ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Карък си купи Land Rover за 14 000 лева, плати още 5 000 за ремонт
Автор: Цвети Тончева 14:34 / 18.08.2022Коментари (16)54764
©
Снимката е илюстративна
Пловдивчанин си купи Land Rover втора употреба за 14 000 лева и плати още близо 5 000 лева за ремонт. Той подава съдебен иск продавачът да му заплати сумата за ремонт, но съдът го отрязва, като дори го осъжда да заплати направените по делото разноски в размер 1320 лева, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Мъжът претендира пред съда 4 765.59 лева лева за направените от него разноски за отстраняване на всички констатирани недостатъци по автомобила, консумативи и нотариални разходи, ведно със законната лихва от предявяване на иска до окончателното изплащане на задължението.

В иска се твърди, че на 28.10.2019 г. той е закупил личен автомобил Land Rover, модел "Дискавъри 3“, за сумата 14 000 лева, но по настояване на продавачите в договора е отразена цена 7200 лева. Непосредствено след закупуване на автомобила ищецът е установил доста повреди, което наложило да закара същия за преглед в различни сервизи.

При преглед в сервиза на "Мото Пфое“ ЕООД Пловдив са констатирани някои повреди по ходовата част: повреден преден сензор за паркиране, течове на масло от картера и от буксата на скоростната кутия, преден и заден диференциал – виене, свирене и други – признак за наличие на метални стружки в маслото на двата диференциала.

За допълнителен тест в сервиза ищецът е заплатил сумата 126.72 лв., била му е издадена и проформа фактура за стойността на честите, необходими за да извърши ремонт на ходовата част на същия на стойност 4957.79 лева /заплатени от него/, същият е сменил: акумулатора, маслото, заедно с филтри на скоростната кутия, маслото на раздатката и на двата диференциала. Мъжът е изпратил до ответниците нотариална покана, с която ги кани да уредят отношенията си, като им е предложил да изкупят обратно автомобила си, или да му заплатят за извършените ремонти, но същите не са се явили.

Продавачите, чрез адвокат, оспорват иска като неоснователен, молят същият да бъде отхвърлен. Те заявяват, че не е ясно на какво основание ищецът претендира солидарна отговорност. Признават, че между тях е налице облигационно отношение - сключен договор за покупко-продажба на МПС, но останалите твърдения са неверни.

Завяват, че посоченото МПС са продали в изправно състояние, както че  е продадено на посочената в договора цена, след преглед в сервиз, на които е присъствал и ищецът. Твърдят, че от датата на продажба на автомобила до прегледа на същия в "Мото Пфое“ ищецът е изминал 2210 км. Прави се възражение, че искът е погасен по давност. Оспорва се част от представените писмени доказателства. Ангажират се доказателства, претендират се дори разноски.

След като прецени събраните по делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, съдът намира иска на купувача за неоснователен.

В подписания договор е посочено, че МПС-то се продава в такова състояние, в което се намира в момента на продажбата за сумата 7200 лв., която сума продавачите са получили напълно и в брой от купувача при сключване на договора. Посочено е също, че МПС-то в момента на продажбата е в движение.

От показанията на свидетел – син на ответниците се установява, че ищецът е харесал автомобила, пробвал го е в присъствие на свидетеля (който се возил в автомобила), който карал доста екстремно и бързо. След като ищецът е изпробвал и харесал колата, са уговорили дата за продажбата и. Автомобилът е бил непълно изправен, без забележки и дефекти. Преди продажбата по настояване на ищеца, автомобилът е проверен в сервиз в Пловдив, където е установено, че всичко по същия  е наред.

Преди продажбата въпросния автомобил е бил проверен в сервиза на свидетеля, там са му сменяни: масла, филтри, волана и маншон на полуоската. 

По делото има противоречиви данни за цената на автомобила,  от договора за покупко-продажба е видно, че същия е продадена за сумата 7200 лв., а от преводните нареждания се установява,  че платената цена за автомобила е 8 000 лева (по малка от средната пазарна цена на автомобила).

Преди датата на продажбата на автомобила са били сменени: масла, филтри, маншон и ремонтиран волан. На 18.11.2019 г. при проверка в сервиз са констатирани различни повреди, за които няма приложени фактури за извършен ремонт. Към 19.11.2019 г.  са закупени 4 бр. гуми, като няма посочена връзка с процесния автомобил. Те са консуматив за автомобилите, като тяхното състояние може да се оцени визуално, т.е. ищецът е имал възможност да ги оцени на 28.10.2019 г. когато е сключил договора за покупко-продажба.

Към 19.03.2020 г. не може да се оцени състоянието на автомобила, тъй като в приложената фактура не е посочено какъв ремонт е бил извършен. Към 06.04.2020 г. автомобила е бил във влошено техническо състояние, за което свидетелства извършения ремонт и вложените материали/ консумативи. До тази дата са били изминали 5 месеца, от датата на придобиване на автомобила от ищеца, към която дата автомобила е изминал около 4322 км. във владение на ищеца.

Към 02.11.2019 г. при проверка в сервиз не са констатирани повреди в автомобила. На 18.11.2019 г. автомобила е бил във влошено техническо състояние, за което свидетелстват извършена диагностика в официалния сервиз. До тази дата са изминали 20 дни от продажба на автомобила, със същия е изминат пробег 2110 км. Повредите по автомобила, които най-вероятно са били налични по автомобила и за които има данни от проверка в официалния сервиз на "Ровър" са посочени в заключението. Стойността на ремонта за отстраняване на повредите е 4 782.26 лева.

От приетата по делото експертиза на вещото лице неоспорено от страните се установява, че към датата на продажбата на автомобила, същият е в експлоатация 12 г., 3 м. и 4 дни и не е подлежал на гаранционно обслужване от представителството на марката. На 02.11.2019 г. при проверка в сервиз "Джоро 03“ ЕООД не са били констатирани повреди по автомобила. А на 18.11.2019 г. в сервиз на представителството на "Мото пфое“ ЕООД са констатирани подробно посочени повреди. При използване на нови части за ремонт ще е необходима сумата 8 379.65 лева с ДДС.  

До тази дата са изминали около 5 месеца, от датата на придобиване на автомобила от ищеца, към която дата автомобила е изминал 4322 км във владение на ищеца, поради това не може да се направи връзка м/у техническото състояние на тази дата с техническото състояние към 28.10.2019 г, когато е сключен договора  за покупко-продажба. Ако авточастите за подмяна са били оригинални, то стойността на ремонта би възлизал на 8 379.65 лв. с ДДС.  

Практиката показва, че на свободния пазар на автомобили у нас попадането на автомобил с параметри на изследвания, но "без забележки“ е рядкост.  Придобиването на собственост при покупко-продажба може  да стане по няколко начина: на реална пазарна стойност, под реална пазарна стойност и над реална пазарна стойност. Експертизата не изключва възможността търговския нюх (преценка) на страните и познанието им да се възползва от добрата моментна сделка. Напълно възможно е още едната и другата страна (подавач и купувач) да не са знаели за проблеми по автомобила към датата на продажбата му.

Исковете на купувача по чл. 195 от Закона за задълженията и договорите се погасяват с изтичане на една година от продажбата на недвижими вещи и на шест месеца при продажбата на движими вещи, съгласно разпоредбата на чл. 197 ЗЗД, припомнят съдиите.

В сключения между страните договор е посочено, че към момента на продажбата автомобила е в движение, както че същият се продава в такова състояние, в което се намира в момента на продажбата.

От така събраните доказателства не се установява, че същият е закупил автомобила с посочените недостатъци – за което е бил необходим ремонт, които той е извършил след 5 месеца и пробег 4322 км., за да може да се ангажира отговорността на ответниците да заплатят претендираните суми за ремонт

Ето защо Съдът отхвърля предявения иск като неоснователен и недоказан, а купувача е осъден да заплати на продавачите направените по делото разноски в размер 1320 лева - за адвокатско възнаграждение 800 лв.,и други.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
Въшльовците писали под мен освен НАСАКОТО СА ПЪЛНИ ИДИОТИ. Нормално е продавача да иска компенсации за тези нищожни км и толкова пари за ремонт . Съд до дупка за тези мутри престъпници продаващи подвижни ковчези
+1
 
 
Има и по тежки случаи с Дискавъри 4 дори чисто нов!!!15 март 2021 – Автомобилът е доставен (нов, закупен от Мото Пфое, на 67 км).16 март 2021 – Появява се първа грешка и скоростната кутия не може да превключи от P на D. След изключване и стартиране на двигателя грешката изчезва.16 април 2021 – Колата не пали и отпътува за сервиза на репатрак.21 април 2021 – Автомобилът е взет от сервиза на Мото Пфое в Бургас.21 април 2021 – Няколко часа след получаването от сервиза, колата не пали и отпътува обратно към Бургас на репатрак.7 юни 2021 – Автомобилът излиза от сервиза и е докаран до София от страна на Мото Пфое.8 юни 2021 – Колата не пали. Откарана е от репатрак към сервиза на Мото Пфое. Към този момент Discovery-то е “навъртяло” 2423 км.Предложението, което дойде от Мото Пфое беше меко казано нагло – да изкупят автомобила на 80% от стойността му като нов. Говорим за кола на 2423 км, която е прекарала около 50 дни на пътя и 120 дни в сервиза по вина на производителя и дистрибутора. Това, предвид реалната цена, на която е купена колата означава 25 000 лева загуба. 25 000 лева, за да изминеш 2423 км или обезценяване по 10 лева на километър.
0
 
 
Точно гъзар бъди от глад умри.Как ще те накарат да пишеш по малка цена ами като не щеш да си плащаш данък пиши малка цена.После всички тези смени са си нормално обслужване.Купуваш англиюска кошница плащаш скъпо обслужване.Ама имала характер яж и сега характера.
на 18.08.2022 г.
0
 
 
Само глупак може да се съгласи да изповяда сделка на по- ниска цена. Защо нотариусите съучастват в това? Чета по- долу поредният многознайко… Цената за профилактичен годишен на РР в гаранция, не талига, е трицифрена.
0
 
 
чета,чета,чета и накрая какво излиза тоя е шпорил с Дискавърито 5 месеца платил е обслужване в Мото Пфое-има и гаражни сервизи,ама нашия ербап че тия пари не трябва той да ги плаща от джоба си и решава да съди предишния собственик да му плати обслужването??? Гумите да му плати още малко-ми да ти плати и чистачките бе бастун. Щом в сервиза е нямало повреди какво се сърди после че взели да излизат? Не си я взел от оказион да са ти дали някаква гаранция срещу която да мрънкаш. Кола и жена е на късмет. Ленд роувърите и за това са на такива цени-хубави са докато не се счупят-после ревеш в сервиза.
0
 
 
хахахахахахха...не бях чувал подобна дивотия...чак да съди...,ами на такова си се наденал ман...за това никога,ама никога не купувам коли от джамбази...,там ги кърпят,пудрат...само и само да излезнат от салона...само от човек се взима кола!!!
0
 
 
Тоя 'жиб' е успял да цъфне и върже само за 3-4К км. При покупката на колко ли е бил - 110 000, 124658 :) Купуваш ли си подобна кола - задължително в кадърен и/или оторизиран сервиз за диагностика. Ако продаваче се дърпа, значи това не е твоята кола. Ако написаното по-долу е вярно (копирано е от вси4кибри4ки), значи собственика трябва да си приготви още пари за трошене: Двигатели: Бензинови 3,0 л битурбо V6 211, 245 и258 к.с. и 3,0 с механичен компресор 340 к.с., 4,0 л V6 216 к.с., 4,4 V8 300 к.с. и 5,0 V8 375 к.с., който е с директно впръскване и поставянето на газова уредба е скъпо. 2,7 V6 195 к.с. и 3,0 V6 дизел. 2,7 понякога чупи колянов вал от затлачена турбина след 140 000 км, 3,0 V6 обаче е по-ненадежден (смятай, единия може да счупи колянов вал на 140000, ама дизела бил още по-ненадежден) Предавателни кутии: 6-степенна механична; 6-степенна и 8-степенна автоматична ZF, която задължително трябва да се обслужва редовно.
+3
 
 
Какво реве пък тоя? Купил си кошник за 14к и после реве за 5к лв, които са за поддръжка. Аз не виждам никакви ремонти - акумулатор, масла на скорости, раздатка и заден дифф и някакви неща по окачването. Напълно нормално обслужване за 13 год. кола с двойно предаване. Да не говорим как дерат в Мото Пфое за труд и оригинални части и консумативи. Можеше да си поиска и сумата за гумите, които е купил. Хак да му е сега и с разноските по делото.
0
 
 
Купувача е баси и късметлията, щом за 5К си е оправил кошника, вместо да почерпи продавача тръгнал да го съди, палячо.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2022/2023 г.
Откриха убита 21-годишна жена във Варна, тялото е оставено в шахта!
Мигрантски натиск към България
Акция "Наглец" на Plovdiv24.bg срещу неправилното паркиране
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Какво трябва да се направи с парите за пробива до Водната палата?
Пробива в крайна сметка трябва да се реализира
Да бъдат пренасочени към продължението на бул. Северен
Да бъдат пренасочени към реализирането на проекта за кино "Космос"
Да бъдат пренасочени към проекта "Форум юг"
Нямам идея къде да бъдат пренасочени, но да не се довършва пробива
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: