Таксиметровите автомобили в Пловдив ще поискат нова схема за таксуване, а именно за първите 3 километра цената да е 3 лева без значение дали сме се возили 1, 2 или 3 километра. Това заяви Георги Ряпов от Асоциацията за защита на таксиметровите превозвачи в Пловдив за Plovdiv24.bg.
"През тези първоначални три километра апаратът няма да отчита нищо, а едва след това - на километър. Това се прави заради по-късите разстояния - на тях ние де факто сме на загуба.
В момента стойността на километър идва под половината от билетчето за автобуса. Това е благодарение на ниската тарифа, които сами си ноложихме - 0,65 лв.
Самите пътници знаят, че когато е къса дестинацията, ние се "набутваме". Предложението в действителност няма да оскъпи чак толкова услугата. Сметката - 3 км по 65 стотинки плюс 90 стотинки първоначална такса, както е в момента, прави 2,85 лева. А при новите условия ще е 3. Но тези 3 лева ще са минимумът и ще са задължителни", обясни Ряпов.
Такситата в Пловдив поискаха 3 лева за първите 3 км, набутвали се
© Plovdiv24.bg








Петър Тошков 1
на 18.06.2015 г.
Таксиджиите са най мразените хора в държавата след политиците, но без които не можем. Като духне северняка и ви замръзнат топките и задните части на момите, чакайки на спирката, махате като въртолети. В Пловдив им викат бакшиши защото те дават бакшиш на клиента като карат най - евтино в страната. ЛЕК ПЪТ С ТАКСИ 1 !!!
Петър Тошков 1
на 18.06.2015 г.
Златинче, в Париж се вози на такси, в Пловдив с маршрутка, а на село тичай босичка по къра и дишай чист въздух !!!
Stefan Manolov 1
на 16.06.2015 г.
Бакшиши= политици= наглеци!!!!!
g1951
на 16.06.2015 г.
Първо 90в„…от таксиметровите шофьори не го познават.Който иска да се запознае лично да отиде на стоянката на автогара"Родопи" Рв2904.Предлагам НАП да направи финансова ревизия на лицето Георги Ряпов,който проформа еработник на Мариан Киров работещ с наколко фирми "Осур' " Перфект" и др.и това със знанието на ИААА.Г-н Ряпов години наред беше "Копърка" по маршрута Пловдив-Смолян.Има множество актове и в момента буса паркиран срещу дома му на ул"Даме Груев"12 има стикер за глоба за неправилно паркиране,който той се е опитал да премахне. Искам Ряпов да обясни как апарата ще започне да отчита след втория километър.Може би нов таксиметров апарат конструиран специслно за него,нова наредба 34 написана специално за него?
Atanas Mitrev 1
на 16.06.2015 г.
Ходете пеша ТЪПАНАРИ
Иван Петров 2
на 16.06.2015 г.
Пълна тъпотия и наглост ! В такъв случай като отида на заведение могат да ми поискат да платя 3 питиета със салати а след третото да си ги плащам нормално ! А пък аз ако искам мога да изпия и 2 питиета , важното е да не са на загуба ! ба*ти и нещастниците ! Не стига, че колите са им таралясници , мръсни и миризливи, не стига ,че слагат помпи ами и са и нагли и нахални !Да не говорим колко са нелегалните копърки !! А що се отнася за горивата , колите им не са виждали бензин от както са направени , всички са на газ пропан-бутан или най вече на метан а това са най евтините горива ! Е , не може да спиш по стоянките и да печелиш , да не говорим по празници и в лошо време - абсурд е да си хванеш такси ! Предлагайте нормална европейска услуга и печелете тогава !!
Лучано
на 16.06.2015 г.
9199 и сериозна фирма? За тея помпаджии, дори репортаж имаше в Господарите. Шефът им им обяснява, че всеки, уважаващ себе си, таксиджия, трябва да има помпа и т.н. Иначе 6155 и 6665 са най-читави или поне бяха, докато ги ползвах.
Ботев Пд1912
на 15.06.2015 г.
РЯПОВ-РЯПА...ДА...ЯДЕ...НИКОЯ...ОТ...СЕРИО3НИТЕ...ФИРМИ.....НЯМА...ДА...ДОПУСНЕ...ТОВА.
Уди алън
на 15.06.2015 г.
да си ги карат. тъпаци ... повечето случай наблизо не им харесва
peter_m
на 15.06.2015 г.
ДОбре де. Малко сметки. 1. Вариант - сегашния - начална такса 0,65+3км*0,65= 2,60 ... като добавим 2 минути престой ( а те са повече за 3км) = 3 лв. 2. Вариант - 3лв за 3 км ... същото, да не кажа че излиза по-евтино А не смятам нощна тарифа. А колко пъти като кажеш, че си наблизо и ти отговарят "няма свободни коли"
trihalmieto
на 15.06.2015 г.
