Становище на Института за пътна безопасност относно трагичния инцидент в София

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
10:38 / 06.07.2022
1720
Становище на Института за пътна безопасност относно трагичния инцидент на кръстовището на бул. "Черни връх" и бул. "Арсеналски" в София:

Експертите на Института за пътна безопасност многократно са сигнализирали министъра на вътрешните работи за липсата на физически контрол на движението в град София. 

През последните няколко месеца през нощта всяка вечер стават средно около 20 пътнотранспортни произшествия. Това е около два пъти повече, отколкото в предишни години. Екипите, които контролират безопасността на движението през нощта в централната градска част са не повече от два при необходимост от ефективен контрол на дванадесет такива екипи.

Останалите екипи, които излизат на работа през нощта от пътна полиция, са разпределени на трите автомагистрали по един и четири екипа за документиране на пътнотранспортни произшествия.

Налице е неефективно управление на силите и средствата за контрол на движението в столицата. Институтът за пътна безопасност е информирал министър Рашков за недобрия професионален климат на работа в пътна полиция, командироват се неудобни служители от полицията при недостиг, което увеличава недокомплекта на Пътна полиция.

Относно конкретния инцидент считаме, че е недопустимо да се изнася предварителна информация преди да бъде безспорно установен напусналия водач от пътното транспортно произшествие. Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от Пътна полиция, шиканират целия наказателен процес.

Що се касае, че в град София управляват водачи с повече от 50 наказателни постановления, искаме да уведомим министъра, че са налице стотици такива. Липсата на инициативност и прехвърляне на отговорността единствено и само на слабото законодателство е израз на безсилие при управлението на риска от пътнотранспортни произшествия. Булевардите Сливница, България, Черни връх, Тодор Александров, Южната дъга са места с изключително висок риск от настъпване на ПТП и с практически нулев физически контрол. Изключително погрешно е 90% от контрола на Пътна полиция да се основава само на камерите за скорост.

Близо година мина, откакто в град София беше изключена зелената мигаща светлина, която даваше допълнителна информация на шофьорите при преминаване през кръстовищата. По данни на Столична община след въвеждането й катастрофите на кръстовищата в град София са намалели наполовина. Необходимо е да се извърши задълбочен анализ какво въздействие е оказало изключване на зелената мигаща светлина върху безопасността на движението по пътищата  в град София.

Експертите на ИПБ остават в готовност да окажат подкрепа и помощ на отдел "Пътна полиция"- СДВР за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в град София.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (0)

Още по темата (245):
22.04.2024 20 години затвор за Семерджиев и на втора инстанция
14.03.2024 Отложиха делото за фалшива шофьорска книжка на Георги Семерджиев
06.03.2024 Заличиха свидетел по делото "Семерджиев"
06.03.2024 Делото "Семерджиев": Жената, за която се твърди, че е била зад волана, трябва да се яви пред съда
23.02.2024 Сигнал за лъжесвидетелстване по делото "Семерджиев"
22.02.2024 Делото Семерджиев: Жена потвърди, че се е возила на задната седалка, кой е карал колата?
Още новини от Национални новини:
Обявиха прогнозата за времето за следващите дни, по-добре не приб...
Рибари хванаха шаран шампион за Гинес
Тапата на АМ "Тракия" продължава, колите изчакват на място
Почина Петя Ставрева
Кошмарен трафик на някои от граничните пунктове
Специалисти от "Мама и аз": Президентът Радев е в дълбоко вътрешн...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).