно време много пари от ресторантьорите за тези изисквания и какво стана-твойта терца бие моите четири валета другарю директор!!!
aahasfer
на 22.11.2012 г.
аман от простаци като *лукарев*!Нали искате да сте европейци?!?Ама гледате само заплатите на европейците,а всичко останало да върви на майната си!Кажи кои са тези заведения и кои са твоите колеги,плащащи на инспекторите!А който иска да пуши,моля,да плаща тройни здравни осигуровки!
PlD_
на 22.11.2012 г.
Тук проблема не опира до закона, а до липсата на здравна култура при близо 70 % от обществото, ако не и повече (не съм сигурен)... Да, подкрепям протеста, който днес ще бъде проведен. Не съм съгласен изобщо да съществува този закон.
bla_bla
на 22.11.2012 г.
Никъде не съм видял празно заведение досега! Не мога да разбера какви са тези неща ако заведението е добро ще има хора и без да се пуши!!! Аман от тея безсмислени протести!!!
chefito
на 22.11.2012 г.
Не обичам цигарите. Ненавиждам ги. Харесват ми законите, но заведенията наистина страдат... някои, които и преди си бяха кьопави, страдат най-много. Добрите барове и кафета пак си имат клиентела. За съжаление, пушачите са много крайни и трудно осъзнават, че можеш да си седнеш на приятно и незадимено кафенце, без да палиш скапания фас. Пожелавам на всички пушачи, да спрат скапаните и вече никак модерни цигари. Не живейте в 20-ти век. Пушенето е демоде, а за вредата...всички знаем.
Max66
на 22.11.2012 г.
ИСКАМЕ ДА ПУ6ИМ И ДА ПИЕМ ...ВСЕ ПАК НЕ СМЕ НА СЛАДКАРНИЦА
lo6omom4e
на 22.11.2012 г.
Повишаването на цените на цигарите и ограничаване на пушенете на ОБЩЕСТВЕНИ места е ЕДИНСТВЕНИЯ НАЧИН ДА СЕ НАМАЛИ тютюно пушенето и да се ПОМОГНЕ НА ЗАВИСИМИТЕ ПУШАЧИ да се избавят от този ВРЕДЕН ЗА ВСИЧКИ НИ БЕЗМИСЛЕН ПОРОК!
shmoko
на 22.11.2012 г.
1.Няма нощно заведение, в което да не се пуши,въпреки забраната.(проверено лично) 2.Този отлив е временен .Като нямат избор пушачите ще се примирят и ще се върнат в заведенията,Просто ще излизат по често навън. 3.АМАН от мрънкачи.
g_marinov
на 22.11.2012 г.
Не съм ресторантьор , но подкрпям митинга! Просто без цигара не ти е кеф да удариш една ракия или кафе.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!