Група пловдивчани се обърнаха с молба към екипа на Plovdiv24.bg да поставим за публично обсъждане идеята да бъде забранен обратният завой по булевард "Христо Ботев" на кръстовището с улица "Авксентий Велешки" в посока запад-изток, тоест когато идвате от Централна гара или слизате от Бетонния мост и се движите в посока Центъра. Според Закона за движение по пътищата липсата на знак В23, забраняващ обратния завой, означава, че в момента той е разрешен.
Според мнозина точно на това място обаче се създава конфликтен момент, когато зелената светлина по булеварда дава сигнал, че правещите обратен завой могат да започнат маневрата. В същото време обаче зелен сигнал имат и идващите от "Авксентий Велешки", които искат да се включат по "Христо Ботев" и както добре се вижда на схемата, поради липсата на достатъчно място, се получава голяма вероятност за пътнотранспортно произшествие. Тук е мястото да спомене, че точно там улица "Авксентий Велешки" е разширена в двулентово платно и на светофара в час пик чакат две колони автомобили, които при зелен сигнал навлизат в булевард "Христо Ботев" и там се "сблъскват" с колите правещи обратен завой. Конфликтите са ежедневие и често се разминават на косъм.
В същото време, точно за да се избегнат катастрофи, идващите от "Авксентий Велешки" пропускат правещите обратен завой по "Христо Ботев". Това обаче предизвиква огромни задръствания, които в час пик вечер, достигат понякога чак до новоткрития дом на културата.
Репортер на сайта се обърна към шефа на ОП "Организация и контрол на транспорта" Никола Янакиев, според когото, за да се стигне до забрана на въпросната маневра, е нужно да се промени и част от Генералния план за движение в града. Според специалиста в конкретния случай при едновременна зелена светлина и за двата потока автомобили с предимство са движещите се по булеварда, който е път с предимство. Янакиев посъветва шофьорите за повече толерантност и търпение на пътя.
Очакваме вашите отговори в анкетата, както и мнението ви в коментарите под статията!








Анелия Русанова 1
на 24.10.2013 г.
Ами те пътните знаци не са сложени за украса на пътя,но кой ги вижда,камо ли да ги спазва...За толерантност на пътя,няма да говорим.Още нещо-какво е това да си в крайно дясна или лява лента и да подадеш сътветно ляв или десен мигач???
Анелия Русанова
на 24.10.2013 г.
Господин Никола Янакиев дали е чел Правилника за движение по пътищата?След като няма поставен знак,че е разрешен обратният завой,то той Е ЗАБРАНЕН!Има още няколко такива кръстовища в града,които са спорни.Този отговор го научих от обучаващият по теория на курмуване преди 5 години.И въобще на много малко места в града можеш да извършиш тази маневра без да си в нарушение.
fungus
на 22.10.2013 г.
Като ползващ този завой и Бетонния мост всеки ден, идвайки от вкъщи към района на гарата, ще кажа,че колкото и да е недомислена цялата организация и целия мост, това остава най-компромисното решение, което няма да натовари жителите на Кичука да правят обиколки на града за да стигнат до централните райони... Всяка промяна трябва да бъде свързана с изграждането на ново съоражение- или кръгово, или нов мост :) В момента Пловдивчани сме си свикнали с това кръстовище, внимателни сме на него и така си функционира от много време без да са настъпили фатални последици. Със забранителни знаци ще сложите тапа на Кичука :)
jumbo
на 22.10.2013 г.
А какво стана с Кръговото движение което щеше да има там???
Александър Пешев
на 22.10.2013 г.
Като гледам спора не е дали да се забрани обратния завой.Борбата е между пътуващите от Аксентий Велешки и същите от Христо Ботев.Всеки си гледа собствения г*з и как ще се изтарикати да се прибере по-бързо.
kkarakashev
на 22.10.2013 г.
И още нещо за секциите на светофарите. Те оказват посоката на движения при дадената секция. Никъде няма Светофар за обратен завой. Завиваш на ляво. дали е ляво до обратен завой или просто ляво няма значение. Има допълнителен знак, който излишно ЗАБРАНЯВА обратен завой при ляво разрешена секция! До колегата със насрещно движещите се от Велешки: Те са ДЯСНОстоящи, а не насрешнодвижище се спрямо обратнозавиващите.
kkarakashev
на 22.10.2013 г.
След като на кръстовище няма поставен знак B23 или знаци от група "Г" Обратния завой е РАЗРЕШЕН. Колега цитираше ЗДвП как се прави обратен завой и там всичко е изпълнено. Ситуацията е проблемна в пресечната точка - именно изходът от "А.Велешки " Трябва да си прекалено тъп и неук водач за да не асимилираш ситуацията. С предимство са тези МПС излизащи от "А.Велешки" при зелена секция на светофара. 1- Навлизането в посока Централна ЖП Гара е на зелена секция, НО движещите се в това платно са спрени от червена секция на светофара в платното. Тоест, ние се съобразяваме с това. 2- Завиващите при десен завой са първо на зелен светофар, второ са ни дясностоящи. Тоест, ако стане ПТП, виновните са движещите се в момента по бул "Хр. Ботев" Решение: Най елементарното спрямо уменията на вече доста водачи ;) - слага се допълнителна секция за неуки водачи за обратен завой. п.с. Твърдо против за премахването на обратния завой. Това, че водачите са некомпетентни е друг въпрос
ivan_1983
на 21.10.2013 г.
Ами както сме почнали темата да предложа изграждането на Светофарна уредба на кръстовището на ул. Л.Каравелов и бул.Руски (х-л Лайпциг). Ако говорим за конфликти, според мен това е много нерегулирано кръстовище. Когато идвам по Л.Каравелов посока Лайпциг и искам да направя ляв завой и да се включа по Руски, имам знак път без предимство, а отсреща колите имат знак стоп, да спомена че се намирам и в кръстовище-според мен аз съм с предимство пред завиващите насреща надясно по бул.Руски и продължаващите направо по Л.Каравелов. Но след няколко разговора с инструктори ме убедиха че в кръстовището съм без предимство и трябва да пропусна завиващите надясно по булРуски и продължаващите направо по Л.Каравелов. За мен това няма никаква логика и доста често се стига до конфликти. Моля за коментар
Andrei Tsvetkov
на 21.10.2013 г.
В никакъв случай , ще става зверско задръстване на следващото кръстовище !!!!!!!!
koko123456
на 21.10.2013 г.
Моля всички неграмотни водачи да минат на опреснителни курсове или най-малко да си прочетат закона.Обратният завой е разрешен и правещите го са с предимство пред тези идващи от Велишки.
Zdravko Zafirov
на 21.10.2013 г.
Обратния завой там не е разрешен, достатъчно добре е обяснено защо; друг е въпроса, че изпълнението на пътните връзки между кварталите е недомислено, а пък и дилатационните фуги на моста са разбити - та по-правилно би било да питате кога ще бъде направени адекватни пътни връзки, ремонтирани настоящите "неравности" чупещи окачвания, регулирано адекватно движението и налагане на законност сред селяците (щото явно интелектуалното им ниво е на австралопитек и културата да разбираш и спазваш закона я имат за чужд език)!
Лучано
на 21.10.2013 г.
Не, не трябва да се забрани. Трябва да се раздели на две. 15 секунди да завиват тези от Ботев и 15 секунди тези от Авксентий. Забранят ли го, ще стане ад на Ботев и Найчо Цанов. Всички за обратен ще се забият на Сточна да чакат и ще е неописуемо.
Tomo
на 21.10.2013 г.
На времето съм виждал катажии дебнещи преди моста за такива дето си мислеха, че обратният завой там е разрешен
tatko
на 21.10.2013 г.
Просто тези с обратния завой трябва да си изчакат реда и това е. Без предимство са. Но ако се забрани съвсем къде тогава ще се обръща??
Marian Sto
на 21.10.2013 г.
Първо-няма забраняващ знак за обратен завой. Второ-задължително е тези, които правят обратен да влизат в лявата лента, а тези, които идват от Авкс. Велешки с десния завой, да влизат в дясната лента и САМО, ако няма идващи коли от кръстовището или правещи обратен завой, да могат да ползват и лявата лента. Компромисно решение.
Eдин отбор
на 21.10.2013 г.
Не е необходимо. Просто трябва да се регулира светофара, а че ставали задръствания - ми тези улици не са планирани, че всеки ще си качи задните части на таралясник. Кой е навит да си даде двора да се разшири някоя улица и да няма задръствания а?
Ракетчик Матросов
на 21.10.2013 г.
Не, не трябва да се маха обратния завой, защото няма друг пряк път за Смирненски от Кичука! В целия град трябва да се премахне смесването на двата потока и за всеки поток да си свети зелено, а другите да стоят.
kate
на 21.10.2013 г.
И тогава задръстването на сточна гара в лявата лента ще стане грандиозно, понеже там остава единственото място за обратен завой за идващите от бетонния мост към, които искат да стигнат до гарата. Проблем със завиващите от А. Велешки няма да има, ако всеки си чака реда, а не се прави на тарикат да мина във втора редичка за завоя, за да изпревари другите.
Vercetti
на 21.10.2013 г.
Не знам как е по новия закон (?!), но само фактът, че има лява секция на светофара е достатъчен, за да заключим, че обратен завой на това кръстовище не е позволен - без значение, че няма знак, който изрично да забранява обратния завой! Тъй като самата лява секция те ограничава в завиване само наляво, то знак, който допълнително да указва и забрана за обратен завой на същото място, просто не е нужен - щом имаш лява секция, значи караш наляво - това е. Още едно доказателство в тази насока е, че в същото време свети зелено и за идващите от ул, "Авксентий Велешки", заради което се получава конфликт, когато някой направи обратен завой. Става все едно на два перпендикулярни пътя да им свети зелено едновременно, което се сещате, че е абсурдно... И тези, които били излезли на булеварда, вече били с предимство, хаха! Чакай, бе, как ще ми свети на мен зелено, а друг ще е с предимство?! Пак питам и как на два перпендикулярни пътя ще им свети едновременно зелено, след като треакториите им могат да се засекат?! И как след непозволена от закона маневра някой друг изведнъж излиза с предимство пред идващите от ул. "Авксентий Велешки"?! Съвсем отделен въпрос, който не е тема на разговора тук, е, че по-нататък по бул. "Христо Ботев" също няма къде да се направи обратен завой, което в огромна степен е "наложило" това прекрачване на правилника на въпросното проблемно кръстовище...
don_basilio
на 21.10.2013 г.
За мен перфектото решение е да се направи кръгово. Ако не, може би е добро решение да свети зелено един път в посока север,с позволен ляв, десен и обратен завой на юг, след това в посока юг с разрешен ляв и десен завой, а за идващите от Авк. Вел., както и за тези от Сточна гара към Ав. Велешки да свети отделно зелен светофар. По този начин ще се позволи на тези, които идват от Сточна гара също да могат да продължат в трите посоки.
Гергана_Тошева
на 21.10.2013 г.
Заради стрелката, която задължава да се завие на ляво от тази лента, всеки направил обратен завой прави нарушение. Нещата не стоят по този начин когато светофарите са в режим внимание ( вечер след 22:00 , ако не се лъжа ), тогава правейки обратен завой не е забранен поради липсата на знака, който го забранява. А на изхода от ул. Авксентий Велешки има знак стоп. Няма как да се забрани самият обратен завой, поради простата причина,че той не е позволен.
Васил Димитров 1
на 21.10.2013 г.
Правилник: Чл.58(7)Пътен знак Ж9 указва специално устроени места за завиване в обратна посока извън кръстовища. Значи точно на кръстовище се прави обратния завой, стига да няма знак В23! А някой да е виждал светофар със стрелка за обратен завой?Чл. 85. (1) Завиването в обратна посока се извършва само наляво.(2) Завиването в обратна посока се извършва от най-лявата пътна лента по посока надвижението.(3) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.(4) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и отдруга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство едлъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства.(5) При завиване в обратна посока на кръстовище не се разрешава движение назад.Чл. 86. Завиването в обратна посока е забранено на пешеходна пътека, железопътенпрелез, мост, надлез, в тунел, в подлез, при ограничена видимост или при намалена видимостпод 50 м. И още нещо: идващите от "Авксентий Велешки" в сучая не са ли насрещно движещи се?
Бай Начо
на 21.10.2013 г.
Най-добре е да се махне сфетофара на Авкс. Велешки и да се постави "СТОП".Тогава няма да има никакъв проблем!
ivanaiki
на 21.10.2013 г.
Стана ясно защо толкова спорим и защо НИЕ по-старите и кадърни шофьори държим толкова на това, че сме прави... Оказа се ЧЕ НЕ СМЕ В новия правилник В МОМЕНТА тази забрана я няма вече,... ето текста от стария... дано помогне на някой като го спрат катаджии и разчитат, че ще си занеш "стария" и няма да спориш при такъв казус... чл. 12. (1) На нивото на секцията за зеления сигнал светофарът може да има от едната или от двете страни допълнителна секция със зелена стрелка (стрелки) на черен фон. При включена зелена стрелка (стрелки) се разрешава движение само в указаната посока (посоки). Зелената стрелка (стрелки) може да се включва едновременно само с червен или жълт сигнал на трисекционния светофар. (2) Стрелката, която указва завой наляво, разрешава и завиване в обратна посока само когато е поставен пътен знак N:105. Едно време 105 беше сегашният знак Ж9. Въпреки всичко остава малко смесено и отоврено за тълкуване, поради това че все пак има стрелка... за мен е просот неясно по новия правилник което дали наситина го прави разрешено или не не нзам...
ivanaiki
на 21.10.2013 г.
Да поСТОТНЕМ - обрания завой там е забранен зарди секционния светофар. И не обратния завой не е ляв завой, а обратен :) ПРИМЕР - абсолютно същото положение на кръстовището на Мебелна къща - ТАМ Е 1:1 и ИЗРИЧНО е поставне знак, че обратния завой към Баумакса е РАЗРЕШЕН, въпреки всичко. Отделно е изключтилено малоумно да сблъскваш два потока със зелен светофар... От Велешки свети злено защото не се очаква да има поток отгоре ИЗОБЩО по това време...
Ганчев
на 21.10.2013 г.
ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА Чл. 31. (1) За регулиране движението на пътните превозни средства на кръстовища, пешеходни пътеки, стеснени и други участъци от пътя се използват светофари с по 3 светещи полета, с които се подават немигащи светлинни сигнали с червен, жълт и зелен цвят на светлината. (5) Светофар с 3 светещи полета, на който светещото поле за зелената светлина е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета за червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), се използва само когато сигналите за преминаване и спиране не се подават едновременно към всички пътни превозни средства от даден вход на кръстовището. В този случай конфигурацията на стрелките в светещите полета на отделните светофари от този вход съответства на РАЗРЕШЕНИТЕ ПОСОКИ посоки за движение от отделните пътни ленти и на този вход на кръстовището не може да се поставя светофар, светещото поле за зелената светлина на който е с формата на кръг.
Д Павлов
на 21.10.2013 г.
За обратния завой не знам, но май трябва да сложат колчета чак до автогара Юг. Работя в Кепитъл Сити Центр, и доста често виждам как правят обратен завой точно там, където не трябва.
хамелеон
на 21.10.2013 г.
КОГАТО ИМА УКАЗВАНЕ НА ЗАВОЙ СЪС СТРЕЛКА ОБРАТНИЯ Е ЗАБРАНЕН, И КОГАТО МЕ НАРИЧАТЕ МАЛОУМЕН,НЕКА СЕ ЗАЛОЖИМ ТАМ, АЗ МАЛОУМНИЯ ПО Авксентий Велешки, А ТИ НЕ МАЛОУМНИЯ НАПРАВИ ОБРАТЕН ЗАВОЙ,И ДА ВИДИМ ДАЛИ ЩЕ ТЕ ИЗЧАКАМ,ТАКА ЩЕ ТЕ ИЗПЛЮЩЯ ТА ХИЧ НЕМА МИ ДРЕМЕ, И ПОСЛЕ ЩЕ ЧАКАМЕ КАТ ДА ВИДИМ КОЙ Е МАЛОУМЕН!!!!
Kindzadza
на 21.10.2013 г.
Някои хора май трябва отново да се явят на листовки! Всеки ляв завой е с разрешение и за обратен такъв, ако изрично няма знак за забраната му! Знак за разрешен обратен завой няма! Има само са забранен такъв.То заради такива като вас стават глупостите по пътищата.
България-Пловдив
на 21.10.2013 г.
Егати и некомпетентния отговор от шефа на организация и контрол на транспорта.По неговата логика на големите кръстовища от рода на ЦБО с България и двата са булеварди и двата са с предимство юруш кой когато иска да си минава щом свети зелено карайте както ви дойде.
Румен Ганчев
на 21.10.2013 г.
Ами той никога не е бил разрешен.Всеки направил обратен завой е в нарушение.
aa
на 21.10.2013 г.
Маха се светофара на А. Велишки и се слага знак "Без предимство" и готово. Също така да се сложи и един знак разрешаващ обратния завой на Христо Ботев, че да се престане с тези спорове веднъж завинаги.
Katya Georgieva
на 21.10.2013 г.
Движението в града има остра нужда от генерална промяна и разтоварване на движението в централната част,както е в европеиските страни.Да се наблегне на околоврастните шосета.
JustMe
на 21.10.2013 г.
Този "шеф" не се ли усеща какви глупости говори? На светофара има стрелка за движение на ляво, което забранява обратния завой при липсата на знак, разрешаващ същата маневра (не съм сигурен дали преди време нямаше такъв знак там). Другото му твърдение за пътя с предимство... нямам думи направо... Като има работещ светофар той указва предимството. Още малко ще каже, че не се спира на червен светофар ако си на път с предимство... В случая може би по-добре на идващите от Велешки светофарът да е с постоянно мигаща жълта светлина и да знаят, че са без предимство? Това кръстовище определено трябваше да го направят кръгово и уж първоначално като почваха да преасфалтират Хр. Ботев се говореше, че щяха да го правят такова, но ни се размина. Ако е кръгово слизащите от Бетонния мост ще могат да правят обратен дори и от средна лента и няма да е това струпване и борба за престрояване от най-дясна в най-лява лента.
nik604
на 21.10.2013 г.
Това със светофара и указаната от него посока на движение не означава , че обратния завой е забранен. За това си има знак от ЗДП, който изрично го забранява. Член 85 . (1) . казва, че обратния завой е всъщност ляв такъв. Тук има две възможности - или трябва да елиминират лявата стрелка на светофара, т.е да бъде само зелена светлина, без посока за ляво движение, или да се монтира забранителен знак за извършване на обратен завой. Какво толкова се правят властите на ударени вече 100 години...
Austin Powers
на 21.10.2013 г.
Левия завой не може току-така да бъде забранен, тъй като това значи слизащите от К. Париж да не могат да тръгнат в посока Смирненски или към бул. Руски. Решението не е толкова елементарно. Ако левия бъде забранен, ще свия по Велешки и просто ще направя обратен веднага след острова. Решението е на десния завой от Велешки към Христо Ботев да се остави само едната лента, която да влиза в дясната лента на Ботев, а правещите обратен завой да бъдат насочени към лявата лента. И в момента по-голямата част от шофьорите го правят, но не всички. С маркировка (и колчета) може да бъде постигнато.
hallucinogen
на 21.10.2013 г.
Ами то е така и на куп други места, дайте да ги забраним и тях и от Кичука за Смирненски дда се минава през Тракия.
Peter Hristoff
на 21.10.2013 г.
Всички завои трябва да се забранят, навсякъде! А в Пловдив може да забранят и движението на заден ход :) :)
хамелеон
на 21.10.2013 г.
ПО ПРИНЦИП ТОЙ Е ЗАБРАНЕН!!! стрелката показва завой на ляво, а и ако случайно направиш обратен завой,се получава че другите са ти дясно стоящи и трябва да ги изчакаш!!!НО тез с обратния завой се мислят за велики и никога не чакат !!!
г-н Градски
на 21.10.2013 г.
Тези които правят организацията на движението,не се ли светнаха,че решението на повечето проблеми по кръстовищата в града,е НАПРАВАТА НА КРЪГОВО!! В цяла Европа е така,или те не ходят навън!!!
ivanaiki
на 21.10.2013 г.
Понеже отказвам да повярвам, че ШЕФА не знае правилника, макар че в България не би ме учудило... според мен въпррсния ШЕФ не знае, че зеления светофар е с указана посока , което автоматично ЗАБРАНЯВА обратния завой...
Georgi Gochev 1
на 21.10.2013 г.
човека от Организация и контрол транспорта ви каза много ясно, всякакви по нататъшни тълкувания кой е с предимство са излишни: "Според специалиста в конкретния случай при едновременна зелена светлина и за двата потока автомобили с предимство са движещите се по булеварда, който е път с предимство."
skapula
на 21.10.2013 г.
Забелязвам, че има информирани хора по коментарите.В ЗЕЛЕНАТА СЕКЦИЯ НА СВЕТОФАРА Е ОКАЗАНА ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ!!!Звънях в КАТ да ги питам, разговарях и с други катаджии и всички ми казаха, че щом има обозначена посока на движение, нямат право на обратен завой.Съгласен съм, че е тъпо, като идваш от гарата или слизаш от моста да не можеш да обърнеш. За да идеш по тази посока, трябва да влезнеш по Авксентий и да завиеш във втората пресечка и излизаш на автогарата. Обикаляш доста.
Goroo
на 21.10.2013 г.
Моля репортер на сайта да направи интервю с компетентни хора и веднъж за винаги да се разбере разрешено или забранено е и КОЙ е с предимство ако е развешено. Също така искам да попитам ако наистина е забранено какво става със следващото кръстовище? Колко коли ще има за обратен завой? До къде ще стигат? Кое кръстовище е с по - голямо значение?
Станимир Христев
на 21.10.2013 г.
все тая е ти "Кристина Кидикова" дали ще правиш там обратен. Важното е при евентуално ПТП кой е виновен и ако са тези където правят обратен завой, ти си го прави то си е за теб. Акта ще е твой
Димитър Панчев 1
на 21.10.2013 г.
Обратният завой там не е разрешен! Не виждам защо ще го забраняват. Светофарът на Христо Ботев си е със секция за ляв завой, която разрешава единствено левия завой, при положение, че няма знак, който изрично да разрешава и обратния. Няма нужда от забранителен знак, макар че в случая май е наложително да се постави, за да е ясно и на тези, които не са чели правилника.
Goroo
на 21.10.2013 г.
До всеки многознайко тука да си прочете статията още веднъж. "Репортер на сайта се обърна към шефа на ОП "Организация и контрол на транспорта" Никола Янакиев, според когото, за да се стигне до забрана на въпросната маневра" от което е логично да си помислиш че въпросната маневра е разрешена. Ако някой се мисли за по голям професионалист от гореспоменатия господин да ходи на опреснителни.
Кристина Кидикова
на 21.10.2013 г.
не , няма да обикалям като луда , за да направя обратен завои , не стига , 4е уж 6тяха да правят и ляв завои от авксентии веле6ки кам булеварда и пак ни6то .
Александ
на 21.10.2013 г.
Имам само едно нещо да кажа: КРЪГОВО !
Tomo
на 21.10.2013 г.
В случая предимството е на дясностоящия/идващия/,сиреч А.Велешки! Не е зле, г-н Янакиев да попрегледа Закона и по-специално раздел "пътища",главни,по-главни,най-главни и тн.
ivanaiki
на 21.10.2013 г.
По скоро да сложат изрично знак, че е забранено, за да може тези, които не знаят правилата да разберат, че си е ЗАБРАНЕНО и сега...
Станимир Христев
на 21.10.2013 г.
чл.31 т.(4) Когато светещото поле за зелената светлина на светофар с 3 светещи полета е с формата на стрелка (стрелки) и върху светещите полета на червената и жълтата светлина са нанесени контурите на същата стрелка (стрелки), значението на сигналите на този светофар се отнася само за посоката (посоките), указвана (указвани) от стрелката (стрелките).
Anton Arnaudov
на 21.10.2013 г.
може да се забрани да някои к**ви с големи мерцедеси с по 4 маневри го правят тоя обратен завои :Д
Goroo
на 21.10.2013 г.
Кой им дава книжки на тия хора, ле ле ле не мога да повярвам, колко така наречени "шофьори" са абсолютно неграмотни относно правилата за движение по пътищата. На това квъстовище няма абсолютно никакъв проблем и никога не е имало. "Минавали били на косъм" бооооже господи ако знаето на колко места се минава на косъм и кво няма да ми разширите улицата пред нас за това. Който го е страх от мечки да не ходи в гората са казали хората, с което исках да кажа следното: Драги съграждани, като не можете да карете използвайте градския транспорт, НЕ е срамно. Апелирам към всеки, който има книжка и продължава да твърди, че потока от коли от А. Велешки е с предимство или обратния завой на това място е забранен, доброволно да си е върне в КАТ.
penkoi
на 21.10.2013 г.
Да махнат светофара на "Авксентий Велешки" и да оставят само знак за пресичане на път с предимство. Така няма да има конфликти. Дори пропускливостта ще се повиши.
Tomo
на 21.10.2013 г.
Според закона, ако на кръстовището НЯМА знак или друго съоражение указващо "място за завиване в обратна посока",то тази маневра е ЗАБРАНЕНА!
Boryana Karagulian
на 21.10.2013 г.
не ! Може да вдигнат тротуара само там 4е някои не из4акват и до светофара за да обърнат :Д
Станимир Христев
на 21.10.2013 г.
Прочетете си закона, не е моного сложно....
Станимир Христев
на 21.10.2013 г.
Точно пък там на това кръстовище както е показано на снимката,нямате право да правите обратен завой при положение,че вътре както на червения така и на зеления сигнал има стрелка за наляво и точно това ви е посоката за движение.
honda_fen
на 21.10.2013 г.
Относно темата: Когато направят пробив под централна гара или измислят друга алтернатива за слизащите от Кичука коли като мен, тогава да го забранят! До тогава да се стои така!
Петко Нед
на 21.10.2013 г.
Всичко Мара втасала...... Някой ще обясни ли как слизащите от Бетонния мост да отидат към Централна гара и обратно? Просто - дясностоящите са с предимство и готово...
Ivelina Georgieva 2
на 21.10.2013 г.
не
Георги Томов 1
на 21.10.2013 г.
Точно така, там по принци е забранен обратния....
Атанас Атанасов 4
на 21.10.2013 г.
Тия "шофьорчета" нарочно го поставям в кавички, дето искат да се забрани обратния завой когато се научат да управляват автомобил в градски условия, тогава този обратен завой ще спре да ги притеснява. Хайде научете се първо и тогава давайте акъл ! Според вас ние, които живеем в кичука нямаме ли право на мнение по този въпрос ? Аз минавам постоянно от там, защото детската градина на детето ми е в района на магазин "Била". И според вас трябва да зобикалям през коматевския възел за да стигна до бул. "Руски" само защото на вас ви е кеф ли ? Койнто не го бива за шофьор да не шофира ! Кат ви пречи завоя там качвайте се на автобуса и не пречете на останалите шофьори !
Jordan Vasilev
на 21.10.2013 г.
я да видим кой катаджия не знае правилата за движение! Първо там обратен завой и в момента е забранен, тъй като на Христо Ботев в секцията на светофара има стрелка на ляво! Второ макар и разделено с няколко острова, кръстовището е едно и също...
honda_fen
на 21.10.2013 г.
До всички "ЗНАЕЩИ": цитирам от текста по-горе- "Според ЗДП липсата на знак Б23, забраняващ обратния завои, означава че в момента тои е разрешен!" Така че стига сте спорили на тази тема!
Антон Джоглев
на 21.10.2013 г.
Не съм специалист по пътищата, но според мен ако триъгълния остров стане на малко колело може би ще се реши проблема.
Villiger 69420
на 21.10.2013 г.
тази тема е малко излишна, но от друга страна и целия живот щеше да е много по- добре ако хората познаваха думичките: Толерантност, Компромис, Съобразителност и просто ако бяха малко по- добри характерни. Там имаш цели 2 (две) ленти за движение, тоест достатъчно място да минават едновременно тези които правят десен завой и тези които правят обратен завой. тоест ако не си избиваш комплексите зад волана на колата, а даже обратното, и на правиш място на човека, които по никакъв начин не ти е длъжен, че ти да му пречиш, ще е много по- лесно на всички! но ако толкова дължат да сложат табелки там, може да се направят две табели, които да указват кой в коя лента трябва да е докато, след и преди предприемане на съответната маневра. десен завой- дясна лента. обратен завой- лява лента. това даже може да се направи с една хубава картинка, та да стане и визуално ясно за тези които не са българи.
Тони Монтана
на 21.10.2013 г.
А ситуацията с кръстовището на бул. Христо Ботев (сточна гара) и ръкава на ул.Авксентий Велешки не е ли същата?
kupo
на 21.10.2013 г.
Като гледам не само хората но и г-н Янакиев за който се прдполага, че трябва да знае закона са не запознати със закона. Та въпрос е не дали да се забрани а дали г-н Янакиев е подходящ за този пост. А колкото до silverflame по твоята логика ти никога няма да излезнеш на бул.Христо Ботев.
Петър Кордов
на 21.10.2013 г.
Много точно казано!Няма никакъв проблем на това място просто има много хора,които немогат да шофират.
Ivelina Zhekova
на 21.10.2013 г.
не
Станимир Атанасов 1
на 21.10.2013 г.
(y)
Marin Kokalov
на 21.10.2013 г.
Не, просто всеки да си влиза в лентата, който не може, да не кара !
Ivan Topalov 1
на 21.10.2013 г.
Точно пък там на това кръстовище както е показано на снимката,нямате право да правите обратен завой при положение,че вътре както на червения така и на зеления сигнал има стрелка за наляво и точно това ви е посоката за движение.
Cayenne
на 21.10.2013 г.
Че то този завой според ЗДвП си е забранен. Там светофара е със стрелка показваща посока само наляво. Друг е въпроса, че масово се прави и определено е улеснение за идващите от бетонния мост. За това кръстовище се говореше, че ще има нов светофар, който ще позволява ляв от Велешки към Христо Ботев. Празни приказки.
longman
на 21.10.2013 г.
Който прави обратен завой се престроява в лявата лента.Който прави десен завой си стои в дясната лента.Проблем няма освен когато някой селски тарикат почне да се прави на велик и навлиза в лентата на другия за да си "търси предимството".Чудя се защо се занимавате с глупости.
shevchenko7
на 21.10.2013 г.
За тези които не са запознати с закона,когато се прави обратен завой никога не си с предимство.Така че не виждам какъв е проблема,като правиш там обратен завой просто изчакваш тези които правят десен и тогава минаваш.
SteveN
на 21.10.2013 г.
Правилното решение е да се въведе още една степен на светофара за движение ЕДНОВРЕМЕННО на тези, които завиват от Авксентий Велешки по бул.Христо Ботев, и за тези, които искат да се включат от затворения ж.п. прелез ( където има много паркинги и идват не малко коли ) към "Авксентий Велешки". Така се решават едновременно два проблема, тъй като при разрешения ляв завой от "Христо Ботев" към "Авксентий Велешки" колите от към прелеза нямат право да продължат направо ( а и доколкото си спомням, за тях имаше знак "задължителен завой надясно" )
Carla
на 21.10.2013 г.
Бих помолила екипът на Plovdiv24.bg да се обърне към шефа на ОП "Организация и контрол на транспорта" Никола Янакиев с молба въпросният господин да прочете Правилника за прилагане на закона за движение по пътищата, където е посочено, че зелената стрелка на светофара, сочеща наляво, дава право ЕДИНСТВЕНО да се завива наляво, но не и да се прави обратен завой (според закона завой наляво и обратен завой са съвсем различни понятия). И след това г-н Янакиев да коментира изобщо бил ли е разрешен някога обратния завой на това кръстовище. Сподер мен, а и според ЗДВП там никой няма право да завива наляво и да отнема предимството на завиващите от ул. Авксентий Велешки.
g_marinov
на 21.10.2013 г.
Явно "специалиста" не знае ЗДвП и не е чул че когато има светофар знаците за предимство не се гледат а се гледат други неща. В случая дясностоящ.
ferrari81
на 21.10.2013 г.
Когато се направи пробив под централна гара,тогава може да си го позволим.Но за момента мисля че има нужда от него.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!