Здравословното хранене намалява риска от развитието на новия коронавирус

4316
1

Здравословното хранене намалява риска от развитието на новия коронавирус, сочат данните от изследване на британски учени, цитирано от "Медикъл експрес".

Експертите от лондонския Кралски колеж и от Медицинския факултет на Харвардския университет анализират данни на почти 600 хиляди души. Те попълват анкета, свързана с храната, която са консумирали през февруари 2020 г., преди началото на пандемията от COVID-19. Около 19% от участниците по-късно се заразяват с новия коронавирус.

Данните сочат, че рискът от боледуване е значително по-малък при хората, чиито хранителен режим включва висококачествени растителни продукти като плодове, зеленчуци, пълнозърнести стоки, а също мазна риба, по-малко преработени храни и рафинирани въглехидрати. При тях вероятността да развият COVID-19 е с 10% по-ниска отколкото при участниците, които консумират много преработени продукти и малко плодове и зеленчуци.

При първата група е с 40% по-малка възможността тежко да преболедуват от новия коронавирус, ако се разболеят, според анализите на британските специалисти.

Това е първото подробно проучване за евентуалната връзка между диетата и COVID-19. Досега са проучвани определени хранителни продукти, но не и цялостен режим.

Виж коментарите (1)
Още новини от Национални новини:
Важна кадрова промяна: НАП има нов шеф
Медицинско чудо в България: Спасиха бременна с близнаци с изключи...
НИМХ издаде жълт код за по-голямата част от страната
Ремонтираха 13 км от магистрала "Тракия" през нощта
Парламентът даде зелена светлина за нов дълг до 3,8 милиарда евро...
Таксиметров шофьор: Пребиха ме заради една енергийна напитка


Виж още:


За връзка с нас:

тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2026 Медия груп 24 ЕООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).