Все по-голяма популярност набира идеята за лепене на големи стикери върху неправилно паркиралите автомобили в Пловдив, на която Plovdiv24.bg даде гласност преди десетина дни. Сега наш читател ни написа следното:
"Не знам какво повече да кажа. Няколко пъти ги снимам. Направиха им паркинг като слънце и въпреки това... Ето го резултата. При положение, че пред "Гранда" имаше полицейска кола в това време, но.. не можели да реагират, трябвало да се обадя на 112. Писна ми! Време е да действаме. Който има желание, да пише в групата във Фейсбук "Стоп Хам Майна". Поръчах лепенките".
Припомняме и самото предложение:
Здравейте. Имам страхотно предложение за гражданска инициатива! Искам да ви помоля да пуснете тази статия, за да видим какво мислят хората. Инициативата е много добра и е относно неправилното паркиране в града. Прочетох цялата новина за гражданката, на която й е залепен фиш за неправилно паркиране на прозореца.
В коментарите под статията прочетох нещо много интересно. В Русия имало младежка организация (движението се нарича "СтопХам" - Бел. ред.), гражданска и по собствена инициатива, която лепи огромни лепенки на предното стъкло на автомобилите, които са паркирали непозволено.
Та идеята ми е да организираме такива групи, аз имам готовност да организирам такава с не малък брой хора. И гражданите ще се научат да зачитат законите и пространството на другите.
Защото един 50-сантиметров стикер на предния прозорец е доста добра мярка. Никой не иска да се занимава с премахването му после, та камо ли втори път. Преценете сами. За мен има много стойност в това предложение!
Plovdiv24.bg призовава своите читатели в коментарите под статията да изразят своето мнение относно това предложение. "За" или "против" сте, пловдивчани?








mosquito
на 20.05.2014 г.
Действайте и събирайте доброволци, сигурен съм, че ще се намерят! + правете видео и качвайте, да ги видим всички колко са отворени наглите паркиращи и тези, които се движат в насрещното и по тротоарите!!!
poto
на 19.05.2014 г.
И на мен ми писна от индианци, давайте да ги почваме !!! Значи аз мога да си плащам по кинта където и да спра а "тарикатите" могат да паркират по тротоари и на пешеходни пътеки ? Аз да не съм по прост случайно ? И които няма фейсбук къде да пише ?
панаьот
на 19.05.2014 г.
шутове за такива 'право защитници' като теб само бой скапани лайнарчета колите ви пречат
palladium
на 19.05.2014 г.
Подкрепям! И не може никой да оправдава действията си с това, че някой друг правел така! Защо не прави като тези, които спазват правилата?
Lilyana Petkova
на 19.05.2014 г.
Никой, освен Общинска охрана и Полиция, нямат право да пипат чужда собственост! Когато има нарушение се обръщайте към тях, не лепете глупости по колите!
Linchpin
на 19.05.2014 г.
Още един въпрос ме вълнува относно подетата инициатива- Кой ще има правото да раздава "стикерното" правосъдие? Трябва ли да има завършено образование, навършена възраст, трябва ли да е шофьор, да е запознат със ЗДвП, ще минава ли кастинг или просто всеки желаещ хваща стикерите и започва да раздава правосъдие по собствена преценка? Ако има спорна ситуация, как ще се докаже кой е прав? Не знам в русия какво точно се е случило с тази организация, но "идеята" издиша от доста места. И все пак... имало ли е дисциплиниращ ефект, някой има ли информация?
Kostadin Karadjov
на 19.05.2014 г.
И аз съм твърдо зад идеята,но трябва всичко да се изпипа от законова гледна точка и да няма за какво да ви пипнат!нещо много важно е камерата,много хора ще се замислят като видят камерата,другото важно нещо е да не се търси конфликт,а да се обясни спокойно на човека,че е нарушил правилата и по този начин застрашава здравето на пешеходците или възпрепятства нормалното движение на другите моторни превозни средства,за това получава и лепенка на предното стъкло САМО ако не желае да премести колата!Не лепете стикери само на паркирали вече коли без водачи във тях,така само ще събирате псувни навсякъде!Избирайте места където редовно се нарушава закона за движение по пътищата и стойте там,утре другаде и така всеки ден!нямам възможност понеже работя всеки ден иначе.с удоволствие ще се включа в инициативата ви!
Linchpin
на 19.05.2014 г.
Разбирам, че на всички им е " писнало" от наглеци, вярвайте ми и аз съм бил на ръба на саморазправата с подобни индивиди, но подобен подход ще доведе единствено до конфликти. Не е лошо да има граждански сдружения и инициативи, но нека общите усилия да са насочени в помощ на институциите. Неминуемо един граждански "мониторинг" би ги стимулирал да си вършат по- акуратно работата, неминуемо ще доведе и до намаляване на корупцията. В противен случай защо да си играем с лепенки- дайте направо да ги взривяваме на място, гарантирано втори път няма да спрат там!
Добринова
на 19.05.2014 г.
От камбанарията на нарушителя е много лесно да отхвърлиш идеята, но от гледната точка на пешеходци - деца, майки с деца, пенсионери... Давате ли си сметка една паркирана на тротоар кола до какви рискове може да доведе? В "забързаното ви ежедневие" забравяте, че като паркирате, където ви падне, "щото бързате", карате собствените ви деца, жени с детски колички и собствената ви баба да слизат на пътното платно, за да заобиколят вашата кола, а там - някой кара с 60-70км., "щото, видите ли, и той бързал"..... Разчитате на полиция и общинска охрана, защото сте напълно наясно, че те няма да свършат нищо! ОГРОМНИ СТИКЕРИ ДО ДУПКА!
Николай Симеонов
на 19.05.2014 г.
Подкрепям!!!!! Не може всеки път да се съборазявам къде да паркирам за да не преча на някой и в същото време някой по-тарикат да си спира където сметне за добре.Твърдо За!
Linchpin
на 19.05.2014 г.
От където и да го погледнеш си е незаконно. Да, също толкова незаконно, колкото и да паркираш неправилно и предполагам, че ще има законови санкции както за едните, така и за другите. От всичко това потърпевш ще е Обществото, нашето Общество, т.к. неминуемо ще назрее конфликт, ще има повредено имущество, телесни повреди, осъдени... не е това начинът.
Ivailo Ivanov 21
на 19.05.2014 г.
СУПЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРРР
Мария Ангелова
на 19.05.2014 г.
Подкрепям с две ръце. Чудесна идея.
Алтънов
на 19.05.2014 г.
1. Вместо да се изпишат вежди, да не се извадят очи!? Българинът си е злобен по природа и като нищо да пренесе нещата на лична основа. 2. Има ли някой, който никога не е спирал в нарушение? Ако трябва да закарате някъде болен/сляп/сакат ще търсите ли правилното място? Все пак живеем в Пловдив с тесните улици, нелепата организация на движението и неколегиалните шофьори.
paff40
на 19.05.2014 г.
Значи в такъв случай да спираме да плащаме на институциите, щом ние ще им вършим работата?!
КГМ
на 19.05.2014 г.
Голямо ЗА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
двк
на 19.05.2014 г.
Инициаторите и поддръжниците им,като са много ентусиазирани и имат желание да инициират гражданска инициатива за да се борят с нарушителите за спазване на законноста,защо не създадат и инициатива за борба с тройната коалиция,която паркира нагло и напреко на интересите на обществото и не се интересуванито нито от закони,нито от морал.Харесва ли им например областния валия от ДПС да ги паркира както си иска.
Rosho
на 19.05.2014 г.
А защо не идете в общината и да искате да се спазва закона ,и всяка нова сграда да е обезпечена с гаражи и парко места , а не с магазинчета на приземния етаж?.Или пък против безмислостното застрояване на всяко по голямо място в кварталите с поредния безсмислен мини мол? Или е по лесно да лепнеш лепенката на някой който не е в колата си , но не и да се изправиш срещу корумпираната държава , която има достатъчно лостове да те смаже. Големи радетели за демокрация и ред , няма що...
goche
на 19.05.2014 г.
Поздравления за инициативата! Подкрепям идеята, въпреки че и на мен се е случвало да нарушавам правилата. Първата вълна срещу неспазването на законите и правилата в една цивилизована държава е гражданското общество. Държавата е принудена от гражданското общество да е активна в опазването на реда! Някои се пенят, че щяли да съдят, че щяли да бият! Един нарушител няма самочувствието на свободния човек. Естествено, ще има изключения. За това активистите трябва да са в организирани групи, поне в началото. Много българи са си внушили, че на тях им е позволено да нарушават правилата! Че по-силните, било властово, било физически, имат право да нарушават правилата. Групата трябва да е обезпечена срещу агресивни нарушители. Може би е добре да се осъществи контакт с Община Пловдив.
tzsoft
на 19.05.2014 г.
Стига сте ревали. Трябва да се действа. Подкрепям идеята.
duhku4e
на 19.05.2014 г.
Тук(Англия),ти лепят малко стикерче на предното стъкло,снимат ти колата от всички възможни страни(за доказателство),това заминава моментално в съответната служба.Глобата е 70лири,ако я платиш в 14 дневен срок е 35 лири,НО прескочиш ли датата започва да расте пропорционално,така платих вместо 35 лири,105.Стикера може да махнеш,но си вече в компютъра,така че е излишно.Помислете върху това......
Равик
на 19.05.2014 г.
Не одобрявам безразборното паркиране,напротив!Но никой няма право да изземва функциите на закона!По същата логика много престъпници са на свобода,за други е обществена тайна,че са такива,но са на свобода.Ами защо не започнете с премахването на голямото зло?!Прочистете държавата от такива,щото тях закон не ги лови,както мнозината неправилно паркирали!Много е лесно да лепнеш стикер,да си гражданската съвест,когато водачът го няма.И като му залепите стикера какво,веднага ще се махне ли?!Колко време ще остане на място тази кола,за да продължи да пречи?!Спазвам закона,но ако все пак ми се случи подобно нещо,след като махна стикера пак ще паркирам на същото място и ще чакам този,който се смята за закона!Жална му майка,щом го пипна!!
dencha
на 18.05.2014 г.
Ние бьлгарите само копираме и неможем да измислим нещо сами.. Смешно е да копираш а това го правим само ние и ни е запазена марка. Не, че не подкрепям кампанията, но се дразня, че сме копирвачи номер 1 в света едно смислено нещо не сьм видял да измислим ние самите. Аз сьм шофьор и никога не паркирам невьзпитано, и на места които е забранено да се паркира така, че не ми пречи това даже ми писна от такива невьзпитани шофьори които се мислят за голяма работа. Добре ще им дойде. Но е крайно време ние да измислим нещо с което другите дьржави да видят от нас, а не само ние да гледаме.
двк
на 18.05.2014 г.
Много ентусиасти,които не са изкарали един лев през живота си и не са купили нещо свое,които не са внесли един лев в държавата са "ЗА"идеята и считат,че това ще е подвигът на живота им.Нека обаче помислят за паркирането на улиците в по-голяма част от градовете в Русия,които след разрушенията на войната са строени широки като магистрали и тесните улички на древен и старинен Пловдив.Къде да паркират тези които им се "НАЛАГА" да сторят това.Не ми се мисли какво ще стане с някои от бабаитите, които си предлагат услугите, ако го набарам да ми лепят колата,когато съм притеснен и напушен за нещо много важно и съзнателно съм рискувал с паркирането.Като иска да вика полиция или паяк.Ама и тогава.....
намръщен
на 18.05.2014 г.
Нямам книжка, иначе бих се включил и аз
Йордан Дончев
на 18.05.2014 г.
браво ! 4удих се отдавна кога ще доиде и в бг тва
Валентин Василев 4
на 18.05.2014 г.
КАДЕ Е ОБ6ТИНАТА,КАДЕ Е КАТ и ОБ^ТИНСКАТА ПОЛИТСИЙА.НАЛИ ЗА ТОВА ПОЛУ4АВАТ ЗАПЛАТИ.
Росен Емилов
на 18.05.2014 г.
Една такава организация, макар и създадена на доброволни начала не е правно издържана!Колата е частна собственост и вие нямате права върху нея!Има си МВР общинска охрана и т.н. достатъчно органи на реда, за да тръгнете вие да раздавате правосъдие!Ще има много осъдени и нашамарени от тази групичка, която скоропостижно ще се разпадне, като осъдят или набият един двама! Като сте такива куражлии искам да ви видя да лепите такива стикери на Мерцидеси, БМВ-та и джипове на бизнесмени и мутрагени, а не да дебнете някоя клета женица.Щото като излезне мутрата, и като ти лепне един зад врата, ще се напикаеш и следващия път, ще го гледаш, като напикано мушкато.Скимнало му на някой да прави група във фейса с цел да се чувства значим в обществото, щото в семейството му и в работата му не му дават да се изявява и дава вече...юруш на маслините.Аз предлагам да създадем група във фейса срещу глобалното затопляне, дъждовете, сушата и срещу некачествената тоалетна хартия.Желаещи има ли?
Oskar
на 18.05.2014 г.
Твърдо за. Даже аз ако съм, ще направя стикерите от хартия, та като се отлепят да се късат..... да може да ги стържат после за да ги махнат. Да. Окото ми няма да мигне хах
FORZA LOKO
на 18.05.2014 г.
Тия селяни не са научиха да паркират където трябва
the cook
на 18.05.2014 г.
Твърдо ЗА!!!Готов съм да помагам за охраната!Оставям имейл за връзка-todoriliev91@gmail.com
минавам оттук
на 18.05.2014 г.
Твърдо ЗА!!!
ТОДОР СТОЯНОВ СТОЯНОВ
на 18.05.2014 г.
