Новоизградените велоалеи в Пловдив предизвикват какви ли не дискусии сред жителите на града. Оказа се, че доста коментирана е и велоалеята на моста на бул. "Васил Априлов". Там от едната страна на моста - западната, има двупосочна велоалея, а от другата - пешеходна алея.
По този повод екип на Plovdiv24.bg засне видео анкета, в която попита пловдивчани струва ли им се разумно това разделение на алеите, защото пешеходците трябва да преминат на отсрещната страна, ако се движат по тротоара с велотрасето.
Получихме интересни отговори. Някои одобриха това разделение, други не. Кой какви доводи имаше, вижте във видеото.
Анкета: Трябва ли да има алея само за велосипедисти по моста на "Васил Априлов"?
© Plovdiv24.bg








kire
на 03.01.2016 г.
Поредното малоумие
Михаил Пелтеков 1
на 03.01.2016 г.
През Зимата са малко велосипедистите, през Лятото повече
Lisica
на 03.01.2016 г.
Кво искате и кво не, вече е решено не знам защо Пловдив 24 реши да прави някаква анкета при положение, че това няма да се промени. А до това дали е правилно, велосипедистите са по-малко от шофьорите и от пешеходците, но се наляха сумати пари за да станат първенци по предимство в целия град. 3 цветни светофари - зелено тръгни , червено спри , жълто качи се на колелото или слез. Мисля, че трябва да почнете и тях да ги глобявате за превишена скорост и неносене на каквито и да е светлоотразители, както и липсата на сигнален звънец, гражданска отговорност, винетка, годишен преглед, светлоотразителни жилетки, пожарогасител, зимни гуми и аптечка !!! За финал трябва всички да носят предпазни каски и колани.
Агоп Дудикян
на 03.01.2016 г.
Ние сме толкова залупени, че каквото и да ни направят, ще си знаем нашето и пак няма да сме доволни ... Ганьо обича да хули... по темата не мисля, че е проблем на тоя с децата дето се плюнчи да повърви 20+20 метра евентуално ... така и за тях, ще е по-добре, но той вероятно няма от къде да знае това...
asaf
на 02.01.2016 г.
Като чета коментарите оставам с впечатлението, че и на 3 нива да го направят тоя мост (пък и който и да е друг) винаги на нивото за велосипедисти ще има пешеходци и на нивото за пешеходци. Последователи на стила "Те ше ми кажат на мене!" в България колкото щеш... :)
Todor Rabushev 1
на 02.01.2016 г.
Не! Не трябва!!!
Mike Rosoft
на 02.01.2016 г.
Ралоно ако погледнете, пътят на пешеходците не се удължава кой знае колко. За живеещите в блоковете на югозапад от моста, които искат да отидат до Лекси - вместо да се качат по западните стълби, ще продължат малко (буквално двайсетина метра и ще се качат по източните); та както се вижда за тях допълнително качване или слизане по стълби няма. За хората, които вървят по западния тротоар в посока от Шести септември към България, вместо да чакат да стигнат до табелата и да трябва да слизат и после да се качват по стълби - ами елемнатарно - просто пресичате малко по-рано В. Априлов на пешеходните светофари (има ги и от двете страни на моста) и така пътят им се удължава с широчината на един булевард. Не виждам защо трябва да се мрънка за всичко. Ако пък на някой му е голям зор - да си върви по велоалеята, но да бъде така добър поне да се съобразява с велосипедите, а не да ми застават трима души един до друг и да я блокират изцяло.
gooshii
на 02.01.2016 г.
Аз , също карам колело. Според мен не трябва да има велоалея по моста. Там всеки велосипедист , може да си избута колелото до другия бряг.Както трябва да се преминава и по всички пешеходни пътеки. За по-голяма безопасност на тези които са на две колела!!!
някой
на 02.01.2016 г.
Добре би било и от двете страни да реализира комбиниран вариант, но както се вижда от снимката, ширината на алеята позволява само за разминаване на два велосипедиста. Сигурно за това решено преминаването на пешеходци да става от другата страна, което не би следвало да е някакъв проблем! Ако ситуацията се намираше в Япония например, сигурен съм, че хората чинно щяха да си спазват правилата и дори нямаше да се сещат да мърморясват.
brown bomber
на 02.01.2016 г.
Най-добре да е смесена зона. Просто не са достатъчно колоездачите за да е изцяло само велоалея.
Голфаровото Гоче
на 02.01.2016 г.
Пешеходна алея скъпи граждани и гости на града е новото по модерно име на тротоар- мястото където се движат пешеходците. И поради тази причина по нормално е пешеходците да се движим по моста а тези с колелетата да си отидат на пътното платно където им е мястото или да заобикалят по другите мостове. Обаче като гледам снимката спокойно могат да се разминат пешеходец и колоездач ако и двамата не са кьор кютук пияни и спокойно новата придобивка може да се ползва от всички
thehuge
на 02.01.2016 г.
Според мен тротоарът в случая трябва да е споделен. В края на краищата нищо няма да им стане на велосипедистите ако в тоя участък карат малко по-бавно. А и заобикалянето е доста за възрастни хора. Лично аз когато ходя до Практикер смятам да си вървя по тази алея.
ZERO
на 02.01.2016 г.
Според мен трябва да има. Защото ако алеята е смесена мястото за пешеходци и колоездачи е твърде малко и е възможно някой който кара колело да удари пешеходец. За това от едната страна трябва да е само велоалея за де се избегнат подобни инцеденти. От другата страна е свободно и си е само за пешеходци . Да табелите са поставени непосредствено в началото на моста но там има стълби и минаваш под моста и си от другата страна.
Rumen Traykov 1
на 02.01.2016 г.
По принцип трябва,НО НЕ И НА МОСТ С ЕДИН ЕДИНСТВЕН ТРОТОАР!
Cwetelina Mihalkowa 1
на 02.01.2016 г.
Където няма велоалеи има паркирани автомобили по тротоарите, така че за пешеходци място няма. На пешеходците ще раздадат чифт крила, защото само така могат да се предвижват спокойно.
Icy
на 02.01.2016 г.
Ами как мислите, дали е удобно за хората, живеещи в блоковете западно от моста, когато искат да отидат да си пазаруват в Лекси да пресичат от другата страна, после обратно. Това ми се струва нелогично, да не кажа че дори е малоумно.
Jack Bauer
на 02.01.2016 г.
Нормалния начин за организация на движението (независимо, велосипеди, автомобили или пешеходци) е вместо двупосочна лента за движение на велосипеди от едната страна и такава за пешеходци от другата да се направи еднопосочна лента за пешеходни и велосипеди от двете страни.
Над Закона
на 02.01.2016 г.
Просто търсят начини да откраднат от където може по малко а тези недоизмислени подобия на велоалей са идеална възможност
Georgi Stoyanov 5
на 02.01.2016 г.
Аз като стигна до табелата Как да премина от другия край.Как да пресека булеварда и да прескоча мантинелата.
jumbo
на 02.01.2016 г.
Типично по български - направихме алеята и след това АНКЕТА!!! А ние пешеходците да летим!!!
Georgi Spasov 4
на 02.01.2016 г.
Yes! Of course!
минавам оттук
на 02.01.2016 г.
Това е Мост! Тротоарът е тесен. Велосипедистите спокойно могат да изминат тези 200 - 250 метра, като бутат колелото и ходят пеш. Предимството трябва да е за пешеходците, измежду които има немалко възрастни стари хора с ограничени възможности да ходят.
Стоян Касабов
на 02.01.2016 г.
Ей значи много започнаха да ги мислят тези велосипедисти бре, че то няма толкова хора който карат велосипеди, че да се слагат тези алей....
Цонко
на 02.01.2016 г.
Чл.22. /1/ Забранява се: 1. Движението на всички ППС по улица "Княз Александър І", Площад Централен, Хълма на Освободителите, Младежки хълм, както и всички градски паркове.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Когато това почне да се спазва,тогава пешеходците може да станем по-толерантни към велосипедистите! Интересно,какво мисли кмета по този въпрос...
Михаил Пелтеков 1
на 02.01.2016 г.
Да, защото другия тротуар е само за пешеходци и в двете посоки
Иван Драганов Стоянов
на 02.01.2016 г.
Аз карам колело там често. От моя гледна точка, хората които минават през червената маркировка постоянно, ме дразнят. Когато ходя пеша обаче виждам, че на места за да остане права велоалеята, за тротоарите са останали всички по-крайни части, заобиколки и т.н. Сега и за моста да кажа :) Замисъла е добър да се разграничат двете страни, но според мен няма как да стане. Лекси, Практикер са от едната страна и е натоварено. Всеки трябва да мине през светофара или под моста и после пак да повтори маневрата от другата страна. Лесно изпълнимо е ако имаше стени или нещо закриваше видимостта за да не прави впечатление. Но при положение, че виждаш пътя пред теб свободен и трябва да направиш цялото това упражнение със заобикалянето всеки избира прекия път ... Тротоара е доста тесен, мантинелата е двойна, можеха да оставят повече място (може би тези стълбове за лампи са виновни) при ремонта и спокойно пак да е смесена зона за пешеходци и колелета.
Димитър Петков 5
на 02.01.2016 г.
Ами да. Пешеходеца може и да преплува.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!