Сигнал: Порочните практики на телекомите и методите, с които ни принуждават да подпишем с тях

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (18)
15:25 / 01.07.2022
26732
В редакцията на Sofia24.bg получихме сигнал от читател за една "интересна"  практика на мобилните оператори. С две думи - внимавайте при позвъняване по телефона и приемане на предложение за преподписване на договор. 

Разказът на нашия читател за агресивната практика:

Представител на мобилния оператор се обажда по телефона, за да информира клиента, че има за него специална оферта за нов срочен договор и се интересува как да му го изпрати за подпис – чрез куриер или онлайн. Поставя акцент върху увеличен обем на услугите, без да споменава, че месечната такса ще е с около 2 лв. повече от тази в момента.


Ако клиентът се съгласи "специалната оферта“ да му бъде изпратена за запознаване онлайн (защото отчита, че при изпращане с куриер, ще трябва да подпише на крак, без да може спокойно да я прегледа и да провери какви подобни пакети има при другите телекоми), той получава SMS, че "договорът е наличен за е-подпис“ и се посочва краен срок на валидност на предложението, който е по-къс от две денонощия.

При изтичането на времето за дигитално подписване и без извършване на каквото и да било действие от страна на абоната, той получава нов SMS, с който се уведомява, че документите ще бъдат предадени за доставка от куриер до адреса му.

Веднага следва нов SMS, който гласи: "Във връзка с приета от Вас оферта, моля да се запознаете с Общите условия на дружеството. Договорът ще получите по куриер и след като бъде подписан от Вас, условията му ще влезнат в сила“.

В телефонното обаждане обаче представителят на телекома твърди, че при подписване на документите чрез куриер, договорът влиза в сила 48 часа след полагането на подпис от Ваша страна. Т.е. доброволно се съгласявате на скъсяване на законовия срок за отказ от договор извън търговски обект, което отново е притискане и злоупотреба с потребителските права, за наличието на които много хора дори не подозират.

Да обобщим:

Звънят ти. За да не ти досаждат, казваш да ти изпратят офертата за евентуален преглед онлайн, защото с куриер не те устройва, а да я получиш в офис ти е отказано понеже била възможна само дистанционно. Пускат я за е-подпис с кратък срок на валидност. Без дори да си я отворил за преглед, след по-малко от 2 дни телекомът те уведомява с SMS, че ще получиш документите за подпис по куриер!

Сега ми е любопитно какво нахалство е обучен да прояви куриерът, когато донесе договора, за да ме принуди да го подпиша на крак! И дали, след като откажа, най-накрая на телекома ще му стане ясно, че е вложил излишни усилия и средства да накара насила някой да се абонира за услугите му.

Ако това не е агресивна практика!...

Виж коментарите (18)

Още по темата (85):
18.04.2024 ЕС обмисля обединяване на телекомуникационните оператори 
25.03.2024 Отказваме се от мобилни услуги без плащане на неустойки, ето от кога?
19.03.2024 Сериозни промени при договорите за мобилни оператори
18.03.2024 Договорите на телекомите ще гарантират повече баланс и реципрочност за потребителите
21.02.2024 ПП-ДБ с кардинално предложение за договорите с мобилните оператори
20.02.2024 А1 обяви новите тарифи и предложи компенсации
Още новини от Национални новини:
Анна-Мария е новата Царица на розата 
Искат промени в шофьорските курсове заради тежките катастрофи нап...
Обмислят нови обезщетения при пенсиониране
Техническа грешка на матурата по БЕЛ
"Хайде", "боя", "ерген" не са български думи
Важна информация за изборите в чужбина


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).