ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Вече имаме национална стратегия за намаляне жертвите на пътя
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:59 / 21.12.2011Коментари (5)1563
© Plovdiv24.bg
Правителството одобри Национална стратегия за подобряване състоянието на безопасността на движението по пътищата на България за периода до 2020 г. Конкретната й цел е жертвите на пътно-транспортни произшествия за тези 10 години да намалеят наполовина в сравнение с 2010 г. и да са по-малко от 388 души. Броят на тежко ранените при ПТП трябва да е по-нисък с 20% и да не надвишава 6363 души.

В стратегията са заложени нови принципи за намаляване на жертвите на пътя, като в основата е поставен човекът, неговите ограничени възможности за работа в условията на висока скорост, ограничените възможности на човешкото тяло да понася удари, споделената отговорност, подкрепата на алтернативните и по-здравословни начини за придвижване по пътищата и улиците.

Като първо стратегическо направление в изпълнение на целите на документа е посочено подобряването на управлението на безопасността на движение. Това ще стане чрез разширяване на кръга на ангажираните институции - държавни, неправителствени, частен сектор, местна власт, които да поемат своите отговорности за намаляване на жертвите. Потенциал за постигане на целта на стратегията има и в усъвършенстването на нормативната база, подкрепата на научно-изследователската дейност, своевременното внедряване на чужди положителни практики и налагане на международните стандарти за пътна безопасност.

Друг аспект на документа е постигането на нова култура за безопасно поведение на всички участници в движението чрез подобряване на образованието и уменията им. Задачата е да се създадат условия за реализиране на най-добрите европейски практики за обучение от ранна възраст на децата в семейството и в училището, на кандидатите за водачи на МПС, както и да се осигури продължаващо обучение през целия живот.

Повишаването на ролята на контрола по спазване правилата за движение е друго направление в стратегията. Превишената скорост, шофирането след употреба на алкохол и неизползването на предпазните колани и каски са трите основни фактора за смъртните случаи по пътищата. Мерките за засилване на контрола ще включват изграждането на национална система за автоматично регистриране на нарушенията, създаване на възможности за записване на наложените наказания в свидетелството за управление на МПС, на единна база данни за нарушенията на водачи, пешеходци, пътници и други участници в движението и т. н.

Пътната инфраструктура е един от основните фактори, оказващи влияние върху безопасността на движението по пътищата. Стратегията включва мерки за подобряване на пътната мрежа както извън населените места, така и в градовете и селата, в зоните на кръстовищата, завоите, за ограничаване на челните удари и ПТП в резултат на напускане на платното за движение.

Предвижда се извършването на анализ относно необходимостта от определяне на нов вид класификация на пътищата според тяхното предназначение и интензивност на движението, както и според нивото на тяхната безопасност. Ще бъде разработена нормативната уредба и инвестиционни планове за изграждане на зони с успокоен трафик, "зони 30 км/ч", училищни, пешеходни и жилищни зони. Предвижда се също в участъците с опасни криви да се използва специфична пътна маркировка, както и да се въведат стандарти за безопасност при планиране на крайпътни участъци. За ограничаване на ПТП в зоните на кръстовищата, където през 2010 г. са загинали 80 граждани, а 1883 са били тежко ранени, се планира намаляване на скоростта на движение чрез различни съоръжения като кръгови кръстовища и повдигнато пътно платно и изграждане на острови за безопасност на пешеходците. Мярка, която може да доведе до намаляване на опасността от челни удари по двулентовите пътища, е изграждането на разделителни елементи, които да възпрепятстват навлизането в насрещното движение, а така също и на допълнителна лента за изпреварване.

Особено внимание се отделя на безопасността на пътните превозни средства. Всяко второ превозно средство, движещо се по пътищата на нашата страна, е на възраст над 15 г. Изследване на тежките ПТП, завършили със смърт на място, през първото шестмесечие на 2011 г. показва, че близо 60% от автомобилите са били на над 20-годишна възраст. В това отношение в стратегията е залегнало утвърждаването на национална политика за обновяване на автомобилния парк с МПС с висока степен на активна и пасивна безопасност, насърчаване и подкрепа на гражданите за закупуване на нови, по-безопасни автомобили, усъвършенстване на качеството и обхвата на периодичните технически прегледи, въвеждане на системи за своевременно автоматично уведомяване на центровете за спешна медицинска помощ за настъпило тежко ПТП. Стратегическо направление е все по-активното прилагане на интелигентните транспортни системи за безопасност.

Акцент в стратегията се поставя и върху повишаването на здравната култура, свързана с безопасността на движението, качеството на обучение по оказване на доболнична медицинска помощ и разширяване на кръга на обучените, повишаване качеството на специализираната медицинска помощ и по-добри грижи за пострадалите и увредените при ПТП.

Стратегията разглежда също ключовите фактори за възникване на ПТП и възможностите те да бъдат неутрализирани, както и целевите групи, към които да бъдат насочени заложените мерки. С приемането на документа се цели не само да се запази и продължи тенденцията за намаляване на жертвите по пътищата, постигната през последните две години, но и да бъде поставено начало за съществено намаляване на жертвите по пътищата и огромните загуби за обществото ни, както и да бъде постигната безопасност по българските пътища, съизмерима с най-добрите показатели в страните от Европейския съюз.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Няма ли кой да научи кметицата и нейните подопечни,че хвърлянето на сол върху тротоарните плочи ги уврежда веднага. Химичната реакция между солта и цимента, с последващото механично изравяне на материала, води до необходимостта за смяната им още през лятото. При тази финансова задлъжнялост на общината, е срамно(по-скоро престъпно) да се наливат пари във фирми, близки до кметството, за да ремонтират тротоарите. А качеството на тротоарните плочи е под всякаква критика. По-добре е да се чисти навременно с гребла за сняг или със специализирани машини. От друга страна е вредата на солта върху зелените площи. Призовавам здравомислещите общински съветници да поставят въпроса за обсъждане в общината, за да се спре изтичането на пари под формата на непрекъснати ремонти!
+3
 
 
С толкоз непочистени пътища надали ще намалят броя на жертвите!!! Пътищата са заледени и е страшна пързалка,а фирмите чистят само главните артерии....а останалите пътища не са пипнати!Колите се пързалят като шейни,независимо дали си със зимни гуми или не!
Aнонимен
на 21.12.2011 г.
+6
 
 
Точно така! Приспадането от стойността на нов автомобил също е добра европейска практика и това също трябва да бъде предмет на национална стратегия.
+4
 
 
дам по-нови автомобили,ама ако стане като в Германия-голяма заплата и като ходиш да купуваш нова кола ти приспадат примерно 2к евро от твоята,като я взимат,щото си съвестен и не я оставяш ей така на пътя.Не като тука
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Купа на България, сезон 2023/2024
Великден 2024 г.
ВК Марица, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: