Община Пловдив забрани пиенето на бира в паркове и градинки. Глобата е от 50 до 500 лева. Оказва се, че консумацията на бира в парковете в града е забранена още преди 3 години, но едва сега местната власт дръзва да потърси сметка на нарушителите.
Войната срещу показното пиене на алкохол на обществени места цели да ограничи вредното въздействие на подпийналите младежи върху малките деца и да осигури спокойствието на гражданите, обясняват от общината.
"Вие сами разбирате, че тези млади хора, които употребяват тези течности - бири и малки патрончета, след това ги изхвърлят на най-различни места... И изпразват съдържанието си от стомасите някъде на неподходящи места!", каза Георги Маринов, началник на отдел" Обществен пред и сигурност".
Първите 12 акта обаче предизвикват вълна от възмущение сред традиционните почитатели на бирата в жегата. За мнозина забраната звучи нелепо.
Източник: bTV








Волемир Родопски
на 08.08.2012 г.
Защо просто не се разграничим от всички държави и направим закони по свой образец и да бъдем новатори? Защо винаги трябва да копираме нещо от еди кой си? Скоро може да забранят и пиенето в гората!! Хахах Най ме е страх, че може да забранят стопаджийството. Просто могат да си патрулират всяка вечер и да разпръскват шумните тълпи, където пречат или хвърлят боклуци. За джумаята съм съгласен, но ако идеш в парк, където никой няма да те чува, според мен може да те глобят само за побой или че цапаш и рушиш и т.н. Трябва забраната да бъде локализирана само за конкретни оживени места. Не искам сега да казвам къде са скатавките в Пловдив за пиене, за да не идат куките и там. Но ок, нека да дойдат, ако си пием кротко и мирно без да чупим и вандалстваме, дори да сме малко по шумни, ако не пречим на никого, къв е проблемът?!! Така не се правят закони!! За всеки закон трябва да има дискусия, дебат , допитване. Не стига, че въведаха толкова противоконституционни наредби, като смяната номерата на автомибилите, плащането на парно тръби без ползване и т.н.
krisi_ch
на 02.08.2012 г.
Не мога да разбера,какво толкова всички скачате срещу тази забрана...??? Какво му е лошото...все от някъде трябва да се започне!!! ПРОМЯНАТА!!! Като искат да пийнеш биричка или нещо друго алкохолно-има си заведения за тази работа! А пък ако не ти се седи в заведение-отиваш си у вас и няма да пречиш на никого,и никой няма да ти пречи!!! Разберете,че за да тръгнем към по-светло бъдеще,трябва всички да направим жертви,а не само да се тюхкаме и да се вайкаме,че това и онова е зле!!! Голяма работа,че няма да си пиете бирата в парка...ще се свърши Светът ли...???
loko_pd
на 02.08.2012 г.
Значи мога да си пия биричка от магазина на площат Навона в Рим спокойно и никой не ме е глобявал, а тук в градинката на Джумаята не мога. Целият проблем идва, че заради забраната за пушене много от младите хора предпочитат да си вземат от магазина пиене и по градинките да си пушат на воля, оборотите на кръчмите паднаха драстично и там се крие проблема
Shitstorm
на 01.08.2012 г.
И какъв е проблема да си сложите бутилката с биричка в непрозрачен плик и да си надигате колкото ви душа сака? Така първо не може да ви държат сметка какво точно консумирате (най-малкото, защото никой не може да ви накара да отворите плика ако вие нямате желание за това) и второ винаги може да си разнообразите времето като се обзаложите с приятел колко още глътки биричка са останали при положение, че не поглеждате в плика :) А що се отнася до думите на Георги Маринов, вярно че човек съди най-добре по себе си, но една доста голяма част от пловдивчани не са чак такива откровени простаци и използват кошчетата (които са празни) по предназначение. С обществените тоалетни обаче въпроса остава критично висящ - особено след 21:00ч някой да се сеща за работеща такава в някой от парковете по кварталите или в Цар Симеоновата градина, а дори и в централна градска част? ;) Не е проблема дали ще освободиш литър и половина минерална вода или една - две бири, а къде да го направиш!
Total Chaos
на 01.08.2012 г.
Достъпа до паркове на хора, които не предоставят свидетелство , че към даденият момент не страдат от стомашно-чревни разстройства също трябва да се ограничи!!! Рискова група са също. До къде стигна Общината в борбата с фекалиите от домашни и бездомни любимци ? Някой има ли идея?
JustLoko
на 01.08.2012 г.
Има си ресторанти, има си кръчми, барове или просто някоя обществена пейка извън парк... какво толкова недоволствате незнам.
Майна 032
на 01.08.2012 г.
А ако се пие водка от бутилка за минерална вода няма проблем - така ли?
Майна 032
на 01.08.2012 г.
Имам висше образование където, за разлика от някои хора съм учил това което искам, а не съм завършил някакво си ви'ше. От 10 години работя по специалността си, чакам второ дете, спортувам редовно и някакви идиоти заради няколко бири ме правят алкохолик и отрепка. Това е супер тъпо мислене - извадете си главата от задника!!!
Ангел Атанасов
на 01.08.2012 г.
Сандвичи може ли да ядем?
kingvolvo
на 01.08.2012 г.
Кмете и всички вие около него ДА ГО ДУХАТЕ КУЧКИ! ИДВАТ ИЗБОРИ И ПЛОВДИВЧАНИ СА ВЕЧНИ , НО ВИЕ СИ ЗАМИНАВАТЕ!
Hristo Nankov
на 01.08.2012 г.
Живеем в е*ати простата държава. Забраниха свиването на цигари...забраниха пушенето, разкопават ни центъра .. ся пиенето на бира забраняват...после се чудят защо младите напускат страната...еми защото тука е пълна помия!
Баш Майстора
на 01.08.2012 г.
Сигурен съм, че ченгетата изостават тая година с нормата от актове, която трябва да изпълнят и сега ще изгорят 30-40 човека за едната глупост. Накрая полицията ще излезе с годишен отчет, че е съставила еди-колко-си акта, фиша и т.н., което очевидно ще значи, че те много се грижат за спокойствието и благоденствието на пловдивчани. Разбира се, ние както винаги ще продължим да си живеем в кочина и ще сме забравили за тъпата общинска наредба...лошото е само, че ще трябва да дочакаме следващото лято.
Dimitar Terziev 2
на 01.08.2012 г.
И какво... значи, не можеш да седнеш на пейката пред блока да си пийнеш бира с приятели? Не знам тоя тотков за какъв се мисли... явно е решил, че града е негов, и че всички пловдивчани са му подчинени.... само едно ще кажа: тотков и властта му са временни... града, и хората в него - СА ВЕЧНИ!!! Който се е подиграл с хората далече не е стигнал... п.с. много добре знам, че името му не е тотков... и умишлено е написано с малка буква.
gerry
на 01.08.2012 г.
Край забрани се пиенето,оправихме се!!! Всички проблеми са решени! "да осигури спокойствие на гражданите" - не,че като излезе от заведение,няма да бучи и да драйфа където му падне на пияното вале... Изхвърляли бутилките,където им падне - ония пальоши с униформите къде дремят,нали за това следят - уж? Само бирени бутилки и патрончета ли се изхвърлят?Ами опаковки от пуканки, бутилки от безалкохолни напитки, салфетки, хартии от мазни дюнери - НЕ,така ли? Поредната велика простотия... Другата страна - не да си купиш кен за 90ст. и да си го пийнеш,ами да седнеш в заведение да си поръчаш бира,да ти сервират малка бира за 2лв...и това,ако не е с цел пълнене на гушите на заведенията та на!
blocker
на 01.08.2012 г.
Аз лично в Германия съм пил бира в парка, на улицата, на спирката, В ТРАМВАЯ дори... счита се за нормално, особено след края на работния ден. П/С В парка се отиваше направо с касата или с раница пълна с бири - всякакви .... и много .... да не свършват .... че магазина е далече :)
blocker
на 01.08.2012 г.
Тц, тц, тц, сега ще трябва да си слагам кутийката с ледена кехлибарена течност в хартиен плик...
Georgi_77
на 01.08.2012 г.
Това е приумица на някой много голям капацитет! Как по-точно ще се установи дали дадено лице консумира алкохолна напитка, дали бирата не е безалкохолна, дали просто не държи бутилка/кен без да пие, дали течността в съда е бира, алкохол или просто вода? В съда ще падат актове на поразия. Ще се санкционира ли яденето на сладолед, захарен памук и пиенето на минерална и друга вода? Що за тъпи забрани!Санкционират се злоупотребили и нарушители!Откога пиенето на бира в България е извън закона?
Kiro_BG
на 01.08.2012 г.
Kоито не е бил подложен на този казус не знае за какво става въпрос напълно подкрепям забраната!Живея на 1ет. и под моя дом има хранителен магазин които се превърна в селски хоремаг всички безработни пияндета псевдо бизнесмени стр.работници ,пенсионирани алкохолици без работа(казвам алкохолици защото според мен не е нормално да почваш да пиеш от 8 сутринта) от сутрин до вечер ми стоят под прозореца това викове крясъци побоища са всекидневие вадят си мезета и салати и си правят селски вечеринки и това се случва във втория по големина град в европейска държава в центъра на този град пред очите на непълнолетни деца защото на 10м. от тези сбирки има занималня а на 30м. ОУ училище.А и между другото редовно уринират зад и пред входа лично съм бил свидетел.Не след дълго почнаха да се събират групички от непълнолетни които много бързо намериха бирата и цигарите по примера на тези пияндета щедро подпомагани и насърчавани от собственика на магазина!!!!!!за това моля преди да давате коментари се замислете защото утре и вашето дете ще види този добър или както е в моя случай ще ви се събират под терасата или до къщата !!!!!!!!!!!!!
7G
на 01.08.2012 г.
Доколкото съм наясно в целия цивилизован свят консумацията на питиета с по-различно алк. съдържание от нулево, е забранена на публични места. Така че не разбирам ревовете на някои хора. Че видиш ли чак и в заведенията не можело да се пуши... Явно народът трудно ще се научи на тази дисциплина,която е част от битието на богатия свят от десетилетия. Аз да речем също съм любител на бирата,но никога не съм надигал зеленото шише на публично място - не съм се повредил от това.
jonykanara
на 01.08.2012 г.
Браво на община Пловдив! В паркове и градини не трябва да се консумира алкохол. Какъв пример даваме на подрастващото поколение!Това е важно!
Feed The Freezer
на 01.08.2012 г.
Нещастници .. по заведенията не се пуши,на вънка не можеш да отвориш една бира...тогава к'во можеш ? Вкарайте малко креативност ...пиите бира в кутия от Monster,или бира в тъмен плик( никой няма право да ви държи сметка ,на това което консумирате от плика,или различно на външен вид от БИРА.
ikod
на 01.08.2012 г.
Да консумираш не е като да притежаваш бира :) Щом общината така иска, ще занимаваме съда с глупости. Или вече и да носиш бира минавайки през парка е незаконно? Уточнявайте ги тея неща, че заблужадавате хората
Майна 032
на 01.08.2012 г.
Значи ако изпия 3 литра вода няма проблем да се изпикая и да хвърля бутилката, явно проблема е в съдържанието на бутилката....МАЛОУМНА И ДЕБИЛНА ЛОГИКА
Баш Майстора
на 01.08.2012 г.
Последно. Вчера видях една майка с дете да си оставя чашата от шейка и опаковката от някакво маклайно на земята, точно срещу фонтана на общината. Моля г-да общинари, затворете МакДоналдс!
Баш Майстора
на 01.08.2012 г.
Младежите (особено безработните, с по 2 лева в джоба) от днес няма да могат да се видят на по бира в парка, за сметка на това спокойно ще могат да си купят хероин и амфетамини от "махалата" (да не говорим за нелегални цигари). Законно ще е да се наливаш в кръчма и да носиш нож (визирам случаите в София), но ще те глобят 500 лева ако се изпикаеш на дърво. Незаконно е да бойкотираш тъпите барове, законно е да търсиш под вола теле и да си измиваш ръцете. Спете спокойно родители!
g_marinov
на 01.08.2012 г.
Аз съм за забраната. Под нашата тераса има беседка и през деня е пълна с възрастни пиянки , вечерта с младежи. Познайте колко празни бутилки и боклуци оставят. Нищо че контейнера за боклук е на 10 метра от там. Гюрултията е друга тема. Точно на 10 метра под терасата е. Зимата няма проблем като затворя прозорците, но пролет и есен ако отворя - няма заспиване
CAB
на 01.08.2012 г.
е тва вече е свинщина. в тия жеги и това ако не може да се прави... не знам....
Майна 032
на 01.08.2012 г.
Къде в Европа правят проблем за пиене на бира в парковете? Напротив - дори за тях е нормално. Поредната доза криво разбиране на културата. А ако във всеки парк има изградени нормални тоалетни ...повтарям тоалетни, а не тоалетна всичко ще е ОК.
весо888
на 01.08.2012 г.
По-лошото е селския манталитет да се ядат семки и да се плюе по земята. Всички паркове са заприличали на стадиони след футболен мач. Иначе всички се бият в гърдите, че са европейци. Не постоянно да се обвиняват служителите от Чистота , че не рият след нас, а и ние активно да се включим в опазването.
pan4ito74
на 01.08.2012 г.
Ама тука повечето се правите на много наранени душици,били ви нарушавали правата,било пак тормоз и какво ли още не!...А като отидете някъде в чужбина тия работи ги спазвате,нали?ЗАЩО???Защото там ви е страх от държавата а тука се мислите за по-големи от самата тая държава...Ай наздраве сега!!!
Rezon
на 01.08.2012 г.
Темата е много болезнена наистина. Ако бяхме хора с европейско поведение, нямаше да има такава забрана въобще. Да, ама не сме такива явно. Най-напред вземете да се поразходите по парковете и градините и после вече се сърдете на забраната.
ina_А
на 01.08.2012 г.
Евала! Тази забрана трябваше много отдавна да се въведе в изпълнение. Да, приятно е да си пиеш бирата на въздух, но защо в градинката? Има много заведения със собствени градинки. Щом искаш свежест, зеленина и студена бира, отиди в кварталната кръчма или кафе. И много моля спрете да говорите глупости, ами прочетете отново изказването на Маринов! Той не напада тези, които се облекчават на неподходящи места, а индивидите, злоупотребили с алкохол, които повръщат, където им падне!
Hunter ST
на 01.08.2012 г.
И сега, като предпочитам да пия една бира в градинката на спокойствие, вместо да се бутам със селяндурите натъпкан в някое смешно "заведение", на пластмасови маси на Главната, вече се водя за мизерник и наркоман :) Добра логика. В никой европейски град го няма това.
ikod
на 01.08.2012 г.
Продавам термусчета! Събират една бира и остава студена близо 2 часа ;)
vaskes
на 01.08.2012 г.
И сега като направят бирен фест на центъра-само фест :) :)
stevo
на 01.08.2012 г.
Интерсно ми е ако бирата е безалкохолна , дали ще глобяват? А също ако пиеш лимонада , пак ще ти се ходи по нужда .
zodia ROCK
на 01.08.2012 г.
Ако мотива е, че които пие бира опикава градинките и парковете, трябва да се забрани и пиенето на каквито и други течности. Не може то така да изпиеш половин литър вода в парка. Също така не трябва да се глобяват жени, защото те няма как да се скрият зад някоя лампа или дърво. Ако има глоби за пиене на бира, те трябва да бъдат наложени на хлапаците под 18 години и на магазините, които им я продават.
Rezon
на 01.08.2012 г.
Ха! Ами то да беше наистина бира!!! Да, ама не е бира, а неизвестно какво с добавен алкохол. Когато пътувах за контролата на Ботев с Банско за Велинград, всичките плантации за хмел бяха ликвидирани. Сами се сещайте от какво я правят тогава бирата. От някакъв внасян от Германия ерзац-изкуствен(но пък евтин!) хмел. Но на тинейджърите не им пука да се наливат с тези отпадъци. И с боклуците, така наречените енергийни напитки. Одобрявам изцяло тази забрана! Нека ефективно да се налагат глобите!
Nikolai Kalaidjiiski
на 01.08.2012 г.
и как по точно ще ме глобят???и ще докажат че бирата която стои до мен е моя и консумирам от нея???
Антон Джоглев
на 01.08.2012 г.
Е сега вече си е*а майката!Спомням си като студент в Свищов през далечната 1989 година си поръчвахме в заведенията "Малка" или "Голяма" ябълка.Сиреч чаша водка допълнена с газирана напитка ябълка."Войната срещу показното пиене на алкохол" малко ми прилича на горенето на вещици през средновековието.А това кое е по опасно:глътка бира в парка с приятели или битовия алкохолик който след две ракии пребива жена си трябва да го реши обществото!
Баш Майстора
на 01.08.2012 г.
Нали постоянно я гоните Европата, г-да общинари? Къде в друга държава човек може да отнесе глоба, ако изпие една-две бири в парка? Не ми пробутвайте глупостите с боклуците и "стомашното съдържание", защото ако осигурите кошчета и преносими тоалетни (тоест елементарният за един град инвентар), това няма да е проблем.
bisolnev
на 01.08.2012 г.
Ако всички бяхме културни нямаше да има такива забрани. Збраната хич даже не звучи нелепо.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!