ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Автогара “Родопи" и "Билла" са незаконни?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:21 / 09.09.2007Коментари (0)7156
©
Автогара "Родопи" в Кючук Париж и хипермаркет "Билла" са строени незаконно. 12-те декара, върху които се издига "Билла", са били изтъргувани от градската управа като частна общинска собственост, при положение че земята е на държавата. Теренът, върху който се кипри днес новата автогара "Родопи", пък е бил вписан незаконно в активите на "Хебросбус", тъй като по все още действащия Общ градоустройствен план на това място е трябвало да минава булевард, който да свързва Коматевския транспортен възел с надлез "Родопи". Там било предвидено да има и зелени площи. Самата автогара пък е била изградена по отменения вече чл. 120 като временна постройка.

Още през 2002 г. Пловдивската окръжна прокуратура е разследвала случая с продажбата на държавната земя от общината и незаконното застрояване на терените, но преписката така и не стигнала доникъде, направи проучване "Акцент". До задънена улица се стигнало, въпреки намесата на тогавашния главен прокурор Никола Филчев, който лично се е заинтересувал от това как върви разследването. А възможно е и точно това да е причината случаят да се потули.

Според документите в Държавен архив - Пловдив, парцелът от 35 дка, върху който са строени и хипермаркетът, и автогарата, е принадлежал на известната пловдивска фамилия Кудоглу. През 1948 г. имотът е бил отчужден от наследница на рода в полза на държавата съгласно Закона за отчуждаване на едрата градска собственост. По действащия и днес Общ градоустройствен план на Пловдив от 1968 г. през мястото трябва да минава булевард с по три платна в двете посоки - т. нар. Южна тангента, който да поеме част от натоварения трафик около Сточна и Централна гара. По тази причина някогашният Градски народен съвет - Пловдив, през 70-те години предоставя на бившия Автокомбинат само за временно ползване част от терена. Така транспортното дружество изгражда временната постройка на автогара "Родопи" по чл. 120, която всъщност е разширение на автогара "Юг". Временното разширяване се прави с цел да поеме част от междуселищните линии. А след като постройката е с временен статут, автокомбинатът не се сдобива с нотариален акт за земята.

През 2002 г. тогавашният зам.-кмет - арх. Румен Русев, обаче с две свои заповеди отрежда имота за "обществена дейност и търговия".

Така абсолютно незаконно той де факто прави промени в Общия градоустройствен план. Според специалисти обаче промени в плана могат да се извършват само с решение на Министерския съвет.

С тези заповеди на арх. Русев се отрежда и втори имот, който великодушно по-късно е предоставен от общината на частното транспортно дружество "Хебросбус" за изграждането на новата автогара "Родопи", чието строителство се извършва от фирмата на зам.-кмета Атанас Славов - "Водстрой".

По признание на управителя на "Хебросбус" Веселин Дошков с общината дори не е сключен споразумителен протокол, а "на една среща с кмета просто се договорихме".

Според наш източник, разследвал случая, и двете "договорили се" страни обаче не са имали и нямат акт за собственост на имота.

Интересното е как, без да имат документ за собственост на терените, общината и "Хебросбус" четири години оспорват в съда кой е собственик на земята. Делото е прекратено през 2002 г. точно защото нито една от страните не е могла да представи доказателства, че имотът е неин.

В резултат на тази незаконна продажба кварталът около Коматевския възел си остава изолиран, а скъпата държавна инвестиция в надлез "Родопи" се обезсмисля, твърдят експерти.

По-късно, на базата на издадените от арх. Румен Русев заповеди за промени на устройствения план, Общинският съвет взима решение за продажба на 12-те декара терен на "Билла недвижимости" ЕООД. За беззаконието е уведомен тогавашният областен управител Гьока Хаджипетров, но той не спира нито заповедите на общинската администрация, с които теренът е обявен за общински и е променен Общият устройствен план, нито пък стопира решението на местния парламент за продажбата на де факто държавния имот.

Както се казва, законът се спазва по различен начин за наши и ваши. Остава само да се правят догадки какво са направили от "Хебросбус" и "Билла", за да влязат в категорията "наши"? Или пък какво е накарало градската управа да престъпи закона и да извърши сделката? Със сигурност едва ли са интересите на града!

Източник: в."Акцент"



Още по темата: общо новини по темата: 3
24.06.2010 »
09.09.2007 »
09.09.2007 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Локо в Първа лига, сезон 2023/2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Художествена гимнастика - състезания и подготовка
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: