Цинично, безпардонно, арогантно, нелепо и подло е, че на Пловдив се режат договорените с правителството милиони за софийския боклук. Тази поредица от епитети изстреля кметът пред журналисти за ненамерилите за втори път в актуализацията на бюджета обещани за тази година 15 милиона лева, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
"Недопустимо е говоренето на пловдивския депутат и председател на бюджетната комисия в парламента Менда Стоянова, че, видите ли, било криза, нямало пари и не можело на едни общини да не се дава, а на Пловдив да се дава. Кой друг, освен Пловдив, протегна ръка на София да помогне за боклука?" - подчерта Славчо Атанасов.
Ни вопъл, ни стон не е последвал от страна на премиера след адресираното до него преди седмица писмо по въпроса. Затова още днес кметът му изпраща ново, в което за втори път ще настоява Бойко Борисов като голям силен мъж, че дори и мъжкар, да си изпълнел мъжката дума като се издължи на Пловдив.
На пух и прах кметът разби упреците, че парите не били разчетени по години, а били договорени само като една обща сума, държейки в ръката си министерското решение по проблема с разбивки по години. Единствено 800-те хиляди лева за почистването на Марица са изплатени, припомни той. През 2010 дължимите пари за 15 милиона, а за следващата - 10 700 000 лева.
"Чистенето на Марица е изключително спешно, все повече коритото й заприличва на джунглата на Амазонка. Контрастът е особено ярък като се погледне реката от моста на УХТ, където бе частично поизчистено", отбеляза Атанасов. Той припомни, че ще бъде отрязан ремонтът на бул. "Марица-север", който чакаше дофинансиране с парите от боклука. Ще разпореди фирмата, извършила подмяна на ВиК, да възстанови паважната настилка, което нарочно не се е случило веднага след приключване на дейността й, тъй като се очаквало да започне разширението на булеварда. Засега остава довършването единствено на "Марица-юг".
5,5 милиона трябва да изплати общината за извършени вече дейности от гръцката фирма по реконструкцията на Синдикалния дом. Търсят се резерви ремонтът да продължи, но не е изключено, ако не се намерят, той да бъде замразен.
Славчо Атанасов не се наема да дава оценка за работата на българския премиер, нито да коментира самооценката му от Много добър (5), но смята, че правителството се държи неджентълменски спрямо Пловдив. За пореден път не забрави да акцентира върху усещането си, че има заинтересовани кръгове, чиято цел е хубавите неща в Пловдив да не се случват. Отказа да конкретизира поименно недоброжелателите, но изрази надеждата, че пловдивчани са достатъчно интелигентни и разбират за какво иде реч.
В момента неговите грижи се увеличавали, тъй като се чудел какво ще отговаря на съветниците, които се канели да го питат кога и ще дойдат ли изобщо милионите, срещу които те са гласували за приемането на вмирисаните софийски бали на сметището в Цалапица.








stones66
на 06.07.2010 г.
На ЛаФчо няма да му дадат тези 15 млн. защото е гламав и популяв. Та явно Бойко е преценил, че няма да даде парите по предназначение, а ще открие някой нов паметник!! То от тях вече няма място къде да играят децата! Не забравяйте, че "на гюме" чака 3 млн. поредната простотия на ГлаФчо и неговия придворен скулптор Николай Савов - паметника на цар Симеон пред областната управа! А знаем, че ГлаФчо ако пари да улици няма, то пари за паметници винаги осигурява (пък било то и за сметка на някой по-належащ проект)! "Луд за вързване" - знаете я тази приказка!!
dimitar_sto
на 06.07.2010 г.
Аз,ако съм на Славчо,ще върна поне 1 камион боклук от Цалапица,та право на жълтите павета...
канар
на 06.07.2010 г.
И за да не бъда погрешно разбран след долното мнение - Славчо да си събира куфарите и да го няма. Аз също мисля, че е честен човек, но за кмет на Пловдив се иска МНОГО повече от това да си честен човек. Всеки служител в банка щеше първо да погледне датата, на която трябва да се плати за боклука, а той дори на записал такава. Отсега нататък - на личната карта на всеки кмет на града ни трябва да пише РОДЕН В ГР. ПЛОВДИВ - малко и 'ген' и сърце трябва за тази работа.
канар
на 05.07.2010 г.
Тук доста потребители твърдят, че 15млн са нищо пари... Ами като са нищо пари - да ги дадат както е по договор, а не цял ГЕРБ да ми подскачат като БКП-ейци - всички в един глас и който не слуша - вън от Партията. Добре дошли в миналото!
Георги Андонов
на 05.07.2010 г.
главчо защо не пращаше писмо на авера си станишев тука писмо не трябва отиваш при бат бойко навеждаш се яко целуваш кунката е едва тогава може би ще ти се оправят нещата - може би а може би не но ти иди и се наведи
Батэ Бойко
на 05.07.2010 г.
Славчо, боклука ще бъде твоята голгота.Не си лош човек ама един ден ако ти направят паметник възседнал прогнила бала няма да е грешка.
honda_fen
на 05.07.2010 г.
Браво Славчо!!!Само така!!!
Gatev
на 05.07.2010 г.
Не плачи като вдовица Слави /ама ти си Славчо та ти прилича да ревеш кат детенце/, защото веднъж като си се навел за сапунчето после ще те оправят и без него. Сами сте си винобни дето сте се нагъзили с лакомите си задници.Ама нали знаете "Битият си бит такованият си е такован" Сори майна !!!
Ташко
на 05.07.2010 г.
Идиоти!Пари на крадци няма да дадат,поне не на тези сегашните.Не се палете щото на Славчо ич не му пука за града - гледа да разпредели някой лев докъто не са го арестували , затова дава зор! Проекти - глупости тем подобни-Глад мори добитъка драги зрители!
Швейк
на 05.07.2010 г.
В София не могат да простят на Славчо комбината с БСП и затова го прецакват отвсякъде.Самият той не успя да намерия най-добрия подход и тръгна на открита конфронтация.Не съм съгласен с твърденията,че кмета разчита градът ни да се развива единствено благодарение на тези пари-Марица,бул.България и жп линията при Модър-Царевец са държавни!!!Ако утре реката залее града ни,тази същата държава ще трябва да извади не малко пари.Не съм фен на кмета,но е ясно,че ние,пловдивчани,сме заложници на мръсни политически игри!
TT_TT
на 05.07.2010 г.
Според мен Славчо няма какво да се обяснява на тиквата борисов с писма и писъмца ... той от такива работи не разбира ... просто спира камьоните с балите и като се натрупат и задръстят магистралата ... ще видим как боко тиквата ще долети с въртолета набърже и ще пита кво става и тогава славчо да му каже ;)
Ohu Bohu
на 05.07.2010 г.
Когато сегашния премиер,беше кмет на София постоянно "ревеше",че правителството му спира парите.Сега нещата се по отношение на управляващи-управлявани се смениха,но промяна в начина на действие няма.И финансовия министър и премиера не отговарят на опитите за контакт с тях,а могат просто да се срещнат с кмета (или да му напишат писмо) и да му обяснят,че в момента не могат да изпълнят своите ангажименти по договора,което вече би било мъжка постъпка,но заради политически игри да обричаш Пловдив на безпаричие,хич не е мъжка постъпка по-скоро обратно.Да вярно е,че Славчо Атанасов подмени вота на пловдивчани,може би е вярно и че юристите в общината не са подготвили "перфектния" договор (може и просто такъв да е спуснат отгоре),но перо от 15 млн. лева си е голямо и то при положение,че си ги предвидил в бюджета на Пловдив.При факт,че ти се "извиват" ръцете като не ти се привеждат договорени пари,че те спират да теглиш заем,който и кмет да е при тези обстоятелства е обречен.Относно тези които постоянно критикуват кмета нека с ръка на сърцето си признаят при кой от предишните кметове на Пловдив се направи толкова много за инфраструктурата на града ни и то в условия,когато думата криза не бе позната и кмет и управляващи бяха от една партия.
