Спират пътническите влакове, ако държавата не преведе 14 млн. лв.

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
13:14 / 03.08.2012
2951
Ако до следващата седмица държавата не преведе 14 млн. лева на БДЖ "Пътнически превози", пътническите влакове може да спрат още към средата на месеца, разкри в телевизионно интервю изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев. Държавната субсидия беше спряна преди месец заради необслужван от превозвача кредит от 150 млн. лева към Световната банка.

Недев предупреди, че при това положение дружеството е заплашено от фалит, а това води до демотивиране на работещите там. Той вежда вината за състоянието на компанията в себе си и ръководството: "Ние сме изцяло виновни за това, че нещата стигнаха дотук. Най-вероятно не сме успели нещо да обясним на Министерството на финансите, не можахме да прокараме по-сериозните си идеи пред Министерството на транспорта. В крайна сметка това е наша работа - да убеждаваме и да ръководим това дружество към просперитет, което очевидно не го сторихме".

"Изглежда сме некадърни! Не се шегувам, наистина" - заяви Недев и добави, че подаването на оставка е логичен ход. песимизмът му се дължи и на непопулярните мерки, които компанията предприе през последната година. Сред тях бяха спирането на влакове с малко пътници, на губещи дейности и съкращенията на персонала. Недев призна, че не може да обясни "защо така се обърнаха нещата", но гарантира, че финансовите трудности в железницата няма да доведат до увеличаване на риска за сигурността на пътниците.

"Смятам, че в състоянието, до което е доведено БДЖ, няма много полезни ходове - такова мнение изрази пред БНР председателят на Българския ж.п. превозвач и интермодални оператори Симеон Ананиев. "Следващата стъпка, която трябва да се направи според икономическите закони, говоря за БДЖ "Товарни превози" е по-скоро несъстоятелност, отколкото играта на екзотика и оздравяване. Интересно е, че 20 г. железниците всички ги оздравяват. Всеки кръг около железниците иска да ги оздрави, но така спасяват само себе си. Преминавайки през несъстоятелност, всички тези фирми ще бъда оздравени също. Е, някои от тях няма да получат този размер на калкулираните печалби, но това се случва и с други железници в Европа. Вече 33% от товарите се возят от други фирми. Това са ж.п. превозвачи, регистрирани в България и 40% от работата показва една сравнително добра ефективност" - каза Ананиев.


Виж коментарите (1)

Още по темата (335):
26.04.2024 Гвоздейков подписа за двуетажните влакове
24.04.2024 Експерт: БДЖ е под заплаха за съществуването си
18.04.2024 Сигнал от Централна гара Пловдив: Тотална мизерия, спрете да крадете!
18.04.2024 Доставят 35 влака с пряко договаряне
17.04.2024 Бивша машинистка: Първата коза, която видях в живота си, беше в БДЖ
16.04.2024 Обоснована ли е по-високата цена на билетите на БДЖ?
Още новини от Национални новини:
За седмица с металотърсач на плажа си купуваш телевизор
Асен Агов: Войната е до нас, заложено е бъдещето на Европа
Нойзи: Чалгата се индустриализира и успя да зарази като "червен в...
Вижте кои пътища ще са отворени и кои затворени, преди да тръгнет...
Остават ви точно два дни, за да не влезете в "черния списък" на Н...
Хванаха туроператори без лиценз да возят хора на екскурзии в чужб...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).