ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
НачалоФутболТенисБаскетболВолейболДругиДЮШФутзалИнтервюСтатистики
Спортните новини: Днес (0) | Вчера (16)
Екипажът на АСК "Пловдив“ Гераджиев/Гаджев – втори на Рали Босфора
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:36 / 03.08.2015Коментари (0)3489
Пловдивският екипаж Георги Гераджиев/Георги Гаджев (Форд Фиеста R2) завършиха със страхотен резултат - второ място на турското Рали Босфора (24-26 юли 2015), което бе кръг от Европейския рали трофей (ERT) на Международната автомобилна федерация (ФИА) с най-високия коефициент 4. Състезанието, чиито център бе мегаполисът Истанбул, събра около 50 екипажа, от които 26 бяха регистрирани за ERT, където се състезаваше и българският тандем.

Въпреки, че в класа на българите (RC4) имаше само пет автомобила, конкуренцията в него бе на много високо ниво. Останалите състезатели в класа бяха единствено от Турция и познаваха трасетата много добре, а автомобилите на повечето от тях (всички също бяха зад волана на Форд Фиеста R2) бяха обслужвани от отбора "Форд Тийм Турция", чиито собственик е добре познатия бивш пилот и специалист Сердар Бостанджъ. Всъщност неговият син Мурат Бостанджъ спечели последото издание на рали България седмица по-рано.

Рали Босфора е много тежко състезание, изискващо перфектно владеене на автомобила и отлична физическа кондиция. Пилотът на АСК "Пловдив" Георги Гераджиев бе наясно с това от участието си в ралито през 2014-та като за тази година, заедно с навигатора си Георги Гаджев, вече знаеха какво да очакват и бяха по-добре подготвени.

Големият проблем освен променливите условия по специалните етапи е и високата влажност, примесена със субтропичния климат, които са много тежки за организма и най-вече за концентрацията по време на етапите: "Често на таблото на колата ми изписваше над 60°C, което, комбинирано с негоримите бельо и екип, които сме задължени да носим, беше адско усещане", коментира пилотът.

Ето как премина състезанието през погледа на Георги Гераджиев:

"Първият ден започнахме с премерена атака на откриващия специален етап (СЕ) Дениз 1 (13,70 км), но на него имах голямо пързаляне в задната част на колата, което в средата на етапа се засили още повече, заради което и опитах да финиширам без по-сериозно изоставане. Не знаех какво да очаквам нито от колата, нито от трасето, тъй като в сравнение с миналата година сега пътищата бяха в доста различно състояние, така че след етапа не промених нищо по колата. На СЕ 2 Мударлъ 1 (23,31 км) пързалянето отзад стана постоянно и разбрах, че ще загубим още време. След финала на етапа реших, че трябва да променя настройките отзад. На СЕ3 Оручоглу 1 (13,74 км) колата се подобри и атакувах повече. В сервиза разбрахме за грешка в задните гуми, допусната още в началото на деня, и това ми даде повече увереност и шанс за атака във второто преминаване през етапите.

На СЕ4 Дениз 2 атакувах и бяхме по-бързи и с по-изчистени траектории. На СЕ5 Мударлъ 2, като най-дълъг етап за деня, знаех, че това е моя шанс за доближаване до лидерите и атакувах силно. В началото на етапа обаче допуснах две грешки, като и на двете имах късмет, че не ударих колата. Следваше най-силната ми част - спускането...но там започнах да застигам колата пред нас, макар и да стартирахме през 2 минути. Последваха много трудни километри до финала на етапа - през почти цялото спускане карахме в мъгла от прах и мислех, че някъде просто ще излетим от пътя. Имахме няколко момента на тотална дезориентация и просто не ми се вярваше, че в рали от такъв ранг организаторът може да допусне такава грешка в стартовия ред (по-бърз екипаж да стартира зад по-бавен). Поради тази причина тук можехме да изгубим всичко. Още за следващия етап, въпреки че той беше значително по-къс, помолихме организаторите да стартираме на 3 минути интервал след колата пред нас. Това ни помогна много, но пък и тук нямахме късмет, тъй като екипажът, който застигнахме, сега спука гума, заради което в последния километър го настигнахме отново. Все пак обаче, благодарение на допълнителната 1 минута, не загубихме почти никакво време.

В края на първия ден равносметката беше, че за да се спечели едно рали в по-сериозна конкуренция, всичко трябва да е повече от добре - гуми, настройки, концентрация, записки, екип! Всъщност, след като осъзнавах къде и колко време сме загубили, бях спокоен, че съм четвърти - на около 1 минута зад първия в класа ни до онзи момент Ферхат Танръбилир. За момента бяхме бързи в първото ни участие на това невероятно рали с новия ни автомобил Форд Фиеста R2 и само малшанс ни спря от по-предно класиране за деня!

Вторият ден знаех, че трябва да карам тактически, за да можем да имаме шанс за по-предно класиране. На първия и най-къс за деня етап СЕ7 Кадълъ 1 (9,05 км) бях с добро темпо. Колата имаше лек проблем със спирачките, защото педалът беше по-мек от обичайното. В най-дългия и решителен етап на ралито СЕ8 Гьочбейли 1 (24,30 км) нямахме проблеми и това беше много добра новина. Имахме "балон" на задна дясна гума, но продължихме така и в следващия етап СЕ9 Улупелит 1 (12,23 км).

Жегата вече беше нетърпима и неописуема. След всеки етап имаше турски екипажи, налягали по земята, за да нормализират пулса си и да поемат въздух. Колкото повече наближаваше финалът, толкова по-тежко ставаше.

В сервиза оправихме спирачките и подбрахме гумите за последната серия от етапи - вторите минавания по вече изброените Кадълъ, Гьочбейли и Улупелит. Трябваше само да ги завършим, но както често става при мен - колкото повече етапи минават, толкова по-бърз ставам. Нямах напрежение на плещите си и не спирах да давам газ, като времената се подобряваха. Имахме и някои критични моменти - на СЕ10 Кадълъ 2, например, скочих неочаквано преди един ляв завой и ударих дясната част от колата. Имах късмет, че не спуках гума. На СЕ 11 Гьочбейли 2 вече се бяха образували познатите от миналата година коловози, изровени от автомобилите по време на първото минаване по етапа, но успяхме да се предпазим от проблеми и остана последният скоростен етап от ралито СЕ12 Улупелит 2. Вече бяхме само на 5,9 секунди от второто място в класа ни. На последния етап карах с надеждата именно да стана втори и отново атакувах, но не на максимум. Беше неописуемо! Успяхме да изпреварим един от най-бързите турски млади пилоти Будра Баназ с невероятните 20,5 секунди само в последния етап. Така ставахме 2-ри в класа ни, 2-ри от автомобилите с един двигателен мост и общо 6-ти в генералното класиране!

Бих искал да благодаря на всички, които ни подкрепяха в това тежко изпитание и които спомогнаха за този страхотен резултат!"

Като Пловдивски екипаж страхотното представяне на Гераджиев/Гаджев в Турция е една прекрасна реклама за град Пловдив в лицето му на Европейска столица на културата 2019!

Единственото друго българско участие на Рали Босфора бе това на Екатерина Стратиева с навигатор Юлияна Нийрфаш от Унгария. За съжаление на двете дами обаче колата, с която щяха да стартират (Субару Импреза WRX), получи повреда в скоростите преди ралито и така българо-унгарският екипаж не успя да вземе участие в турското състезание.

Победител в общото крайно класиране стана турския пилот Мурат Бостанджъ, следван от сънародника му и негов съотборник Орхан Авджъоглу (и двамата с Форд Фиеста С2000). Трети се нареди представителят на Обединените арабски емирства Рашид Ал-Кетби с Форд Фиеста R5.

В генералното класиране Гераджиев/Гаджев се наредиха на 6-то място, което е най-силния международен успех в рали дисциплината за български екипаж през този сезон!

Пловдивчаните също така станаха и 2-ри в класирането за автомобилите с един двигателен мост.

Следващото състезание в плановете на Гераджиев/Гаджев е Рали Сливен, което ще се проведе на 04-06 Септември 2015.

Рали Босфора 2015 - крайни резултати в клас RC4:

1. Юмит Кан Йоздемир/Авшин Байдар (Форд Фиеста R2) - 2:17:38.8
2. Георги Гераджиев/Георги Гаджев (Форд Фиеста R2) - 2:18:45.0 (+01:06.2)
3. Бугра Баназ/Бурак Ерденер (Форд Фиеста R2) - 2:18:59.6 (+ 1:20.8)
4. Серпил Пак/Сонер Йомюрлю (Форд Фиеста R2) - 2:38:18.4 (+ 20:39.6)
5. Ферхат Танръбилир/Бурак Кочохглу (Форд Фиеста R2) - 2:51:34.8 (+ 33:56.0)







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Актуални Четени Теми
Генерална репетиция за Локо преди баража срещу четвъртия във Втора лига
Асеновец разгроми Спартак с 4:1 на стадион "Пловдив"
Ръководството на ПФК Ботев вдигна двойно цената за спирането на "Колежа"
Погват футболните хулигани с доживотни забрани
Томаш похвали пловдивчанин: Най-добрият е!
Класиране Резултати

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: