Нека промяната започне от нас и да мислим за реда! Така читателка на Plovdiv24.bg започва писмото си до нашата медия. За какво по-точно става дума? "Здравейте! Ако ми позволите, бих искала чрез вашия сайт да се обърна както към гражданите на Пловдив, така и към отговорните по въпроса общински органи на реда! В началото на пролетно-летния сезон все повече пловдивчани и гости на Пловдив избират да се придвижват с велосипеди из града, както и на Гребната база! Това е прекрасен начин на придвижване - екологичен, приятен, разтоварващ трафика и полезен за здравето!
Има обаче един проблем, който за момента се неглижира, но смятам, че съвсем скоро има опасност да доведе до сериозни инциденти, особено на Гребната база - масово по велоалеите се движат нерегламентирано пешеходци и още по-опасно - деца! На няколко пъти ставам свидетел на ситуации, в които можеха сериозно да пострадат деца и един възрастен и само бързите реакции на велосипедистите го предотвратиха! Представете си велосипедист 60-70 килограма да връхлети върху малко дете със скорост около 20-30км/ч???
Апелирам всички родители да пазят децата си по-далеч от велоалеите, както и да не им дават лош пример, като сами се движат върху тях като пешеходци!!! Не само, че е опасно, но и възпрепятства упражняването на един приятен и безвреден начин на придвижване!
Нека да бъдем по-отговорни по-добронамерени един към друг и не пречим на другите хора около нас! Призовавам и всички велосипедисти да спазват правилата за движение и да карат по велоалеите, за да не пречат на движението!
Пешеходци - не заставайте по местата за велосипеди по кръстовищата - имате си пешеходни пътеки! Не на последно място - отправям остра критика към хората от Общинска охрана на Гребната база - обикаляйте повече и поне правете забележки на пешеходците, които пречат на велосипедистите! Не чакайте да стане инцидент, за да се раздвижите! Само ако сме толерантни един към друг, можем да живеем по-спокойно и приятно в този прекрасен град!"








петър стоянчев
на 19.03.2019 г.
гребната база не е писта за да се кара максимално бързо а много колездачи точно това правят гребната база е за отмора както за пешеходци така и за колездачи ако искат да карат като гламави и да не се съобразяват с децата маиките или като цяло пешеходците да отидат някъде където позволява трасето да карат с максимална скорост и да се доказват пред себе си колко им е голям гребена защото е въпрос на време някои обезумял колездач да смачка някое дете или възрастен
Zi Zu
на 19.03.2019 г.
Прочетох немалко нелепи коментари... Уважаеми пишещи, какво е това разделение на пешеходци и велосипедисти?! Това някакви нови категории ли са? Велосипедистът да не би да е 24/7 върху колелото? Или пешеходецът да се придвижва навсякъде пеш? Дайте определение за мен... Аз съм ежедневно съм шофьор, пешеходец и често в свободното си време велосипедист. Кажете към коя "клика" спадам... С даване на акъл, базиращ се на собственото ни удобство, не става. Става с елементарно спазване на правилата, дори да не ни харесва в даден момент. А велоалеите са богатство, независимо че типично по нашенски има много недомислици. Но по-добре така, отколкото да ги няма. Там където е недомислено, не мрънкайте, а просто се съобразете, дайте път или направете компромис. Не боли.
set
на 19.03.2019 г.
Когато вървя по тротоара, едва ли не всеки ден се спъвам в някоя плочка, алеята е гладка. Майките ги разбирам, като бутат количките по тротоара са все едно на офроуд. И нещо което не е баш по темата: Опасно! Велосипедисти по улиците в Пловдив и то в участъците където има велоалеи. Това е защото има пешеходци по велоалеите или защото велосипедистите имат право да карат по улицата без значение че алеите са направени за тяхна безопасност и комфорт?
Padre
на 19.03.2019 г.
Всички искате права и само за това говорите , а когато се стигне до изпълнение на правилата сте същите урунгели , като хората , които коментирате.. Вземете се в ръце и току виж града се е пооправил..
хлорофоб
на 19.03.2019 г.
Точно тази сутрин връщайки се от гребната засякох 2 майки с деца на алеята до църквата Свети Николай, зад Кауфланд. Едната бута количка, другата тротинетка. Гледат право в мен и тази с тротинетката, която беше в моето платно, благоволи да застане зад нея, за да мога да се промуша. В същото време на метър от алеята тротоар като слънце стои празен. И на гребната има подобни изцепки - зарязали дете на 2-3 години, което кара на зигзаг по цялата алея, а родителите се шматкат на 50 метра зад него, с поглед зареян в небето. Ботаническата градина е съвсем близо и е идеална за малки деца. Като цяло се напълни със зомбита навсякъде, който гледа "Живите Мъртви" ще ме разбере. Карам основно офроуд извън града, но когато ми се наложи да ползвам алеите е по-опасно отколкото по екстремните пътеки.
00001
на 19.03.2019 г.
Алеята да не ви е писта, по всяко време може да изкочи някой, особено дете, така че колоездачите да се вземат малко в ръце и да се движат по-разумно. И да не минават на червено както обикновенно! Ей като трябва да спазвате правила никакви ви няма, като ви стъпят на боядисаната пътека голям вой!
Nasakoto Yakata
на 19.03.2019 г.
Моля, имайте предвид, че колоездачите на пешеходни пътеки са длъжни да слязат и бутат велосипеда, тоест да се превърнат в пешеходци. В този ред на мисли не виждам и смисъла от оплакването на читателя. В случая именно той е нарушителят! За всички останали, които се помислиха за Ланс Армстронг и се опитват да постигат високи спортни цели всяка неделя от 14:00 ч., обикаляйки като изоглавени гребната и лавирайки между 2-3 годишни деца с тротинетки и триколки нека знаят, че гребната е място за спорт, но и за отдих, а не олимпийски лагер. Професионалните колоездачи са на Колодрума или извън града. Тези дето се оплакват са просто някакви "карачи", да не кажа полски свирачи, гол до кръста със запретнат анцуг и радио веселина дъни от кормилото!
zodia ROCK
на 19.03.2019 г.
Велосипедист на велоалея си е нармалност и всеки, който е решил, че велоалеята е за ходене, бягане и лежане е тъпо говедо. Като не ви харесват алеите - марш при Тотев да му се жалвате и оплаквате. Все едно тъпо говедо да се оплаква, че магистралата е забранена за трактори и самоходни косачки.
temi
на 19.03.2019 г.
Напълно съгласна с написаното от Runner. Аз ще пиша за друг проблем. На тротоара срещу Кауфланд на Цариградско има само велоалея и отстрани пръст и треволяк. Та пешеходците няма как да не вървят по велоалеята. Единственото , което поне аз правя за избягване на инцидент е да вървя в срещуположната за велосипедисти половина. И ако случайно се зададе срещу теб, отстъпваш в калта отстрани.
Varvarini
на 19.03.2019 г.
Ганьоо....
Runner
на 19.03.2019 г.
Тия, които оправдават хората от снимката и мрънкат за отнемането на части от пешеходното пространство - вие луди ли сте или малоумни?! На снимката се вижда, че пешеходното пространство е 2 ПЪТИ по-голямо от велоалеята! Има малоумници, които при свободен цял пешеходен тротоар, се разхождат по велоалети. Идва обаче и другия въпрос - малоумните велоалеи, каквито са тези на гребната база. Няколко пъти присъствам на разправии между велосипедисти и пешеходци там! Според мен събота и неделя трябва да направят страната от към зоологическата градина забранена за велосипедисти, защото става хаос и анархия! Хиляди пешеходци трябва да се съобразяват с няколко десетки велосипедисти. Да не говорим, че е опасно да си водиш детето на гребната база тогава, защото велосипедистите са се помислили за господари на велоалеите и има някои, които не и им пука особено, че там има малки деца, с които са длъжни да се съобразяват и карат като изтървани!
Локомотив Пловдивския Любимец
на 19.03.2019 г.
На велоалеята на снимката няма обозначение-слага се щампа с бяла боя колоездач...а където ходят и пешеходци върху велоалеята и човек-да знаят да са внимателни!
Padre
на 19.03.2019 г.
Нелепа работа , много дребнави сте станали хора! Първо погледнете глобално на положението с паркиралите на всеки метър - коли по тротоарите и в зелените площи, колоездачите по тротоарите и пешеходци пресичащи от където им падне..
DDZ
на 19.03.2019 г.
Как сме живяли преди и сме карали колела по Гребната, когато нямаше вело алей. Защо вместо да се направи истинска вело алея и да се предотврати сблъсъци межди пешеходци и колоездачи, от пространството за пешеходци се боядиса една ивица и се нарече вело алея! Мацка, забравяш, че това, че си на велоалея не ти дава право да блъскаш пешеходец, ако той случайно се мотае по нея, нито на пешеходеца, някой по закон му е вменил, че "няма право да ходи по велоалеята".....Отделно, е-бати тъпата вело алея, която е за сметка на пространството за пешеходци, тъй като пешеходците на гребната са повече от колоездачите, последните да се съобразяват малко!
haralampigeorgiev
на 19.03.2019 г.
вчера ми се случи точно това на Гребната, карам винаги с каска и включени предна и задна светлина на велосипеда, използувам и звънец, но въпреки многократната сигнализация едвам избягнах едно малко дете, което се движеше бавно с триколка по велоалеята и внезапно направи обратен завой. А родителите му стояха до него и не реагираха на моята сигнализация със звънеца. Само поради това, че предвидих какво би могло да направи детето, успях да спра навреме с внезапна спирачка. Изгледаха ме лошо... А отзад един друг велосипедист с бегач едва не се натресе в мен и избегна удара минавайки ми отдясно.
NoFear
на 19.03.2019 г.
Те завзеха всички тротоари, пешеходците за да се движат трябва да вървят между дървета, градини, храсти и кошове за боклук... А пътя по булевард Марица юг където живея е пълна безсмислица. Пешеходците трябва да се движат до реката, което би било чудесно, ако бяха оправили/направили тротоара там. Същото е и на много други места. Освен това колоездачите са изключително нагли и не спазват правилата за каска и жилетка, освен това че карат навсякъде и създават много предпоставки за инциденти.
Kostadin 333
на 19.03.2019 г.
И аз подкрепям! Ако всеки спазва правилата всичко ще е по-безопасно. Спрете да търсите кусури ами се радвайте на това, че има велоалеи и малко или много града е по-уреден отпреди.
g1951
на 19.03.2019 г.
Къде да се движим пешеходците?Защо взеха тротоарите за велоалеи?
asp
на 19.03.2019 г.
Велоалеите не трябваше да се изграждат върху тротоарите и да отнемат от пешеходната част, защото удобството трябва да е за пешеходците, млади и възрастни, малки деца, тичащи или каращи тротинетки и малки велосипеди, майки с колички и всеки който е решил свободно да се разхожда, без да се стряска от бързо преминаващи велосипедисти.Всеки може сам да забележи, че отнетото място в полза на велосипедистите, на места е по-голямо от това на пешеходците.Трябва ли, хората да вървят в колона по двама-трима в отделеното им място, за да стои свободна велоалеята и чакаща някой велосипедист да премине?!Защо трябва движещи се по тротоар хора, да се оглеждат, да пазят децата си и да ги ограничават да не се движат свободно по тротоарите?!Същото е и на гребната база.Човек отива с децата си или внуците и уж се намира в пешеходна зона а трябва да пази и децата и себе си от каращи бързо велосипедисти, защото те си мислят, че като има велоалея и могат да се състезават.Тротоарите са за пешеходци и никой не ги е питал, дали са съгласни да ги ограничават за сметка на колоездачите!Гребната база също трябва да бъде пешеходна зона а не колоездачна!
danny_da
на 19.03.2019 г.
А кой ще контролира велопедистите да не карат по тротоарите?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!