ЗАПИШИТЕ И МЕН!!!МОГА ДА ПОМОГНА ЗА ОХРАНАТА НА МОМЧЕТАТА И МОМИЧЕТАТА АКО ИМА АГРЕСОРИ!ТАКИВА ЩЕ ИМА ЗНАЕТЕ ДОБРЕ, НО СЪВЕТА МИ КЪМ ОРГАНИЗАТОРА Е ДА БЪДЕ СТИКОВАНА РАБОТАТА СЪС ПОЛИЦИЯТА, ЗА ТОВА СЪЩО МОГА ДА ПОМОГНА!УСПЕХ!
Кендрисос
на 18.05.2014 г.
Твърдо съм "ЗА" !!! Тия общински служби където лепят глоби са пълен фарс. Щом те не си вършат работата с оправданието че нямало пари , а 30-50лв е едната глоба , един човек може да налепи поне 30 глоби на ден спокойно , по 30 лв прави 900лв , еми няма по печеливш бизнес от този освен наркотици и проституция. Аре моля общината да си направи сметката. Дотогава давай лепенките ЗАПОЧВАМЕ !!!
BlnD
на 18.05.2014 г.
хайде поне като има навитаци, като лепят стикерите да си оставят име/телефон за контакти... в случаи, че повредят возилото на някой (а боя, а стъкло)...
В л а д
на 18.05.2014 г.
тел. 112 е безплатен и служителите, които за това получават заплата, са длъжни да реагират, ако има внесен сигнал. така че, обаждайте се, по-бързо и лесно е отколкото да си пишете по интернет, да не говорим, че при саморазправата, нещата ще се обърнат наобратно и полза не само няма да има, ами ще бъдете изкарани виновни и така ще се измести проблема.. запомнете 112
avenger
на 18.05.2014 г.
Твърдо ЗА!!!Как да се свържа с човека,или ако може той да ми пише на лично или прати покана?
Speaker
на 18.05.2014 г.
По принцип се старая ВИНАГИ да спирам правилно и според правилата. Но намеря ли такъв стикер изтъпанчен на предното ми стъкло ще съдя цялата смешна организация, която ги лепи! Да ми вдигнат колата, скоба да ми сложат - да, щом съм спрял неправилно. Но тия паляци да ми лепят стикер с 50санта диаметър, няма да стане! Много от тия келеши ядат и бой по улиците! Тук да се подготвят за същото! Макар, че от бой няма смисъл според мен! Навсякъде има достатъчно камери. След петото заведено дело за материални щети, ще се съкипясват!
Biffa
на 18.05.2014 г.
И предния път казах, мога да се ангажирам със снимане на нарушенията с цел доказателство.
Николай Пенчев
на 18.05.2014 г.
И аз искам да се включа. Писнами от тея говедаааа
ванко кучето
на 18.05.2014 г.
вътре съм приятели,до вчера бяхме банда, от днес сме екип!! jerrykko@abv.bg
Чичо Ичо
на 18.05.2014 г.
Лепилото да е като това на фишовете за глоби.
Матьо З
на 18.05.2014 г.
Твърдо за! Много добра инициатива! Ще има страхотен ефект ако се прави методично. Всички неправилно паркирали нарушават нечие пространство, не може да се прави деление по големи и малки улици, или по тротоари и зелени площи,както предлагат някои. Аз ще участвам.
Николов Раян
на 18.05.2014 г.
Вътре съм !
Ангел Благов
на 18.05.2014 г.
Всяко чудо за 3 дена голямото за 4
DimitarK
на 18.05.2014 г.
Твърдо ЗА !!! Писна ми да изправям чистачки, не искам и да спадам гуми ... От къде са поръчани стикерите, как да се сдобия с такива? Започваме да снимаме наред и да качваме за да придобие популярност!
OFFENDERS
на 18.05.2014 г.
Първо трябва да се започне с лепенето по автомобили които са паркирали върху тротоарите и зелени площи ! Аз участвам, като съм си в Пловдив !!
Restless
на 18.05.2014 г.
Абсолютно "ЗА"!!! НО, преди да лепите каквото и да е, знайте, че много добре трябва да знаете правата на хората и трябва да сте много добре организирани и ТЪРПЕЛИВИ. Както сте видяли в организацията СТОП ХАМ работят много хора, и когато лепят лепенки са поне 15 човека. Но тези 15 човека не се бият - те само защитават този, който лепи. Т.е. - много внимателно подбирайте хората, които ще присъстват по време на акцията, защото после може да си имате проблеми с полицията. Но иначе ще е страхотно да се направи една такава организация по големите булеварди, на които има задръствания, заради спрели "ИДИОТИ".... пак казвам - големи булеварди, където наистина има проблем. :) УСПЕХ!
Челси Лондон
на 18.05.2014 г.
Твърдо ЗА ,дано малко поумнеят малоумните шофьори.
Плoвдив
на 18.05.2014 г.
Не намирам групата,моля за инфо за контакт с човека.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!