ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Държиков: Не може Пловдив да остане единственият град с твърдо едно левче на качване
Автор: Диана Бикова 09:58 / 07.05.2025Коментари (11)8830
© Plovdiv24.bg
Заместник-кметът по транспорт на Пловдив Александър Държиков даде пространно интервю за Plovdiv24.bg, в което разискваме актуални теми от сектора. В първата част разговаряхме за общинските предприятия "Организация и контрол на транспорта" и "Паркиране и репатриране" и за общинското дружество "Екобус Пловдив", които останаха без ръководители. Във втората част коментирахме Генералния план за организация на движението, който е най-важната стъпка в сферата на транспорта в града. В третата част обсъждаме електронното таксуване и какви са програмите минимум и максимум.

- Г-н Държиков, кога ще има високотехнологичен транспорт в Пловдив? Имам предвид електронното таксуване.

- Самите автобуси вече са все по-висок клас и особено сега, в последно време, автобусите са на прилично ниво, нормално ниво за България. Тук идва темата за начина за таксуване. Самият аз смятам, може би за учудване на някои, че самият начин за таксуване не е толкова спешно да стане от утре, т.е. не е както да спре транспортът, важното е да има транспорт.

За въвеждането на електронно таксуване има много деликатни отношения между общинската администрация, фирмата изпълнител, с която имаме договор, превозвачите.

Всеки си има своите интереси и то с право. Общината иска да се въведе по-бързо електронното таксуване, включително и информацията на таблата по спирките, да се подсигурим при промяна на автобусите да може бързо и безпроблемно да се прехвърля оборудването от единия на другия, за да няма проблеми със спиране на даденото превозно средство. За извършване на тази дейност пък фирмата си иска съответното заплащане, а превозвачът иска всички тези процеси да не му се отразяват върху финансовите резултати на дружеството. Всичко става със срещи – аз съм се убедил, че със срещи, една, две, три, изглаждане. По-добре малко да се забави, то се е забавило 20 години, отколкото да се направи нещо, което да повтори печалните резултати от работата с други фирми.

Тук вече работим за начина на видовете таксуване – освен, че ще бъде електронно, ние вече трябва да говорим и за подобряване на билетната система. Не може Пловдив да остане единственият град с твърдо едно левче на качване. Имаме решение на Общинския съвет, където са залегнали почасови, дневни, семейни и много други видове билети, но едно по едно те много внимателно трябва да се включват. Важното е да се върви напред.

- Провели ли сте вече срещи с фирмата изпълнител за електронното таксуване? Или предстои?

- Днес (б.а. - 5 май) ми е вторият работен ден и на всеки е ясно, че на втория ден няма как да се случи. Не става по телефона да кажеш: "Идвайте“. Това са сериозни срещи и за всяка среща трябва да има съответната подготовка. Особено за точно този вид срещи с фирма, която сключва договори за милиони, трябва да участват задължително на най-високо ниво и кметът, със съответните специалисти, фирмата, да се начертават плановете. Дори не съм сигурен, че само с една среща ще стане, но важното е да има разговори, двустранно или поединично, които да стигнат до някакво сечение, в което нещата най-накрая ще станат. Не е чак толкова трудно. Има модернизация, с предвидени приложения, които постепенно ще влязат. Младите хора са по-голям процент хора, които ще ползват тези приложения, а много голям процент от тези млади хора са студенти, които пък пътуват преференциално и с карта за 16 лева се движат. Трябва да се върви в тази посока и постепенно с времето хората да получават това, което искат.

- Каква е Вашата програма минимум и какъв срок си поставяте, за да я изпълните?

- Програма минимум е, когато участваш на олимпийски игри и си поставил за цел за тези 10 дни да спечелиш пет медала. Тук няма програма минимум. Тук се иска работа. Това, за което говорихме досега, е около 10% от нещата, които трябва да се свършат.

Например от около 2 години имаме проблеми по различни причини с маркирането в града и преди дни са отворили офертите. Това е много голям проблем, актуален за безопасността на движението. Маркировка, антипаркинг колчета, осветлението, стълбовете – не трябва да оставяме нещата така. Освен ПТП-та, всеки ден има и вандалски прояви, умишлено увреждане на пътни знаци и други елементи на пътя. Минавам по някои участъци и виждам, че трябва да се подменя осветлението.

Но разбирате, че всичко това е пари, а аз все не съм имал време и не съм запознат в детайли и по пера какво е заложено в бюджета в сектор транспорт. Ще използваме максимално това, което имаме.

На въпроса – нямам програма минимум и максимум. Трябва да работим, в един добър екип и да свършим колкото се може повече работа. Да поддържаме добра комуникация с хората и те да виждат все по-добър транспорт.


Още по темата: общо новини по темата: 1149
31.03.2025 »
22.03.2025 »
18.03.2025 »
18.03.2025 »
16.03.2025 »
13.03.2025 »
предишна страница [ 1/192 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Спhttp://www.economic.bg/bg/news/7/parviyat-grad-u-nas-kojto-vavezhda-integriran-gradski-transport.htmlодели какво ново....
на 07.05.2025 г.
0
 
 
Белград въведе на 1-ви януари 2025 година безплатен обществен транспорт за всички свои граждани. С население от 1,7 милиона души той се превърна в най-големия европейски град, който е приел такава политика. С това Белград се присъединява към градове като Люксембург, Талин и Монпелие, въвели безплатния обществен транспорт.
+1
 
 
Дигай още данъци , билетчета, паркиране на майните Презастрой, да не ти дреме, те майните са айляка не им дреме, после пак ше ва изберат даже
+2
 
 
Наглост е да искате и едно левче. На градския транспорт не може да се разчита, затова хората търсят алтернативи. Ако се сравним със София, Бургас, Стара Загора и други областни градове сме пълен резил, благодарение на неадекватните ви действия.
+1
 
 
Не бих дал и 50 стотинки да се возя в тия кочини. Особено т.нар. "щъркели". На тия трябва да им е забранено да се движат из града. В момента и безплатно да е - пак не бих ги ползвал.
+2
 
 
И едно левче е много за градския транспорт в Пловдив!!! Транспорта освен че го няма, не е редовен, няма удобни линии, има места в индустриалните зони в които въобще няма транспорт, има линии които с 2-3 автобуса и обикалят целия град. Не може в час пик градския транспорт да е с празни автобуси и да стои в задръстването. Може много да се пише по темата но е нужно само някой управник да излезне от кабинета си и да постои на някоя спирка, или да отиде един ден на работа с градски транспорт.
+2
 
 
Имам желание да се кача на градски транспорт, но нямам възможност. Дори през деня рейсовете са НЕ по разписание, а какво да говорим за работещите на смени, които пътуват преди 6:00 и след 22:00 часа-все пак Пловдив е индустриална зона и такива хора не са малко!?
+2
 
 
Абсурдно е ГТ на град дето е 10км по диагонал да се обслужва от 3 различни фирми дето си вземат парите и "бегат бате", щото нямат никаква мотивация да предоставят качествена услуга. Иначе определено 1лв е смехотворно и сигурно даже не покрива разходите за самата система за таксуване.
+2
 
 
левчето да се премахне като в модерните държави(Люксембург и Естония) и да се спести излишната администрация на това левче
+5
 
 
Човекът казал, че автобусите били вече що-годе нормални като за България. Къде в България има толкова много маломерни бусчета тип щъркели като тук в Пловдив? Градският транспорт на Пловдив е пълен абсурд. Това го казват масово гостите на града ни от други места на България. Зам. кмета да отиде в София и да види как функционира градския транспорт включително и електронното таксуване. А, че 1 лв. е търде малко като сума през 2025 е факт.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Хороскоп за деня
Кабинетът "Желязков"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Прокуратура и МВР влязоха в офисите на Васил Божков
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: