"Здравейте, Plovdiv24.bg! За пръв път ви пиша, защото вече не знам към кого да се обърна. Става въпрос за "стопаните", които си пускат без каишка кучетата в парк "Лаута", при положение, че на около 200 метра от "мястото на събитието" има площадка за кучета". Така читател на нашата медия започва сигнала си. И добавя:
"Та да караме по същество - преди известно време (25.06), около 20:40 часа се прибирахме със съпругата и дъщеря ми на година и 3 месеца. По едно време до дъщеря ми се появи куче (видимо с нашийник, но без каишка), при което аз се обърнах назад и видях няколко мъже и жени с бебешка количка. Единият от тях извика въпросното куче по име и аз зададох абсолютно логичен въпрос: "Защо кучето е без каишка?" Само да вметна, че в парк "Лаута" има табели, които директно си казват, че кучета не трябва да се пускат без каишки.
На въпроса ми получих разни отговори от типа на "Ти ли шъ мъ накараш да му сложа каишка?", " Що не си вържеш и детето на каишка, ами си го пуснал в парка?", "Мойто куче е много повече човек от много от хората" и прочие. Опитах се да им обясня, че българските закони трябва да се спазват и така се опитвам да дам пример и да си възпитам детето.
От едната жена ми беше обяснено, че така насаждам страх в детето си, а другата директно ме нарече "прост селянин" и да не се занимава въпросният човек с мен, наричайки го Живко. Казаха ми да си хващам пътя и да си отивам на село, щом не съм бил доволен от това. Въпросният Живко ми обясни (с доста агресивен тон), че не можел да си пуска кучето на площадката за кучета, че там гъмжало от всякакви други кучета и нямало грам сянка и щяло да му стане лошо и т.н.
Та искам да попитам всички родители, четящи вашия сайт, докога ще търпим тая простащина и кога най-накрая Общинска охрана ще започне да си върши работата и да глобява подобни "граждани", понеже аз видимо съм селянин, защото не искам детето ми да бъде поредното нахапано от някакво куче".








Анонимен
на 09.07.2019 г.
Добре й е отговорил човека.
Анонимен
на 08.07.2019 г.
Само пълен психопат като този в Габрово може да приравнява дете с куче!!!
Jack Bauer
на 08.07.2019 г.
На този тип хора не трябва да се задават въпроси и да им се обяснява за какво са писани българските закони, а и всички закони по принцип. Достатъчно е да им кажеш "Я си вържи пумияра, че да не го вържа аз за някое по-високо дърво", така веднага те разбират и не слушаш глупавите им коментари.
Анонимен
на 08.07.2019 г.
В човката на всички кучкари! Ще си държите помиярите на каишка!
Анонимен
на 08.07.2019 г.
Според мен щом кучето не е направило нищо нито на детето нито на никой, не виждам причина, защо да трябва да е с каишка. Знам това е законът, но в България законите така или иначе не се спазват особено много.Закона за Карането с превишена скорост не се спазва за повечето хора, та защо за едно единствено куче трябва да се притесняваме, че нарушава закона?!
old ivan
на 08.07.2019 г.
Омразата и изтезаването на животните е първият признак на психопата, вторият е напикаване в леглото до късна възраст.
Стефан Симеоновски
на 08.07.2019 г.
Парка е и за хора и кучета, на мен ми е много по-неприятно да слушам пищенето на скапани деца, нима не е отговорност на родителите да ги възпитават че не трябва да се пищи и крещи на обществени места като паркове и заведения? За обучени кучета и възпитани деца има място навсякъде, за безотговорни стопани и родители простаци - оградени градинки! И наистина на едно дете на което му се насажда несъществуващ страх, става изрод!
AtanasK
на 08.07.2019 г.
За съжаление , кучетата са огледало на стопаните си. Кучето на спокоен и уравновесен човек , никога няма да е заплаха за околните , докото кучето на комплексар и завистлив селянин ще е агресивно независимо от породата. Аз също имам куче немска овчарка и абсолютно винаги е с повод и надморник без значение горещо ли е , студено ли е. Това в крайна сметка са животни и трябва да се пазят околните хора. Има хора които се страхуват от кучета на улицата и това , че сте си изкарали кучето навън , не означава , че сте си в хола и всеки трябва да се съобразява с вас.
stefan2318
на 08.07.2019 г.
Много сте смешни всички кучкари като почнете да се обяснявате: "Ама аз като видя , че някой се притеснява си го викам при мен кучето" или "Ама то е толкова кротко, нищо няма да ви направи".Абе хора , толкова ли се сте зле и не проумявате , че отсрещния човек, дете, майка с дете и т.н. това не могат да го разберат и то не ги успокоява.Това е все едно срещу вас да идва камион със 100км/ч и шофьора да ви обяснява "Спокойно , аз ще спра, няма да те блъсна".Така че, извън площадките за кучета - дръжте си ги вързани моля!
Анонимен
на 08.07.2019 г.
''Родител направи забележка заради куче без каишка и чу жестока обида'' в друга страна и подобни закони или по строги......Потърпевшия родител вика полицията , полицията проверява собственика на животното за данъци след това се стига до спора до закона за собствениците че не трябва да ги водят без кайжка и/или наморник зависи от породата собственика се глобява ако съсдава проблеми се прибира в управлението плаща за престоя си после отива на прокурор той му дава присъда /глоба плаща я всички са доволни и следващия път няма да си отварят устата ,Но това в друга държава
додо
на 07.07.2019 г.
Това няма и да се оправи.Общинска охрана,която трябва да осигури ред се е превърнала в наказани първолаци,които трябва да напишат 1000 пъти една думичка.Само,че тези говеда пишат фишове за паркиране като побеснели псета по заповед на новия им шеф.Малко ли данъци плащаме,че да се построят паркинги?Като кърджалии са
asp
на 07.07.2019 г.
Здравейте!Аз също имам един изключително любвеобилен, забавен, интелигентен и добър домашен любимец (трети по ред за повече от 30г), порода Дакел.Ходим често на Лаута и си организираме дакелски срещи и с други стопани.Никога не пускаме кучетата си по алеите, а само навътре в гората по тесните пътеки където няма движение и най-вече деца.Въпреки, че са безобидни и децата винаги им се радват и искат да ги галят, трябва да се съобразяваме, че не всеки е длъжен да ги харесва.По отношение на нашумелите намордници, които Валери Симеонов е предложил, да станат задължителни за всички кучета, ще кажа, че този път няма да се съглася с него, поради ред причини, които той не е обмислил, защото няма как да обмисли нещо, което е далеч от компетентността му.Да започнем с това, че кучетата нямат потни жлези и топлообмена се осъществява единствено през устата и изплезения навън език.Продължаваме с психо-паниката която обзема животното, когато разбере, че устата му е блокирана и единствения вариант който ще избере, е агресията към всичко наоколо.С други думи намордника ще предизвика агресия, а не обратно!След това, ще попитам Симеонов, можем ли да кажем, че всички депутати са еди-какви си, и той ще е съгласен ли, че е един от тези еди-какви си?От кога се прилага колективно наказание и следва ли то, да бъде легализирано? Аз се грижа прекрасно за кучето си, има международен паспорт, годишна ваксинация, редовно вътрешно и външно обезпаразитяване, чип и всичко каквото е предвидено в закона.На повода му виси контейнерче с найлонови торбички за събиране и изхвърляне на екстрементите му, когато са на тротоар, улица, алея или където минават хора.Кучето ми носи по паспорт моята фамилия, следователно е част от семейството ми.Та нека ми се обясни-моето куче ли е опасно за околните или тези, които се движат свободно, лежат по тротоарите и градинките, цапат на всякъде, а нямат законен собственик да почисти, сеят зарази, лаят по хора и в ранните часове се движат на глутници и стряскат бързащи за работа хора...На тях кой ще постави намордници?! Кой ще ги върже на повод?! Кой ще им чисти?! Отговорът е-Никой! Те са привилигеровани а нашите домашни кучета ще страдат и вместо тях...По закон, който тормози куче, подлежи на съд и наказание-спомнете си тричането, влаченето на куче, бой и др.А това наказание, с намордниците, което искат да приемат и то съвсем законно?!Та искам да кажа, че това което се върти от седмица по медиите е един ялов проектозакон, който ще потъне в забвение.В Германия хората се движат в обществения транспорт с кучетата си, в парковете същите тичат на воля, а сега в жегите, по улиците пред магазините поставят панички с прясна вода - за ТЯХ! С намордник се движат единствено питбули и още 2-3 едри породи.А ние искаме да затворим устите на пинчери, мопсове, дакели, кокер шпаньоли и всички останали...Това няма да се случи, но е СРАМОТА дори и да се говори и обсъжда този въпрос!
Jorott
на 07.07.2019 г.
Крайно време е този парк фа де забрани за кучета. Има и от двете страни кучешки площадки. Парка е за деца, не за кучета!
Анонимен
на 07.07.2019 г.
Искам да ви питам дали сте видяли куче или някое животно да се роди с каишка? Земята е за всички. Да трябва да има правила ,но този ,който не е гледал животно не е прав да ги обижда.Ако на едно куче се сложи намордник, то няма как да се охлажда и съответно може да колабира . По закон стопаните са длъжни да осигурят ежедневна разходка на домашните любимци,нонтя би била истинска мъка за тях. Изключвам агресивните породи,които се отглеждат за цел пазене или подобна. Но повярвайте ми ,че всеки познава добре кучето си и не би застрашил живота на околните. Не подкрепям агресията на животните към хора и няма какво да я оправдае,но тя е следствие от човешка намеса. Ако ще и хиляди левове да направят глобата, мисля че много хора не биха я спазили,така унижават най - верния си другар. Обичайте животните,те са по искрени от нас хората и няма да ви инаправят нищо лошо. Аз имам куче и не го пускам без каишка, държа го здраво ,когато се налага, като видя майка с дете минавам от другата страна,като видя ,че някой се притеснява се извинявам и казвам,че ще отклоня пътя си. А животното просто иска да диша въздух като всички нас....
Анонимен
на 07.07.2019 г.
Елате във Варна: градът на кучетата и колите.6:30 сутрин когато ОБЩИНАРИТЕ СЛАДКО СПЯТ се започва с кучешкото"Дерби": Изпаражнения,бутане между хорта опитващи се да медитират,злобни подхвърляния към изперкалите Варненци.БЛАГОДАРЯ НА ОБЩИНАТА ЗА "ГРИЖАТА",но се надявам,същите хора да не са там след изборите.
Кирил Попов
на 07.07.2019 г.
Веднъж след много забележки за едно куче без каишка собственика не чуваше и накрая извадих нож и го опраях на нищо неподозиращото куче и попитах стопанина иска ли да забода ножа в гърлото на псето, след което веднага му сложи каишка. Въпросът е, че преди това любезно го помолих няколко пъти да си върже кучето, защото наоколо е пълно с деца. Така ли трябва да процедираме? Да се движим с ножове и пистолети докато си разхождаме децата? Аз лично така се движа от параноя или предпазливост
Runner
на 07.07.2019 г.
Проблема не е с кучетата, а с промитите мозъци на родителите расли в саксии и съответно възпитаващи децата си по същия начин. Не отиват нещата на добре, но отдавна съм се примирил, че държавата ни е леш и надежда няма...
Dnp Dnp
на 07.07.2019 г.
Имам абсолютно същия проблем, малки деца и нагли и прости кучкари, които поставят помиярите си пред човешкия живот и най-вече пред детския. Болни мозъци!!!! Не знам кой е от село в случая, защото помиярите нямат място в града!!! Сериозен проблем е този с кучетата, в Бг няма оправия, той себе си не може да гледа, куче ще ми гледа, Ганьо!!! Че и нагли!!! Не 1000лв глоба, 5000 да им поставят на тъпаците, в човешки свят ли живеете, или в кучешки???
noredil
на 07.07.2019 г.
Защото не спазват закона. Я да започнат да глобяват, че кучето няма документи, не е чипосано, водят го на места на които е забранено за кучета и тн. Пък ако ухапе някой, ефективна присъда от 3 4 години и солена глоба....и без измъкване...ама то избяга, то такова...един приятел го разхожда и....всичко ще се нареди. Ама в БГ нещата се случват, ама не се случват. Максимата мога, мъ ни искъм...
Difff
на 07.07.2019 г.
Проблема с кучетата е много сериозен и докато общината и нейните структури не започнат да налагат пълната строгост на закона той все повече ще се задълбочава. На повечето стопани на кучета им липсват първите 7. Те немогат себеси да контролират камоли домашните си любимци. Хора които разхождат кучета без каишка има и по вело алеите на околовръстното на Тракия. На всички "граждани" с домашни любимци искам да им кажа, че селото е идеално за тях и техните питомници и това е напълно сериозно хем ще решим един демографски проблем хем това е доста по хуманитарно за кучетата им които толкова много обичат, а не да ги отглеждат в 35кв-ни панелки!
BergWacht
на 07.07.2019 г.
иска ми се наистина да дойде време, в което някакъв дакел пуснат да се разхожда свободно и приближил се на два метра от детенце ще бъде най-големият проблем в града ни...
Georgi Tashev
на 07.07.2019 г.
Аз не виждам нищо НЕзакомерно, до тука. Че на 'родителщСќ мозъка му е промит - едно на ръка. И се вижда в отношенението и реакцията му. да, аз не съм съгласен с стопани на кучета да се държат по този начин, Но дори и затова е виновна държавата. Друг е въпроса, че заради промитият си моозък, "родителят" не се държал адекватно, и чисто практически, за което има техники, да защити отрочето си. Аман от прости "Родители". Ама от трета страна - НЕ СА виновни те, след като няма държавни политики по въпроса, няма образователни ТВ програми.....
basi
на 07.07.2019 г.
Първите 7 години не накараш ли един човек да носи отговорност и да се съобразява - отпиши го.
Не се сърди
на 07.07.2019 г.
Всичките собственици на кучета в Пловдив са пълни пумияри като кучетата си, а жените който имат кучета са к**ви, защо ли? А и защото нямате елементарна култура за помиярчетата ви как къде кога трябва да бъдат обезопасени за останалото общество.
Тихомир Терзиев
на 07.07.2019 г.
Ето такива са всичките собственици на кучета дето мрънкат, че ги карат да слагат намордник. Имам голяма порода куче и като видя такива глупаци ги карам да слагат каишка иначе пускам моето. Винаги си слагат каишката, нещастници. Специално ще ходя следващата седмица да го разхождам в Лаута, дано ги видя
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!