
ЗАРЕЖДАНЕ...
Първо по рода си изложение започва днес в Пловдив | ||||||
| ||||||
По време на изложението 12 производителя ще представят авторските си дизайнерски решения в няколко сегмента: хляб, сладкарски изделия, конфитюри, мед и лютеници, крафт бира и вино, както и дизайн от село - категория, която ще обхване всички останали храни и напитки. Участниците в Local Food Design са "пионерите" в областта на местни занаятчийски храни и напитки - един бързо развиващ се пазар, към който интересът постоянно расте. Сред участниците ще има фермери, пчелар, кулинарни ателиета и домашни пивовари. Най-добрите ще получат награди Best Local Food Design 2016 за съответната категория. Събитието се организира от Фондация "ЛокалФууд.бг" - основател на новата мрежа за мести храни LocalFood.bg , която подпомага стартирането и развитието на микропредприятията в областа на устойчивото земеделие и производство на храни. То е част от фестивала One Design Week в Пловдив от 10 до 19 юни и се осъществява с подкрепата на Фондация "Америка за България". Добрите храни, които наричаме местни, селски, фермерски, занаятчийски (крафт), автентични, устойчиви или биологични, през последните години предизвикват засилен интерес и търсене, след като обществото ни започна да осъзнава техните предимства. За разлика от другите европейски държави в България развитието на дребното предприемачество, което би помогнало много за производството им, е потиснато от десетилетия. Първоначално производството им е национализирано и окрупнено след 1947 г., а днес виждаме все повече традиции, погълнати от натиска на масовото и липсата на разнообразие в глобалната икономика. Традиционни български храни са на изчезване и днес сред нищожен брой селски общности могат да бъдат открити само вкусовете им. Като автентични търговски продукти те са почти напълно заличени. Настоящото законодателство в България изритва в ъгъла усилията да се възстановят тези производства и да излязат достойно на пазара. Държавните регулации диктуват следване на промишлени стандарти във всеки етап - от производство до дистрибуция, което унифицира и вкуса, и вида им. Промишлен е отпечатъка им и върху външното оформление и дизайн. И все пак - искрицата за промяна е запалена и обществото ни търси пробив на статуквото. Фермерските пазари, които през последните две години дебютираха в големите градове на страната, положиха основите на нов тип комуникация, производства и предлагане на добрите храни. С радост виждаме как първите смели авторски концепции за местни храни вече са там, издържани не само като качество на вложените земеделски съставки, но също и като продуктово оформление и адекватна маркетинговата стратегия. |
Още по темата: | общо новини по темата: 101 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg