Да се махнат ли железопътните линии, които пресичат Пловдив и създават задръствания, или да останат. Това е въпросът, който ще бъде поставен на референдум.
Той по всяка вероятност ще се проведе заедно с президентския вот наесен и с двете национални допитвания - на Слави Трифонов и на бизнесмена Веселин Марешки.
Така за пловдивчани изборите се очертават 4 в 1, коментира зам.-шефката на Общинския съвет Радослава Ташкова. В градската управа са, меко казано, притеснени от предстоящата техническа организация.
Пловдивчани трябва недвусмислено да решат какво да се прави с жп линията, която разделя на две бул. "Копривщица" и предизвиква задръствания в пиковите часове на три ключови места - "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември".
Тя се явява и пречка за линейките, които се налага да чакат със спешни случаи пред спуснатите бариери на път за Хирургиите на УМБАЛ "Св. Георги".
Според стари жепейци идеята да бъде повдигната линията е неуместна и е по-добре да се премахне нацяло.
"Наистина запушва града, а вдигането й на второ ниво над асфалта е скъпо начинание и трябва да си го направи НКЖИ", коментира Ташкова.
Въпросната железопътна отсечка свързва централна гара и Филипово, дълга е около 5 километра.
"По нея минават 60 влака на денонощие, сред тях са и пътническите по линиите Пловдив-Карлово и Пловдив-Хисаря", уточни общинският съветник от ГЕРБ Гошо Къчков, който е шеф на жп секция "Пловдив".
Според него трасето се използва, когато възникне бедствие или авария по подбалканската линия София-Карлово.
"Тогава отбиваме влаковете през гара Филипово", каза Къчков.
Той е категоричен, че трафикът в Пловдив трябва да се отпуши.
"Въпросната жп линия по бул. "Копривщица" действително пречи на движението. Пловдивчани при всички случаи ще искат премахването й", допуска той.
Според Къчков, ако това стане, тогава ще се наложи да бъдат инвестирани средства в гара Филипово, за да могат на нея да домуват мотрисите и локомотивите по линията Пловдив-Карлово и Пловдив-Хисаря. Сега те остават в депото край Централна гара.
На местния референдум пловдивчани ще трябва да се произнесат и за глухите жп линии в район "Южен" и на ул. "Димитър Страшимиров" в район "Западен".
"Работата по вота ще е много тежка и не зная как ще осигурим представители за секционните комисии. Заради тежките процедури те масово отказват", твърдят общинари.
Източник: в. "24 часа"








Vladislav Peichev
на 20.05.2016 г.
Пресичания на ЖП линии с по-сериозно натоварване и пътища на едно ниво са недопустими - влакът има голям спирачен път и на практика няма шанс да спре ако изскочи нещо на линията. При 60 влака на ден се получават няколко часа задръжки на движението на прелезите и линията трябва да бъде обособена напълно.
Йордан Караколев 1
на 19.05.2016 г.
Не ЖП линиите пресичат Пловдив, ами много селяни се заселиха в града и около ЖП линиите
Borislav Shirtev
на 19.05.2016 г.
Ами,ако спрем интернета,и няма фейсбук,каде ще се уплаквате.Има хора който разчитът на ЖП Транспорта.ПОМИСЛЕТЕ,и за тях
Golden_Eagle
на 19.05.2016 г.
То ако питаме въпросните "капацитети" направо да премахнем Централна гара, Филипово, Тракия и всичката железопътна инфраструктура обслужваща града и индустриалната зона. Какво толкова?! Веднага ще "решим" проблема с трафика. Такива проекти като "Пробив под централна гара", "Модър- Царевец"(нищо че същият чака само едно асфалтиране), проектите по ЖП. възел Пловдив, Пловдив- Бургас, Драгоман- София- Свиленград- Турска/Гръцка граница, втори асеновградски надлез и тнт. веднага се решават. Река Марица също- направо да я пресушим или да и коригираме коритото- какви са тези мостове в града?! Но дори и тогава съм сигурен, че пак ще се намерят оправдания и проблемите няма да се решат. Има една стара немска поговорка,предполагам отправена по наш адрес: "Много "капацитети", малко специалисти". Наистина жалка история.
Todorka Marinova 1
на 19.05.2016 г.
Да не ги махат искаме още
Христина Вълчева
на 19.05.2016 г.
Да!
Petar Rangelov Chekimov 1
на 19.05.2016 г.
Боже колко прост народ! Заслужавате си всичко това ,че и повече!
Ivan Mitev 4
на 19.05.2016 г.
нека вземем примера от италия ,там централната им ЖП Гара е в центара на града, но влаковете се движат под земята докато излезнат пределите на града . Не пречи да се направи изкоп и линийте да бъдат подземята и да се покрият с бетон ,а отгоре да има алея примерно.Нека не откриваме топлата вода, а да видим как другите страни се справят с този проблем.
Rumen Delchev 1
на 19.05.2016 г.
Да ,... От Централна гара по направление София и Бургас , а от Филипово за Карлово и други ,... и тази линия и прелези остават излишни .
Georgi Gelezarov
на 19.05.2016 г.
и престанете да измисляте тъпи въпроси за референдуми , да ни карате да мислим по тъпи въпроси , да се харчат пари време и енергия по такива тъпи въпроси . В България може и да не е необходимо да имаш нужното образование за да станеш министър или депутат , но има въпроси , които трябва да се разрешават от хора , на които това им е работата , а не от сулю и пулю .
Georgi Gelezarov
на 19.05.2016 г.
има много начини , автомобилния трафик да не се утежнява от жп линиите , но струва пари , както и пешеходците , да нямат досег с линиите , защото освен задръстванията по жп прелезите , периодично стават и тежки злополуки на тези точки на пресичане .
Пешо Маджар
на 19.05.2016 г.
трябва да се направи референду за или против тролейбусния транспорт за нова и европейска мрежа съответно нови тролейбуси дащото след време общината ще плаща много и тези пари ще бъдат от гърба на пловдивчани а не кмета да збъдва мечтите на нечии двама превозвачи и да знаете кмета ще настоява за въвеждане на още такси то се вида първо с местата пред блоковете които пловдивчани трябва да плащат за да си оставят колите и със синята зона която е въведе и в съботен дени на която и беше вдигната цената на последък се говори че в малкия град Казанлък ще се въстанови а какво да кажем че Пловдив е втори по големина и че е един от първите градове където е доминирал този вит транспорт
Стефка Бояджиева
на 19.05.2016 г.
:D :D :D как ще махнат линиите?! могат да се построят надлези
_1912_
на 19.05.2016 г.
Да не забравяме и дискомфорта който предизвиква преминаването на влакове върху хилядите пловдивчани живеещи около линията. Денонощен шум, грохот, вибрации - знаете ли как се отразява това на организма?
Джон Браунинг 1
на 19.05.2016 г.
Да се регулират светлинно тия кръстовища по-скоро...
Tanya Georgieva Atanasova 1
на 19.05.2016 г.
Пални глупости. ..какво 6те махнете гарата ли? !
Lauta_West
на 19.05.2016 г.
За общината и Да и Не е без значение важното е че разрешиха бурките
Николай Колев 11
на 18.05.2016 г.
Някой ако не е чел 1984 на Оруел да я прочете, може и да се осъзнае, че ни маниполират яко.
Къню Кънев 1
на 18.05.2016 г.
ДА!
Николай Колев 11
на 18.05.2016 г.
Още коли, и още коли, и още замърсители, и още мръсен въздух, и още загинали по улиците, и още паркирали по тротоарите, и още, и още...
Marian Sto гѓ…
на 18.05.2016 г.
Кой ги мисли тези глупости!?
Гецата Фрийрайдър
на 18.05.2016 г.
Голяма глупост ще е да ги махнат. Хората навсякъде в цивилизованите страни се чудят как да вкарат железопътния транспорт по-навътре в града, а ние тук си го имаме и искаме да го махнем. Просто трябва да се повдигне на естакада за да няма прелези и проблема с автомобилите е решен. А относно "глухите жп линии в район "Южен" и на ул. "Димитър Страшимиров" в район "Западен"" също могат да бъдат използвани за трасе на алтернативен жп градски транспорт.
Nemo_pld
на 18.05.2016 г.
В нашият град мотото "да се руши готова инфраструктура" е изключително точно за всяка една идея! Автомобилният транспорт е на мода разбира се, ама вашите баба и дядовци едно време не са използвали коли... а са имали автобуси, влакове и връзка навсякъде...! Ама естествено всеки бърза, иска колата му да спира на терасата и да лети...! Как ще махнете Централно ЖП трасе! Вместо проектите за крайградска железница и градска да се реализират и вместо до 2025 година до сега 15 пъти можеше да се осъществи... първият проект който е измислен и го имаше до скоро в интернет е от 2003!
Дамян Димитров 1
на 18.05.2016 г.
Е то къде ще са тогава?
М100
на 18.05.2016 г.
Твърдо ДА. Когато е правена е била извън града, но нещата сега малко са се променили! Който го гони носталгия по миналото да отиде в Северна Корея.
батка
на 18.05.2016 г.
Защо винаги се избира или скъп или тъп вариант? Най-нормално и евтино е пътя да мине под линиите, не е голям зор. Централна линия не се маха току-така.
Hristo Dimitrov 15
на 18.05.2016 г.
Да
Golden_Eagle
на 18.05.2016 г.
Доста посредствено, а доводите и изводите не стават дори и за курсова работа. Главна линия не се маха ей така, за кефа на някои, които мислели или предполагали какво би станало, обаче от тяхна гледна точка. По същия начин можем да затворим всички пътища имащи допирни точки до жп. линия, за да няма задръствания- или направо да забраним автомобилния траспорт в Пловдив и около Пловдив. Преди да се предложи или напише нещо, човек трябва първо да помисли, за да не става за смях.
jimiboy
на 18.05.2016 г.
Само хора които не са построили нищо в живота си могатс лекота да разрушават!
Иван Недев 1
на 18.05.2016 г.
Кмете Тотев, ако искаш нов мандат за всичко което предприемаш ти или Общинския съвет питай своите съграждани! От това би спечелил и то повече, от колкото си мислиш!!!
Julien Nicolas
на 18.05.2016 г.
Аз бих предпочел да се махне всичката селения и тъпота- да се натика обратно по села, гори и паланки, та чунким Майна таун придобие вид на модерна вропейска агломерация. За тъпанарите, които не знаят: Модерена + Европейска + Агломерация = Градска Железница! Задължително! Не концентрация на джипове, кръчми и чалга!!
Димитър Митко Миташки
на 18.05.2016 г.
А за бурките защо не ни питахте ,а ни занимавате с глупавите прелези.
Ивайло Ношков
на 18.05.2016 г.
де*а и кретените - ми утре ако пешеходците решат да гласуват дали Пловдив да стане пешеходна зона защото от коли по тротоарите не можеш да вървиш нормално... Каквото пречи махаме, нали така?
Таню Танев 1
на 18.05.2016 г.
Направо да се измести жп линията и да не минава изобщо през Пловдив , и тази за Карлово ,и тази от София за Бургас и Варна.
двк
на 18.05.2016 г.
Само си търсим изява.И кой ще го разреши този проблем?Искаме или не искаме,създава ли проблем или не,това е стратегическо съоръжение,комуникация, и никой няма да посмее да го барне.Единственото решение е голяма инвестиция.
намръщен
на 18.05.2016 г.
И влаковете за Карлово и Панагюрище ще хвърчат ли? Хайде без глупости
Georgi Nakov 1
на 18.05.2016 г.
Че останаха ли някви линии още - не ги ли изкрадоха и тях , като тролейбусните токопреносни мрежи ?!
Батэ Бойко
на 18.05.2016 г.
Абе да няма някаква директива отгоре,да се измислят референдуми,които да товарят изборния ден и да отказват хората заради тежкото гласуване! Това мюре Марешки и то референдум със същите въпроси. Референдума е един,този на Слави и въпросите които ни вълнуват са два. 1-Да се намали ли броя на депутатите от 240 на 120. 2-Да се намали ли партийната субсидия от 12 лева за гласоподавател на 1 лев. Концентрирайте се върху това а не върху глупости да се маха ли ненужна релса и гоце ли ще е президент или мишко!
Valio Oreshkov
на 18.05.2016 г.
Има нужда от референдум. Те линиите ще ги повдигат скоро (5-6 години)
Maya Hristova 1
на 18.05.2016 г.
Има ли нужда от референдум?!
DII
на 18.05.2016 г.
Категорично ДА ! Първо, че ще се направят още на много места кръстовища и второ то ми писна да чакам 4-5мин. докато дойде влака. Толкова стара техника, какво пречи да паднат бариерите 1мин. преди минаване и да са поетапно, а не всички наведнъж в града. Адски идиотизъм.
Веселин Везаров
на 18.05.2016 г.
почнали махате манете центара.. тепетата... пак да остане гол Пловдив наи добре...
Calcio Italiano
на 18.05.2016 г.
Направо да ги махат, не е нужен референдум. На всеки 10-15 мин. става кошмарно заради вагончета с трима души.
Neda Mihaylova 1
на 18.05.2016 г.
А защо трябва да има референдум има ли някой, който не е съгласен с казаното в статията?
Tsvetelin Stefanov 1
на 18.05.2016 г.
Това няма да намали идиотите в града или да накара КАТ и МВР да заработят по-добре!
Evgeni Dimchev
на 18.05.2016 г.
Да , да и пак да. Тези линии са направени от преди кой знае колко години , когато тази част се е водила края на Пловдив. Мястото им не е там.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!