Много сте прости! Само някой да ви пусне по пързалката и ще счупите клавиатурите! Аз също ползвам такси почти редовно. Попадал съм на всякакви елементи,но такъв е манталитетът ни. Другият вариант е кракомобил,велосипед,градския транспорт-където никой не се качва,с мръсни работни дрехи,ухаещи лошо елементи и др.Или обади се на колега,който никога няма да ти надуе главата с глупости.И последен най-желан вариант,личен транспорт който за 20мин. ще те натовари емоционално.
Dimitar Delchev 2
на 15.06.2015 г.
Абе ...я ги направете -30лв.Така няма да сте на /загуба/!
expose
на 15.06.2015 г.
Повече от 3 лв. на курс не заслужават ! Предвид цените на горивата им е достатъчно. Нагла история са тези бакшиши...
Хени Георгиева 1
на 15.06.2015 г.
НАГЛЕЦИ!
Nikolai Dimov 1
на 15.06.2015 г.
Тия бакшиши сувсем превуртяха
Лучано
на 15.06.2015 г.
Какви 50км. на ден, какви 1000лв. на месец. Те на ден имат по 250км., като на 100 километра, колата им гори 7-9лв. метан. Накрая на месеца, като турят чертата, 1500лв. не ги харесват. Имам сакъ приятел, който кара такси, при това сам и по 12ч., защото не иска да си дава колата на друг - чисто нова е. 1500лв. не ги харесват. Той вади по 1500-1700, като има пад от около 2-3 месеца на 1400лв. Това е лятото и единия зимен месец. Какво се правят на луди. Винаги са на загуба, според тях, но никой не сменя професията и от колата не слиза. Що се опитват да ни правят на абдали. До октомври, преди да вдигнат цените, всеки ден ползвах таксита, от тогава - моята кола. Ако мисля, че ще им пълним гушите, заблуждават се. С моята кола по-евтино ми излиза, с тази разлика, че плащам ГО, та се изравняват нещата. Доста мои познати и те слезнаха от такситата, след покачването на цените края на миналата година. Цялата работа е, че сами си изгониха клиентите /аз на ден им давах по 8-10лв./, което им е горивото за половината смяна, в момента се вмирисват по седянките и си мислят, че с покачване на цените, ще имат пари - напротив - още хора ще се откажат и ще спрат да ги ползват. Да си върнат старите тарифи, ще ги счупят от работа, а и пари ще вадят. Обаче те искат с по-малко работа, повече пари - е, драги ми смехурковци, не става. Мазните ви толупи ще се потят на загасена кола, вместо да вадите пари и да карате на климатик, това е. И как точно се набутват, след като 100км. са им средно 8лв., а за 2км. ще ни вземат минимум 2.2, ако няма и секунда престой? Какво ми говори глупости, този Ряпов. Абе, Аланколу, я си сменете отговорника на тая федерацийка, че само резили с него.
Teodor Todorov 9
на 15.06.2015 г.
амортизация + данъци + гражданска + осигуровки + 2-3 пъти масло зависи от автомобила. Ако сложим че карат средно на ден по 50км от които само 25 са с клиенти, (не знам колко е нормално , ако някой знае да ме поправи). по 0,65ст/ км и 0.9ст начална такса. Печалбата от една кола е от 800 до 1000лв на месец. Разходат съм го смятал с 5л/ 100км бензин. Как се разпределят то си е политика на всяка фирма. Със сигурност съм пропуснал някой разход и цифрите са ми относителни , но мисля че съм изчислил с приблизителна точност. Да не говорим колко са вярни апаратите..... и че повечето таксита са на газ и метан и т.н. и т.н. Според мен всеки е с правото си , ако искат да вдигат цените да ги вдигат , а пък клиентите ще преценят дали да се качват. Все пак търсенето определя предлагането.
Biffa
на 15.06.2015 г.
Ако правилно разбрах, първо, до три километра апаратът не работи и плащаш 3 лева и бележка няма, защото апаратът нищо не е отчел(не, че ако работи ти дават, но това е друга тема). Второ, след трите километра апаратът се включва, а предполагам заедно с него и първоначалната такса? Тоест директно след трите километра стартираме от близо 4 лева?! Вие луди ли сте?!
Vasil Anchev 1
на 15.06.2015 г.
ами нали за това има първоначална такса,която те самите свалиха от 90 на 65 стотинки, не виждам за какво се оплакват
malivas
на 15.06.2015 г.
Преди 2 седмици към 22 часа чакаме на една спирка с приятелка, спира едно такси и ни предлага на цената на билетче, т.ел за 2 лева на двете да ни кара, без да пита колко далече ще пътуваме. Значи нямат достатъчно клиенти и като сложат първоначална такса 3 лв, въобще няма да имат.
ЛОШО КУЧЕ
на 15.06.2015 г.
Като им са малко парите на мазните гащници , да ходят да берат ягоди в чужбина.
Nikolai Slavov 2
на 15.06.2015 г.
Като са обмислили 3лв за км. да обмислят и как ще се возят сами на 3-те километра щот треа си луд да дадеш толкова пари на тея Бакшиши.
Cecko Man 1
на 15.06.2015 г.
Аз съм за!!!!! да ги направят 55 лв на км хаааа поне със сигурност ще сваля кг хаааа
LokoFan
на 15.06.2015 г.
Само Uber ще ни спаси!
Nevena Bocheva 1
на 15.06.2015 г.
ЕЙ,НЯМАТ НАЯЖДАНЕ ТИЯ ТАКСИДЖИИ................!!!! КАТО СА ТОЛКОВА НЕДОВОЛНИ,ЗАЩО НЕ ОСТАВЯТ ТАКСИТО ,И ДА РАБОТЯТ НЕЩО ДРУГО!? ОТГОВОРА Е ЯСЕН,НАЛИ???
Т Й 1
на 15.06.2015 г.
За условията, които предлагат повечето водачи , трябва да возят безлатно. Не се наядоха ... голяма част от колите развалени и мизерни, с нечистоплътни шофьори и на всичко това се отнасят с клиентите отвратително !
Vasil Tranenski
на 15.06.2015 г.
Ако спрат да псуват, започнат да се къпят, да си поддържат колите, да пускат климатика и да казват Добър ден и Довиждане - няма проблем. Има и културни и чисти хора сред тях, но и много, които имат нужда от превъзпитание.
Милица Стефанова
на 15.06.2015 г.
От общината да направят градския транспорт денонощен и да видим кой ще ползва такси изобщо!
CAB
на 15.06.2015 г.
В Пловдив тая схема няма да работи :) ще си вкарат автогол ако го направят, но по добре за нас -> ще почнат да ни се молят да се возим на бакши.
Dimitar Georgiev 18
на 15.06.2015 г.
Тези бакчичи са много прости.
Evgeni Gospodinov
на 15.06.2015 г.
Хора зарежете мазните потни бакшиши, дето уж нямат да ти върнат. Ползвайте Юбер!!!!
Ончо Назърян
на 15.06.2015 г.
хода пеш батко
Теодора Илиева 1
на 15.06.2015 г.
Живеем в 21 век има дездоранти траещи поне 12 часа...ама тях ги мързи и климатиците да пускат да не се набутат...ама цигарата лапнал.:)добре ,че не ми се налага често да ползвам услугите им.И какво се набутват като всички са на метан.
Чеп За Зейе
на 15.06.2015 г.
Ц начи кажи речи всеки ден се возя на такси: Аз съм съгласен да стане както те предлагат, всеки трябва да яде, и аз съм сферата на услугите (само че квалифираната) и знам какво е - НО при следните условия:1. Не може да искаш 3 кинта, и да ме возиш в таралясник, който ми е набор! Квото и да ми говориш. 2. За некъпането на водачите, не мога да кажа, че е масово, поне в големите фирми, но отношението рядко е на ниво. 3. Моята минимална заплата да стане, колкото в германия, или поне колкото в софия, щото тука не сме 10та ръка хора! 4. и не на последно място: Не искам да бъда возен по дупки и черни пътища - достатъчно данъци плащам, искам оправени пътища - Е те тогава и на 5 кинта кандисвам. Това, че макар стари, колите никога не са измити и чисти, чалгата, която съм принуден да слушам, и т.н изобщо не ги причислявам в графа "проблем".. да има и много нови коли и всичко, но често пъти е несериозно да се карат разпадащи се коли... Щото в момента в който цената ми стане непосилна, или ще ходя с рейс, или ще си купя кола ако имам кинти, и без тва такситата стана 6000 и няма работа за всички, като има свръхпредлагане, ай стегнете се и не ми говорете за 3 кинта, щот къси разстояние няма да видите на 3 кинта, и ще си седите и без 2то лева :) ето толкова е простичко :)
Лучано
на 15.06.2015 г.
Хахах, тея да си пият хапчетата. Сега си хапят задниците, че нямат работа, щото преди НГ вдигнаха тарифите и вече от слънчасване, какви простотии им идват на акъла. Да направят фиксирана тарифа за 2км. 10лв. и направо да не излизат от тях. Клоуни...
минавам оттук
на 15.06.2015 г.
Ами напекло го е силничко човека от това слънце...Като стане мозъкът на чорба от жегата, и още по-интересни предложения ще видим. А кога чисти, избръснати шофьори, с риза и панталон? И да не се разнася смрад от цигарите? А колите измити с чисти салон и багажник?
Димо Петров
на 15.06.2015 г.
Добре, но да фиксират курса Кичука-Тракия 5лева!7 лева са много!!!
Venceslav Kasabov 1
на 15.06.2015 г.
АМИ РЯПА, КАТО СЕ НАБУТВАТЕ НА КЪСО - БУТАЙТЕ ОТЗАД , А НИЕ ША ВЪРТИМ ГЕВРЕКА , КАТО РИКШИТЕ В ИНДИЯ -БЪЛГАРСКА БРИКША
Zlatina Stefanova
на 15.06.2015 г.
Чудесноно, обаче мили бакшиши, направете си труда да се къпете редовно и да превозвате пътниците си в чисти и несмрадливи на старо и пот коли ! Никъде по света таксиметровите шофьори не изглеждат и ухаят толкова отвратително, както у нас. В Париж всички карат нормални коли, носят ризи и ухаят на парфюм , в най-лошия случай на нищо!
Plamen Penev 5
на 15.06.2015 г.
Да спират да карат
Milko Moshonov 1
на 15.06.2015 г.
A шамари не искат ли гадните жълти газови котлони нямат дисциплина и уважение.А цените пак искат да повишават
ФБР
на 15.06.2015 г.
Да прави са хората вгледайте се в самите шофьори,небръснати с джапанки, потни ,не пускат климатици - изобщо ако имат,стари таралясници , абе първо да си видят в своята кочинка пък после да искат ,не се наядоха ,като не ви отърва не работете бе ,но никой не се отказва нали ?
Cvetana Gospodarska
на 15.06.2015 г.
И аз съм ЗА! Неможе да се качат 4 души и сметката да им е 1.80лв и да си чакат 20ст ресто. Който не му харесва да си ходи с рейса или пеш!
Десислав Марев 1
на 15.06.2015 г.
Ми да.. То в такива прекрасни таксита с такива прекрасни водачи.. Даже 6 е малко.. По-добре поне по 10-15лв. На първите 10км трябва според мен.. И бакшиша да стане задължителен и да е поне 78% от сметката..
Мирослав Ханджиев
на 15.06.2015 г.
като се набутват и са много кадърни да сменят професията .... в тоя малък град 1/10 да останат пак са много
Georgi Praskov 1
на 15.06.2015 г.
6 лева ще е по добре
jos
на 15.06.2015 г.
Ами, да, вдигнете началната такса, какви са тези измишльотини сега, дето никъде ги няма. Винаги съм оставял по 3лв. минимум, малко ще ми е странно да си чакам стотинките ако е 2лв и нещо... Едва ли са много хората, които се возят за под 3лв и си чакат рестото...
grozdomicin
на 15.06.2015 г.
Като не ти харесва курса не го поемаш и готово. 3 лева първоначално и като почнат да въртят из улиците и пуснат помпите станаха 5-6 лева за 4 километра тарикати ;)
много сте зле
на 15.06.2015 г.
Няма цена на повикване в момента, и не е имало последните 10 години. Начална 0.90 , повикване 1.00 + 1 км 0.65 = 2.65. И кво, ще седя да си чакам 35 стинки ли ? Ето ви решение драги :D
Недо Рангелов 1
на 15.06.2015 г.
Ако се включва в тази цена шведска маса съм съгласен .
Васко Димитров 3
на 15.06.2015 г.
Ай сиктир драги зрители, съдията вкара гол!
Villiger 69420
на 15.06.2015 г.
значи, да пътува 1км с пътник е по- скъпо от колкото да пътува 1км без пътник? странна сметка. И нямам нишо против да вдигнат цената за таксиметровия транспорт, стига да се подобри предлаганата услуга и таратайки като тези показани на снимката да бъдат забранени. да се наложат и правила който да защитават пътника на таксиметровите коли. минимален клас за автомобила и максимална възраст. В Германия вярно плащат пъти повече от нас за таксиметрова услуга, но пък ти карат S-класи от новия модел и то дългата база и в най- лошия случай Е-класи.
много сте зле
на 15.06.2015 г.
Да поискат два, и може да стане. Не е въпроса кой какво иска, а дали на хората им се дава. Направете си началната два лева, и повикването един и готово, кво ревете. Ай да не съм карал такси, че да не знам как точно да направите качването тройка
Specter
на 15.06.2015 г.
Господин Ряпов днес слънцето е доста силно по добре се скрийте на сянка!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!