Няма да събарят Бетонния мост, само ще го реконструират!

Автор: Мария Морунова
Коментари (13)
12:51 / 20.08.2015
13854
Около 321 млн. лева без ДДС ще са необходими за обновяването и рехабилитацията на жп възел "Пловдив", в който се включва 1200 метра повдигната железопътна линия от Коматевския възел, през река Марица, до булевард "България", както и пробивът на Централна гара. Това стана ясно на официалното представяне на проекта, по който работят община Пловдив и НКЖИ и за който Plovdiv24.bg пръв писа.

Проектът е по ОП "Транспорт" и предвижда реконструкция на линиите, които трябва да осигурят връзка от Пловдив до Истанбул, както и до сръбската граница и София.

Специално жп възел "Пловдив" е заключен между Скутаре, Крумово, гара "Филипово" и Централна гара. С разширяването на жп възела два общински проекта влизат в програмата "Транспорт" - преминаването на бул. "Васил Априлов" под Централна гара, както и направата на нов жп мост над Марица от Коматевския възел до бул. "България". 

На днешната презентация консултантът по проекта Илия Илиев обаче обясни, че с пробива на Централна гара няма да се премахва Бетонния мост, само ще бъде реконструиран.

"Засега това са предвижданията ни", коментира Илиев.

Предвижда се под Гарата да има трасе с дължина 900 метра между бул. "Васил Априлов" и ул. "Димитър Талев".

Илиев разясни, че идейният проект предвижда още премахването на 3-те прелеза между гара Пловдив и гара Филипово. На тяхно място ще се направи естакада, обмисля се и спирка в района на ст. "Пловдив".

Местната администрация проектира и автомобилен мост, който да бъде изграден до т. нар. стар жп мост над река Марица. Това ще бъде направено от община Пловдив, а по проекта по ОП "Транспорт" старият жп мост ще бъде премахнат и на негово място ще се изгради ново съоръжение.

Градоначалникът Иван Тотев обясни, че реализацията на жп възел "Пловдив" ще даде възможност за решаване на различни градски задачи. Но и нещо по-важно, ще даде възможност за надграждане, тъй като чрез жп транспорт към Пловдив ще бъдат по-добре приобщени "Южен" и "Западен".

По проекта предстои техническото проектиране, а реален старт и първа копка се очаква през 2017 г. Краят на строежа трябва да е през 2020-21 г.

Проектът ще позволи и изключителното бързото придвижване от Пловдив до София за 45-50 минути или от Пловдив до Бургас за около час и 45 минути.


Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (13)

Още по темата (23):
19.10.2023 Костадин Димитров пред министър Гвоздейков: Пробив под жп линията на "Пещерско" е решение на задръстванията
13.02.2023 Махат прелезите в Пловдив и повдигат на 15 метра жп линиите с 200 млн.
лева
15.08.2022 Ето чия е била товарната композиция, преминала през Пловдив снощи
15.08.2022 НКЖИ за среднощния влак през Пловдив: Сигналът е подигравка с нас!
15.08.2022 Сигнал: Досега не бяхме преживявали подобен ужас, тресеше се, все едно е 4 по Рихтер!
29.05.2022 Сигнал: Нормално ли е в 400 000 град да има железопътна линия?
Още новини от Новини от Пловдив:
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...
Родни ученици, единият от Пловдив, с пълен комплект медали на меж...
Работник в голяма фабрика в Пловдив заплашен с уволнение, бил чле...
Депутат от Пловдив напуска политиката: За да си ефективен трябва ...
Най-скъпите квартали в Пловдив, чиито цени надвишават 1 500 евро/...
Трети ден част от Гребната база в Пловдив е недостъпна заради авт...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).