Студенти по психология консултират самотните и объркани българи

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
13:45 / 26.03.2020
2446
Заради пандемията и нетипичната за страната ситуация на карантина горещият телефон на социалното министерство прегря. За да смогнат с обажданията, от няколко дни са пуснали нова линия, на която студенти по психология дават съвети на възрастните и на хората с увреждания.

"Паниката срива имунитета повече от всеки един вирус. Ако кажеш много пъти на човек да не се паникьосва, той ще го направи", обясни преди няколко дни пред "Нова" криминалният психолог Тодор Тодоров.

Заради същата тази паника горещият телефон в Колцентъра на социалното министерство не спира да звъни, а въпросите са хиляди - от това какво да правят хора, останали без работа, до това как да се справят със самотата на изолацията.

"За миналата седмица са над 2900 обажданията за петте дни в работното време на колцентъра", обясни Адриана Стоименова, зам.-министър на труда и социалната политика.

Обаждат се всякакви хора, на всякаква възраст – останали без работа, останали без подкрепа от близки, както и такива, получили силни паник атаки. Заради всичко това от министерството са в готовност да пренасочат още служители, които да отговарят на всички в нужда. А те – не спират да звънят.

В колцентъра е и Десислава Коцева - магистър по клинична психология в Софийския университет "Свети Климент Охридски". Тя обяснява, че в нетипична и непозната ситуация като тази, стресът и паниката бързо обземат съзнанието.

"Смятам, че е много полезно, особено за самотни възрастни хора и трудно подвижни, които имат нужда, да поговорят с някой в такъв момент. Това е мотивацията ми да бъда тук", обяснява Десислава Коцева.

На съседното бюро също е студентка по клинична психология. Признава, че се страхува от пандемията, но е учила как да се справя със страха.

"Ние сме психолози и смятаме, че сме достатъчно добре подготвени, за да можем да вдигнем телефона и да успокоим човека, който е преценил, че трябва да се обади и да потърси помощ", обяснява Стефани Николова.

От сутрин в 09:00 до 17:00 часа двете доброволки консултират всеки, който поиска психологическа помощ. Останалите, които се интересуват от правни въпроси, се прехвърлят на останалите служители в колцентъра, които знаят Законите наизуст и също успешно успяват да консултират.

"Също така е важно да отбележим, че е направена координация с телефон 112, в случаи когато имаме сигнали за престъпления, битови травми и по-сериозни случаи от медицински характер, поддържаме връзка с колегите и гражданите ще получат навременна помощ", обясни зам.-социалният министър Адриана Стоименова.

Колцентърът на социалното министерство ще продължи да дава и актуална информация за въведените мерки в социалната сфера до края на извънредното положение.

Виж коментарите (0)

Още по темата (17024):
09.04.2024 Лекар: Ако една майка откаже имунизация – това значи 4000 деца с възможност да се разболеят от коклюш
09.04.2024 Доц. Атанас Мангъров: Ваксините, които са в Националния имунизационен календар, да бъдат правени
08.04.2024 Проф. Ива Христова разясни за коклюша и стремглавото му разпространение
08.04.2024 Съдът оправда Костадин Костадинов
08.04.2024 Д-р Бацелова: Първите симптоми са като при лека настинка! Никакво
самолечение!
08.04.2024 Костадин Костадинов се изправя пред съда заради COVID-19
Още новини от Национални новини:
Почивай в мир! Само на 54 години той ни напусна внезапно
Ето ги големите печеливши, които работят в Деня на труда и не иск...
Eurostat: Българите работят най-малко допълнителни часове
Неприятна изненада утре
Епидемиолог обясни защо ваксината против коклюш е изключително ва...
Най-после намалиха една цена!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).