ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя нов завод?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 18:51 / 03.10.2019Коментари (11)5470
©
Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя завод? Според анализ на германците от Automotive News Europe основната причина са мащабите на вътрешния пазар на съседката ни. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир, съобщава dnes.bg. Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb.

Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година. Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда).

Това отваря огромен потенциал за растеж. В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира. Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран.

За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави. Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.


Още по темата: общо новини по темата: 304
16.10.2019 »
16.10.2019 »
15.10.2019 »
15.10.2019 »
14.10.2019 »
12.10.2019 »
предишна страница [ 1/51 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
И така, след като си послушно кученце,и се моташ в краката на Меркел,така става,оставаш с пръст в уста.Каква перспектива в очите на германците при тази демографска криза и тази бедност,то няма кой да купува.
-1
 
 
Невероятно прав си,но никой не чува,камоли сега пред избори.Налепили са се по билбордовете и гледат като сираци.
0
 
 
В страна където вместо да оправят 40 километра магистрала слагат знак 90 кой ще произвежда автомобили
"A man who does not think for himself does not think at all". Oscar Wilde
на 03.10.2019 г.
-1
 
 
Да погледнем обективно - няма хора! Това е истината. И VW правилно са го отчели. Да допуснем че направят завода в Пловдив. В деня на пуска им трябват 4'000 работници. Пловдив не може да ги осигури. Хората ги няма. VW може да дръпне 4000 човека с по-високи заплати, но ще това означава оголване и фалит на маса други местни бизнеси. Моментът става политически малко.
+1
 
 
Защото му е много голяма устата на фатмака-президент с вмирисани зелени чорапи и фуражка която му стиска.....
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Локо в Лига Европа, сезон 2019/2020
Футболно първенство за ветерани, сезон 2017/2018
Национален отбор по футбол
Пловдив се кандидатира за Европейска културна столица
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
За кой кандидат за кмет ще гласувате на предстоящите избори?
Здравко Димитров (ГЕРБ)
Славчо Атанасов (Патриотичен Фронт)
Николай Радев (БСП)
Николай Бухалов (Кауза Пловдив)
Атанас Костов (ДБ)
Дани Каназирева (СП)
Георги Колев (ЗС "А.С.")
Друг
Не съм решил
Няма да гласувам
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: