Общежития за турски студенти започва да строи Анкара у нас. Вече има заявено инвестиционно намерение пред пловдивската община, съобщи зам.-кметът Димитър Кацарски. На първо време е поискан терен от 4 декара, каза той.
Молбата е внесена от турска фирма. "Задължително ще обявим конкурс", посочи Кацарски.
В момента Турция вдига общежития за студентите си в Лондон и Кипър, потвърдиха от Министерството на обучението, спорта и младежта в Анкара. Негови представители щели да дойдат това лято в България, за да направят проучване. Интересът им е към Варна, Пловдив и София, тъй като в тези градове учат доста студенти от южната ни съседка. За по-малко от година обещават да вдигнат кампусите.
Турската държава преценила, че е по-добре да инвестира в общежития за своите младежи и тя да прибира таксите от тях, вместо да плащат наеми по частни квартири.
Студентските градчета в Истанбул, Измир и Анкара са доста луксозни, а редът и дисциплината в тях са на много високо ниво, установи репортерско проучване.
Външни хора не се допускат дори в дворовете на общежитията, които представляват огромни паркове с кортове и всякакви развлечения за спорт.
За алкохол изобщо не може да става дума. Има вечерен час, при нарушаването му младежите отнасят солидни глоби.
Искаме същите правила да важат за нашите студенти в чужбина, категорични са от турското министерство.
В Пловдив турските младежи учат предимно медицина, но има голям интерес към Аграрния университет и Университета по хранителни технологии.
Източник: в. "24 часа"








El Leon
на 10.01.2012 г.
Както е тръгнало,ще поискат да построят общежития в Батак, Копривщица,Панагюрище,Клисура,Стрелча,Брацигово....... и всяка неделя ще палят по една свещ в църквите за българският народ, най-много в Баташката църква, А??????
Кристиян Начев
на 10.01.2012 г.
Поредното безумие на управляващите от ГЕРБ, било на местно, било на национално ниво, работят с две ръце за Турция и присъединяването й към Евросъюза- боклуци!
undisput
на 10.01.2012 г.
Правете разлика между търци и цигани, защото разликата е огромна, турците са по-възпитани дори от нас българите, стига с тоя тъп расизъм.
Grizzly Boyadzhiev
на 10.01.2012 г.
с тия мангали така си го набиваме яко отзад че няма накъде ше ги пускат тука да безчестват шибаните циганета вън вън да си ходат някъде другаде малко ли мангали има тука в бг
Grizzly Boyadzhiev
на 10.01.2012 г.
само дето нашите оправници понеже са много (умни) не се усешат че като ни се изипат сичките мангусти тука в бг и като станат мнозиство тогава ни герб ше има ни БСП ни никoй тогава доган залапва цялата власт и даже и циганяците няма да искат да си продават гласовете сичко ше гласува за ДПС самоче нашите управници не го мислят това shot мангала като дойде да учи тук в плд и гражданство ше му дадат и прао да гласува ше му дадат и за капак на сичко ше отворят и 2ра джамия за да има къде рязаните карабини да се молят самоче тоя път 6а е лепнат оше по централно откъде на къде черните фериджета ше идват тук да си седят в туркистан кво идват тука там толкова ли нямат университети че тука ше идват българия не е кофа за боклук стига само боклук е идвал насам
Il Vi
на 10.01.2012 г.
Бесилка за вас долни фесове!
Il Vi
на 10.01.2012 г.
де**а вашта мама турска сган-долни боклуци! Капитан Петко да ви строй на вас гробове....
Krum k
на 10.01.2012 г.
е тва вече е прекалено!!! по добре завод за шампоани...и нали се сещате!!! хахаххах
Kameliq Babadjanova
на 10.01.2012 г.
много хубаво малко са тук мангалите докараите още да може да ги храним соц.слабите
Георги Пашев
на 10.01.2012 г.
Да идват да учат. Ама да им вдигнем таксите. Поне 1600 евро на семестър. Какво е това?!? Идват на евтинията и пак недоволни. Ако искат да ходят на запад, ама там ще им спукат задника от такси и от учене. Тук хем кючюк пара, хем айляк... Как да не дойде Асан да учи... Та то при нас си е рай за тях... И накрая стават инженери, а в Турция инженерът не е бедняк като тук. Там уважават инженерите и като чуят: инженер от булгаристан, казват машшала! Тук като чуят инженер казват: и к'во от тва, аз пък съм чалгаджийка...
Atanas Jeliazkov
на 10.01.2012 г.
даа елате повече :Д хахахах
ДБС
на 10.01.2012 г.
Какво лошо намирате в това,някой да се погрижи за учащите се техни сънародници-деца.Било на наша територия.И моловете са безброй на нашата територия и тн..А защо нашите не мислят за бг студенти на нашата си територия?.Все "нашата",а какво се 'прави' с тях,които трябва да 'дърпат'напред всичко по-стойностно,за да се развиваваме и мъничко прогресираме-унищожават се. Заличават се. И по-зле-израждат ги. Условията в бг общежитията са ад,но има далеч по-значими вреди,които безхаберието и нехайността на бг институции вършат спрямо своите бг младежи.Образователните програми са направени така,че не ги научават и на основното в дисциплината.И там като на бит пазар са се внедрили странични, информативни, зубрашки и затова вредни дисциплини,защото отклоняват професионалната конкретика и времето.Студентите завършват университета неподготвени и торетично. Провокативността да се научават да мислят е под нулата.Напротив,с тези т.наречени учебни програми затъпяват-меко казано, остават в застой завинаги- и за себе си като индивиди и за обществото ни утре , без генератори за стойностни критерии.Ето ти регреса -толкова млади хора се парализират от порочното образование днес.В същото време примерите да бъдат, колкото по-посредствени,толкова по задоволени ,се леят от медии и от къде ли не-визирам,например С.Трифонов и ред,ред такива,които набиват "стандарти" на съвремието.Такива поглъщат скуката от читанката,от наистина безинтересните преподаватели ,от хаотичното им нахвърляне на науката..прочетете коментара на the plovdivian. Поздравявам го! Всичко е така,както го пише.Като него,за бг образование помислете,преди да хулите турците,че видите ли,дори и за условията на спането на децата са се погрижили,освен всичко друго. Не делете хората-границите с тях са в нашите умове ,деформирани от внушения или неинформираност..Има всякакви хора навсякъде-те са 2 категории -качествени и не дотам(добри и лоши).Ако неможе да се допринесе с нещо за подобрението им,то е излишно само да се нарицават..
Nesrin Khrmn
на 10.01.2012 г.
естествено че искат да си зашитат студентите в турция дори няма един затвор като медицинско об6тижитие което е на царавец 2 но пак има глъпови забранени. политиката е мн позната която се накара да води навскуде в търсия доста много възможности с ограничен freedom; освъбъйдаването което ни позволява само да дишаме:)
Илия12
на 10.01.2012 г.
Мурад виждам че си разбран човек гледаш реално на нещата никой не е против турският народ всички хора сме еднакви и горе долу искаме еднакви неща .Последните години Турция се промени много Истанбул и повечето големи градове все повече приличат на европейски индустрията се развива определено Турция е в подем но в последно време се забелязва една промяна в политиката на Турция започнали са да свалят портрети на Кемал Ататюрк започнали са открито да критикуват упралениято му и "лошите" му според тях черти като "Алкохол и Жени" това са първи стъпки към връщането на Турция в една епоха от която Кемал Ататюрк едва я измъкна(за тези които не знаят Кемал Ататюрк е модернизирал Турция дори съвремена азбука е създадена от него до преди това е имало само арабска писменост)Когато всичко това се загърбва и се почват приятелски отношения с Иран ,вкарава се в затвора почти целият генералски щаб на турската армия и още куп неща всичко това води до извода че на власт е една група от ислямски фундаменталисти готови на всичко за да върнат Турция години на назад да загърбят близо 100 години развитие само и само за да изпълнят амбициите си за превръщане на Турция в ислямски халифат с единствен закон Шерията!
Murad Eminov
на 10.01.2012 г.
Живял Сам в Истанбул Като малък И знам какво е имам И роднини хотя често И затова правя сравнение. Прав си че за анадола нямам думи ужас е кюрдите са много Зле.
Илия12
на 10.01.2012 г.
Турция е една страна агресор управляване от ислямски фундаменталисти....Страна в която се потъпкват човешките права страна която си позволява да измъчва гражданите си от кюрдски произход .Страна позволила си да заплашва Израел,Гърция и Франция!
Илия12
на 10.01.2012 г.
на Изток от Анкара турците са само в полицейските управления !
Илия12
на 10.01.2012 г.
Мурад прав си ! Турция в момента е 60 милиона от тях 10-15 милиона кюрди и 5 милиона други !
Murad Eminov
на 10.01.2012 г.
Абе инж. Зюмбюлев ти бил ли си в Германия да видиш какви права имат там турците 3 Молиона са
Murad Eminov
на 10.01.2012 г.
Ало 70 милиона са турците ния тук в Бг едва сме 7 хаха хубавата ни страна нали е много хубаво а е пълна Европа с българи И то всеки е на гурбет
the_plovdivian
на 10.01.2012 г.
Ей, хора, общежитие за турски студенти не застрашава по никакъв начин националната ни сигурност. По-скоро обратното - Турция иска да си запази талантите за себе си, да им поддържа националното самосъзнание, за да не ги загуби. Не само, че няма да "полазват като хлебарки", но и ще си седят и ще си гледат турските сериали в турското общежитие, без да щъкат и да закачат "чистокръвните" български деца.
Nessa Tesartir
на 10.01.2012 г.
Хайде няма нужда! Те у в Берлин искаха да си строят ямия ама баба Меркел ги накара сами да се пткажат ВВ®
Biliana Felini
на 10.01.2012 г.
Е да, да... Те са се изкарали най-дисциплинираните в целия свят. Поредният ни абсурд е това!
Maistora Lwd
на 10.01.2012 г.
По лека , лека ще си навлизат законно в България ... :( , а управниците - Спинкат в европейски фондов сън !!!
bfgbfgbf
на 10.01.2012 г.
ей конче2000 челма гадна,можеш да си събереш багажа и да отиваш в турция,а дерката си е даи на някои мазен турчен като са ти толкова мили!!! 1 во джамии 2 ро махали 3 то села 4 то области 5 то градове 6 то области докато се усетим тука ще е турция !!!!
лъчезар илиев
на 10.01.2012 г.
ако искат и десятък да им платим че по бързо да го построят .
Иван Павлов 1
на 10.01.2012 г.
Да го духат,да си го строят в Анкара!
Илия12
на 10.01.2012 г.
Защо не си правят такива гета-кампуси в Германия , Франция а са дошли в България?
Илия12
на 10.01.2012 г.
"За алкохол изобщо не може да става дума. Има вечерен час, при нарушаването му младежите отнасят солидни глоби" Остава и едно тюмбе джамия да направят за да е пълна картинката !
Grizzly Boyadzhiev
на 10.01.2012 г.
това му се нарича съвремена инвазия уж по културен път уж по демократически начин пък плъзват като хлебарки у нас турция е тяхната страна там да си седят аман от боклуци нестига че европа си изтръска целия боклук у нас ми сега и тия мангусти ше ни се натресат кво е тва ние да не се бонушето на европа като са толкова напреднали и толкова можешти да си стоят там в турция
Murad Eminov
на 10.01.2012 г.
Естественно че ще строят , защо ли , защото за с десетки години по напред И имат възможност да инвестират в Бг
Il Vi
на 10.01.2012 г.
Под игото!АМАН ОТ ТАЗ ТУРСКА СГАН!
the_plovdivian
на 10.01.2012 г.
Това е малко спорна, но доста ефективна политика и има доста предимства за по-незрели народи като тези на Балканите. Защото без надзор и сериозен контрол младият турчин или българин много лесно губи ориентация за важните неща в живота и го подкарва през просото. Отделно по този начин, където и да отиде един турчин, неговата държава ще е там, ще го посрещне, ще го настани, ще му изплющи 50-100 портрета на Кемал Ататюрк на всеки ъгъл, ще го направи зависим и ще му напомня всяка секунда от къде е дошъл и къде трябва да отиде. Досега не съм чувал някоя друга нация да смята, че студентските години са най-големия купон в живота. Само ние българите смятаме, че това е време предимно за забавление и за учене 3-4 седмици в годината. Лично моя опит показва, че университетското образование, което получих в Германия беше в ПЪТИ по-сериозно и по-добро от това от УНСС, който е уж един от елитните ни вузове. Просто атмосферата и нагласите тук и там са други, образованието при нас е твърде лесно, ФОРМАЛНО и ПОСРЕДСТВЕНО, учи се за диплома, а не за знания, младите хора никой дори не си помисля да ги възпитава в някакви качества. Като казвам формално, имам пред БЕЗсъдържателно, проформа, например дипломните работи са в 90% от случаите пълен камуфлаж, а не научна работа с принос към науката, логичен завършек на цели 5 години усилено академично образование, част от научната дейност на катедрата и на факултета. "Възпитаниците" на българските "университети" нито са възпитани, нито са добре образовани, нито са добре ориентирани в живота, т.е. да имат трезва преценка за себе си и околния свят. Те прекарват времето си по заведения или с някакви други глупави занимания, наместо да се изграждат като личности и професионалисти. Те дори не могат да пишат и да смятат, да работят с офис или други професионални програми, камо ли да говорят два-три езика или да са капацитети по специалността си. Добре, че има голяма емиграция и те реално почти нямат конкуренция, иначе безработицата сред абсолвентите щеше да клони към 80-90%. Тук и там ВЪПРЕКИ посредствената среда се появяват качествени хора, но те го дължат на себе си и собствените си усилия, а не на системата. Нашите ВУЗове са стимулирани от държавата да произвеждат БРОЙКИ студенти, а не качествени кадри, които да дадат конкурентноспособност на България в световен мащаб. От младите българи, дето учат в чужбина, по мои груби сметки не повече от 10% наистина завършват, и то предимно тези, които имат реална издръжка от родителите си. Те падат жертва на глупашките си разбирания за живота, както и на лошото вече гимназиално образование. Една такава мярка би могла да повиши в пъти успеваемостта на българските студенти в чужбина. Между другото английската гимназия в Пловдив е най-доброто като образование, до което съм се докоснал в България - дължеше се именно на много строга дисциплина, добра среда, яко учене и много спорт, а по мое време имаше и задължителен пансион със задължителна занималня за подготвителен клас.
Stanislav Alex
на 10.01.2012 г.
Да ме извиняват, ама не плащат за кварити, а пълнят нашите общежития и за българите не остава никакво място. Като искат да инвестират в младежите си, да си ги държат при тях и да им дадат образование. Не стига, че ще строят на наша територия, ами и щели да прибирам парите, какво е това?????????
Стефан Каварджиев 1
на 10.01.2012 г.
Що направо не си направят една автономна област в Пловдив
7G
на 10.01.2012 г.
Щом искат,да ги построят. Току виж тогава и на "неразумните юроди",дето затриват вече 20 години държавата,вземе,че им дойде акъла в главата и почнат да инвестират в бъдещето на младите хора тук,вместо само в пътища и магистрали. Турция можем да си я мразим колкото искаме и с основание,но само ще спечелим,ако вземем пример за доста неща оттам.
konche2000
на 10.01.2012 г.
много неуки коментари.стефанов,предполагам си обиколил света и не си го виждал никъде.крайно време е да решите дали ви се живее в комунизъм и никой да не може да стъпи в страната или в демокрация,където ако спазваш законите и плащаш данъци можеш да се възползваш от възможностите на този строй.и така ли не преодоляхте комплексите към турция от робството.ако англия реши да строи свой имат тук съмсигурен,че ще се цаните за работници там,но турция.......е нещо друго,нали
Иван Драганов Стоянов
на 10.01.2012 г.
Купуват имот, строят, докарват охрана и други работници, плащат всичко както си му е реда ... Могат ли да ги спрат така?
мракогор
на 10.01.2012 г.
Турция инвестира в образованието на своите младежи, а нашите управляващи смятат да инвестират в развъждането на циганите. Схващате ли разликата в приоритетите на двете държави?
stefanov
на 10.01.2012 г.
Това не съм го чул или видял някъде по света. Част от това че чужденци идват да учат в България е да внасят свежи пари в икономиката, като плащат за квартири, такси в учебните заведения и т.н. Държавата като иска да им дава помощи/стипендии, а не да строи общежития. Те могат да поискат да им пращат и храна от Турция! Ако кмета го разрешат това.....
Shitstorm
на 10.01.2012 г.
Ами щом на "господата" в Турция им е дошъл мерака, за "другарите" в България остава единствено да се наведат и да се хванат за палците :)
tweenky
на 10.01.2012 г.
"Турската държава преценила, че е по-добре да инвестира в общежития за своите младежи и тя да прибира таксите от тях, вместо да плащат наеми по частни квартири."Добре де, откъде на къде на чужда държава ще се позволява да строи на наша територия и да прибира парите? Да беше частно ок, ама друга държава да има собственост в България нещо не ми допада. Особено пък тази...Да ти имам законите щом позволяват такива неща... Все едно някой ще ни позволи да си строим и да си прибираме печалбата някъде другаде по света.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!