ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Зам.-кметът Райчев: Време е да помислим за кръстовища на две нива
Автор: Диана Бикова 13:30 / 05.02.2020Коментари (8)3768
© Plovdiv24.bg
Пламен Райчев е роден на 24 февруари 1971 г. в Лъки. Женен, с двама синове. По професия е икономист, завършил е Стопанската академия в Свищов и има втора магистратура от Аграрен университет – Пловдив. Бил е два мандата заместник-кмет по общинска собственост, строителство, европейски програми, екология и инвестиции в община Лъки, а между мандатите – председател на Общински съвет – Лъки. До 2019 г. е директор на Областно пътно управление – Пловдив. От 1 януари 2020 г. официално е зам.-кмет на Община Пловдив с ресор "Строителство и инвестиции“.

Към настоящия момент най-тежкият проблем е довършването на зоологическата градина, каза в интервю за Plovdiv24.bg Пламен Райчев. Този голям и амбициозен проект за съжаление не е намерил своето решение в последните години. Строителството на зоопарка е замразено от 4 г. В момента със заповед на кмета на общината е възложена пълна проверка на строителните дейности и финансова проверка. Райчев се надява в началото на месец март докладът ще бъде изготвен и предоставен на кмета. Амбицията е до края на годината зоологическата градина да бъде пусната в експлоатация.

Освен по този проект, през 2020 г. ще се работи и по няколко други важни обекта:

Строителният сезон ще бъде стартиран с Интегрирания воден проект, с двата клона в район "Северен“. Единият касае карето между булевардите "България“, "Дунав“, "Цар Борис III Обединител“ и "Васил Априлов“. В карето ще бъдат рехабилитирани около 40 улици. Пламен Райчев е възложил на фирмите, които са спечелили поръчката, да направят временна организация на движението, така че да не се причинява дискомфорт на гражданите.

"Тази част на проекта възлиза на 16.5 милиона лева. В нея са включени пълна подмяна на водопровода, на канализацията, сградните отклонения, възстановяване и рехабилитиране на настилката. Мислим и в посока и възстановяване на тротоарите и окабеляване за улично осветление“ - обясни зам.-кметът.

Другата част от Водния проект е за главния колектор по "Дунав“ - "Брезовска“, за който няколко пъти е обявявана процедура. Последното пазарно проучване е на стойност 24 милиона, а индикативната стойност за тази част от проекта по ОП "Околна среда“ е около 16 млн. В момента е възложено да се направи актуализация на проекта, тъй като, за да се извършат строително-ремонти работи, трябва да се намерят варианти за вместване в бюджета до 16 млн. Намеренията на градската администрация са в средата на март да се обяви обществена поръчка и, ако няма обжалвания, да се стартира и тази част от Водния проект.

Третият компонент е Пречиствателна станция за отпадни води, който е на стойност около 58 милиона лв. без ДДС. Там се очаква всеки момент да изтекат сроковете за обжалване, след което ще се сключи договор с избрания изпълнител.

В Пловдив има около 190 километра първостепенна и около 380 километра второстепенна водопроводна мрежа, посочи зам.-кметът Райчев. Община Пловдив и ВиК дружеството са в постоянен контакт за координирани действия. "С реализирането на проекта в северната част на града, след подмяната на водопроводната и канализационната мрежа, ще спаднат и загубите“ - обяснява той. Райчев посочи, че в южната част на Пловдив ВиК е бенефициент към ОП "Околна среда“ и там ще бъде реализиран друг голям проект. Очертава се в близките няколко години половината от водопроводната и канализационната мрежа да бъде обновена.

В бюджета за настоящата година са заделени около 6 милиона лева за ремонт на тротоари и улици. Тези пари ще бъдат насочени във всички райони пропорционално. Пламен Райчев е провел вече разговори с всички районни кметове, които са направили своите предложения. При подходящи метеорологични условия рехабилитацията може да започне още следващата седмица.

Там, където се правят ремонти на тротоарна или улична мрежа, ще се залагат тръби и за бъдещото развитие на осветителната система. Община Пловдив е кандидатствала пред Агенцията за енергийно развитие с проект за пълна подмяна на улично осветление в районите "Южен“ и "Централен“. Проектът е на стойност около 1.6 млн. и се предвижда пълна подмяна на осветителните тела, стълбовете, мрежата, таблата за управление. Зам.-кметът Райчев каза, че вероятно много общини ще кандидатстват за финансиране, но се надява пловдивският проект да бъде одобрен.

Основната част от строителната програма през годината ще е по ОП "Региони в растеж“, коментира зам.-кметът. Предвижда се построяване на две нови детски градини – в "Централен“ и "Южен“, реконструкция и изграждане на пътна мрежа в кв. "Гладно поле“, изграждане на защитени жилища на ул. "Владая“ в район "Източен“, саниране на пет жилищни блока. Общата стойност на изброените обекти е около 40 милиона. Тепърва предстои обявяването по Закона за обществените поръчки на някои от процедурите и реализирането на проекта.

Успоредно с преасфалтирането на вътрешнокварталните улици и основните булеварди ще се работи и по "развързване“ на движението в Пловдив. "Затова предложихме на колегите от Общинския съвет доста амбициозна инвестиционна програма чрез поемането на общински дълг, в която сме упоменали всички съоръжения, които трябва да бъдат изградени точно с тази цел – да бъдат довършени средните и вътрешните рингове и да разтоварим движението в града“ - каза Райчев.

Той изброи и конкретните обекти: подлез "Модър-Царевец“, нов мост над Марица, кръстовище на две нива до Водната палата, довършването на бул. "Северен“ и свързването му с Карловско шосе. "Много активно работим по тези проекти. В момента се актуализират част от тях, а за други ще бъдат обявени обществените поръчки, например за "Модър-Царевец“ заделихме в бюджета 1 милион“ - посочи зам.-кметът.

Райчев каза, че разтоварването на движението е възможно чрез съоръжения на две нива. "Мисля, че Пловдив го заслужава и вече е време по-смело да помислим за по-скъпоструващи проекти“ - смята той. Заради това и е поискано от Общинския съвет да одобри взимането на инвестиционен кредит.

Довършването на бул. "Северен“ е поставен под №1 в плановете на градската администрация за реализиране, каза Пламен Райчев. Той трябва да бъде продължен до ул. "Победа“ и да се направи развръзката към Карловско шосе (улица "Васил Левски"). Има одобрен технически проект, но след задълбочен анализ е установено, че в него има много чужда територия. Това предполага тежки отчуждителни процедури, което ще забави реализацията му във времето. Райчев е възложил да се направи актуализация, за да се засягат малко частни имоти и да се избегне тежката процедура по принудително отчуждаване.

Вече има идейна разработка и до месец се очаква да е готов проектът в техническа фаза. "От четири или пет имота в стария проект, вече сме оптимизирали проекта до един имот, който е на "Градски транспорт“ и мисля, че ще справим със задачата по по-бързото отчуждаване, така че да отпушим проекта и да започнем да работим. Но пак с условието, че Общинският съвет одобри инвестиционната програма за кредита. Индикативната стойност само на този обект е около 22 милиона и община Пловдив не може да си позволи да го направи с бюджетни средства“ - коментира зам.-кметът.

В програма максимум за мандата се планира още да се направи рехабилитация на Рогошко шосе и да се продължи работата по Околовръстното шосе, където община Пловдив ще си партнира с АПИ и МРРБ. "Нека не бъдем прекалени оптимисти, някои от нещата са в по-дългосрочна перспектива, защото това са сложни за изпълнение и разтеглени във времето проекти. Най-важното е да бъдат започнати, което ще допринесе и за самочувствието на хората“ - каза Пламен Райчев.

На въпрос как си представя Пловдив след 4 години, зам.-кметът каза: "Представям си по-развит град от гледна точка на транспортната инфраструктура. Поне няколко от кръстовищата на две нива да бъдат изградени, мостът на Марица да бъде изграден, за да развържем града, защото градът постоянно се разраства. Отделно от транспортната инфраструктура – изграждане на многофункционални зали към училищата, със санирани блокове, с добри междублокови пространства, с асфалтирани улици в по-голямата си част.“.

Цялото интервю със зам.-кмета Пламен Райчев гледайте в прикаченото видео.



Още по темата: общо новини по темата: 36
17.02.2020 »
12.02.2020 »
12.02.2020 »
11.02.2020 »
11.02.2020 »
11.02.2020 »
предишна страница [ 1/6 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
време е да помислите за данъци на курниците и премахване на ленти от автомобилите
0
 
 
Ами и аз доста се почудих защо не стартирахте (при реална работна ситуация) с такива кръстовища на "България"+"Северен"+"Рогошко"+"Адата", както и "колелото" на околовръстното и "Асеновградско" - там гарантирам, че въпреки сериозната обиколка на кръговото, задръстванията по околовръстното няма да престанат. Трябваше си директна естакада Пловдив - Асеновград!
+2
 
 
Добри приказки. Има нужда от такива кръстовища. Сточна гара - леш, панаира , леш, половината град, леш. Само не забивайте на околовръстното и Асеновград кръгово на едно ниво, че ще стане да си *** ******
0
 
 
Уважаеми господине елате вече в 21 ви век! Четете, интересувайте се! Модерните градове отдавна се отказаха от строежа на вътрешноградски мостове и магистрали, поне от 20-30 години. Подобни безумия не решават проблемите с трафика, а катастрофално ги увеличават. Разумно ограничаване на транзитното движение и успокояванео му, това е решението и за Половдив. В противен случай постепенно ще разрушим града ни за да има място за автомобилите!
+4
 
 
Г-н Райчев, с най-голямо удоволствие съм съгласен с Вашето мнение за нивата... ама дали да не оправим поне дупките преди това. PR-ката и зам. кмета днеска май са с на Дони розовите очила - булеварда с кратери, те злато виждат хахаха
+2
 
 
Две улици на кръст не може да се асвалтират и да изкарат 2 години без да се прекърпват наново, вие тръгнахте кръстовища на две нива да правите! СМЯХ! Пък и както напоследък разни малоумни, недоносени и комплексирани индивиди започнаха да шофират с по 130 км/ч в градски условия, ще започнат да излитат от тези кръстовища и ще има още повече жертви, невинни за жалост най-вече! Лек ден....
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Тенис от Пловдив и региона
Преасфалтират изцяло големите булеварди в Пловдив
Катастрофа затвори Околовръстното
Електронно таксуване в градския транспорт
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Одобрявате ли преместването на община Пловдив в нова сграда?
Не, сградата в центъра е знакова!
Да, в бившата сграда на БНБ в края на Главната!
Да, но само в нова и модерна сграда в центъра на Пловдив!
Да, но само ако се изгради нов административен център в Гладно поле!
Да, където и да е
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: