ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Държиков: За втори път ще правя Генерален план за организация на движението на Пловдив
Автор: Диана Бикова 17:39 / 06.05.2025Коментари (1)4280
©
В първата част на интервюто със заместник-кмета по транспорт Александър Държиков разговаряхме за общинските предприятия "Организация и контрол на транспорта" и "Паркиране и репатриране" и за общинското дружество "Екобус Пловдив", които останаха без ръководители. Във втората част коментираме коя е най-важната стъпка в сферата на транспорта в града.

- От цялата структура на сектора транспорт гражданите виждаме най-много обществения транспорт. Знаем че курсовете се изпълняват на 95%. Вие доволен ли сте от състоянието му като гражданин?

- От общественият транспорт на Пловдив като изпълнение на курсовете аз съм доволен. Друг е въпросът тези 95% какво включват – дали включват ефективни разписания, дали включват така разписанието да отговаря на желанието на гражданите, защото, ако желанието на гражданите е да има автобус през 10-12 минути, а в дадени пикови часове този автобус по разписание е на 20 минути, то тогава ще се изпълнява на 99%, но гражданите няма да са доволни. Това трябва да се работи, но въпросът не е само да осигурим транспорт на гражданите.

Нека не забравяме, че всички 29 линии в момента са на режим на спешна мярка, която ни е дадена от областния управител. Това потенциално крие опасност да не се удължи, хипотетично, макар че не вярвам да се стигне до там, при един отказ на областния управител да се удължи спешната мярка. Ние трябва да спазим всички срокове за искане на нова спешна мярка, защото явно, че тези 6 месеца няма да са достатъчни. На първо място трябва да осигурим транспорта на гражданите, ако ще и в такъв вид да е. Често пътувам от Сточна гара в посока към панаира – има на какво да се кача и да се придвижа.

Втората крачка е да направим много добра обществена поръчка, защото по време спешната мярка трябва да проведем процедурата. Тази обществена поръчка трябва да включва такива изисквания, които максимално да отговарят, от една страна на изискванията на гражданите, но от друга – трябва и финансово обезпечение, за да отговаря на изискванията на превозвача. Така, че аз много държа един екип от специалисти, без значение дали от някакво звено или някои, които са се доказали в това отношение, да изработят обществената поръчка за линиите. Високи изисквания и съответно – наказания за, например, липса на климатик или дори за липса на прилично облекло на шофьора, макар че знам колко е чувствителна тази тема поради липсата въобще на кадри.

Ако беше лесно с кадрите, за три дни щях да съставя екипа и да започнем да работим. Въпросът е да направим една добра обществена поръчка, за да можем да осигурим трайния транспорт с много добри разписания. Тук прехвърлям темата към Генералния план за организация на движението.

- Това всъщност е най-голямото предизвикателство.

- Това е основният документ и аз много държа в този Генерален план да включим едно нормално задание, защото Генералният план се печели от дадена фирма, която участва. Смятам, че ние сме заделили достатъчно пари за Генерален план, но заданието е според средствата, които отделяме.

Много държа в това задание, освен всички режими на движение, спиране, престой, паркиране, пешеходно движение, движението на масовия транспорт, велосипедно движение, да има отделен параграф за обследване на линиите от масовия обществен транспорт и препоръки за корекции в маршрутите и разписанията на автобусите. Това е много важно, защото има много добри фирми, които работят с модерни технологии, а в града, поне в последните десетина години и повече, откакто аз се занимавах активно с тази дейност, няма никаква корекция на тези маршрутни разписания, а оттогава се появиха десетки нови квартали – "Оазис“ 1, 2, 3, "Западен“, "Остромила“ и т.н., а линиите стоят едни и същи, не отговарят адекватно на съвремието.

Но това не става да застанем трима души - двама заместник-кметове и шефът на отдела и да записваме в едно тефтерче как са автобусите и колко са. Това става с модерни технологии, с обследвания, които са научно обосновани и фирмата да излезе с конкретните точни препоръки за промяна на маршрутните разписания, евентуално обединяване и оттам – да имаме дългосрочен документ, по който да може да работим.

Може да форсираме Генералния план, макар че технологичното време за изработването му е около 1 година. Тук парадоксът е, че когато 2011 г. се захванах с този пост, първата ми работа беше да правя първия Генерален план за движение на град Пловдив.

- Сега пак.

- Да. И да сформирам екип. Сега нещата малко се повтарят на малко по-високо ниво и при малко по-голяма чувствителност, защото тогава и медиите бяха три пъти по-малко, интересът беше по-малък, отзвуците по-малко, начинът на комуникация и жалби и хората сега са по-други. Ние трябва да си следваме нещата и аз съм сигурен, че в някои задачи, като например Генералния план, знам какво трябва да се прави, как да се прави и кой да го направи. В смисъл - не коя фирма да го направи, а от служители на общината, които имат отношение. Ще издадем заповед, ще го започнем и, дай Боже, догодина по това време Общинският съвет да е приел един основен документ, което ще предотврати и обжалванията за различни пътни знаци и каквото и да било друго, защото се узаконява.

В първия Генерален план бяхме заложили, тогава много утопична за много хора, пешеходна зона в квартал "Капана“ и това се получи. Сега се иска много обсъждане с гражданите, има някои наредби, които трябва да се поразгледат още малко. Например - Наредбата за спиране, престой и паркиране и ще насочим вниманието си към това, което е започнато - в Стария град да въведем нормални условия за посещение на чуждестранните и българските туристи и максимално да ги освободим от автомобили, които безпричинно влизат там.

Следва продължение.


Още по темата: общо новини по темата: 120
05.05.2025 »
04.05.2025 »
09.02.2025 »
08.02.2025 »
25.01.2025 »
22.01.2025 »
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
След като първия път не се справи, защо се надява от втория път да успее при положение, че е все същата тъпа кратуна...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Хороскоп за деня
Кабинетът "Желязков"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Прокуратура и МВР влязоха в офисите на Васил Божков
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: