

Родопски общини създадоха стратегия за икономическо развитие | ||||||
| ||||||
Четири родопски общини - Рудозем, Мадан, Неделино и Златоград, създадоха междуобщинска стратегия за развитие. Тя е насочена към подпомагане на социално - икономическото развитие на общините и има за цел да се насърчи заетостта чрез подобряване конкурентоспособността на идентифицирани общи приоритетни сектори, съобщи за радио "Фокус" - Смолян зам.-кметът на Златоград Венцислав Кутев. Той добави, че междуобщинската стратегия за четирите общини е подготвена по програма на Агенцията за заетост по заемно споразумение със Световната банка и получи абревиатурата „РуМаНеЗ". Стратегията е насочена към перспективни икономически дейности, способни да генерират осезателни приходи и заетост. Също така се предлагат иновативни проекти в сферата на дървообработването и мебелната промишленост, пасищното говедовъдство и алтернативния туризъм. Заместник-кметът допълни, че освен съответствие с природните и човешките ресурси, тези проекти са новаторски и повишават шанса си за успех в конкурентната среда за финансиране. Венцислав Кутев допълни, че основните условия за успех на стратегията са наличието на добри ресурси и реализуеми възможности за развитие в сферата на дървообработването и мебелната промишленост, екологично запазени ливади, мери и пасища са предпоставка за развитие на специфично животновъдство, насочено към екологични ниши на пазара, а неповторимият родопски фолклор и обичаи, в съчетание с привлекателността и екологичната съхраненост на Родопите, са предпоставки за развитие на алтернативни форми на туризъм в региона. На заключителното си заседание в Златоград наскоро, представители на четирите общини, работили по проекта за планиране на местното икономическо развитие в Рудозем, Мадан, Неделино и Златоград, представиха резултатите от проучванията си. Новооткрит сайт , както и CD, ще насочва потребителите към резултатите от тази междуобщинска стратегия, уточни Венцислав Кутев. Изработена е и Комуникационна стратегия, предвиждаща създаване на полезни партньорства на местно ниво при изработване на проекти за привличане на инвестиции от структурните фондове на ЕС. За целта се разработва маркетингова и рекламна стратегия на общините. |

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
