ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Мартин Захариев и Ричард Алибегов: В България го обърнахме на фотоволтаици
Автор: Ива Дойчинова 20:46 / 08.03.2024Коментари (1)1792
© Фокус
Сектор "Туризъм“ трябва да бъде приоритизиран в Бюджет 2025. Бюджет 2024 на Министерство на туризма е точно толкова, колкото е Бюджет 2023, т.е. ние сме министерството сираче. Това каза заместник-председателят на Националния борд по туризъм Мартин Захариев в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“.

По думите му проблемите в сектора биват замитани под килима не в последните 10 години, откакто съществува Министерство на туризма, а в последните 30 години, откакто има демокрация и свободен пазар.

Захариев дефинира основните проблеми пред туристическия бранш, които обаче не са приоритет на политическия кабинет на Министерство на туризма. "На първо място ние имаме министър, който разделя сектора. Това е унищожително и деструктивно. В регистратурата на Министерството на туризма има 220 неправителствени организации – това е нечувано и безсмислено. От тях само 10 имат административен, финансов и творчески капацитет да извършват каквато и да било дейност. Всички останали са статисти в юридическото пространство“, посочи той.

Първата и голяма цел на всеки министър на туризма трябва да бъде консолидацията на сектора, подчерта Захариев. "Въпреки разностранните интереси в него, има редица начини, в които може да се консолидират интересите на местата за настаняване и развлечение, каквито са хотелиерите и ресторантьорите, да се създаде отделна организация на туроператорите и турагентите, една отделна организация, която да се занимава с маркетинг на дестинацията, и евентуално две браншови отделни организации – на екскурзоводи и на планински водачи. Това е веригата на добавена стойност в туристическата услуга, която трябва да има единен глас пред правителството, за да бъде силна и да може да отстоява интересите си. Върху това ще има контрол Министерството на туризма по отношение на разходването на средствата, но ще се позове и ще стъпи на високия капацитет, който има секторът и бизнесът“, обясни заместник-председателят на Националния борд по туризъм.

Туристическият бранш се нуждае от дигитална трансформация и тя трябва да се случи с промени в Наредбата за категоризация и Закона за туризма. "Регистрите на министерството представляват едни прости екселски таблици с колони и редове. Отделните регистри не си говорят помежду си, върху тях не могат да се градят услуги с добавена стойност, не може да се прави геолокация, маркетиране, дори анализи от АІ, защото върху проста екселска таблица не можеш да правиш никакви допълнителни услуги“, обясни Захариев.

Създаването на Гаранционен фонд за туроператорите е задължително по европейски регламенти, но такъв няма вече четвърта година. "Водят се преговори с туроператорите и съответните застрахователи, но не може да се излезе с еднозначно решение. Това е европейско изискване, няма държава в Европа без гаранционен фонд“, подчерта Захариев.

България няма и Стратегия за национално развитие на туризма с хоризонт 2030. "Целият бизнес модел на туризма след COVID пандемията е в съвършено нова ситуация. Няма кой да пусне една процедура по Закона за обществени поръчки в това Министерство, за да започне работа по нова стратегия, която трябва да е с хоризонт 10 години напред и да отчита всички нови бизнес реалности в дигиталния маркетинг и в новия бизнес модел, в който работи този бизнес“, допълни заместник-председателят на Националния борд по туризъм.

Председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов подчерта, че начело на Министерство на туризма трябва да застане човек от бранша. "Начело на туризма трябва да застане врял и кипял човек, който веднага да започне да решава казусите и проблемите в туризма, за да стигнем до 12-13% и до 7-8 милиона туристи. Той трябва да може да се пребори с финансовия министър и с другите министри, да може да тропне на масата и да защити бранша си. Ако държавата не си влезе в обувките и не каже, че туризмът е приоритет, повечето хора от бранша сме на мнение, че е хубаво да върнем туризма обратно в Министерство на икономиката“, допълни той.

Ричард Алибегов припомни, че в Плана за възстановяване и устойчивост на България думата "туризъм“ не фигурира нито веднъж. "Този План за възстановяване се роди, когато беше COVID пандемията, а най-засегнатият сектор, който трябваше да получи пари по него, е именно туристическият бранш. В България обаче го обърнахме на фотоволтаици“, коментира той.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 08.03.2024 г.
0
 
 
Обърнахме го на червени Шибеци в предаване на червения Фокус.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Спартак (Пд) в Трета лига, сезон 2023/2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Купа на България, сезон 2023/2024
Тенис от Пловдив и региона
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: