Редовен читател на Plovdiv24.bg разказа за неприятно изживяване в магазин "Кауфланд" в пловдивския квартал "Тракия". Ето и емоционалния му разказ:
"Привет, уважаема редакция. Чудех се дали да се занимавам въобще, но след загубата на почти три часа ценно време и унижение от страна на служители в магазин от веригата "Кауфланд" в "Тракия" в Пловдив, реших да ви пиша, и да предпазя евентуално други хора от подобни главоболия.
На 08.05.2016 г. около 17 ч. със семейството си влизаме да пазарим във въпросния магазин. Бях със съпругата си и бебе на 11 месеца. Напълнихме количката и се отправяме към касите.
След поставянето на продуктите на касовата лента ми направи впечатление първо, че касиерката умишлено отдели всички плодове и зеленчуци за накрая. След което ги взе, маркира ги един по един и нищо не каза.
Вдигна слушалката и се обади някъде. Плащам покупките на обща стойност 109 лв. и напускаме касите. Малко след тях изскочи младо момче, може би скоро навършило пълнолетие, и се представи за служител ''следкасов контрол".
Помоли ме да се отбием встрани и да ни провери покупките. Започна се едно ровене и вадене на неща от торбите в количката, като че ли талибани минават митническа граница на ЕС.
Момчето извади само зеленчуците и плодовете и започна да ги мери на контролна везна в коридора на "Кауфланд". Отчете дребни разлики в различните торбички плодове и зеленчуци - на обща стойност 6 лв.
Според тяхната везна аз съм злоупотребил и съм се опитал да ощетя дружеството. И ме привика да го последвам през врата с код за достъп и да поговорим насаме! В този момент дадох ключовете за колата на съпругата си и я изпратих с детето да отиват в колата, понеже то има своите нужди (кърмене, преобличане и т.н.).
След като те тръгнаха, момчето, представящо се за ''следкасов контрол", ме привика през врата по едно коридорче, с цяла количка с продукти и въпросните плодове и зеленчуци и ме въведе в една стая, наричана "медицински кабинет". В нея имаше медицинско легло-лежанка, което беше мръсно, цялото в петна и следи от пръсти кръв около подглавника на леглото.
На това легло постави всичките 6-7 различни артикула плодове и зеленчуци. И започна едно изнудване. Изнудване за това, че аз съм нарушител според тях и искаха да платя наказателна глоба в размер на 150 лв.
При което аз възразих, разбира се, и попитах къде е проблемът. Тогава дойде и втори човек охрана при нас в стаичката и започнаха двамата да ме убеждават, че аз съм страхотен нарушител и трябва да си платя глобата.
Попитах дали не мога да си платя разликата, щом има такава, или просто да върна въпросните продукти - "Не", отрязаха те и продължиха да настояват за глобата в минимален размер от 150 лв.
Които освен това искат да извадя и платя сега и веднага! Обясняваха ми как много хора си патили всеки ден и всички си плащали, само аз съм се запъвал, при положение, че съм виновен.
Казвам им "Господа, нека да си платя разликата и да се разберем", но те "Не! Глобата може да я намалим малко, примерно на 100 лв., но глоба ще има". В този момент разбрах, че с тях явно няма да изляза на глава и помолих да извикат управителя на магазина.
След около 2 минути се появи той, като само си подаде носа през вратата и попита какъв е случаят. Почвам направо аз да му обяснявам какво е станало, той първо въобще не се представи и с абсолютно пренебрежение само повдигна глава и с отработен лицев жест даде знак на момчето с думите "Максималното" и си тръгна.
Момчето и охранителят с него продължиха да ме изнудват да платя глоба, като вече дори не можело да е 100 лв., както преди малко ми казаха, а направо 150 лв. На мен вече ми падна батерията на телефона и се наложи да отида до колата да взема телефона на съпругата си и да й кажа поне тя и детето да се прибират и да не ме чакат.
Върнах се в магазина. Момчето трябваше да ме чака пред въпросната врата до касите, но него го нямаше. Попитах най-близката служителка на касата дали може да извика служителя "следкасов контрол". Тя с учудване ме изгледа и каза: "Няма такива служители. Сигурно имате предвид охраната".
И повика охраната. Дойде отново въпросното момче, отвори ми вратата с кода, през която минаваме и където бяха количката с продуктите ми и "медицинската стаичка".
Влязохме пак вътре. И момчето на свой ред ме пита дали съм успял да намеря парите? Казвам му, че не съм и не съм търсил. В този момент разбрах, че с него на глава няма да изляза, и го питам "Добре, кажете ми какъв е вариантът да си тръгна оттук, ако нямам при в себе си? Какво става?". Той: "Ами звъните на роднини, приятели и намирате сумата. Иначе ..... няма как".
"Добре, казвам аз, тъй като вие нямате право да ми взимате личните данни, за да си попълните формуляра, според който искате да ви платя 150 лв., повикайте полиция, да ми вземат данните, да си взема нещата и да си тръгвам, защото нямам време да се занимавам с глупости".
И така, след мое настояване извикаха дежурен екип на МВР, след дълго чакане пристигнаха двама служители, които заедно с мен, момчето (касов контрол) и управителя влязохме в "медицинския кабинет".
Там пред полицаите обясних всичко и помолих пред тях дали мога да снимам условията, в които ме задържат, и мръсната кушетка, оцапана с кръв, върху която слагат хранителните продукти, които консумират хората (в случая и бебе).
Служителите на МВР на свой ред ми отговориха, че не е редно в частен обект да снимам. Разправиите продължиха, управителят изведнъж стана по-нисък от тревата и думичка не каза. Аз на свой ред го питам:
"Господин управител, преди малко не ми се представихте, а нямахте и бадж с името Ви първия път. Кажете моля сега как да се разберем?".
Предложи ми вариант, опитвайки се да се направи на мъж, да оставя продуктите си вместо обезщетението от 150 лв., без да ми връщат парите.
Аз отказах, разбира се. "Откъде на къде ще ми вземе покупките и няма да ми върнете парите? И на всичкото отгоре погледнете в какви условия ме държите и уж ме проверявате!".
Омекна още повече и се съгласи с това, за което аз настоявах от самото начало, тоест да си платя разликата в грамажа и да се приключи въпросът. Така и стана в крайна сметка, но всичко това ми струваше ужасно много нерви и напрежение, да не говорим на кърмещата ми съпруга как се е отразил един такъв стрес, и близо три часа време.
В известна степен ме карат, като клиент да им върша тяхната работа, като поставят клиентите в ситуация сами да си теглят стоките и да ги етикират. Не на контролна везна само за проверка, а с поставяне на етикет.
При везните за теглене няма ясно обозначен инструктаж за работа с машините, хората не са длъжни да могат да работят с тяхната техника по най-прецизния за тях начин.
Да не говорим за множеството възрастни хорица, които многократно се е случвало да ме викат за помощ, защото не знаят как се борави с тях, а и недовиждат някои от тях.
Какво ще стане с пенсионерка, която погрешка тегли 2 килограма банани, а вместо това натисне и маркира бутон за моркови? След касата ще я спрат и ще и вземат пенсията ли?
Не съм изнесъл артикул, който не е в касовата бележка, не съм скрил или откраднал някоя стока, просто има грешно измерено тегло и за това искат да глобят хората със 150 лв.
А касиерката съвсем съзнателно пък вижда грешката и ме оставя да напусна касата, като сигнализира на някой да ме спре. А какъв документ ще издадат за тази глоба ми е много интересно?
Какво ще пише на касовата бележка? Или най-вероятно няма такава, а парите може и да нямат следа. И въобще не бих се учудил, ако се разпределят по някаква схема между управител, охрана и касиерка.
Безкрайно грубо и арогантно отношение от служителя ''следкасов контрол'', охрана и управител!!!
Това е възмущението ми, изразено в писмо до Комисията по защита на потребителите. Предстои официално подаване на жалба в полицията и евентуално в прокуратурата впоследствие. Поздрави. Ваш редовен читател".








joro_S
на 12.05.2016 г.
Не стига ,че краде ами и реве.Не разбирам кантара ,как тъка се появиха тези зеленчуци?Този човек е много нагъл и безсрамен.
slavin4eto
на 12.05.2016 г.
Като започнат да глобяват всички тарикати, които теглят по 2-3 неща и после си допълват торбичката, тогава ще се оправят нещата. Именно плодовете и зеленчуците са най-честото нещо, което се краде. Иначе искате честност, но вие самите не сте честни. Една опитна касиерка винаги може да разбере дали имате половин или един килограм от плодовете или зеленчуците в торбичката. Не става въпрос за грешен етикет, защото това е масово и никой няма да ви спре след каса за грешен етикет, а разликата в грамажа и то за 6 лева си е кражба и са в правото си да ви глобят. Още с влизането в магазина ясно пише, че има видео наблюдение и ако откраднете има глоба, така че жалването ви е напълно безмислено. Вие сте си виновни!
Dogi
на 12.05.2016 г.
Имал съм почти същия проблем в Кауфланд но мен ме обвиниха че съм откраднал дъфки опитаха се да ме водят и мен по някакви стаи но неим се получи защото дерекно се обадих на 112 за да доиде полиция и да ме претърси естествено доиде полиция но дъфки не намери и си тръгнах като пич несам им крал дъфките просто са сложили некви тапаци да им следят камерите
Анонимен
на 11.05.2016 г.
Отне ми толкова много време да прочета всичко и съжалих. Как може да се жалвате и да си търсите правата, та даже и в КЗП, при условие, че, няма как да не е умишлено това ваше действие. Ако става въпрос за 6 или 60 стотинки разлика, да, но 6 лв. си е доста разлика. И да се оправдавате, с това, че не можете да боравите с кантара....си е пълна измишльотина. Та това си е жива кражба.
s2000
на 11.05.2016 г.
другия път ще знае да не повдига торбичките като си тегли плодовете и зеленчуците ;)
Kalinka Nikolova
на 11.05.2016 г.
Здравейте, вчера имах подобно изживяване в Кауфланд Тракия. Обвиниха ме, че съм манипулирала везните. Бих разказала подробно, ако някой се интересува. Накрая ми се извиниха, но смятам едно такова унижение от тяхна страна. Ако има потърпевши, които искат да направим някакво групово възражение , бих се присъединила с удоволствие.
Nikoni
на 11.05.2016 г.
Това ми звучи като един дет се оправдавал в съда за това, че бил разлял малко олио в кухнята, тъща му се подхлъзнала и паднала върху един нож..... и такаааа ...17 пъти... :)
Marusia Popova 1
на 11.05.2016 г.
долна и мръсна пропагандаааааа !!!!Бирниците не ги устройва ,защото не могат да ги рекетират
Avallon
на 11.05.2016 г.
Що за наглост? Ще крадеш - няма значение колко , ще те хвванат и вместо да се засрамиш ще си изкараш най-голямата жертва. Господин клиенте, вие очевадно сте ктали и няма значение колко, ... нали добавили сте някой и друг зеленчук след като сте претеглили торбичките , по малко сте добавяли , за да не бие на очи . И айде някой да ми разясни ЗАЩО точно на зеленчуците бе, нали , нещо не се сщам хахах. За 6 лева ... ами никога не е късно да станеш кепазе за 6 лева. Нека !!! Айде иди сега и пак си открадни ... мда не се и съмнявам , това е манталитет , начин на мислене и прочие. И не се крий зад детенце какви нужди имало а пък теб те тормозят ... щото си крал. И какво ще забогатееш ли с 6 лева ... а толкова ли бяха ??? И си загубих сума ти време да чета , пиша и възмуштавам на такива "мишки" като тоя - онеправдания клиент-крадец.
Nikolina Cotova 1
на 11.05.2016 г.
Крадец пак и нагал
Stoik
на 11.05.2016 г.
Изобщо как може да им се връзвате на молумниците ???? Нямат право с пръст да ви докоснат дори. Те не са полицаи - длъжностни лица. Изобщо нямат право да ви карат в разни стаи и т.н. Стоите си на място и не мърдате и ги карате да викнат полиция. Да се заведе жалба за кражба и т.н , после да се гледат записи от камери и свидетелски показания. Ако ви докоснат и ви принудят на правите нещо против волята ви във въпросния магазин, се биете ако трябва и после задължително съд !
Desislava Valentinova
на 10.05.2016 г.
2012 годинa бaбa ми беше нaпaднaтa по същия нaчин от охрaнaтa нa мол от веригaтa нa същaтa мaркa, Кaуфлaнд, сaмо че в провинциятa. Тръгaнaлa си от молa им след кaто билa гледaлa сaмо стоки, цени и не купилa нищо. Отвели я в същaтa стaя, която описвa тук aвторът нa писмото до вaшия вестник - дори имaло мръсни и червеникaви петнa по леглото във въпросния кaуфлaндски кaбинет. Пребъркaли чaнтaтa нa бaбa ми, видели, че нямa много пaри в себе си и я питaли зaщо не е пaзaрувaлa. Кaзaлa им, че в стоките им имa много консервaнти и химикaли. После се рaзплaкaлa от стрaх и тези я пуснaли. Aз кaто рaзбрaх зa случaя веднaгa подaдох опaквaне и зaплaших, че ще се обърнa към мои познaти в Европейския пaрлaмент, зa дa водя съдебно дело зa тормоз срещу корпорaтивните прaвилa зa функционирaне нa търговскa веригa Кaуфлaнд. Бaбa ми е женa с двa инсултa. Приведохме докaзaтелство зa товa. И веднaгa ни се извинихa кaуфлaновци. От тогaвa не спирaм млaдежтa в София кaто ги чуя дa се подигрaвaт нa мaркaтa с нaрицaтелни кaто "кЮфлaнд" и "Cow Flan"... Зa мен тези от веригaтa сa еничaри и сaмо вие в провинциятa сте си виновни, че ги остaвяте дa ви унижaвaт. A мен зa мнението ми не могaт дa ме съдят. Aз дори не пaзaрувaм в моловете им. И в никой мол. A нимa не помните онзи вaрненец, който го убихa също в подобен тип мaгaзин?!
Daniela Papastylianou
на 10.05.2016 г.
Кой идиот пазари в Кауфланд?!Тези вериги са със смърдяща, долнопробна храна.Отделно тези копелета охраната и управителят си правят игричките със сигурност без знанието на фирмата.
Desislava Petrova 7
на 10.05.2016 г.
Мушици
Tanya Parusheva 1
на 10.05.2016 г.
Ако клиента не е имал личното убеждение, че дължи компенсация на магазина защо се е върнал след като е напуснал магазина, при това от описаното без придружител?
ktamen
на 10.05.2016 г.
Пазарувам си в кауфланд и решавам да си купя лимони. Етикетите не са долу при самите зарзавати, а висят от горе и е лесно да объркаш кой етикет за какво е. Избрах си лимони, претеглих ги 384г, залепих етикетчето и отидох на касата заедно с другите си покупки. Девойката на касата маркира другите покупки и ми каза, че тези лимони не трябвало да ги тегля, всички опаковки били предварително претеглени и били по 500г. Погледнах още веднъж етикетчето, на което ясно се виждаше действителния грамаж, усмихнах и се и и оставих лимоните. Не мислете, че щом не на вас нещо не се е случвало, значи не може да ви се случи. Глоби, в България, могат да налагат само някои държавни институции. При това процедурата е доста сложна. Знайте си правата бе хора. Кви стаички, кви 5лв, ква банка...... Само малък намек за някви стаички и ще им вдигна луд скандал. Ако имат някви претенции, да викат полиция и да доказват, че съм крадец.
Stefan Petrov 3
на 10.05.2016 г.
и приятелката ми имаше подобен проблем само че изрудите успяха да и вземат 150 лева защото тя се притеснила и момчетата са я вкарали вув подобна стая и са били 4 чоюека не са искали да викат полиция и подобни глупости и са я дурйали два часа и накрая едно от момчетата е отишло с нея до банкомат и документа които издават е приходен касов ордер . ходих разпраюях се говорих с адвокат но едно дело или такиюа главоболия биха отнели много време и ги прейалих . прилагам приходния касов ордер които не е документ които се отчита пред нап
Димитър Господинов 1
на 10.05.2016 г.
Даже и да е откраднал, така ли се констатира нарушение - "ела отзад че никой да не види"? Да викат полиция, записи и акт или не...
Petar Kolev
на 10.05.2016 г.
"КЛИЕНТА ЯВНО Е КРАДЕЦ И ПРЕСТЪПНИК,КОЙТО СИ МИСЛИ,ЧЕ ВИНАГИ ЩЕ Е ТАКА,НО В ЕДИН МОМЕНТ ТЕ ХВАЩАТ И СИ ПЛАЩАШ ЗА ДЯВОЛИЯТА.ЦИГАНИТЕ СМЯТАТ,ЧЕ ВСИЧКО ИМ Е ПОЗВОЛЕНО,НАЙ ВЕРОЯТНО И ТОЙ Е ТАКЪВ.
Батэ Бойко
на 10.05.2016 г.
109 лева бил платил и нямало как да прави мушенгия за 6! Нали знаете че ако отиде в магазина и си претегли два банана а после натъпче торбата с още 6 няма как да мине на касата само с тази покупка без да го гепят! Там на бизербите има камери и са го видели че бара а зеленчуци за 6 лева са си 3 кила кражба както и да го смятам и тези работи се правят точно когато има и други покупки покрай тях. Ако греша участника моля да ме извини ама в тези магазини се краде със задниците и загубите възлизат на 2% от цялата печалба!
Жоро31
на 10.05.2016 г.
100 % е краднал, а сега реве. Ми байно, като си сигурен, върнете се пак на кантарчето, дето ги изтегли и ги претегли пак. И като не даде разлика им ги набий в кухите лейки. Ама не, да си платя разликата-еми крадец си!
Herkules Svaliacha
на 10.05.2016 г.
Ебахсиму историята.
Валентина Маркова
на 10.05.2016 г.
Клиента е видян от охраната на камерите проследили са го до касата,и затова са отделили само плодовете и зелечуците!Изобщо да не обяснява колко е невинен!Тези номера са отдаааавна известни!
emo_kanara
на 10.05.2016 г.
Малоумен магазин с малоумни клиенти. Поредния селянин от тракия се опитал да открадне кило домати. Позната история.
alx
на 10.05.2016 г.
Ето за това не пазарувам в големите вериги.Първо печалбите им изчезват от България и второ много често изнудват българските производители за цени,за да могат да си направят промоциите. В почти всеки квартал има малки магазинчета,цените в които са еднакви с тези в хипермаркетите,а някои са и по-ниски. Избирам предимно български стоки и не ме мързи да мина няколко километра за да си набавя каквото ми е нужно.
Boyan Hristov
на 10.05.2016 г.
пе**ли рџ??
Boris Nikolov 6
на 10.05.2016 г.
Ще ме изчакат да вляза в стаичка с някакви боклуци!
Sevgin Suleymanov
на 10.05.2016 г.
Опитал се да открадне ( в случая да измами на кантара ) . После да плаче . Редовно пазарувам от Кауфланд , никога не спират изрядните клиенти !!!
джингиби
на 10.05.2016 г.
Опааа, айде пак отначало, значи1. Разлика 6 лв. е доста голяма като тегло на плодове и зеленчуци. Значи слагат нещо в найлона и вдигат торбата по време на меренето, кантара показва по малко...втори вариант, мерят и после добавят в торбата и тогава затварят , и при двата варианта си крадат.2. Това , че бил платил 1000 лв и излъгал за 5 няма никакво значение, пълно е с точно такива хора, който плащат големи суми и лъжат за малка за да не ги усетят и по този начин се подсигуряват.3. Условия , не условия ако искат да го изкарат на кафе ченгетата и там да му вземат парите, като краде като циганин ще си плаща.
ТОДОР СТОЯНОВ СТОЯНОВ
на 10.05.2016 г.
АКО АЗ СЕ БЯХ ОКАЗАЛ В ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ(БОГ ДА ПАЗИ...СЛУЖИТЕЛИТЕ НА "КАУФЛАНД") И СЪВЕСТТА МИ Е ЧИСТА, ЩЯХ ДА ГИ ТЪРКАЛЯМ КАТО ПРАЗНИ ВАРЕЛИ ДО ПЕТО РАЙОННО!ВЪОБЩЕ НЕ МИ ПУКА КОЙ КОНТРОЛ БИЛ, КОЙ ОХРАНИТЕЛ ИЛИ ПЪК УПРАВИТЕЛ!!!НЕ ПАЗАРУВАЙТЕ В ТАЗИ ВЕРИГА, СПРЕТЕ ДА ГИ ПРАВИТЕ БОГАТИ СЪС СОБСТВЕНИТЕ СИ ЗАПЛАТИ!
ana12
на 10.05.2016 г.
Аз по начина по-който е написано разбирам че плодовете и зеленчуците са били на обща стойност 6 лв а не разликата между отчетеното и реалното. Ако е така има пълното право да пусне жалба в КЗП.
Avatar909
на 10.05.2016 г.
Първо 150,после ще намалим на 100,влиза управителя и казва Максималното.Явно това си е тяхна схема и си делят парите.Не стига че продават боклуци,а сега и това.
sp3ctr3
на 10.05.2016 г.
Явно никои от тук коментиращите, не се е занимавал с измервателна техника. Не видях никои да допуска възможността „контролния кантар” да е неточен. Да не говорим , че може да бъде манипулиран.
Dochka Vankova
на 10.05.2016 г.
Какво е виновен клиента ? В случая този мъж -той е платил 109 лв. сметка та за 6 лв . ли ше се излага ! Няма логика .
Коректива Уе
на 10.05.2016 г.
пълни глупости. господина да си признае че е шикалкавил и е мошенствал... 100 процента е правил някви трикове с везната и се реве та се възмущава
Maria Ivan
на 10.05.2016 г.
Като на запад, по големите вериги има охрани горили, които тероризират клиенти или персонала. ограничете се в покъпките или изцяло ги боъцотираите. Вийте кои дурйи бизнеса, какви са охранителните фирми.
commentator
на 10.05.2016 г.
Като си прав напиши се кой си да те знае цял Пловдив.Обидения и унизения !
commentator
на 10.05.2016 г.
Как се казваш бе нещастник крадлив .
commentator
на 10.05.2016 г.
Ей КРАДЕЦ ! Какво се жалваш ,не стига че краде ами и нагъл да се оплаква.Абсолютен мизерник нещастен !
Стамен Стойчев 1
на 10.05.2016 г.
И аз съм имал проблем- маркирвал съм по-скъпи домати, вместо по-евтините и служителката на касата каза, вървете да си ги премерите пак, но с тези домати(каза ми артикула) с един лев по-евтини излязоха. Доста пъти не съм имал претеглени торбички и ми казват да отида да си ги претегля на контролната везна. Отделно служителите са изключително прецизни и наблюдават хората вероятно и правят снимки за колегите си в други смени и този човек- много вероятно са го засичали поне още 2 пъти. В такива случаи се забранява на човека да влиза в магазина(така е редно) и се уведомяват конкурентните фирми. така ще се научи...Кантарите са достатъчно прецизни, аз лично съм си играл с тях и дори леки местения не дават- кои знае каква разлика до 10 ст примерно. 6 лева за 3 часа си е по вина на този човек.
Nikolov111
на 10.05.2016 г.
Глупости. Въпросния гражданин да не се оплаква, ами да не краде толкова видимо. 6 лв разлика за плодове си е доста. 2 кг банани или домати или 3 кг краставици. Аз лично съм виждал как повдигат с една ръка пакета на кантара , виждал съм и как се добавят плодове или зеленчуци след измерването. А точно преди ден една жена старателно късаше дръжките на чушките защото " били дълги " . А и още нещо. След като съм напуснал касите и съм платил - никой няма да е в състояние да ми бърка в чантата. А тук явно някой е гузен и се е съгласил.
OT18
на 10.05.2016 г.
Тва прилича на някаква схема разработена от охраната и управителите. Не знам кой крив и кой прав, аз в Кауфланд рядко влизам, но как някой ще ме накара да вляза в някаква стаичка. Ей това не го разбирам. Ще дойде някакъв изсулен сотаджия и ще ми каже да го придружа до някаква стаичка с кушетка. ХАХАХАХАХХААХ А въпросния клиент щом е бил толкова възмутен защо не е върнал всички покупки и да си вземе парите? Много странна история. Няма шанс някой да те задържа против волята ти.
z13
на 10.05.2016 г.
6лв. Разлика.... Нагльоооо ти си за бой ве мизерник айде 1 -2 лв ама 6 това няма как да стане "без да исках"
Г Стефанов
на 10.05.2016 г.
Това, явно си е практика. Щом като се случва неколкократно и не си оправят камерите да записват какво се случва към везната ще има и други пострадали. Въпреки, че смятате за клевета написаното, ще видим как ще реагирате като ви вкарат в онази стаичка. Ще се чудите как е възможно. Тъй, като и на мен ми се случи по Великден, без да съм виновен. Помислих, че е някакъв майтап. В последствие, като поисках да видим записа от камерите, за да докажат, че сме "ощетили" магазина ми казаха, че камерите не били насочени към везната. Дефакто не могат да го докажат. Трябвало ние да докажем, че не сме измамили. Стига глупости, хора! Да не говорим, пък че цената не отговаряше на тази на табелата. И така... Честито на печелившите! П.С. Не оправдавам джепчиите, но от магазина не са предприели мерки и ще има още невинни жертви. И не е нужно някой да "оревава орталъка", за да се докаже.
Icy
на 10.05.2016 г.
Прочетох още веднъж написаното и не знам защо все ми се струва, че това е дело на конкуренция с цел опетняване на кауфланд. Скалъпена история.
Shani
на 10.05.2016 г.
Абе хора извадете треската от окото си и погледнете мало по-далече от носът си. Авторът говори за много по-груби нарушения от неговото. Крив, прав разлика има.Това те могат много лесно да си го проверят дали е слагал след маркиране нещо в торбата или неправилно е претеглил стоките си . Тук става дума за поредното превишаване на правата които са дадени на такива охранители и други подобни служители. И за злоупотреба на съвсем друго ниво. Самият той е повикал полиция и е искал въпроса да се реши така. Освен това тази верига има практиката да таксува подобни нарушения в троен размер. Което пак по никакъв начин не отговаря на тези 150 които са му искали.
Живко Белев
на 10.05.2016 г.
Аахахахахах :) Абе , в час ли ги съчинявате тези истории. Не вярвам да има и 10 % истина в написаното.
Ботев-отборът на град Пловдив
на 10.05.2016 г.
Не стига, че краде ми се и оплаква и обяснява! Многократно съм ги виждал подобни дребни душици за 2-3 лв. Държи торбичката с плодовете на кантара, като в ръката му вдигнал единия грейпфрут,портокал или нещо друго, като кантара отчита по-малко тегло. Да не говоря,че някои по-нагли направо добавят след като стоката е претеглена и с лепнат етикет за цена и кг. После тръгнал да се оплаква. Ма било 6 лв. Та това са 3 кг. домати .Аман от крадци в тази държава. И дете с него, да го възпитава на маймунджулъци. Как на мен нещо не ми тежеше някога повече или не ме извикаха да ме проверяват. Сигурно го е правил десетки пъти, но сега са го забелязали на камерите.
Kostadin Krustev
на 10.05.2016 г.
Откраднал няколко килограма плодове и зеленчуци и после реве, че искали да го глобят. Е какво очаква автора не знам. Да си плати само откраднатото и да си ходи? Само на мен ми тази статия ми е безумна!?
канар -57
на 10.05.2016 г.
Кантарите им не отчитат правилно махнете пластмасовата подложка и вижте разликата,около 120-140 грама,везната трябва да покаже минус 120-140 грама няма никой,слагаш шоколад 40 грама не го отчита,това е при махната тарелка.Коментара го оставям за този който може да мисли
Dimitar Todorov
на 10.05.2016 г.
6 лева разлика за плодове и зеленчуци е много сериозна разлика. Това са два килограма банани или два килограма домати или три килограма краставици или 6 килограма картофи. Приблизително де. Няма как да стане неволно. Освен това самообслужването в Кауфланд е световноизвестно с това, че позволява да се крадне по малко. Взимаш продуктите в пликчето без да го връзваш, мериш, лепиш етикета и после добавяш още един-два плода. Голяма разлика на пръв поглед не може да се види. Обаче, ако в тоя момент са те гледали на камерите и са предупредили касиерките, се стига до мноооого кофти ситуация. Може да ви харесва, може да не ви харесва Кауфланд, но законите са за всички и кражбата си е кражба. Нищо не я оправдава. Везните в магазините са минали метрологичен контрол и не може да дават значими отклонения, за да се оправдавате с тях. Два-три грама никой няма да направи на въпрос, но два килограма е определено кражба. Ако сте измерили ябълка пинк лейди, а сте сложили друга червена ябълка, касиерката познава и ви казва, че не е претеглен правилния артикул и на една везна след касите си претегляте правилния. Ако сте се объркали и цената на неправилния продукт не ви устройва, оставяте торбичката на касата и не я плащате. Да, обвинението в престъпление никак не е приятно изживяване. Човекът е трябвало да го избегне като се стреми да дава само добър пример на детето си. Аз живея на принципа: "нищо чуждо не ми трябва и не искам нищо безплатно". Предпочитам да си платя за всичко. Иначе вселената се намесва и възстановява баланса по неочаквано неприятен начин.
reni69
на 10.05.2016 г.
пиарите на бакалията са се задействали,с немска точност и бързина по отношение на коментарите.
kakata
на 10.05.2016 г.
Крайно време е да теглят на касата .В магазин Триумф също го промениха вече,защото има така наречени тарикати,които си теглят нещо и после си дослагват допълнително,като мислят че ще мине.
Цецка Атанасова 1
на 10.05.2016 г.
Българина трябва да прекара някой-може с левче,но да е отгоре.Редовно има клиенти,които си теглят зеленчук с отворена торбичка.Вадят си етикет и минават с количката до зеленчука за да си добавят още в торбичката.А да не различиш на картинката морков от домат вече си е наглост.Разликата в цената е ОЧЕВАДНА!
Boryana Antonova 1
на 10.05.2016 г.
Ха Ха Ха, още един, който се е опитал да се измъкне с дребно джепчийство. Колко от вас с ръка на сърцето могат да кажат, че не са правили такива измами, мили съграждани? Защото европейската верига се отнася с доверие към своите клиенти, затова ли трябва сега да ги набеждаваме? И от къде може да бъдем сигурни ние читателите, че цялата тази пародия е истина или не измислица на дребен измамник. Аз лично съм била свидетел как хора ходят и претеглят определен продукт, а след това се връщат и допълват торбичката... Мисля, че вкарването на глоба за такъв вид измама е напълно оправдан и трябва да е защитен от полицията. Ако всичко беше точно, до тази ситуация нямаше да се стига, така че въобще не вярвам и не подкрепям автора на тази статия, който бил обиден от държанието. Каквото повикало такова се обадило. Плащайте си глобите за да се научите на ред!
Icy
на 10.05.2016 г.
Без да защитавам никого - единственото правилно нещо, което трябва да се направи в тази ситуация е да се прегледат записите от камерите. Така ще се види какво е правил господина и какво не е и ще стане ясно кой крив и кой прав.
Антони Попов 1
на 10.05.2016 г.
Ako човека беше невинен щеше да ореве света и да побеснява. Но явно си личи, че се е пробвал да мине по-тънко.
дѕЌ гѓгѓ«г‚»гѓ«г‚Ї
на 10.05.2016 г.
Автора да поясни... Първо говори за дребни разлики в грамажа на стойност 6лв? После обяснява как погрешка можело да се маркира моркови вместо домати... Във втория случай който е често срещан никога няма да бъде обвинен просто ще го помолят да си маркира артикулите на ново. Но разлика в грамажа няма как да има освен ако не манипулира резултата... Още повече че говори за "дребна" според него разлика от 6лв. При средна сметка 10, 15 лв. на клиент в тези вериги сами може да си направите извода за колко дребна разлика става въпрос още повече за ако става въпрос за зеленчуци и плодове с цени около 2 лв килограма...
SteveN
на 10.05.2016 г.
Не искам да оправдавам арогантното и неуважително поведение на Управителят на магазина и на охранителя. Даже и да е нарушител, всеки заслужава човешко отношение. Но авторът на писмото не е сбъркал вида на продукта (често срещано, и аз съм го правил неволно), а и по индиректно признание, "грешката" не е само в един продукт... И, очевидно, грешката не е в неизправен кантар, защото въпросният господин щеше да ореве света, ако беше така...
Александър Ангелов 4
на 10.05.2016 г.
Директно към комисията за права на потребителите ( май така се казваше, може и да бъркам името)
BG Vaydin Dupailov
на 10.05.2016 г.
Дрънкате глупости,хората не са длъжни да им разгадават везните....В другите големи вериги везните са за контролно мерене а самото мерене става на касата!!!Това е решението,другото случило се е нарушение на всякакви норми и закони и ако сме нормална държава веригата ще си понесе санкциите....Но.....дали сме???
Petko Stojanov 1
на 10.05.2016 г.
шест кинта си е бая грешчица при цените на зеленчуците и плодовете ;)
Runner
на 10.05.2016 г.
Като е толкова масов проблема, защо не се вземат мерки? Един служител да тегли и да маркира продуктите, ще спести проблемите и на магазина и на клиентите. Но не, 150лв безотчетни, които отиват чисти в служителите е много по-добре. Отрепки! Ей тва сме българите - един други го се цакаме нон-стоп и после се чудим, защо сме най-големите мизерници в Европа.
myzrael
на 10.05.2016 г.
В случая както казва господина и дава пример баба да тегли банани,а да маркира моркови не е това. Наскоро го гледах 1 точно същата измама правеше,ама понеже му беше нестабилна ръката и не му мина номера с кантара.Дърпа пликчето нагоре и маркира,ама се иска стабилност за да отчете. Бе за 50 стинки за сеир да стават
Dimitar Manev 3
на 10.05.2016 г.
Това само в Балгария може да стане вече не се ъчъдвам от нищо
Arbiter Mundi
на 10.05.2016 г.
отивам да потърся парите,връщам се с 3-4 човека затваряме магазина,почупваме ги от бой и си заминаваме,едиствено с оглед да не се виждат номерата на колите на камерите и толкова със схемите на селските тарикати!
Misho Nikolov
на 10.05.2016 г.
Затова повече аз не ходя в кауфланд и няма и да ми ступи кракут !!! Разликата в цените с другите вериги магазини е огромна... Няма такива боклууци... След като прочетох и вашата история няма и да ми припари кракут близо до тяхен обект ;)
aistefan
на 10.05.2016 г.
Селски тарикатлъци! Не стига, че е лъгал с кантара и се е правил на ци*ганин за 6 лева, ами се оправдава и с жена си и детето. Не само глоба, но и общественополезен труд!
Краси Пеева
на 10.05.2016 г.
Стресни се племе закъсняло ( Българин) живееш ли мреш ли , и ти незнаеш. Крайно време е да поставяме подобни , който ни обират и мамят на мястото им. Търсете си правата до край дами и господа. Не се отказвайте!!!
temi
на 10.05.2016 г.
И на нас ни се е случвало да объркаме ,когато има няколко вида подобни зеленчуци , но с различни цени. Но още на касата ни казват, и ни дават възможност да решим да ги върнем , или служител отива на контролната везна и ги маркира по съответната цена. Но никога не е имало скандали. А за да го изчакат да мине през касата и после да викнат охраната , вероятно наистина е засечен от камерите да добавя в торбичките след като са претеглени. При наличието на толкова търговски вериги, малки магазини, наистина не виждам какъв е проблема като не ти харесва някой от тях , да го смениш.
Елена Тодорова 3
на 10.05.2016 г.
Не пазарувайте в Кауфланд
Georgi Todorov 16
на 10.05.2016 г.
аман от дървени тарикати..
Търговеца
на 10.05.2016 г.
Въпросът е такъв, че трябва да избиват за липсите и кражбите от КАУФЛАНД БРЕЗОВСКА. Там е пълно с мангали, които плюскат на корем по цял ден. Влезте един път там и се огледайте по рафтовете, пълно е с празни опаковки от кроасани, вафли, чипсове и какво ли не. Та да си дойдем на думата: пак ЧЕСТНИЯ БЪЛГАРИН трябва да плаща за сметка на КРАДЛИВОТО ЦИГАНСКО ПЛЕМЕ !!!
Boyko Stoyanov 2
на 10.05.2016 г.
бля бля, нали бебето беше в колата, как изведнъж стигна до кървавата кушетка
kristaki
на 10.05.2016 г.
Много хора целенасочено се опитват да заблудят кантара. Примерно теглиш 2 слагаш 3 и т...н.. Само че не им дава право да се държат грубо, за такива дреболии. Може да те извикат, да ти кажат разликата, да им платиш и да те предупредят, че ако пак сгрешиш ще се наложи да платиш глоба в размер" еди колко си" Навсякъде из други държави е така. Иначе в кауфланд не пазарувам, тъй като много от стоката им с изтекъл срок! Да не говорим, че пише едно а на касите излиза друго. Говорим за хранителни продукти, където не можеш да им върнеш.
Г Стефанов
на 10.05.2016 г.
Имахме същия случай на 01.05.2016г. Точно на Великден. Имало разлика в изтеглените ябълки с около 400г. А те бяха няколко кг. Значи за около 2 ябълки стана голям проблем. Не знам как е станало, предполагам в момента на теглене на ябълките вуйчо ми е натиснал бутона "ябълки". Същата разправия... Камерите не били насочени към везната и т.н. Но за да не си разваляме празника, пък и имахме тежка седмица, се разбрахме за 20лв. - фиш. Уж 40лв беше минимална глоба. Не извикахме полиция, но унижението, нервите и загубеното време, макар и по-малко от на този господин са факт.
unnown
на 10.05.2016 г.
Това с кантарите и аз не го харесвам. В повечето страни всичко се мери на касата. Ама те като че ли знаят на кой да ги правят тези номера. Защо не го направят на някой по така известен човек.
Shani
на 10.05.2016 г.
Вижте какво според мен тук не става дума за разликата,а за цялото отношение и развилата се ситуация след това. На всеки може да се случи да сбърка артикул, или придържайки препълнената торбичка с плодове, за да не се разсипят и да даде някъква разлика в грамажа. Второ в не веднъж в Кауфланд са надписвали грамажа на стоките и нищо чудно контролната им везна да показва различно от тези които са вътре. Или от многото видове ябълки човек да е избрал едни да реално да е сложил други. Това са точно 5-6 броя ябълки. Но както и да е. Сбъркал умишлено или не имат право да го проверят разбира се да потърсят сметка за това. Но от тук нататък всичко остана меко казано е минало границите. На моя позната пак в Кауфлан и се случи по невнимание докато говорела по телефона в магзина да сложи един дезодорант в дамската си чанта докато стигне до касите. Там разсеяна и забравила за дезодоранта я спират след касата и я проверявт, констатирали нарушението след което я накрали да плати в троен размер стоката. Платила и всичко свършило, така е редно и да бъде. Проверки трябва да има разбира се. Но подобно отношение ,склоняване за плащане на нещо неясно, задържане против волята на човек в подобна ситуация си е чисто престъпление, и абсолютен рекет. В чл. 143 и 144 от НК е поместено всичко това.
Христо Бояджиев
на 10.05.2016 г.
МАЙМУНДЖУЛУЦИТЕ НЕ ВЪРВЯТ.КАМЕРИТЕ СА ЗА ТОВА.СБЪРКАЛ СИ КОДА-ДОБРЕ,НО ГРАМАЖА В 1,2,3 ОПАКОВКИ?БЪРКАЛ СЪМ КОДОВЕ НА КАСАТА СА КОРЕКТНИ ИЛИ ГО ВРЪЩАМ,ИЛИ СИ ГО ПЛАЩАМ.ДА НЕ ГОВОРЯ,АКО НЯКОЯ СТОКА Я ВЪРНА В ДРУГИЯ МАГАЗИН-ВРЪЩАТ МИ ПАРИТЕ БЕЗ ПРОБЛЕМНО.СОРИ, НЕ НИ ЗАНИМАВАЙ С ИЗМИШЛЬОТИНИ!
plovdiv1982
на 10.05.2016 г.
Опитал се е да краде, добавял е артикули след като е извадил стикера, затова са го привикали. Само че са го снимали, и са го хванали на местопрестъплението, КРАДЕЦА. Кауфланд са скъпари, продават и некачествени стоки, но всеки сам си прави сметката и избира дали да купува или не, като не ти изнася, отиди другаде!! Но той съзнателно и целенасочено се е опитал ДА КРАДЕ, така че моля, тази сърцераздирателна статия! А твърденията за изнудване, хм, като никой не може да потвърди, без свидетели, най много от кауфланда да го осъдят за клевета, нали.
Georgieff
на 10.05.2016 г.
Г-н възмутен клиент, няма вариант да има "дребна разлика" от 6 лв. в продукти като плодове и зеленчуци и то като се закупува повече от един артикул, без да има умишлена намеса от Ваша страна. Постъпката Ви в магазина е била срамна, оттам нататък краткият Ви роман губи смисъл...
leone
на 10.05.2016 г.
Съшите номера правят и в Кауфланд=кичука !!!
nqma
на 10.05.2016 г.
Какво означава "дребна разлика от 6 лв." в случая с плодове и зеленчуци? Едно кило плодове или зеленчуци е средно 3 лв. Вие имате разлика от 6 лв. И казвате "разлика", А НЕ че сте маркирали грешен продукт! За да имате "разлика" трябва да маркирате правилният продукт (примерно ябълки) и след това в торбичката да сложите още 2-3 броя!!! И така няколко пъти!!! После ви проверяват на излизане и става кой ми сра в гащите.... е, какво очаквахте?!?!?! Вие сте пълен наглец и такива като вас ме отвръщават!!!
grosmaster
на 10.05.2016 г.
Много нагъл клиент, не стига че виновен, а ми се и оплаква. Мисли си че като е с жена и дете ще му минат номерата. Редовно пазарувам от магазините на Кауфланд и нищо лошо не мога да кажа. Разликата от 6лв. не е никак малка за да се прави на хрисим и да обяснява как нямало инструктаж на везните...Изобщо не може да ме убеди че не е умишлено от негова страна. Аз когато не съм наясно с нещо викам служител, почти винаги има на зеленчуците, отделно са близо до информацията, така че не е оправдание. Случвало ми се е с малкият като минавах с количката покрай рафтовете с лютеници, протегна ръка и бутна и счупи 5 буркана от големите на стойност над 25лв. Отидох на информация за да кажа за случката и да си платя счупеното, на което служителката любезно ми каза, че нищо не дължа и изпрати чистачка за да почисти.
Трндафил Акациев
на 10.05.2016 г.
Веригата Кауфланд отдавна стана отвратително място за пазаруване! Ако някога въобще са били добро такова! Третират клиентите си като добитък!
итт
на 10.05.2016 г.
Разбира се, че редовно правят заблуждаващи реклами и подвеждат потребителите. Прехвърлят разликата в цената от един продукт на друг намаляйки единия с шумна "промоция" и увеличавайки друг, който не е на "промоция"."Забравят" да подменят табелите на много от продуктите и се оказва, че са на по - висока цена реално.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!