Вилис
на 05.07.2010 г.
Обръщам се към всички потребители с молба да пишат своите коментари с уважение към всеки и да използват само културни изрази - така наистина коментарите им ще бъдат приети сериозно. А уличният език , използван от потребителя Мунч е жалко изявление на изключително прост варварин.
bramin
на 05.07.2010 г.
Тук на помощ идва лаф-а - парен каша духа :))). Видя се,че Борисов така или иначе ренде да му вкараш в дупето пари няма да даде ами каквито бали има на склад си ги връщаме в София обратно. Пловдив достатъчно негативизъм пое като се доказа,че дишаме най-мръсният въздух в Европа.Поне усилията да имаха някаква полза ами и това го няма. Не виждам,защо повечето изказали се плюят кмета като това е огромно перо за бюджета на Пловдив. Най-богатите хора в света държат бизнеса с битови отпадъци и скрап. От тук нататък всички под нож-а е моето мнение към г-н Атанасов.
monch
на 05.07.2010 г.
За мен като пловдивчанин истината е само една - в продължение на 3-4 мандата шовинизма, партийния популизъм и некадърността на управниците ни - оснавно и в пакет с тоновете лъжи, кражби и обръщане на вотовете ( което за мен си е престъпление) ни направи посредствени. Да Пловдив отдавна е посредствен град. Провинциален. Кой е виновен? София??, Варна че дори Стара Загора? Не разбира се......Винаги когато стане въпрос за софийския боклук се връщам на ситуацията по времето когато го приехме - политически и икономически причини, какви бяха те? Имаше проблем - реши се за наша сметка. Пари няма!! Ами Главчо, селски серсемино, представям си ако го нямаше този проблем от къде щеше да вземеш пари за да вържеш бюджета?? А де? Какво ли щеше да разправяш сега - "ммми аз съм си некадърен" и пр. Е това ни е проблема, а не балите ако ме разбирате.
Вилис
на 05.07.2010 г.
Господин Кмете, ако позволите да Ви дам съвет - нещата са до положение на вечно протакване и е наивно повече да се надяваме. Има само два начина : Първи - Борисов и правителството ---в съдебната зала . Втори : Защо ,Господин Кмете, не ни призовете на протест в подкрепа на Пловдивската община. И куцо и сакато ни призовават на протести за какво ли не , а Вие имате също право да ни повикате и то с основание.Нека всички, които обичаме нашия град да помогнем !
пловдивчанин_pd
на 05.07.2010 г.
Определено търсенето и намирането на финансови средства в днешно време е приоритет на всеки кмет в тая държава. За жалост наш славчо се показа пълен дилетант в това отношение. Да оставим настрана парите от софийския боклук. Ако пловдив ще дължи развитието си на софийските бали пази боже. Просто некадърността на кмета ни и общината, която ръководи е толкова очевадна, че я докарахме дотам..да просим от правителството някакви си 15 милиончета. Пловдив не е Чирпан или Карлово с по 20-30 000 души население, та тия пари като сума да са фактор за да вървим напред като град. В момента това са единствените пари, с които някак може да закърпи положението. Никакви други следства няма и няма откъде да постъпят в бюджета на града ни за капитално строителство.славчо и приближените му трябва да признаят пълния си провал като ръководители на града откъм страна икономическо развитие, стария пловдив, спечелване на европроекти, развитие на инфраструктура, привличане на инвеститори, спорт и каквото се сетите още. Ето защо в града няма пари и непрекъснато се визира темата със софийския боклук. Пак ще повторя че с тия 15 000 000 пловдив няма да издържи и 6 месеца, и после....какво правим с тия некадърници , които ни управляват? На кой ще лижат подметките после за пари..
Кинова
на 05.07.2010 г.
"Цинично, безпардонно, арогантно, нелепо и подло е" да подмениш вота на избирателите си!В политиката има нужда от далновидност. Аз изпитвам сатанинско удоволствие от това да гледам наш слаФчо как се гъне и усуква, как вие и лае, ноооо...нищо не постига!
hallucinogen
на 05.07.2010 г.
За пореден път държавата=софия спира развитието на Пловдив. Вие си критикувате тука СлаФчо, а в същото време бившия кмет на софия си прави **** с вас, на всичкото отгое му правите евала. Пловдивчани не са толкова глупави, ай обратно по селата!
Сицилия
на 05.07.2010 г.
Оценки си пише премиера ... и го боли ..... за Пловдив, ама дано им се прецака завода за боклук, че да си изгният в лайнорийте... А за това, че парите ги няма вина си имат и управата на Пловдив, аванта на никого няма да пускат, тея софиянци изкрадоха града ни, а е 1000 пъти по-хубав от техния и само ни изтърсват като празен брашнян чувал да видят имаме ли още да им пуснем за нещо. Да ги съди Славчо, ще ги осъди и ще трябва да ни платят, че Б.Б. -те ги е страх само май от Брюксел, щото от там и м се вдигат акциите.... Ейййййй Бойко да си ни даваш кинтите бързо, че иначе ти кинта да не видиш майна!
Димо
на 05.07.2010 г.
Българите според последното социологическо проучване оцениха работата на правителството с 3.34, а богоизбраният Бойко си писа 5. Малко нагло а?
7G
на 05.07.2010 г.
"Кьорав карти не играе",тавариш Главчо! Като се кълнеше,че няма нито една бала с боклук да приемеш,а после се отметна като - ясно ти е какво - от "мъжката" си дума,ще си понесеш всичките последствия,които ще са по-тежки за тебе и от най-мрачните ти представи!!! Политиката,както всеки знае, има само един закон /за разлика от роботиката,която има пет/ и той е "Законът на прецакването".Ако беше отказал на шопите,щеше да прецакаш правителството и сега щеше да си герой,но понеже си пъзльо,прецакаха тебе,с което самоубийството би било най-сполучливият ход за тебе оттук насетне /защото вече е късно за оставка/.По-голям неудачник от тебе не е имало в управата на града от Освобождението досега.Така че си пращай писма на воля.Ако искаш съвет - дай правителството под съд в Брюксел,ама едва ли ще има решение до края на мандата ти,така че пак контрата остава в тебе.Боже,Боже,с какво сгрешиха любимият ми клуб Ботев и любимият ми град Пловдив,че им натресе некадърни селски боклуци да ги управляват...
Павле
на 05.07.2010 г.
Остин - прав си до някъде. Обаче сделката си е сделка. И трябва да се изплати договореното. Бойко много бързо забрави времето, когато цяла София затъваше в ЛАЙНА. Сега се държи като П*тка. Е, не му прави чест! Утре пак ще стане напечено с боклука и никоя община няма да се съгласи да помогне на София, виждайки как се отплащат за доброто
chefito
на 05.07.2010 г.
Славчо, няма пари. Млъкни!
Austin Powers
на 05.07.2010 г.
Ситуацията е заблатачена отвсякъде. Парите в държавата наистина са кът и превеждането на такива сериозни суми само на Пловдив не е справедливо спрямо останалите градове. От друга гледна точка, нашите са заложили прекалено много на тези пари и много от проектите са зависими от тях. Какво ще е развитието, предстрои да се види. По-скоро съм склонен да вярвам, че ще бъдат преведени както по договор към края на годината с някоя актуализация. Ако не - вероятно догодина, когато икономиката се посъвземе, но не знам за до тогава дали нашите юристи са заложили клаузи за неспазване на датата и респективно ще имаме ли някакви компенсации за забавянето.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!