В холандския град Айндховен през юни месец е пуснато кръгово кръстовище на две нива (това което виждате на снимката). Причината е била, че на едно от най-натоварените кръстовища в града колоездачите често са задръствали движението.
Айндховен е град с население почти два пъти по-малко от Пловдив, едва 216 036 (при последното преброяване през 2011-та).
Веднага изниква въпросът: Има ли и Пловдив нужда от подобно кръгово кръстовище на две нива до Панаира?
Безспорно е, че това е може би най-натовареното кръстовище в града, като единствено това на Сточна гара може да му бъде конкурент. Друг безспорен факт е, че кръгово кръстовище там е най-удачният вариант, светофар ще задръсти допълнително движението.
За съжаление, за разлика от Холандия, в Пловдив велосипедният транспорт е изключително слабо развит, тъй като в града ни все още не е изградена мрежа от велоалеи. Хубавото е, че този проект вече е в напреднала фаза и скоро трябва да се радваме на модерна градска мрежа от велоалеи. За пример, само през това двуетажно кръгово кръстовище в Холандия, на ден преминават по над 5000 велосипедисти.
Проблемът с кръговото до Панаира е не толкова с велосипедистите, колкото с пешеходците. Пешеходните пътеки на входовете и изходите на кръстовището и множеството хора, преминаващи през тях, бавят изключително много преминаването на автомобили през кръстовището и в същото време застрашава здравето на пешеходците. Всички пловдивчани знаем, че инцидентите там са ежедневие, доста често са тежки, а има и случаи на загинали пешеходци и велосипедисти.
Изграждането на подобно кръгово на две нива ще улесни неминуемо трафика, ще защити пешеходците и велосипедистите, за които все пак тенденцията и плановете са да се увеличават. Затова питаме: Има ли и Пловдив нужда от подобно кръгово кръстовище на две нива до Панаира? Струва ли си тази инвестиция?
Очакваме вашите отговори в анкетата, както и мнението ви в коментарите под статията!








Иван Делков
на 20.10.2013 г.
САМО ПРОСТОТИИ ЗА МИЛИОНИ .ТОЛКОВА ЛИ НЯМАТЕ В ОБЩИНАТА 200 300 ЛЕВА ЗА СВЕТОФАРИ.ТЕ ЩЕ ОПРАВЯТ ДВИЖЕНИЕТО.НО ТАКА ДА СЕ НАСТРОЯТ ЧЕ ДА ДАВАТ ПРИОРИТЕТ НА ПО НАТОВАРЕНИТЕ УЛИЦИ.ЧЕ ТЕЗИ ДЕТО НАСТРОЙВАТ СВЕТОФАРИТЕ ПОЛАГАТ НЕИСТОВИ УСИЛИЯ ПОНЯТИЕТО ЗЕЛЕНА ВЪЛНА ДА Е НАПЪЛНО НЕПОНЯТНО ЗА Пловдив .
Albena Matova
на 20.10.2013 г.
пълен АБСУРД- НЕ
Confucius
на 20.10.2013 г.
Моето мнение е, че идеята е добра и лично аз я предпочитам пред подлез. Първо, защото подлезите са по-трудни за изпълнение (предполагам и по-скъпи), а също така според мен са и по-трудни за поддръжка. Второ, защото в Гуанджоу съм виждал и съм се разхождал по такова нещо - по-лесно се изпълнява, а и се открива гледка към околните пространства. И да дам една идея, ако въобще се достигне до такъв резултат - ако го окичат с цветя, а по стълбовете, на които се държи се пуснат пълзящи растения, ще заприлича на висяща градина, което ще е супер атракция и допълнение към Панаира и района!
Emil Dotchevski
на 20.10.2013 г.
Бас държа че колоездачите пак ще задръстват движението отдолу. Те друго не правят. :)
Iliya Denev
на 19.10.2013 г.
Във вида на снимката НЕ. Ако все пак се раши да се прави два висящи моста, които са по дигонал на кръстовището и се срещат над колелото в средата ще вършат същата работа на 1/4 цена. Стига да са издигат достатъчно плавно за да ги ползват и пенсионерите и майките с колички. С икономисаните пари - ограждения на тротоарите за да не могат пешеходци - камикадзета да притичват пред колите.
Katya Georgieva
на 19.10.2013 г.
Центара на града да се разтовари,като се ускори изграждането на околоврастни шосета!
Mihail Manolov
на 19.10.2013 г.
Да,категорично и не само там.
Ivelina Zhekova
на 19.10.2013 г.
ДА
Dido Dinev
на 19.10.2013 г.
да
Viktoria Gochkova
на 19.10.2013 г.
Категорично ДА! Две нива и кръгово движение трябва да има и на Сточна гара, като се отвори ул. Кръстю Пастухов, която в момента е паркинг на Университета и е ад под небето на Пловдив. Не се спазват никакви знаци, а и паяка трудно може да влезе в отсечката от №24 до № 40! Аз живея там и много често посещавам сервизите за нанесени щети по колата ми.
Теменуга Панайотова
на 19.10.2013 г.
точно там - има крещяща нужда!
Иван Недев
на 19.10.2013 г.
Да може би, но преди това нормални велоалеи !
Маргарита Етимова
на 19.10.2013 г.
Да, а не подземен паркинг в Симеоновата градина!
Пано
на 19.10.2013 г.
Какъв е смисъла от кръгово на две нива до панаира,при положение,че се проектира северната тангента,проект който ще разтовари може би на 80% кръговото в направлението търговиите-Тракия и Кючука и обратно(направление заради което трафика е много натоварен в пиковите часове).А пък и докато не се подобри културата на шофьорите,и градски магистрали да ни направят пак ще си е същата работа.
Плoвдив
на 19.10.2013 г.
В момента и близките 5 години,абсолютно НЕ.Помислете логично,красиво е,скъпо,но ненужно.Няма толкова пешеходци там,да може да се направи,но има много по наложащи проблеми.Вътрешно кварталните улци,не са пипани основни с 10 летия .. ОСВЕТЛЕНИЕ !! Кичука половината не свети,другата половина е с крушки отпреди 28 години,да здрави,но едвам мъждукат.Писна ни от кражби по !! Вижте състоянието на тротоарите,зелените площи,междублокови пространства .. да не говорим за набъбващия проблем с детските градини.Моя мечта е да видя входно изходните артерии на Пловдив б,осветление ..
Asy Koseva
на 19.10.2013 г.
да и не само там.... :)
Speaker
на 19.10.2013 г.
Ще ви кажа от какво има нужда на Панаира - има нужда всички, преминаващи оттам да спазват ЗДП без изключения дали са пешеходци, камикадзета, нинджи и други такива. Това влизане с въртене на гуми, минаване пред краката на пешеходците, непускането на мигачи са само част от предпоставките за ПТП и тежки инциденти. Това скутери, мотористи каращи големи мотори по потник и джапанки, слаломирайки между колите, джигити с книжки отпреди месец-два или пенсионери, които имат рефлекси като на костенурка... са още една част от предпоставките за ПТП, инциденти и задръствания.. Нека да пуснат завоя на дясно да може да се прави винаги, да се преустрои малко самото кръгово, така, че това да е възможно. Светофарната уредба няма да създаде допълнително задръстване, ако се направи 'адаптивна' и с акъл - например, сутрин идващите от Тунела са много повече от тези, които идват от търговиите, по обед и следобед е обратно. Когато се направи въпросната светофарна уредба с нужното внимание и МИСЪЛ, нещата ще се случат и без кръгово на 2 нива, което с нашите темпове, ще се прави 3-4 години, ще струва 3-но над предвиденото, ще има няколко дела, и докато го направят ще минаваме през обходни маршрути, което ще създаде истинска бъркотия в движението... Тъпаците 5 пъти ремонтиран Богомил и все има нещо за правене, та си правете сметката.. С тези пари ще направят моста на ВИХВП и пътя от Кичука към Смирненски (Модър-Царевец) Отделно, на Панаира и по бул. България трябва някой да започне да гледа тъпите камери, защото за 2 дни ще изкарат заплатите на 5-ма служители, да не говорим за възпитаващият ефект на глобите...
Пенка Христова 1
на 19.10.2013 г.
ДА!!!
Zlatka Nikolova
на 19.10.2013 г.
Естествено, че има.
Мирослав Бадов
на 19.10.2013 г.
Това което казва Петър е много вярно!Има достатъчно проблеми в града за решаване.Това за момента ще е една много скъпа изгъзица за града.Да направят навсякъде булевардите и улиците в кварталите + тротоарите и тогава да мислят за такива проекти.Но все пак съм ЗА подобен проект, но когато му дойде времето.
Мирослав Бадов
на 19.10.2013 г.
Да направят два примерни проекта - подлез и такова подобно кръгово движение.Като се види кое е по-евтиното да направят него.
Petar Boiukov
на 19.10.2013 г.
Има нужда моста на ВИХВП спешно да се ремонтира , а не да се занимаваме с глупости !
Tanya Lazarova-Karachanova
на 19.10.2013 г.
По-лесно нашите управляващи ще конструират и построят летяща чиния, вместо кръгово на две нива. А-дано, ама надали!
Spaska Jordanova
на 19.10.2013 г.
Разбира се, че има! Дано се и реализира, а не само да остане в сферата на пожеланията...
Elena Gaydarova
на 19.10.2013 г.
И подлез или надлез на сточна гара...
Total Chaos
на 19.10.2013 г.
Абсолютно!
Rumiana Bahar
на 19.10.2013 г.
Даааааааааа!
bobi_mv
на 19.10.2013 г.
да има нужда и не само на панаира, а на още доста места
Георги Джукелов
на 19.10.2013 г.
Според мен по-големият проблем там е за пешеходците, затова голям подлез, като този на Чифте баня според мен ще e също добро решение. И още нещо, на което може би малко хора обръщат внимание точно за това кръгово е, че няма такава добра видимост - има стълбове, които са сложени от ляво на движението (от където и идват колите - обратно на часовниковата стрелка), което кара водачите да се изнасят много напред. Ако ще се прави мащабна реконструкция, мисля, че преместването на стълбовете и конструкциите, които носят с няколко градуса от дясната страна, ще помогне много. Също площта вътре да не се пълни с палми и всякакви глупости, а да се остави директна видимост до отсрещните точки.
petko25100
на 19.10.2013 г.
Само това е спасението на тези големи кръстовища не само в Пловдив но и в другите големи градове.На панаира съм чакал по 30 мин. даже ще е добре да се разшири и моста над река Марица понеже от 3 ленти стават 2 и после пак 3 това пак ще облекчи трафика от и към колелото на панаира
Гнус
на 19.10.2013 г.
Карикатурата изглежда страхотно. Не е зле освен нуждата от кръговото което ще облекчи трафика то и града ни да навлезе с 2-та крака с 21-ви век. Аз лично съм ЗА такъв проект с подобен или дори по красив дизайн разбира се с алея за колоездачи!
Bate Koko
на 19.10.2013 г.
Има ,ама няма пари.
Vasil1912
на 19.10.2013 г.
Не, има нужда от нормални водачи.
Бентли
на 19.10.2013 г.
Това, което виждам на илюстрацията е същото кръгово кръстовище като на панаира, с единствената разлика, че има естакада за преминаване на велосипедисти. Всеки ден поне по веднъж минавам през панаира и това, което затруднява движението определено не са велосипедистите. Според мен най - добрият вариант за въпросното кръстовище е да се направи подобно на това при телевизионната кула в София.
istoychev
на 19.10.2013 г.
По скоро на Сточна гара (кръстовището), тези 93 секунди червено едва ли са приятни за шофьорите :)
Ognyan Siderov
на 19.10.2013 г.
Който не е чакал покрай панаира само той може да каже че не е необходимо !!!!!!!!
Алекс Георгиев 1
на 19.10.2013 г.
Да
Beysin Yuseinov
на 19.10.2013 г.
да
Boryana Cheradjieva
на 19.10.2013 г.
НЕ
десислава s
на 19.10.2013 г.
даааааа
Pepa Borisova
на 19.10.2013 г.
ИМААААА
Valentin Todev
на 19.10.2013 г.
Видяла жабата че подковават коня и дигнала и тя крак ... Ако оправи светофарите да се синхронизират, да оправи улиците и да пренареди паветата вместо да ги асфалтира за милиони и да се скапват още преди да пуснат улицата, да направи кръгово на околовръстното и Асеновградско шосе, да оправят знаците да се виждат добре, да сложат улична маркировка която не се отмива от първия дъжд, над платната да слозжат знаци от кое платно в каква посока може да се движи (само наляво, направи и наляво, само направо и т.н.), да сложи табели за да не се налага тези които не са от града да спират и да питат като минават от тука ... въобще има достатъчно работа вместо да се чуди къде да открадне пари с ненужни проекти.
Peter Nikolaev Sharkov
на 19.10.2013 г.
Незнам има ли нужда ама е много яко
Rosica Todorova Strahinova
на 19.10.2013 г.
Страхотна идея , дано се осъществи !
Eli Djonova
на 19.10.2013 г.
Да, и да се премахнат пешеходните зони.
Nikolai Dimitrov-L
на 19.10.2013 г.
дааааа
konche2000
на 19.10.2013 г.
То нужда има,ама пари има ли,или пак заеми
оптимист45
на 19.10.2013 г.
В Пловдив няма нужда от изграждане на каквито и да било нови съоръжения за транспорт,защото автомобилите са с пъти по-малко от тези в Айндховен,както и колоездачите.Г-н Тотев трябва да спре с тази си мания - ако има едно добре контролирано движение от хармонично свързани сфетофари всичко ще се реши с минимум средства / е, по този въпрос могат да вземат пример от Холандия/! Велоалеите вече трябваше да са факт,както и умно направените пешеходни пътеки. Учудващо е, че те се правят на най-конфликтните места.Не е нужно да се правят точно на самите сфетофари! А за културата на шофьорите - е затова лек няма! Лошият трафик се усилва и от ненаказаните водачи,които поголовно спират,паркират където им се иска,защо не се обърне внимание на това? Ако се предотврати това хаотично паркиране,булевардите ще се отпушат и ще отпадне нуждата от преасфалтиране,харчене на излишни пари, но дали това устройва кмета:)) То и като се преасфалтира - качеството е ужасно и смятам, че на този въпрос трябва да се обърне внимание / визирам примерно две кръстовища - Д.Талев с бул.Ал.Стамболийски - то е ужасно,асфалтът е пропаднал и колите заобикалят дупките с опасност да се ударят и пешеходци,следващото кръстовище след това - ужасно, а там пресичат стотици ученици....Моля,г-да управляващи , работете качествено, а не мислете как да харчите нови пари и то излишно!
Nino Minchev
на 19.10.2013 г.
За.....Чудесен проект...
Sisi Sokolova
на 19.10.2013 г.
ДА НО НЕ И НА ТОЗИ ЕТАП =ИМАМЕ ТОЛКОВА МНОГО УЛИЦИ ДА ОПРАВЯМЕ ЗА ДА СЕ ЗАХВАЩАМЕ С ТОЗИ ОГРОМЕН ПРОЕКТ=ХАЙДЕ ДА НЕ СТАВАМЕ КАТО ПРОСТАТА ТИКВА ДЕ
Любомир Петров 1
на 19.10.2013 г.
да
Stefan Chekanov
на 19.10.2013 г.
Александър Аргиров : Не е проблема в хората. Ако направиш средата такава, че да не могат или да не им е изгодно да грешат, те няма да грешат. И не трябва да се наказва след нарушението, а трябва така да се направят пътищата, че самият ти да не искаш да нарушаваш правилата.
Suricata
на 19.10.2013 г.
Може и да има нужда но няма как да стане тази работа :)
Александър Аргиров
на 19.10.2013 г.
Не е проблема в кръстовището,а в шофьорите.На Ганьо му е проблемно да изчака още 15 секунди и натиска газта.Културата ни на шофиране(и не само) е ниска.Ония сополанковци със зелените жилетки да почват с яките глоби - само тогава ще има резултат.Явно българина спазва някакво благоприличие само като го е страх от нещо.
Emiliya Krusteva
на 19.10.2013 г.
АБСОЛЮТНО,ВСЕКИ ДЕН МИНАВАМ ПО 5 ПЪТИ ОТ ТАМ И ЗАДРЪСТАВНИЯТА СА СТРАХОТНИ,АКО СЕ СЛУЧИ И НЯКОЙ,КОЙТО НЕ Е ОТ Пловдив,МОЖЕ ДА СИ СТОИ ЧОВЕКЪТ МИНИМУМ 30 МИН,ЗА ДА ПРОДЪЛЖИ НАПРЕД И НАПРАВО :)....ДА НЕ КАЗВАМ,ЧЕ ВЕЧЕ ОСВЕН ЛЕВИТЕ ЗАВОИ СМЕЛЧАЦИТЕ ЗАПОЧНАХА И НАПРАВО ДА СИ СЕ ПРИДВИЖВАТ ПО БУЛ.МАРИЦА....КОЛТО ДО СВЕТОФАР И ТОВА Е РЕШЕНИЕ,НО АКО СИ ЧАКАЛ 10 МИНУТИ НА ЧЕРВЕНО НА ПРЕДНОТО КРЪСТОВИЩЕ ЕДВА ЛИ ЩЕ ТИ СЕ ЧАКА ОЩЕ 10 И ТУК АКО ЛЕПНАТ ТАКЪВ.......Велоалеите едва ли имат място точно на този мост :)
Penka Kirova Radeva
на 19.10.2013 г.
подлез или надлез за пешеходци ,мисля е по изгодно икономически .
Stefan Chekanov
на 19.10.2013 г.
Стига с тия кръгови движения бе хора! Защо си мислите че са най-умното нещо за контролиране на трафика? Пробвайте да минете с автомобил по булевард с три (3) ленти в едната посока и да влезете в кръгово и да излезете - няма такъв стрес! А ако пък сте пешеходец и да премнинете пред тълпата автомобили, втренчили поглед налявао да се вмъкнат в отворената дупка на трафика в колелото - е няма такъв адреналин! Единственото което оправя нещата са умно програмирани светофари. Другото са мислици-недомислици.
Diana Spasova
на 19.10.2013 г.
да има
Geri Beri
на 19.10.2013 г.
хахаха такова нещо може и да построят към 3000-ната година :))) и стига с тези велоалеи, мазането с бяла боя в покрайнините на града не е мисъл за колоездачите.
El Leon
на 19.10.2013 г.
Има ли нужда жабата да си вдига крака,когато гледа, как подковават коня....? Това от което има нужда Пловдив е: местният парламент да гласува връщане на гражданството, просто инфраструктурата на Пловдив не е пригодена за толкова много напаст!
Evgeniya Naneva
на 19.10.2013 г.
Да, определено има нужда- нали сме и ние вече европейски град.....
Dako Donchev
на 19.10.2013 г.
добре, че общината се чуди къде да си дава парите, че и като Айндховен да ставаме
Grozdana Kiskinova
на 19.10.2013 г.
на две нива- нямам представа, но поне на едно- кръстовището на Източен с Мария Луиза се нуждае- тук е като от филм с каскади всеки ден...!
iNtaCt
на 19.10.2013 г.
Има нужда от кръгово на асеновградско шосе, а не от двойно на панаира!
Dimche Димче Tepev Тепев
на 19.10.2013 г.
Със едно е хаос, а с две още по голям :)
Георги Поптолев
на 19.10.2013 г.
Да, има нужда. Огромна нужда.
Stefanova Militsa
на 19.10.2013 г.
Няма значение, защото никога няма да го построят. Щяха и Сточна гара да оправят и бетонния мост и централна гара и пътя през Лаута до стадиона и стадиона на Гребната и какво ли не... Дрън-та-пляс.
VesselinK
на 19.10.2013 г.
Та и от второ ниво да падат долу разни" бегачки" барабар с" карачите"
Dobri Stilldrinkov
на 19.10.2013 г.
не
Lyba Barakova
на 19.10.2013 г.
ДА!
Temenuzhka Kicheva
на 19.10.2013 г.
Разбира се, че има! Колкото по-скоро, толкова по-добре!
Валентин Герчев
на 19.10.2013 г.
Имa нуждa от мaнтинелa в моментa зa дa се спре твa брзрaзборнп зaвивaне!!!
MULP
на 19.10.2013 г.
Да! Защото там стават най-големите задръствания .
Rumito Nikolova
на 19.10.2013 г.
да
васи димитрова
на 19.10.2013 г.
от къде пари за това , те жълти стотинки ни дават а и кметовете като си ги крадат , как ли няма да построят такова нещо в Пловдив
Nikolay Dukov Speedy
на 19.10.2013 г.
всеки ден минавам от там и забелъазвам че когато има полиця винаги стават катастрофи .... ако ги няма ченгетата всичко си варви по план ;]]
Mitko Sotirov
на 19.10.2013 г.
И не само до Панаира!
IlianRm Chalakov
на 19.10.2013 г.
Имаа.... :Д 6е стане бати якото ....
Свети Силвестър
на 19.10.2013 г.
Ако минавате оттам сутрин от 7.30 до 9.00 и вечер към 18.00ч. ще видите защо има нужда от кръгово на две нива.
Христо Хубенов
на 19.10.2013 г.
Крьгово на две нива само на сточна гара.След като се направи бул.Северен движението на колелото на панаира ще се растовари.
Alek Panikyan
на 19.10.2013 г.
има нужда на 20 други места от обикновенно и ще има по добри резултати тъй като ще имаш избор също така имаме нужда от велоалеи из целия град пак ще има по добри резултати :)
Antoan Vylchev
на 19.10.2013 г.
Няма нужда , но ще е много красиво...
Yurii Kodjafilov
на 19.10.2013 г.
Има нужда на ул.Менделеев до Макдоналдс от обикновенно кръгово.
undisput
на 19.10.2013 г.
точно там мисля че е задължително
Христо Арабаджиев
на 19.10.2013 г.
Естествено,че има!
Kamen Shishkov
на 19.10.2013 г.
да
BlaGovest Ganev
на 19.10.2013 г.
Лошото е , че дори да се направи второ ниво за преминаване на пешеходци и велосипедисти пак ще има хора , които ще се врат в колите ... Казвам го с най-голямо съжаление ... Но такъв ни е манталитета ...
Plamen Atanasov 3
на 19.10.2013 г.
Не !!!
traktorist69
на 19.10.2013 г.
сравняваме се с холандия - развеселихте ме рано рано :D определено такова докато ни дигнат може и да няма коли до това време :D
Антон Джоглев
на 19.10.2013 г.
Това което липсва е пропускливост!От Алати до панаира има 7 светофара!Ако спазваш скороста от 50 километра поне 4 те хващат.При завой на дясно по посока Сточна гара след колелото на панаира попадаш на първата тапа моста-водна палата-баня старинна.Като се премине този кошмар веднага след тунела нов кошмар:МЦ Тримонциум или както беше по-рано паталогична бременост.Излизаме от там и нова тапа:Сточна гара! Друго кошмарно кръстовище е Нейчо Цанов до ВСИ , особено за идващите от кичука с ляв завой към центъра.Въобще както се прави по белия свят да се преусмислят и регулират много добре левите завои.Няма смисъл да "отпушим" едно кръстовище за да се получи тапа на другото!
neti_di
на 19.10.2013 г.
На мен ми харесва това кръгово движение,харесва ми,че са помислили и за пешеходците( двама членове от семейството ми са удряни там),дано успеят да реализират този проект!
palladium
на 19.10.2013 г.
Кой твърди, че светофарите са по-лош вариант там и на какво основание??? Защо не го публикуват, да видим и ние? Подлезите са по-евтин вариант от второ ниво.
Sky_Dreamer
на 19.10.2013 г.
Пловдив първо има нужда от кръгово на сточна гара...също така и някакъв надлез на прелеза на Пещерско шосе! Няма да е лошо да се помисли и за нещо на водната палата, защото бул. Марица юг е почти безполезен в момента.
Ольооо
на 19.10.2013 г.
Този проект е много красив ако има средства почвайте го.
Манол_Гочев
на 19.10.2013 г.
Според мен има нужда от изграждане на подлези за пешеходците по този начин няма да се налага на шофьорите да се оглеждат и за тях а само за коли
poto
на 19.10.2013 г.
Пловдив има нужда да пооправите тротоарите и да се измажат старите и рушащи комунистически блокове защото не е нормално в центъра и около Панайра да стоят още надписите от соца.. Това кръгово може да почака.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!