Общината иска да реконструира емблематичната сграда в стил сецесион с фигури на жени на ул. "Христо Г. Данов", предаде репортер на Plovdiv24.bg. Това съобщи пред журналисти самият градоначалник Иван Тотев. Той уточни, че става въпрос за къщата срещу Областно пътно управление, а освен нея градската институция иска да възстанови още няколко такива, които са на 100% частна собственост.
Тотев се обърна към медиите с нестандартната молба да разгласят пред пловдивчани идеята, за да могат да се съберат мненията на хората относно това дали частни сгради, някои от които са паметници на културата, трябва да се реновират с общински средства.
По думите на градоначалника казусът с обновяването на фасадите на къщите-лица на Пловдив е много сложен, а законът не е достатъчно категоричен и не може да задължи собствениците на сградите да ги реконструират за своя сметка.
Общината пита пловдивчани: Да се реновират ли емблематични частни сгради с общински средства?
© Plovdiv24.bg








emilyplovdiv1
на 28.03.2013 г.
Категорично НЕ ! Откъде на къде с общински пари?! Бре! Що за нахалство?!
Деспа Маркова
на 26.03.2013 г.
Живеят в центъра,дават под наем да си оправят фасадите сами!
Деспа Маркова
на 26.03.2013 г.
Не!
Елена Георгиева 1
на 26.03.2013 г.
откъде накъде нали са частни защо с нашите пари ще се извършва всичко
vojda66
на 25.03.2013 г.
Не разбрах точно кой закон не е достатъчно категоричен,но категорично НЕ.Няма сграда по главната или по нейните пресечки всички които имат помещения на партерния етаж да не се отдават за сериозни наеми и тъй наречените реститути нехаят за останалата част на фасадата.Общината има механизми да премахне рекламни надписи,тенти,климатици и т. н.,а не може да задължи собствениците на емблематични сгради да си поддържат фасадата.Няма такъв абсурд,община да реновира частен имот,ми то тогава за да не е прецедент реновирайте цялата централна градска част защото има отчайващи фасади над лъскавите и "маркови"магазини...... И като свършите заповядайте и на нашата фасада.....
Евгения Мънчева
на 25.03.2013 г.
Трябва да се забрани на сградите в централната част и Стария град да има климатици на фасадите към улиците.
Евгения Мънчева
на 25.03.2013 г.
Не!Трябва да има закони като във Франция.Да се назначи синдик от общината /за сравнение във Франция 1 човек отговаря за 10 сгради/, който да проверява и изисква поддръжката на фасадите.Задължително се прави реновиране на всеки 10 години.Ако даден собственик не може да поддържа сгради с такава стойност според изискванията - не може да ги притежава и да трябва да бъде заставен да ги продаде. Не може да вземат наемите, да плащат същите данъци като другите и да не поддържат сградите.
gospodinofffff
на 25.03.2013 г.
Най- мразя да сравнявам България с други по- развити икономически държави, ама явно понякога има за какво. В Германия, например, всеки собственик на сграда (била тя на центъра или не), е длъжен да поддържа фасадата в приличен вид. Ако не- глоба, тоест пари в общинската хазна. Нелепо е вместо да се запуши някоя и друга дупка на пътищата (след зимата поизкочиха някои кратери) с моите пари като данъкоплатец, отколкото тези пари да бъдат дадени за мазилка и боя на човек, който има имот, чиято цена има няколко нули повече от моя апартамент. В една държава, в която е добре развита социалната икономика, това изобщо няма да стане тема за дебат.
secret
на 25.03.2013 г.
Аз съм "За", но при условие, че след това тези пари разсрочено ще се погасяват от собствениците (в случай, че нямат как наведнъж да поемат разхода по реновирането)!!! Никой не може да ме убеди, че тези сгради не се поддържат, поради липса на средства у техните собственици. Повечето случаи са просто раздори на наследници, които не могат да се разберат за парите от наемателите! Инвестиции никакви, ползи колкото - толкова - това им е принципа. Трябва ли да споменавам Детмаг за един такъв фрапиращ пример!
Hristo Ivanov 1
на 25.03.2013 г.
айде сега ще оправяме къщите на гергов в стария град. които не може да се грижи за имота държавата го обезщтетява и го пуска на търг .. има мераклии за центъра..виж виена и...
rasto
на 25.03.2013 г.
Естествено, че не трябва тези сгради да се ремонтират с общински пари. Мисля, че в законите съществува възможност да бъдат задължени собствениците на имотите да ги преведат в съответния вид. Извършването на подобна дейност от общината ще доведе до поредица обществени поръчки при които ще има съмнения за отклонени средства и затова е по-добре Иван Тотев да не допусне това да се случи.
Vili Dervenska
на 25.03.2013 г.
добре е но не за сметка на хората а те да си правят далавери
lars
на 25.03.2013 г.
Реституцията доведе до пагубни последици за старите къщи вкл. в стария град. Тези сгради просто трябва отново да се одържавят за да се стопанисват по-добре без държавата да им дължи някакво обезщетение.
Rezon
на 25.03.2013 г.
Господин Тотев се е пообъркал за реконструкцията, с което е подвел и читателите на статията, както и анкетата. Реконструкция означава промяна в конструкцията, за което е нужен специален проект и строително разрешение! По същество тук става дума за освежаване или обновяване на фасадата(реновиране!), без да се засяга конструкцията на сградата.
pest
на 25.03.2013 г.
Може ли от мойта да почнете? Кеф! Аз ще си я отдавам под наем, ще си живея там, ще плащам мижав данък-сгради и ще се възползвам от законовите неуредици! Ирония или сарказъм? В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ ОБЩИНАТА ДА НЕ ОПРАВЯ ЧАСТНИ СГРАДИ ЗА СМЕТКА НА ДАНЪКОПЛАТЕЦА! Къде го има това по света? Като нямат пари, да продават! Всяко нещо си върви с разхода! Имаш крава, пиеш мляко. Оправете болниците, училищата, парковете, улиците. Бъдете безмилостни към мърляви собственици!
Trip
на 25.03.2013 г.
Твърдо НЕ! Решение на въпроса: "...а законът не е достатъчно категоричен и не може да задължи собствениците на сградите да ги реконструират за своя сметка." Да се подаде предложение за промяна на закона, за да стане той достатъчно категоричен и да задължи собствениците на сградите да ги реконструират за сввоя сметка!
Simonvs
на 25.03.2013 г.
Аз само искам да попитам на какъв принцип ще става това? И ако се окаже, че собственици на сгради печелят доста от наеми или са заможни защо не си и оправят и сградите а чакат на държавата ? Аз лично казах "ДА" но с въпросителна :)
trai4opolkovnika
на 25.03.2013 г.
По принцип да но на политиците като им подадеш пръст ти отхапват ръката сигурен сам че така ще стане
канар -57
на 25.03.2013 г.
Категорично не.Там има магазини под наем и кантори на адвокати и нотариуси .По тази логика да дойде и моята къща да измаже .Къде отиват наемите.
Peter Stefanov Vlasev
на 25.03.2013 г.
Да подпомогне с една част реконстрикцията на фасадите ,Да.Но да платилата цялата сметка ,Не!!Второто ми намирисва на далаверка.С парите на общината трябва да се създават блага за всички пловдивчани.Има улици в окаяно състояние.По-добре оправете 15-се улици отколкото 10 частни сгради.
Konstantin Bobotzov
на 25.03.2013 г.
Може, 1. когато пловдивчани получат финансова съпоставимост на секторните политики, на база общински бюджет, % от местния БВП и нац. БВП; 2. Правна рамка, консенсус между общински правен отдел и наследниците на тези имоти. Публичен регистър на напуснатите имоти с висока архитектурна стоиност. Защо са напуснати?
Христо Христов 10
на 25.03.2013 г.
Като не могат да ги поддържат, да ги отстъпят за стопанисване на общината.
Kremena Dimitrova 1
на 25.03.2013 г.
Да, ако: 1. Се дефинира точно понятието "емблематична за града сграда" 2. Се направи концесия със собствениците в полза на общината 3. Процеса и всички документи са публични и достъпни за пловдивчани.
chichopetio
на 25.03.2013 г.
Да!
Дико
на 25.03.2013 г.
Да, да, даааааа! Градът трябва да бъде привлекателен и обвовен до най-малкия детайл. Пловдивчани само ще спечелим от това! Дяа!
Атанас Атанасов 4
на 25.03.2013 г.
В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ !!! КОИ СА СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ТЕЗИ СГРАДИ ? ЗАЩО НЕ ПРИНУДЯТ ТЯХ ДА СЕ ПОГРИЖАТ ЗА ИМОТИТЕ СИ ? АКО ГИ ОПРАВЯТ СЪС ОБЩИНСКИ ПАРИ КМЕТА ЩЕ МИ ВДИГНЕ ОЩЕ НЯКОЙ ДАНЪК ! (ако е останал някой невдигнат все още, щото май не остана) ТОЙ ТАКА СИ РЕШАВА ПРОБЛЕМИТЕ, КАТО НЯМА ПАРИ БЪРКА В ДЖОБА НА ХОРАТА С УВЕЛИЧЕНИЕ НА ДАНЪЦИТЕ ! АКО НЯКОЙ ОТ СОБСТВЕНИЦИТЕ ОТКАЖЕ ДА СЕ ПОГРИЖИ ЗА ИМОТА СИ ДА ГЛОБЯТ НЕГО ! НА МЕН АКО МИ ПРОТЕЧЕ ПОКРИВА ОБЩИНАТА ЩЕ МИ ГО ПОПРАВИ БЕЗПЛАТНО ?
Ogi Yordanov
на 25.03.2013 г.
НЕ! Който има брада си има и бръснач. Никой не е длъжен да те бръсне на аванта, а ти само да си редиш броеницата и да си стискаш кесията с жълтиците от наемите, които взимаш!
Катя Примова
на 25.03.2013 г.
Тотев е първият кмет, който пита за мнение. Заради преобладаващо, различно от неговото становище, той дори промени някои от (според мене много добри) своите първоначални идеи... На Пловдив му се полага да е най-хубавият град - не само в страната, а и извън пределите й. Не смятам, че би се намерил пловдивчанин, който да не се съгласи да даде малка частичка от себе си за това.
ivanaiki
на 25.03.2013 г.
Ако не могат да си позволят - да ги продадат на някой, който може или да им се проедсатви подходящ заем и условия... Бюджета не е балготворителност осбено за заможни и имотни хора ... аз като правя ремонт - емблематичен е досат за смейения ми бюджет...
Veselin111
на 25.03.2013 г.
Да дойдат и моята къща да реновират, даже ще ги и почерпя!
Ivan Stoqnov 2
на 25.03.2013 г.
Първо да се проучи кои са собствениците !
Petya Georgieva Gosheva
на 25.03.2013 г.
Да, разбира се, за6тото това е имиджът на града, все пак. Но...! Има няколко важни не6та - първо, не е редно, след като об6тината 6те ремонтира, облагите от бъде6т наем или покупко-продайба да са само за собственика, нека об6тината да полу4ава концесия сре6ту ремонта за някакво определено време, или при сделка с имота, да полу4ава един стабилен процент. Това е хубаво да се прилойи в някакъв вид законопроект или някакъв друг документ, които е офицялно разписан и приет, за6тото ина4е 6те стават големи 6икалкавения по български.
JoroM
на 25.03.2013 г.
да
Dido Dinev
на 25.03.2013 г.
да
ina_А
на 25.03.2013 г.
Подкрепям инициативата за реновиране на сградите, но твърдо съм против това да се извършва с общински пари след като сградата е на частен собственик. Не искам с моите данъци да се направи ремонт на някой, който очевидно има финансовата възможност да си позволи лукса да живее в центъра на самия център, но му се свиди да приведе сградата в приличен вид! Но общината няма вина за това, законът трябва да се промени, защото след като искаш да живееш на такава удобна локация, трябва да си готов да платиш определена цена.
Плoвдив
на 25.03.2013 г.
Има достатъчно примери. Сградата се реновира и сметката се изпраща на собственика,ако той не я покрие в даден срок,сградата се отнема в полза на общината,без право да се препродава !! това го има по целия бял свят.Във Франция дори са задължени живущите на главните улици,не само жилищата да си реновират постоянно,да са в тон с архитектурния план на града,ами и да имат еднакви цветя по балконите ... НО мога да вържа бас,че този проект ще се осъществи когато заработи въжения лифт над тепетата,Марица плавателна,2 ри гребен и какво друго беше,е много станах и забравям ....... Но да реновирате сгради на някой си богаташ,без той да даде стотинка НЕ - тогава парите за детски градини,ПРЕАСФАЛТИРАНЕ и паркове и градини.
Adiss Bulgari
на 25.03.2013 г.
Твърдо "ДА!!!", адмирации към настоящия екип на Община Пловдив и Пловдивският градоначалник! Радушни поздеавления за инициативата, дано пожине успех!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!