Неработещите таймери на светофарите отдавна създават трудности на плводивските шофьори по кръстовищата. Читатели на Plovdiv24.bg ни съобщиха за нещо още по-тревожно. Асинхронизирани таймери, които създават опасност за тежки катастрофи. Ето какво ни разказа наш читател.
"Шофирах по булевард "Руски". Доближавайки кръстовището с ул."Братя Миладинови" видях, че таймера отброява последните 2-3 секунди от "зеленото" и съответно намалих и спрях пред светофара. В този момент пешеходците тръгнаха, явно и те са следели таймера. За мое учудване светофара продължи да свети зелено въпреки, че таймера вече отброяваше в червения сектор. Свирнах на пешеходците, че е още червено за тях и понечих да тръгна, но те вече бяха преполовили платното. По-страшното се случи в този момент, в съседната лента профуча кола с висока скорост, която според шофьора в нея правилно минава на зелено, но едва не отнесе спусналите се да пресичат пешеходци. Този таймер сее смъртна опасност", заключи разказа си нашият читател.
Свързахме се с Никола Янакиев, шеф на ОП "Организация и контрол на транспорта", който ни разясни ситуацията с таймерите. "В момента тече процедура по ЗОП, защото на сега действащите таймери гаранцията изтече преди около 2 месеца. В момента събираме оферти и търсим фирма за техния ремонт или цялостната им подмяна с нови, тъй като в момента Общината няма договор за следгаранционния период на въпросните съоръжения.Сега подменяме около 10-12 таймера на важните и по-оживени кръстовища в града. Това са единствените резерви, с които разполагаме към настоящия момент", обясни Янакиев.
На въпрос на репортер на Plovdiv24.bg дали ще бъдат отремонтирани старите броячи, или ще се поставят изцяло нови такива Янакиев отговори, че всичко е въпрос на ценовите оферти, които ще предложат фирмите. И даде конкретен пример:
"Имаме оферта от фирма, която заяви 95 лв. за ремонт на таймер, а 96 лв. за поставянето на нов. Освен това една част от таймерите са включени в програмата "Устойчив градски транспорт" за 41 нови светофарни уредби, която се надяваме да стартира до края на годината, така че те ще бъдат подновени с изцяло нови", изчерпателен бе Никола Янакиев.








7G
на 03.06.2012 г.
Не по-малка опасност са ужасните улици и булеварди! Докога ще плащаме данъци,застраховки и винетки,и ще си трошим колите?!...
Peter Stefanov Vlasev
на 03.06.2012 г.
Таймери-маймери,квото и да има нищо не може да помогне пред глупоста на шофьорите...Миналата седмица благодарение на това ,че карам нармално и следя за лумпени видях,че един ще мине на червено ,поноже говорише по телефона!!Усети се и спря в средата на кръстовището..
Marina Netsova
на 03.06.2012 г.
Точно в такъв хаус на неработещи сфетофари или по точно показващи зелен сигнал за всички участници в движението на кръстовището на Сточна гара попаднах вчера следобяд.Само Господ ни спаси от връхлитащия ни джип точно от страната където седеше детето ни.Пита се кой е виновен и кой ще поеме отговорността или пак ще кажем че Господ е Българин и ще продължим нататък и така до следващия път и до следващото безхаберие!
додо
на 03.06.2012 г.
Хаосът в града ни е пълен-неработещи светофари,пълно е с дупки,които се увеличават от ден на ден.В синхрон е само ремонтът на хотела на милия ни кмет както и площите около него.Да е честит на избралите го
Ларсен
на 03.06.2012 г.
И защо след като преди два месеца е изтекла гаранцията чак сега събират оферти за ремонт или подмяна....
Ракетчик Матросов
на 03.06.2012 г.
На запад за подобни неща, хората отиват в затвора! Какво ме интересува бюрокрацията и марлявоста на чиновниците. Ако някой загине заради това, кой ще носи отговорността или пак няма да има виновни.
Barman
на 03.06.2012 г.
След като таймърите са НЕсинхронизирани, какво им пречи да ги изключат или да ги синхронизират ? Такъв таймър може да няма нужда от поправка, а само от синхронизиране. Ама някой май пак не си гледа работата както трябва !!!
весо888
на 03.06.2012 г.
Таймерите са за улеснение на водачите. По закон СВЕТОФАРА регулира движението .
Чичо Ичо
на 03.06.2012 г.
Когато пишех че първата работа на новата управа не е Рендето и бика ми пишехте че трябва да се започне от някъде.Да да се започне но първо от нещата застрашаващи живота на избирателите а не да се хвърля прах в очите.Сега разбраха че е изтекла гаранцията.Дрън-дрън.Още от предишната управа се говореше по този въпрос но само се говори .Колкото по бързо се действа по важните проблеми толкова повече точки събира управата
Vercetti
на 03.06.2012 г.
Абсолютно съм съгласен със S_Hristeva - "обяснението" на въпросния Янакиев, ако изобщо може да се нарече с думата "обяснение", няма нищо общо с проблема! Извинявам се за израза, ама АСЛЪ - след като им е изтекла гаранцията на таймерите и явно не работят коректно и което е най-важното - застрашават човешки животи - защо просто не ги изключат до решаване на въпроса с фирмите??? Христева е абсолютно права, че с отговора си Янакиев е все едно казва: "Може да загинат 10-20 човека, но такава е процедурата. Ние ще си търсим фирма, а през това време нека си работят - голямо чудо." Тогава кой ще е отговорен за катастрофите - не би ли трябвало да е общината и по-специално пряко отговорните за светофарните уредби? Или при инцидент, причинен от светофарите, е най-лесно да се лепне "несъобразена скорост" на шофьорите и готово!? И после ще четем с големи заглавия - ШОФЬОР ПОМЕТЕ ХОРА НА ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА! Ама как е станало това, дали шофьорът е виновен наистина, няма значение! На него винаги му се вменява вината... Абе, нямам думи! Доста е клиширано вече, а и мразя да го казвам, ама: "в такъв Абсурдистан живеем, че няма накъде повече!"
Татко Барба
на 03.06.2012 г.
Rezonе,stefanov прави сте че трябва да се гледат светофарите а не таймерите. Прави сте и за това ,че те са монтирани единствено за улеснение и това е точно така но ако работят както трябва. За съжаление обаче таймерите неработят както трябва ,светофарите не са настроени както трябва(жълтото е много късо и буквално от зелено става червено) и всичко това общо води до предпоставки за ПТП.Ето ви и няколко възможни варианта .1-Таймера отброява "зелени" секунди и вие (аз) няма начин да знаем ,че същият е повреден и светофара точно когато трябва да навлезнеш в кръстовището си сменя цвета .Имаш два варианта за действие. Спираш рязко и се надяваш че този след теб също ще спре или си минаваш на червено и се надяваш ,че тези които вече са на "зелено" няма да бързат.2- Таймера отброява последни "зелени" секунди .Вие (аз) виждайки това предполагате че светофара ще светне червено и спирате.Светофара обаче ви се смей отсреща и си свети зелено.Вие (аз) няма как да знаем колко време ще продължи зеленото но все пак потегляме.Ако свети зелено докато преминете(премина) кръстовището добре но ако не ,ви(ми) оставя пак да разчитате на останалите учасници в движението.
S_H
на 03.06.2012 г.
Как може такова малоумно обяснение? Гаранцията изтекла и не знам си какво. А докато тиквите ви решат на коя приближена фирма да дадат поддръжката, не може ли поне да направите една проверка на таймерите и тези, които не са в час, просто да ги изключите. Пък после си правете далаверките и игрите. С горното все едно ни казвате:"Може да загинат 10-20 човека, но такава е процедурата."Да не говорим, че ако таймерът работи, но грешно, просто може да се синхронизира, но как някой ще излезе в неделя да работи, по-лесно е да се даде малоумно, да не кажа инфантилно обяснение, и да се бави топката, а че наистина може някой да загине, на кой му пука - гаранцията е изтекла!
Антоан Русев
на 03.06.2012 г.
"гаранцията изтече преди около 2 месеца" - и какво сега се сетихме да търсим кой какво ще ремонтира и как ще се слагат нови таймери! Ей, боклуци сте и боклуци ще си останете. Тоя проблем е разискван в този сайт поне от година, че и повече. Ама нали трябва да има процентче за ремонта или покупката на съответно старите/новите таймери.
poto
на 03.06.2012 г.
Два пъти звъня на 112 за един друг проблем. Светофарът на "Руски" с "Гладстоун" е тоталната обърка. Колите идващи от Априлов, и включвайки се с ляв завой към Руски, се изтеглят по средата на кръстовището докато се изтеглят тези, които идват от подлеза/ дотук нормално/ Проблема, е че светофара на тези, които идват по Гладстоун, от към подлеза на пощта свети зелено, а на гърбът му вече е червено. Става една невероятна обърка, която 100% е причината за големите катастрофи на това кръстовище. Просто и двамата участници са прави да тръгват, но светофара ги обърква, и им дава сигнал, че могат да тръгват. Ако това е идеята.....доста дебилско.
stefanov
на 03.06.2012 г.
Ми то за това таймерите са сложени за улеснение. За пешеходците е светило червено и трябва да се гледа. Вярно че е объркващо, но в закона пише да се гледа светофар, пътни знаци, пътна маркировка, правото на дясно стоящия и чак след това са правилата на джадая :))) за съжаление май все се карат от зад на пред!
Rezon
на 03.06.2012 г.
И пешеходците, и шофьорите нека да се ориентират по светофара, а не по неговия таймер! И си отваряйте очите все пак, за да не стане сакатлък!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!