
ЗАРЕЖДАНЕ...
ДДС справките - само по електронен път | ||||||
| ||||||
Промяната е записана в Закона за данъка върху добавената стойност и влезе в сила от 1 януари 2012 година. За да не създават затруднения на фирмите, от НАП предвидиха гратисен период от един месец за въвеждане на новото изискване. Така през януари ДДС-справките за декември можеха да се подават по стария ред. От този месец обаче дружествата следва да декларират данните си по интернет, ако в дневниците си имат записани над 5 покупки или продажби. Подаването на ДДС-документи по електронен път е услуга на приходната администрация, която спестява и време, и административни разходи. За да се ползва е необходим електронен подпис. Ако представителите на фирмата нямат такъв, то те могат да упълномощят друго дружество, което притежава електронен сертификат, например счетоводна фирма, да подава декларации от тяхно име чрез интернет. По данни на НАП Пловдив ДДС документи по електронен път изпращат над 85% от регистрираните по ДДС търговци, които в областта са 20 469. Повече подробности за новото изискване могат да се видят в интернет страницата на НАП на адрес www.nap.bg или да се получат на телефона на Информационния център на агенцията 0700 18 700 на цената на един градски разговор. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg