ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Читателски
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Електроавтобуси заменят тролеите в Пловдив? Държиков: Идеята е хубава, но нереалистична
Автор: Екип Plovdiv24.bg 07:25 / 11.03.2012Коментари (33)7712
© Plovdiv24.bg
Електроавтобуси да заменят тролейбусния транспорт в Пловдив, предлага читател на Plovdiv24.bg. Според него е всеизвестно, че след приватизацията на същия такъв, той не изпълнява своите функции, замърсява въздуха и предизвиква задръствания, да не говорим, че вътре се возят по неколцина пътници. 

"Не разбирам защо не се гледа към бъдещето на транспорта, а именно използването на електроавтомобили и електроавтобуси, които да работят на електричество с батерии и соларни панели по покрива. Има и фирми, успели да направят добър продукт в тази област. Тези електро-автобуси имат разход на енергия 100 Квч за 100 км или около 20 лв. за 100 км. С едно зареждане на 3-4 часа минават минимум 270 км", пише гражданинът на редакционната поща на сайта и съветва, че ако се избере такъв вариант, ще отпадне необходимоста от жици, точно определени трасета и големите разходи по поддръжката на тези съоръжения

"По повод на авангардната идея на вашия читател електроавтобуси да заменят тролеите в Пловдив, да, тя е много добра, но нали разбирате, че трябва да сме реалисти. За да стане факт такова нещо, дори целият бюджет на Община Пловдив да вложим, не може да стигне, тъй като цената на тези електроавтобуси е много висока, както и тяхната подръжка", с усмивка коментира  зам.-кметът Александър Държиков. Той уточни, че на вчерашната среща собственикът на фирма "Градски транспорт" Ангел Батаклиев е предложил на Общината да направят съвместно дружество на принципа на публично-частното партньорство, което да се грижи за тролейбусния транспорт в града. 

"Ще направим още една среща, преди да вземем окончателното решение", уточни още Държиков. По отношение на това за какво може да се използва съществуващата електрическата мрежа, по която се движат тролеите в Пловдив, той беше категоричен, че тя е собственост на Батаклиев и ако той реши, може да я свали още утре и да я предаде за скраб. 


Още по темата: общо новини по темата: 30
13.03.2019 »
07.01.2019 »
29.11.2018 »
03.11.2018 »
15.10.2018 »
04.10.2018 »
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ей го тоя VanHool тролей как не може да завие и предизвиква задръствания, пък Батаклиев лъжеше че са били маневренни тези тролеи.
-1
 
 
Съществуването на тролейбуси в системата на градския транспорт няма да ни направи най-чистият град на планетата, стига сте гледали само от екологична гледна точка... Тролейбусите са минало, а не бъдеще... Както бях написал в една друга статия - има тролеи - има проблем, няма тролеи - няма проблем...
+3
 
 
Ало здравейте на всички.Пиши ви една живееща българка в Швейцария.Ами това като идея е супер.И тук автовусите са такива,но не всички.Но новината ме радва за моя град.Да си пожелаем успех и късмет .
+3
 
 
В този си вид електроавтобусите са повече на ниво реклама, колкото до реално използване в експлоатация. От една страна инвестицията за покупка и поддръжка не е никак малка(сравнена с подръжката на контакнта мрежа). От друга не са чак толкова екологични, колкото се твърди(батериите не са безобидни). Да не говорим, че в реална експлоатация ще се проявят и редица слабости .
на 11.03.2012 г.
-7
 
 
Коментарът е скрит (покажи)
Отговори (2)
0
 
 
Според мен липсва воля,иначе идеята е направо страхотна.Нека напомним само,че един ДВГ има КПД не повече от 22% а един електродвигател има около 70% КПД.Имахме завод за мотокари и специалисти в тази област колкото искаш.Днес света разполага и с нови технологии,а лятото както става горещо като в Сахара соларите,които ще са на покрива на автобуса направо ще презареждат акумулаторите :).Бил съм свидетел как един мотокар натоварен с тухли с един заряд на акумулатора обиколи 3 пъти Пловдив от Смирненски до Изгрев и обратно.Които знае цех-а за оцветени бетонови керемиди и у-ще Елин Пелин ще направи сметка за какво говоря.
+3
 
 
Двигател на метан...който зарежда батерии...ох.. Тролеи цапащи въздуха...накъде отива тоя свят ей...:)
0
 
 
Отдавна нашите основни пътни артерии се задъхват от претоварения трафик по тях. Говори се за "зелена вълна" по някои от тях и се разчита на това като на божия благодат. Някой може ли да си представи кръстовището на Чифте баня без подлез? Да, ама само на две или три кръстовища има изградени действащи подлези. А на останалите големи кръстовища? Каквито и "зелени вълни" да се направят, проблемът с изчакването на пешеходците за десен/ляв завой си остава, ако няма подлези. И от това изчакване рязко спада пропускната способност на кръстовището, каквато и "зелена вълна" да има, и в същото време рязко се повишава замърсяването на въздуха, който дишаме . Според моето скромно мнение този въпрос е далече по-актуален, отколкото да се мисли по въпросната тема за електроавтобуси, тролейбуси и т.н. Този тролейбусен парк на Батаклиев така и така е забатачен, и няма да е голяма загубата за нас гражданите, ако се закрие въобще! Нека да се изгражда интелигентното управление на трафика с европарите, нека да се реконструират основните пътни артерии, но и солидна инвестиция е необходима за въпросните подлези!!! А към темата за тролеите със съвременни модерни возила да се върнем чак когато са налице най-важните условия за ефективната им експлоатация - подходящи маршрути по основните улици с изградени подлези и кръстовища.
+3
 
 
Тролейбусната мрежа да стане общинска. Да се внесат нови ,малки коли ,с далеч по-добра маневреност. Да се оставят единствено по булеварди ,като в това число се изгради мрежа и в " Тракия ".Да се премахне тролейбусното движение по Бетонния мост,като се запази мрежата.
на 11.03.2012 г.
-2
 
 
Дух стана ми интересно ако има някакъв сайт с информация за такива електроавтобуси би ли дал линк. Сигурен съм че доста хора проявяват любопитство. А има изобщо такова нещо електроавтобус? Безспорно бъдещето е едно преминаване от двигатели с вътрешно горене към електродвигатели,но аз доколкото знам сега техниката е стигнала до там,че произвеждат леки автомобили които са с доста ограничена мощност и на доста високи цени.На панаира имаше Пежо малка градска количка и беше 50 000. Просто аз съм останал с впечатлението,че технологията на батериите все още е в процес на развитие и няма нужната мощ за задвижване на МПС. Все пак един автомобил олекотен тежи 700-800 килограма а един автобус дори маломерен за 20тина пътника едва ли би могъл да тежи под 5 тона! При всички положения трябва внимателно да се следят тенденциите в тази насока,но към ден днешен и аз съм сигурен че за град Пловдив това е неприложимо. Автобусите всеки ден изминават по няколкостотин километра и сигурно поне едно 200-300 000 километра годишно е няма такава батерия която да изкара 10 години в такъв режим на натоварване. Смяна на акомулатори а те ще да са цял акомулаторен отсек ще се налага всяка година а това ще е непосилна за общината инвестиция.Мисля че най- оптималния вариант е да се махнат съчленените тролейбуси и автобуси които пъплят празни по тесните улици и правят задръстване и затормозяват въздуха.Нека на тяхно място се вземат автобуси с дизелови двигатели и с капацитет максимум 30 пътника,нека бъдат чисто нови за да не тровят въздуха и за да имат достатъчен живот да се изплатят.Пловдив трябва да е гъвкав и мобилен,не му трябват тролеи които са дълги колкото товарен влак и побират по 100 човека,но пътуват празни.Тъй че нека тролейбусите спрат час по скоро.Електричество да но не по жици!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Купа на България, сезон 2018/2019
Тенис от Пловдив и региона
Локо в Първа лига, сезон 2018/2019
Брутално убийство в Русе
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
От къде пазарувате хранителни стоки?
Магазин на голяма международна верига
Магазин на голяма българска верига
Квартален магазин
Поръчвам всичко онлайн
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: