Към момента почти 6 километра и половина от трасето на новото платно е разкопано и инженерната инфраструктура (газопроводи, електропроводи, напоителни и отводнителни канали) е изнесена встрани. "Проектът върви с часове", похвали се Инджов. По план тези дейности трябва да се приключат до края на септември. Този браузър не поддържа видео елемента.
Най-сложно обаче ще е изместването на 400-киловолтов електропровод в началото на трасето (откъм Пловдив), захранващ КЦМ.
"Иначе 6 километра и половина са готови за чакълиране", увери Инджов. "Общо 140 000 тона асфалт ще бъдат положени на пътя. Имаме две асфалтови бази с капацитет средно на денонощие от 3 до 5 хиляди тона", похвали се той. Предвижданията му са при добро време обектът да се реализира до края на годината.
Според чистия проект габаритите на скоростния път са 24,5 метра и включват две платна с по две ленти, аварийни ленти и разделителна ивица от 2 метра. Еластична ограда ще възпрепятства преминаването през средата на пътя, което ще е възможно само на кръговите кръстовища.
Огромният минус на проекта обаче е липсата на локални платна. По думите на специалистите те не с били включени в разработката, която е отпреди 10 години, защото тогава и трафикът, и икономическата зона между Пловдив и Асеновград не са били толкова интензивни и въпросът не е стоял на дневен ред. Без локални платна сега обаче обектите ще са директно на скоростното трасе. По предварителни сметки близо 20 000 000 лева ще са необходимите средства за отчуждавания за локалите.