Асеновградският районен съд осъди подсъдимия Райчо Иванов на 11 месеца лишаване от свобода условно с 3 години изпитателен срок и глоба в размер на 1000 лв.
Той беше признат за виновен в това, че на 07.06.2013 г. в с. Тополово, обл. Пловдивска е извършил непристойни действия, грубо нарушаващи обществения ред и изразяващи явно неуважение към обществото /влачил е през цялото населено място, вързано за лек автомобил "Форд Ескорд" куче с неустановена порода/ и деянието по своето съдържание се отличава с изключителен цинизъм /заявил е пред свидетелите Николета А. и Георги К., че "кучето трябва да се мъчи"/ и с дързост /не е прекратил действията и ги е продължил след намесата на двамата свидетели и деянието е извършено в светлата част на денонощието/ - престъпление по чл. 325, ал. 2 от НК.
Подсъдимият Райчо Иванов беше признат за виновен и в това, че на 07.06.2013г. в с. Тополово, обл.Пловдивска, като е проявил жестокост към гръбначно животно - мъжко куче с неустановена порода и на 09.06.2013 г. му е причинил противозаконно смърт, като деянието е извършено с особена жестокост и на публично място - престъпление по чл. 325б, ал. 2, т. 2 и т. 3 от НК.
Делото се разгледа по процедурата на съкратеното съдебно следствие. Подсъдимият признава фактическите обстоятелства по повдигнатото му обвинение, поради което му е наложено по-ниско наказание. Присъдата подлежи на обжалване и протест в 15-дневен срок пред Пловдивски окръжен съд.
БГ правосъдие: Само условна присъда за Райчо, убил зверски кучето си!
© Нова ТВ








Тоувърн Макгроувър
на 19.09.2013 г.
Да,така е.Трябва приоритетно да гледаме на нашите си неволи и нещастия,но да не забравяме,че като хора не трябва да не оставаме безучастни към подобни събития,в знак на чиста солидарност.Да не забравяме,че и хора,от които сигурно и деца са го гледали или са могли да го видят това и биха се афектирали.Насред селото го е влачил,а се водим модерна европейска страна уж.Така както бихме помогнали на човек пострадал от катастрофа,станала пред очите ни,така би било добре,ако е възможно да се опитаме тая сцена с кучето да я спрем.Също при лова и риболова,тези неща се случват от няма как мисля(аз също съм риболовец),а не заради удоволствието,което се изпитва.Що се отнася до политиката,мафията и корупцията,коментарът е излишен.
Тоувърн Макгроувър
на 19.09.2013 г.
Не,аз го написах веднага следващото и не съм видял,че има отговор,съжалявам!
Livanov
на 18.09.2013 г.
Най -доброто на тази присъда е че няма да има вече причина разни лицемери да се обединяват под съмнителни казуси и съмнителни средства за масова информация да си пълнят страниците. Хубаво е също така че и горкият Райчо няма да бъде в центъра на медийните спекулации , а също така че българският съд постави жалон, някаква мярка около прилагането на този закон. Сега ще можем да сравняваме колко пари е глобата за прегазен човек на пешеходна пътека и проявено отношение към куче .А това че кучелюбците не са доволни, то си е постоянно състояние.
detonator
на 18.09.2013 г.
ех,разминал се е сравително леко и с ниска глоба.
Georgi Mitev
на 18.09.2013 г.
Сега си спомних случай, в който спорих с моя съученичка, според която животът на паячето има същата стойност като човешкия. Александър каза няколко добри коментара - правете си изводи!!!
Alexander Bukev
на 18.09.2013 г.
Николай, не си ме разбрал правилно - тоя селянин заслужава и бой, и затвор, но при условие, че в затвора го чакат Стависки, Местан, Доган, Станишев, Картофа, Домата, Дъската, Очите, Брадата.... и още един много дълъг списък хора, съсипали ЧОВЕШКИ съдби. А какво реално е станало знае само съда и Райчо - всичко останало са медийни глупости и фантазии на някакви кучкарки. Глобата е стабилна, условната присъда ще му седи на ухото и ще знае за друг път. Айде да не се правим ан по-католици от папата.
adita
на 18.09.2013 г.
какви ли не коментари се изписаха..... че убивайки прасе пак трябва да те затворят.....едно е да го убиеш, друго е да го влачиш през цялото село.............. и дайте сега щом е куче голяма работа..... щом е посегнал на куче, че му вдигало шум, да не дава Господ утре ще направи същото и с някое дете, че играело пред къщата му...... както казват хората- отгоре има някой който вижда всичко!!! Последната присъда ще е от него! Вярно животно е, но значи ли това, че трябва да се отнасят по този начин?! Разбирам да е ухапало някого и т.н. а то какво- просто му пречело и вдигало шум................ присъдата е просто смешна!!!
Тоувърн Макгроувър
на 18.09.2013 г.
Дори и да не налети на човек,хуманно ли е по принцип така да постъпва!?Не можах да разбера защо го е правил,пилците ли му е изяло или какво,но все пак това е животно,то не разбира какво върши.Ако е някакво опасно,тогава му тегли куршума и т'ва е.Защо е тая изродщина.Законът си е ясен.Нали за това е написан.Достатъчно бива заобикалян от определени лица...
Alexander Bukev
на 18.09.2013 г.
Николай - нарича се лицемерие. Когато посегне на човек, вече ще е съвсем друг сценарий и няма никаква база за сравнение! Когато същите въпросни "защитнички" почнат с такъв хъс да търсят сметка на истински изверги, които действат срещу хора, тогава ще почнем да мислим и животните. Както горе казах - аз живея в човешка страна, а не в кучешка, и ме интересуват човешките права - всички останали живи същества идват след това. П.П. Спортния риболов/лов не му е целта ядене - убиват или дори само раняват животното, пишат си го в протоколния лист и го хвърлят в гората. Ако е риба - откачат я от куката(нещо доста болезнено за нея) и я хвърлят обратно във водата. Обикновено умира от инфекция. Това си е общо взето чиста форма на садизъм според мен, но пък и не съм видял някой, който се занимава със спортен риболов да налита на хора, сеш се? :)
Тоувърн Макгроувър
на 18.09.2013 г.
Въпросът е принципен.Те животните се колят по предназначение,защото после ги ядеш.Тоя садист както се гаври с животно,утре болният му мозък може и на човек да го накара да налети.Трябва да се взимат някакви превантивни мерки.На малко ли изродщини сме се наслушали и начели-за серийни убийци,психопати и т.н!?Нима трябва да се толерира все по-голямото изтрещяване на народа,вместо да се намали!?
Alexander Bukev
на 18.09.2013 г.
Точно така - аз като съм колил прасе, значи утре ще заколя теб :D баси малоумията дето пишете :D
Bombayaro
на 18.09.2013 г.
не е малко наказанието ..
Stoik
на 18.09.2013 г.
ЧЕ ТЕ ПО-МАЛКО ДАВАТ НА ТЕЗИ КОИТО УБИВАТ ХОРА ПО ПЪТИЩАТА ДО КАТО КАРАТ ПИЯНИ ?!!!
Dragoslava Balova
на 18.09.2013 г.
Така е в България - тук делим постъпките на такива с хора и такива с кучета, хората не разбират, че ако някой е в състояние да мъчи беззащитно животно днес - утре ще нарани човек, ако е сигурен, че няма да го хванат. То като си боклук в понеделник - си боклук и в сряда.
nik604
на 18.09.2013 г.
голям праз... оревахте света за някъв дръглив пес...
Yohan Tsvetanov Nenkov
на 18.09.2013 г.
все едно е убил някое дете брат4е хд от мухата правите слон
fancooler
на 18.09.2013 г.
Превърнахме се в купчина скотове. Съдът само потвърждава правилото, че нищо добро не ги чака тези, които останат тук.
Alexander Bukev
на 18.09.2013 г.
Щом съдийката дето уж ревеше на историята за песа, го оправда, значи наистина цялата история куца и ще излезе супер забавно цялото нещо да е една измислица на жълтата преса и няколко побъркани кучезащитнички и много ще ви се смея :)
Martin Batinkov
на 18.09.2013 г.
Естествено,че само условна,за тоя в катуница дето уби хората циганинина не лежи в затвора,та някой за куче ще лежи,хайде стегнете се,НЕКА СЕ ПОГРИЖИМ ПЪРВО ЗА ХОРАТА,а ПОСЛЕ ЗА КУЧЕТАТА!
Ismo Hasanov
на 18.09.2013 г.
простакк с простака тиии дано те варжатт и тебее нъакоъ денн така зат нъакоъаа колаааа гатт мриснаааа ....
Stanislava Dimitrova 3
на 18.09.2013 г.
тои сащо е истинкси престапник и убиец- отнел е живот- това подлежи на наказание, а не всеки простак да прави каквото си пожелае, защото знае че няма да има никакви сериозни последствия.
Alexander Bukev
на 18.09.2013 г.
Айде стига с тва лицемерие - те убийците на хора и истинските престъпници ги пускат условно, а тоя селяндур да го лежи за някакъв пес...
И Тонев
на 18.09.2013 г.
как може това да се нарича ПРАВОСЪДИЕ, като няма никакво ПРАВИЛНО ОТСЪЖДАНЕ, а само някви интереси и подкупни съдии !!!!
paff40
на 18.09.2013 г.
То убийци на хора им дават условни, та за един помияр освен да те вкарат в зандана...
vidboy
на 18.09.2013 г.
Я се скрийте! Изяло на човека кокошките. Те не са ли живи същества. В българския традиционен бит, запазен още донякъде по селата, е традиция - куче посегне ли на другите домашни животни или на член от семейството, се убива. Обикновено се застрелва или бива удавено - знам немалко такива случаи, но без да се вдига много шум и без показност. Съгласен съм, че човекът е прекалил, но определено има и смекчаващи обстоятелства. Насилието не трябва да се толерира под никаква форма, обаче все пак хората стоят над животните! Особено домашните животни са селектирани (създадени) от Човека, за да му бъдат полезни, ако му вредят, нямат място до него. Нима обаче е отговорно да пуснеш на свобода куче, което е започнало да напада? Помоему нищо толкова жестоко няма в трепането на такива песове. По-добре е, отколкото да се разходват огромни суми пари за улавяне, изхранване, кастрация и т. н. лицемерия, особено когато огромен брой хора имат толкова много лични и социални проблеми. Стига глезотии!
Антон
на 18.09.2013 г.
Да не би да сте очаквали друго?Поне паричната глоба да беше по голяма.
miracle
на 18.09.2013 г.
Съдебната ни система отново доказа колко е "справедлива". То на какво правораздаване да се надяваме, след като пускат на свобода дори убийци на хора и наркобосове. Според мен спокойно можем да забравим, че в България има съд. Едва ли, ако подобно отвратително деяние беше извършено в нормална държава от ЕС, този идиот щеше да остане на свобода, но да не забравяме, че не живеем в нормална държава...
nevena_t
на 18.09.2013 г.
Кучетата никога не нападат стопаните си,сигурно и дома са го малтретирали клетото животно!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!