"Всичките потенциално опасни язовири, които са около 900, ще бъдат източени напълно. Другите ще бъдат източени наполовина, като кметовете ще бъдат задължени да осигурят денонощно дежурство при пълноводието, което предстои, за да могат да предупредят населението да избяга". Това потвърди Асен Личев, директор на дирекция "Управление на водите" към МОСВ. Той предположи, че това ще стане до 2-3 дни, като се чака единствено заповедта.
По думите му не е вярно, че не се знае колко са язовирите у нас - "всяка една община си знае броя на язовирите, има ги в различни регистри: 2730 са публичните общински; 54 са държавните - големите и значими и 148 са тези, които са в активите на напоителни системи", изброи той.
Личев беше категоричен, че веднага ще се изискат аварийните планове за действие на големите и значими язовири. Това трябва да стане в срок от 3 дни, защото в тях се съдържа план за провеждане на високата вълна, което е от важно значение за населението под тях. За някои големи язовири обаче няма такива планове - например за Тракиец. Други водоеми пък имат спорна собственост, като реално никой не носи отговорност за тях
Според хидроинженера Димитър Кисляков липсата на адекватна експлоатация на тези съоръжения ни доведе до ситуацията в с. Бисер. Той беше категоричен, че дори и да има система за оповестяване, тя не може да бъде самоцел, а се изискват тренировки, обучение, персонал, ресурс, материали и всеки трябва да знае какво точно върши.
"В другите държави въпросът с отговорността е много ясно регламентиран и до такива ситуации дори не може да се стигне. За голямо съжаление може да стане по-страшно с топенето на снега и това, което се случи, беше въпрос на време. Хаосът е толкова голям, че всеки случай трябва да се разглежда отделно. И най-малкото язовирче, ако под него живеят хора, трябва да бъде обезопасено", заяви още той.
И двамата експерти бяха категорични, че най-важно е да се организира наблюдението за оповестяване, тъй като това е най-бързата мярка да бъдат спасени човешки животи.
Днес се очаква правителството да даде контрола на язовирите на министъра на икономиката, като на него ще му бъде възложено и предприемането на принудителни административни мерки по отношението на безопасността на язовирите.
Източник: bTV








Анонимен
на 08.02.2012 г.
как няма даима опасност от язожирите като управителката на напоителна система град Пловдив си няма прастава от работата си.
Анонимен
на 08.02.2012 г.
Не съм съгласен с това,че язовирите се запушват за да не бяга рибата. Защо има толкова некомпетенти хора които изказват мнения ?? Няма как да се запуши язовир!!! 1. Извън закона е ! и 2. Ако се запуши да не се отича водата според теб самия язовир няма ли пак да прелее дори и да няма обилни дъждове и пак да му избяга рибата на арендатора! На отводнителните места се слагат ситни телени мрежи които пропускат водата. Тук вече идва моментът за неподържане на водоемите! От там идва проблемът. Иначе за едно съм съгласен с теб. Че държавата смуче и тя пари покрай смс-сите за горките хорица. До край ще страдаме и това си му е. Спасение който търси,на вън единствено може да го открие.
Анонимен
на 08.02.2012 г.
Защо не търсят отговорност от така наречените концесионери, които умишлено са въздействали на водните съоръжения, за да не изтича водата. Иначе казано - запушили са ги да не им избягат шараните. Че и наслагали табели "Частна собственост". На какво си собственик бе Г-н селски бек? Сега заради тяхната алчност и престъпно безгрижие узаконено от поредния корумпиран чиновник, обявил дивия селянин за "собственик" загинаха и пострадаха толкова невинни хора, а и още колко треперят да издържи язовирната стена или дига която е в близост до къщите им. Но нехайството и безхаберието на държавата е в дъното на тези трагедии. И същата тази държава сега събира по 20% ДДС от смс-те, с които хората искат да помогнат на изпадналите в беда.
Анонимен
на 08.02.2012 г.
Много чиновци! Когато трябва да тормозят бизнеса, всички са готови, а когато трябва да носят отговорност, няма никой ?Държавата е най-лошия стопанин и можем да очакваме най-лошото!Сега има вода- лошо, лятото няма вода, пак лошо?Само на вратата пише специалист, а вътре зад бюрото некадърник?Специалистите са във фирмите, но администрацията пречи на фирмите?
ценито иванова
на 08.02.2012 г.
сетиха се след трагичен случай а можеше да не се стига до там ако Някой си беше свършил работа като хората
Лют Пипер
на 08.02.2012 г.
А къде бяхте вчера бе, драги отговорници? Като се обърне каруцата, пътища много. Лесно се раздадоха малките гьолове и локви на разни братовчеди и баджанаци. После нямало регистри, нямало документации, не се знаела собствеността... Има само шарани!
Leten Briz
на 08.02.2012 г.
да така е.
Надя Димитрова 1
на 08.02.2012 г.
преди седмица-две мрънкаха нямало вода в язовизирите ...а сега ги източват..няма угодия
Анонимен
на 08.02.2012 г.
Язовирът " Иваново " е бил на територията на военен полигон,собственост на Министерство на отбраната. Негова е била и пропуканата стена ,за която още от 2005 година се изпращат от община Харманли предизвестия.За това се изпращат и съобщения до Областната Управа, а тя е към Министерски съвет.Кой носи отговорност?А ако не дай Боже се скъса язовир " Въча " колко метрова вълна ще залее Пловдив. По някои данни 6 метра.Трябват спешни мерки и това е задача на управляващите.Министерства ,с размита отговорност ,досега.А в бъдеще?Ж.
Peter Stefanov Vlasev
на 08.02.2012 г.
Димитре,когато се строи един водоем се изчислява водосборът му.Дори и да няма река,която да се влива постоянно в него ,при снеготопене или дъжд стичащтата се вода образува потоци и се влива в язовира....Много добре се знае какъв е водосбора на язовирите така,че не е толкова сложно да се изчисли колко трябва да се изпуснат...Нали това е една и от финкциите им,да събиран предошлите води,като така предотвратяват наводнения...Този сняг като започне да се топи,няма къде другаде да отиде така,че ако се налжи някои язовири да се изпуснат и на една трета .....
Димитър Дмитрий
на 08.02.2012 г.
Не е виновен язовира виновни са тия дето си затварят очите ..... Не всичко е магистрали в тая държава вижте нивото на панчаревското езеро колко е ниско кво ще източват а да не говорим за язовир Искър
Димитър Дмитрий
на 08.02.2012 г.
Глупаци са така ще направят ся да има водна криза идиотите язовир Искър е на 70 75 % пълен а относно язовир Бели Искър да не го пипат май ги хвана страх да не замине София и ще ги източат хората да останат без вода лятото р-к Искър едвам тече !!!!!!
Valentina Georgieva
на 08.02.2012 г.
в балкана ли?
Valentina Georgieva
на 08.02.2012 г.
и къде да избягат хората?
Georgi Zarkov
на 08.02.2012 г.
7 милиона потенциално опасни българи! От утре всички под домашен арест!
Борислав Иванов 1
на 08.02.2012 г.
заради риба-миризлива България е в траур и това е истината
БОРИС МАРКОВ
на 08.02.2012 г.
Само лятото да няма водна криза!
Борислав Иванов 1
на 08.02.2012 г.
празни ама пълни с риба
Димитър Дмитрий
на 08.02.2012 г.
ма те са празни бе какво източват !!!!!!!
Peter Stefanov Vlasev
на 08.02.2012 г.
Сега е време хората в потенциално застрашените региони да си направят застраховки на имуществото....На пролет не ми се мисли с всичкия този сняг какво ще стане!!!Нямам нищо общо със застрахователите...
Емилия Кълчищарова
на 08.02.2012 г.
Пак неуредици в нашата мила Родина
Борислав Иванов 1
на 08.02.2012 г.
Стопаните (БАНДИТИ) на язовирите се измъкват по бандитски
Nikolay Simov 1
на 08.02.2012 г.
след дъжд качулка...във всичко сме така!Трябва да се случи някаква трагедия,за да се вземат мерки!
Polina Tzekova
на 08.02.2012 г.
Къде ще иде тази вода?
Hasan Mandalov
на 08.02.2012 г.
хахаха сетиха се,вече са опасни.....
Vesela Tsankova
на 08.02.2012 г.
толкова ли мн има в Бг?
establisher
на 08.02.2012 г.
Че това е близо една трета от язовирите в България бе!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!