ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Измислиха как да спасят БДЖ
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:45 / 08.04.2015Коментари (4)4039
©
Вчера в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията беше представен проект на "Стратегия за развитие на железопътния транспорт" и "План за оздравяване и развитие на БДЖ за периода 2015 - 2022 г."

На представянето присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание, Гроздан Караджов, заместник-председателите на Комисията, Камен Костадинов и Петър Петров, и някои от нейните членове - Георги Свиленски, Станислав Иванов и Клавдия Ганчева, както и изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Владимир Владимиров, генералният директор на НКЖИ, Милчо Ламбрев, и изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", Веселин Василев.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски изрази увереност, че с приемането на "Стратегията за развитие на железопътния транспорт" от Народното събрание и нейното изпълнение ще се върне доверието в националния железопътен превозвач.

Министър Московски коментира още, че единните и целенасочени действия на превозвача и инфраструктурния мениджър ще изпратят позитивен сигнал към всички партньори и с това ще се гарантира устойчивост на българския железопътен сектор.

"Изготвянето на проекта на стратегията показа, че вървим в правилната посока, защото документът е факт, благодарение на единомислието на състава на Комисията по транспорт в парламента", добави министър Ивайло Московски.

Изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД, Владимир Владимиров каза, че това е план, който касае всички дейности в БДЖ и по време на дискусиите могат да бъдат добавени нови мерки или някои от тях да отпаднат. Владимиров поясни, че основните акценти в Плана за оздравяване и развитие на БДЖ са следните:

• Закупуване на нов подвижен състав. За целта е заложена минимална инвестиционна програма от 210 млн. лв. за следващите седем години, които са от капиталовия трансфер. С тях могат да бъдат закупени 15 нови електрически мотриси. Това е реалистичния сценарий, докато при един по-оптимистичен вариант инвестицията може да достигне до 430 млн. лв., което ще повиши чувствително качеството на услугата чрез закупуване на нов подвижен състав от 30 електрически мотриси и 16 шинобуса за обслужване на повече направления;

• Развитие на информационните системи, които са ключов фактор за бъдещото развитие на БДЖ;

• Погасяване на задълженията, което е изключително важно, за да има смисъл от реализирането на инвестиционната програма. За погасяване на задълженията са разработени няколко сценария, като същественото е, че в по-песимистичния сценарий, държавата ще трябва да подпомогне БДЖ с около 300 млн. лв. за този седемгодишен период. При по-оптимистичните сценарии, един от които включва и продажбата на "БДЖ - Товарни превози" ЕООД, сумата може да бъде намалена до 137 млн. лв;

• Продажба на неоперативни активи - сгради, локомотиви и вагони, които не се използват. В тази връзка се търсят варианти излишните активи да се превърнат в средства, които да послужат в инвестиционната програма и при погасяване на задълженията към кредиторите.

Проектът на "Стратегията за развитие на железопътния транспорт" и "Плана за оздравяване и развитие на БДЖ за периода 2015-2022 г." ще бъдат внесени утре в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание за по-детайлна дискусия върху отделните им елементи. 

Документът беше представен днес и пред социалните партньори, с цел тяхното запознаване. В рамките на месец, с всички заинтересовани страни ще се проведе обществено обсъждане по темата.

В случай, че "Плана за оздравяване и развитие на БДЖ" получи подкрепа, той ще бъде внесен за нотификация в Европейската комисия.



Още по темата: общо новини по темата: 333
18.04.2024 »
18.04.2024 »
17.04.2024 »
16.04.2024 »
15.04.2024 »
15.04.2024 »
предишна страница [ 1/56 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Интересно кой би купил локомотиви на около 30 години? И досега виждам в движение от ония електровози, които внесохме от братска Румъния през 1987 или 1988 година. Ако ги предадат на вторични суровини няма да се съберат заплати и за 5 чиновника. Албания не би ги купила, то те имат и жп-линии само от Драч до Тирана и още една, не помня къде. Африка е далечко и превозът няма да покрие и разходите по продажбата.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: