ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Измир цака Пловдив за новия завод на Volkswagen?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:53 / 24.06.2019Коментари (45)13807
©
За какво ли не са помислили стратезите на Volkswagen? Те трябва да намерят място за нов завод, в страна с ниски работни заплати и добри възможности за продажби. Унгария и Полша бързо отпаднаха от списъка, заплатите там са вече твърде високи. В краткия списък останаха Румъния, Сърбия, България и Турция.

Междувременно този избор се стесни: Volkswagen планира да построи новия си автомобилен завод в Турция. Въпреки че изборът все още не е окончателен, има предварително решение за изграждане на новата фабрика в Турция. От решаващ фактор за окончателния избор са редица условия, пише германският икономически ежедневник Handelsblatt в броя си от неделя.

Първият аспект са парите. Правителството в Анкара е готово да предостави трицифрена сума в милиони евро за подкрепа на строителството на новата фабрика за автомобили, цитира Handelsblatt информирани източници. За фаворит във Волфсбург считат място в Западна Турция близо до Измир. Значителна част от планираните инвестиционни разходи от около 1,3 милиарда евро ще бъдат покрити от правителството в Анкара.

С такава финансова подкрепа Турция може лесно да се противопостави на офертите от България. Правителството в София се опитва да рекламира страната като място за нова фабрика. Две възможни места са във финалния избор. "В подкрепа на България говори фактът, че държавата е част от Европейския съюз и по този начин гарантира определена правна сигурност", пояснява мениджър на Volkswagen.

Разговорите със съответните правителства обаче все още не са приключени. "В момента се провеждат преговори за локации в България и Турция," каза преди няколко дни главният изпълнителен директор на Volkswagen Хербърт Дийс на вътрешнофирмено мениджърско събитие. Но вече е било взето предварително решение в полза на Турция.

Дийс обаче иска да запази и други опции. Окончателното решение ще бъде взето през следващите седмици, като в него решаваща роля ще играе и Надзорният съвет. Преди лятната голяма отпуска в основния завод във Волфсбург, която започва в средата на юли, трябва да има окончателно решение. Дийс е бил през миналата седмица в Турция за преговори, потвърждават източници от бизнес средите.

През последните години Volkswagen построи много нови заводи – включително  в Китай, чието правителство редовно нарушава демократичните принципи. Така че ръководството на Volkswagen е свикнало да взема деликатни решения. Въпреки това много мениджъри не гледат с добро око на Турция. "Не знаем кого искаме да изпратим, ако турският президент реши да дойде на откриването на новия завод", заяви високопоставен изпълнителен директор.

Тъй като много европейски корпорации задържат инвестициите си в Турция заради противоречивия президент Реджеп Тайип Ердоган, едно решение в полза на страната може да бъде използвано популистки, пояснява мениджър пред Handelsblatt. Затова във Volkswagen са дискутирали интензивно и риска от загуба на имидж. Вероятно ще има критики, но в крайна сметка и рамковите условия били в полза на Турция, пояснява той.

Колко голяма е дилемата, демонстрира и Щефан Вайл. Министър-председателят на Долна Саксония и член на Надзорният съвет на VW бе принуден наскоро да защитава Турция като място за инвестиции. Запитан от журналисти, наскоро той заяви, че по-нататъшните икономически връзки между Германия и Турция щели да са положителни. Въпреки че не можел да коментира възможни решения, "като цяло е положително, ако междудържавните отношения се укрепват дори и в трудни времена", заяви политикът от SPD по време на общото събрание на концерна през май. "Приятелите на демокрацията в Турция ни молят в този труден момент да не се отвърнем от страната им“, каза той.

Въпреки че министър-председателят Вайл не коментира еднозначно плановете на VW, той очевидно стои зад решението. Ако предложението за изграждане на нов завод в Турция бъде гласувано в Надзорния съвет, то Долна Саксония ще даде съгласие. Така шефът на VW Дийс би имал зад гърба си не само втория по големина акционер, но и силен политически актьор.

Източници от Волфсбург добавят, че евентуално решение за инвестиция за Турция ще бъде съгласувано с федералното правителство в Берлин. По принцип то нямало възражения срещу изграждането на нова фабрика за автомобили там. Подобна инвестиция би могла също да има положителен ефект върху политическите лидери в Турция. 

Държавният глава Ердоган умишлено се оттегли на заден план при преговорите. Причината: Президентът е в предизборната кампания от началото на годината. В неделя се повтарят и важните избори за кмет в Истанбул. Преговарящи поясняват, че решението за местоположението на VW не бива да бъде политизирано.

Вместо това две или три нива политици под Ердоган преговарят за най-голямата единична инвестиция от Германия в Турция от десетилетия. Начело на екипа е Арда Ермут, ръководител на турската инвестиционна агенция. В разговор с Handelsblatt той признава, че Турция наскоро не се представя добре навън. "Не сме взели достатъчно добре предвид опасенията на германските инвеститори", каза той.

Ердоган би могъл да използва решението на Volkswagen за или срещу Турция в предизборната кампания, притесняват се посветени. Това е трябвало да бъде  предотвратено на всяка цена. С успех: Ердоган не споменава нито веднъж VW в предизборната кампания. Президентската канцлария не коментира евентуалното му участие в преговорния процес.

Политиката със сигурност е най-чувствителната тема в това решение за местоположението на фабриката. Но за компанията това не е единственият решаващ фактор. Става дума за инвестиции, използване на съществуващи фабрики и работни места. Поради това работническият съвет първоначално се е противопоставил на изграждането на нов завод в Източна Европа. "Само в Германия имаме достатъчен капацитет за покриване на по-голямо търсене", казва представител на служителите.

Това би било осъществимо, но Дийс предвижда намаляване на разходите. В Германия, казва той в тесен кръг, заплатите са просто твърде високи.

В допълнение към разходите за труд и стартиращото финансиране за строителството на фабриката, още един аспект говори в полза на страната на Босфора: Турция е важен пазар за продажбите на Volkswagen Passat. "Турското правителство също може да се облагодетелства от факта, че Passat се използва от много държавни агенции като служебен автомобил", се казва още в доклада на компанията от Волфсбург. 

Това би бил важен аргумент за турското предложение. Компанията обаче не желае засега да коментира дали вече е взето предварително решение. Възможностите ще бъдат разгледани допълнително, поясни говорител във Волфсбург.

Наскоро и генералният директор на Porsche Оливър Блуме също коментира значението на Турция като пазар за продажби. Като цяло Турция е много голям пазар с 80 милиона жители и е важен за Volkswagen в Европа. В същото време в рамките на целия концерн и на Борда на директорите мениджърът отговаря за производството, а по този начин - за новата фабрика на VW. "Независимо от това къде ще строим нов завод, това винаги е дългосрочно решение за идните 30 до 40 години", добави той в интервю за Handelsblatt.

В новия завод могат да бъдат изработени преди всичко седани от марките на групата VW и Skoda. Ръководството около главния изпълнителен директор Дийс би предпочело да построи там спортния джип, но ръководителят на работническия съюз Бернд Остерло отхвърли категорично този план. Той се опасявал, че моделите на SUV ще бъдат изнесени в Централна Европа при по-благоприятни условия. Така заводите във Волфсбург и на други места в Германия ще загубят силните си позиции.

Първият модел в новия завод може да бъде VW Passat. Сегашният производствен завод в Емден ще бъде преоборудван за производство на електрически превозни средства до 2022 г. Същевременно изглежда, и че Skoda Superb също ще се произвежда в Турция. И двата автомобила са базирани на една и съща платформа и могат да бъдат произведени заедно по-ефективно, съобщават от групата.

За Skoda е трудно да се вземе такова решение. Superb, най-големият модел на дъщерното дружество на коцнерна, е нещо като национална икона за марката на чешкия пазар. Но Skoda също трябва да расте - и се нуждае от нов капацитет. Годишните продажби от 1,2 милиона коли трябва да нараснат в средносрочен план до 2 млн. броя.

Отговорността за новата фабрика трябва да се носи от марката Volkswagen. Надзорният съвет на групата вече е взел това решение през май, поясняват източници от компанията. Първоначалният план за прехвърляне на отговорността към Skoda бе отхвърлен.

Така Бордът успокои Остерло, който бе заплашил с блокада. Той се опасява от прехвърлянето на модели от германските заводи в Източна Европа. Този риск вече не е на дневен ред, твърдят запознати.


Още по темата: общо новини по темата: 267
22.08.2019 »
15.08.2019 »
14.08.2019 »
13.08.2019 »
07.08.2019 »
30.07.2019 »
предишна страница [ 1/45 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Ако сте чули позитивна, оптимистична, добра новина, със сигурност не сте я чули до края!
на 25.06.2019 г.
0
 
 
Хмм , някак си беше ясно , че ще се насочат към Турция. Проблема беше , че при нас всеки политик говореше разни неща и никой нямаше , конкретна гледана точка. И да добавим постояниете преракания между всички партии ( особенно премиер и президент) и без единна визия за бъдещето е ясно как точно са отблъснали VW. Да се надяваме все пак , че ще решат полза на България ... Какво толкова ще намалят заплатите с 20 % за да могат да привлекат VW :D
на 24.06.2019 г.
0
 
 
Не зная къде ще е новият им завод,но зная защо няма да е тук! Много е ниско нивото а какво можеш да правиш с тъпаци? Обувки "Хари" да,плетени чували да, сламени шапки да,рибарски мрежи да...абе можем да плетем ама друго? Всяка тема независимо за кого и за какво се касае винаги се свежда до червени гъзолизци и герберасти ами с такава стока толкова. Правилно е заглавието цакат ни! Всички ни цакат и така ще бъде.
0
 
 
Върл фен и собственик на вагините съм затова моето желание е да ги правят в Турция. Братята турци поне от едно 50 години правят коли. Когато ние взехме да внасяме руския фиат 124 /жигули/ турците го правеха под името Мурат.
-2
 
 
Няма страшно,в Турция ще ги произвеждат,а в България ще ги тестват за здравина по нашите магистрали и пътища,така и вълка сит и агнето цяло
-3
 
 
Нормално да изберат Турция.Държава на светлинни години от нашия батак в който живеем и корупцията която живее навсякъде
-1
 
 
Чета и се кефя на коментари. .хахаха . Първо трябваше да се напише, че търсят 1,3 милиарда кой да им даде (и част от територията си ),пък тогава всичко останало! На коментара си 6 пъти повече данъци. ...защо като им са високи немците не дойдат тук за 800 лева макс (Пловдив ).за мързела. ....той идва от неплащането (дай му 3000 бона и да видим няма ли да бачка) е има и такива който ще се стават, ясно.Но те ще отпаднат бързо. И последно. ..Щом искат евтино да им излиза, те по евтино ли ще продават или пак кочина за 30000 бона
-4
 
 
Нормално е Фолксваген да инвестира в Турция.Там има традиции в автомобилостроенето.Ние инвестираме в осем самолетчета а Турция в завода.Турция не играе по гайдата на Брюксел и е по предпочитан партньор.
+3
 
 
Всъщност Турция има толкова много заводи за леки коли на различни марки,че ако е до опит,работна ръка и ИНФРАСТРУКТУРА,просто нямаме шанс пред тях. Ако е до това,че сме в ЕС и пазара е за Източна Европа шанса е за тук. Плюс това за една страна ,като Турция 1,3 милиарда евро в подкрепа на проекта е нищо на фона на 11 пъти по малко населената България.Ако държавата им лобира за проекта и ние ли трябва да се хванем на това хоро ? Веднага ще ревнете,че някой ще вземе комисионна от правителството.
+1
 
 
Измир е пренаселен. Пътната му мрежа е добра, но за да влезе нещо в Европа оттам се плащат мита. Колкото и да е ниска работната ръка там, не вярвам плащането на мита и еко такси за Европа да им излиза на сметка. Ако все пак построят там завода, значи не им се занимава с цирка, който се случва тук. Иначе, немеца си е доказал, че всеки човек може да бъде научен на работа. Хора без образование в Германия сглобяват луксозни возила на общо основание с правилните инструменти ;) От ВАГ-а сигурно са видяли магистрала Тракия около Стара Загора и са се отказали. То окачването ще загине ако автовоза кара в дясна лента. Извън кръга на шегата, много зависи ВАГ къде ще искат да доставят автомобили. В Турция могат да залеят близкия изток по суша и по море. Но ако искат да продават в Европа и/или Япония и другите държави партньори на Европейския съюз, ще останат с пръст в уста. А такива простотии с кой бил мързелив и кой крив и кой прав, хич не си хабете времето да ги пишете. Мързели има навсякъде, навсякъде има и работари. Мегакорпорациите са му хванали цаката. БМВ се прави и в Германия, прави се и в Индия (където още дефекират по улиците). Така че, моля, не се излагайте.
+6
 
 
и такааа ..... на вашите екрани отново същата червеногъза пасмина се е заела здраво да ни депресира и унижи :) .... здраво ни се втълпява че ние българите сме мързеливи че за нищо не ставаме че само искаме пари без да работим и че сме корумпирани :) всичките тези са същите които със зъби и нокти бранят позорният алоша да не би някой да им го бутне :) ...... не ги слушайте ..... България се движи в правилна посока и няма алтернатива на изток :)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
Пловдив домакин на Световното първенство по таекуондо
Лято 2019
Водни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Ако изборите бяха днес, кой бихте подкрепили за кмет на Пловдив?
Кандидат на ГЕРБ
Кандидат на Обединени патриоти
Кандидат на БСП, подкрепен от Президента
Кандидат на БСП, близък до Георги Гергов
Кандидат на Демократична България
Кандидат на Кауза Пловдив
Кандидат на Съюз за Пловдив
Друг
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: