ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Национална антиспин кампания 2007 - „Бъди в час!”
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:41 / 28.11.2007Коментари (0)2388
©
"Бъди в час!" е мотото на започващата Национална информационна АНТИСПИН кампания, която е насочена приоритетно към младите хора, за повишаване на техните знания за начините за предпазване от инфектиране с ХИВ.

Националната информационна АНТИСПИН кампания е под патронажа на г-жа Зорка Първанова и обхваща периода ноември 2007 г. - май 2008 г. Кампанията ще протече в три ключови етапа, свързани с 1 декември - Световния ден за борба със СПИН, 14 февруари - Деня на влюбените и третата неделя на месец май - Международния ден за съпричастност със засегнатите от ХИВ/СПИН.
Инициативите са насочени приоритетно към младите хора и широката общественост в страната. Стремежът чрез широка информационна кампания да се увеличат знанията на младежите за начините за предпазване от инфектиране с ХИВ. Целта е да се осигури и достоверна информация, която да послужи за оборване на основните митове, свързани с вируса на СПИН.
По Програма „Превенция и контрол на ХИВ/СПИН" към Министерството на здравеопазването бе извършено проучване на нивото на знанията, нагласите и поведенията на учениците от 5 - 11 клас в 13 големи града. Обезпокоително нисък процент млади хора дават верни отговори на петте въпроса, които образуват индикатора на UNGASS относно знанията за начините за предпазване и основните заблуди по отношение на ХИВ. А това са:
1. Може ли да се намали рискът от предаване на ХИВ, като се прави секс само с един верен, неинфектиран партньор?
2. Може ли да се намали рискът от предаване на ХИВ, като се използват презервативи?
3. Може ли човек да се зарази с ХИВ от ухапване от комар?
4. Може ли човек да се зарази с ХИВ чрез споделяне на храна с някого, който е инфектиран?
5. Може ли човек, който изглежда здрав, да има ХИВ?

Целта на кампанията е да повиши информираността на младите хора, че рискът от инфектиране с ХИВ може да бъде намален при редовна употреба на презервативи и при полови контакти между верни партньори с установен отрицателен ХИВ-статус. Не съществува риск от заразяване при нормалното битово общуване с хора, живеещи с ХИВ/СПИН, както и не е възможно предаването на вируса при ухапване от комар. Важно послание на кампанията е, че човек, който изглежда напълно здрав, може да бъде носител на ХИВ и това прави задължителна употребата на презервативи при всеки сексуален контакт.

 









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Реформи в БДЖ
Нов ГКПП Рудозем-Ксанти
BETL се срива, хиляди български инвеститори губят парите си
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: