Повдивчанин изпрати до редакцията на Plovdiv24.bg своята гледна точка относно светофарните уредби в града ни:
"Здравейте, пловдивчани. Използвам тази широка трибуна да се обърна към Вас относно наболелия ни проблем с "умните" светофари в нашия град.
Няма да Ви убеждавам колко са зле нещата, защото всеки един у нас им се "наслаждава " всеки ден. От 30 години съм по улиците на Пловдив и такава измислена срещу милиони левове гавра не съм виждал.
Моля уважаемата редакция да потърси конкретни отговори от най-накрая някое компетентно лице и също така да ни дава възможност за последващ граждански контрол от наша страна.
Елементарен пример са броячите на време по кръстовищата, които вършеха много добра работа. Как те изчезнаха и как ни беше общавано многократно, че с модернизирането на контрола върху трафика те ще се появят. Да, ама не.
Относно конкретния казус:
1. Въпросните абсурдни отделни леви секции: Неслучайно го изписвам с големи букви, защото те са идеални , но не в тоя им ред. Значи, за да се направи едно кръстовище да работи на четири вълни, се иска двойно повече време.
Време, което ние всички губим излишно. По бул. "България" никога не е имало червен сигнал повече от 30-38 секунди. Сега е над 85. Вие сами сметнете в кой случай ще се пропускат повече коли.
Тук някой умен, ама много умен инженер е седнал и е измислил най-тъпото решение и най-лошото е, че е успял. Уверяват ни отново как още не била пусната системата и как тогава видите ли щяло да се оправи.
Да, ама не. Няма как да се оправи нещо, което е сбъркано тотално. Въпросния г-н Кръстев дразни много с наглостта си да ни обяснява врели-некипели, без да може да му бъде потърсена отговорност след това.
Решението:
Преди дни се върнах от Япония. Прилагам клип от Токио как "тъпите" японци са го направили. А на същия този господин му го обяснявам. Левите секции са идеални, но трябва да се пускат след общия зелен сигнал на двете срещуположни страни т.е. свети ни зелено 25-30 секунди и след това се пуска червен сигнал на движещите се направо и тогава остават зелените секции за на ляво за 6-7 секунди. А така, какво излиза ? Получаване зелен сигнал на всеки 40 секунди. Хайде да не се правим на по-умни от японците.
2. Моля да ни бъде адекватно обяснено защо са премахнати десни зелени секции на места, на които седя, гледам и пак гледам и не мога да открия конфликтни точки.
Става въпрос за бул. "Хр. Ботев" и бул. "Източен". Тези, които идват от Военна болница и завиват към ВСИ , защо трябва да седят на червено в момента, когато от същото платно се завива към стадион Ботев./както си бяха преди/
3. На кръстовището на Сточна гара идващите от Военна болница не могат да завиват към Тунела. /както си беше преди/
Не ни обяснявайте за конфликтни точки с пешеходци. Те са на всеки десен завой на всяко кръстовище. За това си има закон и Вие не сте по-голям от него. Не мога да отрека, че съм бесен как така един град, който се развива в правилната посока, може да се появи някой, който решава да се подиграва месеци с всички нас".








Стойчо Карачомаков
на 07.02.2016 г.
Истина е че стана по зле с новите светофари.преди ходих за 16мин.а сега за 25мин до работа и имам 16 светофара
Уди алън
на 07.02.2016 г.
на таз умната от дето идва от Япония, .. да вземе да идва от Метро и да завива по бул. Христо Ботев. И аз се учудвах доста че е тъпо измислено но уви по бързо минавам сега ! Иначе кибичих на междинката !
Erdinc Ibrahim
на 06.02.2016 г.
Светлини години сме назад
Александър Колев 2
на 06.02.2016 г.
Всичко си има плюсове и минуси. Тази система не знам как е с трафика, отделно аз трафик не виждам, виж за някое селце става сигурно, ама е в пъти по неудобна от сегашната .... :)
Kostadin Dechin
на 06.02.2016 г.
Почти всички светофари не се виждат в слънчево време у нас в Пловдив
на някой си
на 06.02.2016 г.
Този който е пратил тази статия е истински пловдивчанин.Никога не е имало такова чакане и задръстване по центъра и особено на онзи измислен светофар след Тримонциум,който даже и го нямаше изобщо преди време.А въпросното изчакване на ляв завой след основния ЗЕЛЕН СИГНАЛ го имаше на ресторант Стадиона от Васил Априлов наляво към 6 Септември посока Съединение.Там светеше 6-8 секунди повече наляво.ПОДКРЕПЯМ СТАТИЯТА НА 1000%.БРАВО.
Sk1ppeR
на 06.02.2016 г.
На японците автоматите за билети не им струват 10 хиляди лева. Нашите тука като чуят компютър и добавят нули на килограм, ще кажеш че интегрират космическа технология. Прекалено много плащаме за нищожни услуги.
Zealot
на 06.02.2016 г.
Да сравниш България с Япония , е като да сравниш каруца със самолет.Няма как да взимаме пример от тях , понеже разликата в развитието на двете държави е някъде около 80 - 100 години.Няма как да кажем " В Токио е така , дайте и ние Петко с мъжете " . Не само светофарите са им умни , там всяка една тухличка,всяко парченце бетон , всеки знак и всичко е поставено на мястото си ,така че да работи правилно.За всичко е помислено,всеки детайл е изпипан до съвършенство.Отделно самите хора , самата култура е просто от друго измерение.Дайте да видим,как ще стигнем Румънците , за Япония даже не трябва и да си помисляме.
alx
на 06.02.2016 г.
Всичко,казано в статията е точно.Има и още нещо много важно. Има доста светофари не синхронизирани с нищо,които си светят ей така и не само не помагат,а единствено еб**ат мамата на движението. Давам няколко примера: 1.2-та светофара - срещу входа на пожарната на Панаира и следващия на моста. 2.2-та светофара от 2-те страни на надлеза на Карловско шосе. 3.Сетофара до Практикер на бул. "България".(тези са,които съм забелязал) Също и пешеходните светофари,на които спират 30 коли за 30 секунди за да мине 1-2 човека.В Гърция примерно докато не се съберат 6-7 човека,седят и чакат. Явно е много трудно да се направи тук.
Голфаровото Гоче
на 06.02.2016 г.
Три вечери подред ми'' се случва'' пътувайки по Дунав на изток да ме хващат и 3-те светофара на зелено и аз си мисля че зад мен има закъсняващ с графика автобус и Умните светофари го пропускат и аз барабар с него.
ФИЛИПСБУШ
на 06.02.2016 г.
някой няма ли да снима някое кръгово кръстовище в сан франциско :) .... и да почваме с локумите мууу ма как тяхното по кръгло а пък нашто по некръгло :) .... как струята на фонтана пооо така тече ... не като наща :) .....
bigi
на 06.02.2016 г.
Опааа! Няколко милиона увиснаха във въздуха. А нечие кресло се заклати.
ФИЛИПСБУШ
на 06.02.2016 г.
за мен идеалната система би била ... като тръгна с колата всеки светофар да ми свети зелено :) а всички мрънчовци да чакат на червено :) .... всъщност познавам един който работеше във фирма за подръжка на световарите преди :) .... открито се хвалеше че работят пет за четири за да могат да смучат мангизи :)
ФИЛИПСБУШ
на 06.02.2016 г.
мууу що така :) муууу ми що не онака :) муууу ми то мноу тъпу :) .... айде сега кой къде бил да вади телефона и да снима и да мрънка защо му свети червено а на другия отсреща му свети зелено :)
Иван Петров 2
на 06.02.2016 г.
На кого още не е ясна "идеята " ?!? Идеята беше да се приберат парите от точните хора и фирми в личните и партийни каси !! А пловдивчани - кучета ги яли !! Вие си приказвайте и давайте идеи , колкото си искате , парите са усвоени .
мемипопу
на 06.02.2016 г.
Идеята за това да свети зелено за движещите се направо и наляво едновременно и после няколко секунди повече за тези наляво е приложима за всички други страни, но не и в България и в частност Пловдив. И сега когато свети зелено за движещите се направо има много "тарикати" да чакат за ляв завой в лентата за движение направо или да се престрояват за ляв завой в кръстовището пред тези чакащи за движение наляво. Премери почти на всяко кръстовище. Много често ми е трудно да да продължа направо по "Победа" за "Филипово" на кръстовището с "Дунав", макар да са четири ленти - в най-дясната лента има бус, използван за склад на "Джоана", стои от години там, а и клиенти на заведението, в следващата лента автомобилите правят десен завой и ако има пешеходци, а винаги има, ги изчакват, в най-лявата чакат на "червено" ляв завой и в другата като застанат няколко "тариката" за наляво ти си чакай за направо. Така че докато не се промени съзнанието на шофьорите няма да е лесно движението по улиците на Пловдив и България.
ФБР
на 06.02.2016 г.
Абслолютно е прав човека в статията,само че в Япония ако стане нещо такова с светофарите,човека или фирмата моментално си правят сепуко, има един термин - НОСЕНЕ НА ОТГОВОРНОСТ,не се заяждам, но кмете кажи нещо де, защо мълчиш ,кой е отговорен за създалата се ситуация вече втори месец захапа, още по умни ли ще стават тези светофари или да.Трагедията е пълна иначе сме налепили навсякъде по еди кой си проект,по еди какво си само че "матеряла" само гледа да смукне някой лев,прави са хората от Европа за никакъв х.й не ставаме само програмите да си вървят,кинтите да валят,народа кучетата го яли,баси как не се наядоха бе,то бива алчност бива,но .....шефа отгоре гледа.
батка
на 06.02.2016 г.
Със сигурност решението за левите секции трябваше да е точно това - да се оставят ляво завиващите да могат да се изнесат малко след като спрат колите напред. Защо бяха отделени като напълно отделна секция - за мен е пълна мистерия и тъпотия. А къде наистина се денаха обещаните броячи - никой не знае.
Янко Куршумов
на 06.02.2016 г.
Много добра статия и точни примери, нещо което Кръстев и които и да е било не каза до момента. Особено за бул. България е уникално зле направено не е имало никога такива опашки . За левите завои е 100% вярно това не само в Япония една Чехия са така устроени светофарите, но ние пак тръгваме да измисляме топлата вода вместо да си бяхме платили на някоя фирма от страна, която вече е сложила тази система и да ни ги оправи нещата. Но както знаем тези поръчки отиват при фирми дето са създадени преди 2 седмици.... Надявам се някой дето има силата да прочете тази статия и да ги оправи нещата, защото такова седене на безмислени светофари не е имало досега.
Любо Любака 1
на 06.02.2016 г.
идеи има много,но са неприложими поради Г П -гепи и бягай. усвояват се парите от наши и ваши некадърници.
mclaren
на 06.02.2016 г.
Не съм съгласен, че безопасността трябва да е за сметка на задръстването...по тази логика ако всички слезем от автомобилите, то със сигурност НЯМА ДА ИМА катастрофи. Всичко, което е написал господина е правилно. Зеления светофар светва едновременно във всички посоки и левия завой остава още 7-8 секунди...това е ! А и какво става с фотоклетките...вече трети път ми се случва да чакам на сточна гара по посока военна болница и светофара наляво за "Авксентий Велешки" свети зелено. Колите се изнасяат, вече няма коли в лявата лента, а световара си свети още 7-8 секунди, няма и автомобили за десен завой от "Авксентий Велешки" за гарата... не беше ли една от идеите - когато няма коли, зеленото вече да приключва...
Bayern Munchen 1900
на 06.02.2016 г.
Смисълът на новите светофари е да се кара по-бавно и по-безопасно. Много катастрофи ставаха при завиването на ляво, когато някой отсреща се е засвяткал направо. Сега пешеходните светофари светват няколко секунди по рано от тези, които пускат автомобилите да завиват надясно. Проблема на старата светофарна система, е че тя позволяваше често в града да се развиват скорости от по 120-140 км/ч.
brown bomber
на 06.02.2016 г.
Японците са 100 години напред и 50 встрани. Тук в Българистам само можем да си мечтаем за организация като тяхната. Въпросният "енджинйер" който ни набута тази светофарна система не кара ли кола? Няма как де не се набутвал в някое от километричните задръствания, които се получават откакто я пуснаха...
Атанас Делев
на 06.02.2016 г.
и на шофьорите няма угода като неви се стои посветофарите слезте от колите и ходете пеша,и няма да чакате посветофарите,ама то българина есвикнал само да мрънка.
панаьот
на 06.02.2016 г.
едни пари трябва да се изхарчат па кво било що било ма кво стана абе кво ти пука чакай на светофара и слушай кмета че така е по безопасно а така наречения транспортен проект е нещо велико и много удобно
moonlight
на 06.02.2016 г.
Аз гледам светофара за пешеходците, когато идвам от далече, в момента в който светне червено, значи и на мен ще ми светне червено до 2-3сек, така че ппочвам да намалям. Същото е и при потегляне. Най-много се дразня на бакшишите, които вечно блеят някъде и бавят колоната, а знаят всеки един светофар... Кмета ни качва на градския транспорт, а ежедневно има сигнали срещу шофьорите. Вчера го гледам един на 16-ката, отворил си прозореца, пафка си човека въобще не го интересува. Европейска столица на кулутурата, с граждани простаци няма как да станем. Ще видим след 1 месец като съберат данните, умните светофари какво ще стане, защото и в момента вечер особено, няма коли, а свети червено и се чака излишно. Интересно ми е как никога, за нищо няма виновни от общината, явно считат че са безгрешни.
djjonny
на 06.02.2016 г.
истината и малките деца е прозряват ама нашите тъпани не... защо като са толкова умни чакам еднакво със празното платно. нали щяха динамично да се сменят режимите според трафика! защо никъде няма зелена вълна? защо се премахнаха десните секции и защо не се въвеждат нови при положение че системата го позволява? защо не се пускат на по натоварените кръстовища секционен режим? а трябва отделно да чакам за зелено за наляво? недосмислици колкото искаш... умни глави малко. тази система прецака всичко по маршрутите които минавам с години сега има 5-пъти повече задръствания от преди.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!