С много дестинации до Западна Европа летище "Пловдив" ще се превърне от чартърно в целогодишно летище с редовни полети, прогнозира изпълнителният му директор Дойчин Ангелов. Подробности как ще се случи това - в интервюто му пред Plovdiv24.bg:
- Господин Ангелов, всичко, което се говори напоследък в бъдеще време за летището, звучи като прекрасна приказка... Ще стане ли наистина реалност?
- Напълно. Не звучеше ли също като утопия в ушите на мнозина, че държавните летищни такси ще бъдат намалени?Това вече е факт - от 1 май са по-ниски с цели петдесет процента. Това е първата стъпка. По същия начин ще се случи и всичко останало. До броени дни ще се проведе общото събрание на сдружението "Фонд за развитието на летище "Пловдив" - южната врата на България" и ще подадем документи за съдебната му регистрация.
- Без община Пловдив ли?
- Отдавна можехме да регистрираме сдружението, но чакахме Общинският съвет на Пловдив да вземе решението си, защото беше хубаво сред учредителите да е градът, чието име носи летището. На последната си сесия съветниците не събраха мнозинство за участие в сдружението, но когато решат, могат да се присъединят, защото то е отворено.
- Защо, според Вас, се заинатиха нашите съветници?
- Те са в правото си да решат каквото сметнат за добре. Според мен се получи неразбиране за предмета на гласуване, той беше принципната позиция за участие в сдружението - да или не, а общинските съветници започнаха дискусии около устава. Приложеният към предложението устав е примерен и подлежи да доработване, допълване и модифициране от общото събрание на сдружението.
- А добре ли ще е общината да участва във фонда? Какви ще са нейните ползи?
- Пловдив и всички останали общини, които ще се включат, ще получат възможно най-добрата реклама. Когато сключим споразумението със съответната авиокомпания - първата най-вероятно ще е "Райън еър", Пловдив ще бъде изписан като дестинация в нейния сайт за пътуване, а той е един от най-големите в Европа и света и тази дестинация ще стане видима, а с връзка от нея ще се стига до информация за културните, историческите и балнеоложките забележителности на останалите общини. Всичко това вече ще е видимо за света. Това е първата полза. Пътниците, които ще стигнат до нашия район с редовните полети, предварително ще знаят какво биха могли да разгледат и видят, къде да отседнат, с какво да пътуват, къде да се хранят. Това ще доведе до съживяване на цялата икономика. Сдружението е един от инструментите, които ще направят час по-скоро възможни редовните полети до Западна Европа.
- Кога и откъде ще започнат?
- Най-реално е в средата на есента. Все още се води дискусия за полетите. В най-общи рамки се предполага, че първите дестинации ще са от страни, в които има голяма българска диаспора - Лондон, може би Франкфурт в Германия, Испания, Италия...
- Водите ли преговори и с други компании?
- Преди няколко дни се върнах от най-големия европейски авиационен форум в Тулуза - "Маршрути Европа". Нискотарифната унгарска авиокомпания "Уиз еър" и датската "Кимбър Стърлинг" проявиха много сериозен интерес. Започнах разговори с още една датска компания, която е сравнително скоро регистрирана, но е с голям потенциал. Очаквам нейни представители да дойдат през юни, за да продължим преговорите.
На 25 май от "Райън еър" пристигат в София за сериозни разговори с министъра на транспорта Александър Цветков основно по темата за летище "Пловдив". На тях ще присъства и Дойчин Ангелов, а на 26-и той ще е изцяло посветен на мисията си. На сесията на 27 май Общинският съвет отново ще гласува за присъединяването на Пловдив към сдружението.