ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Задава се бум на строителството на хипермаркети и война между тях
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:18 / 27.08.2010Коментари (50)36755
© Plovdiv24.bg
Истинският бум на хранителни хипермаркети и търговски центрове в Пловдив тепърва предстои, научи репортер на Plovdiv24.bg.

Направихме проучване за състоянието на търговските центрове в града и какво предстои да бъде построено.

Градът е пренаситен от хипермаркети и търговски площи и прибавяйки новите, се очертава битката за пловдивския клиент да е жестока. Тя практически вече започна, подеха я от Кауфланд, под чиято шапка е и Лидл. От фирмата смятат да построят два хранителни магазина зад Първо РПУ в "Южен", на булевард "Македония". Самият булевард обаче все още не е довършен и не е предвиден в бюджета скоро. Това принуди Кауфланд и Лидл да инвестират близо 2 милиона евро, за да довършат булевард и по този начин да осигурят достъп до търговските си обекти.

Лидл се предвижда да изникне още на бул."Освобождение", бул."Пещерско шосе", ул."Копривщица".

Една от най-популярните, но и често компрометирана заради качеството което предлага, хранителна верига Билла ще разшири обектите си в борбата си за надмощие на пловдивския пазар с още един обект, който е предвиден в МОЛ "Марково тепе", но предвид огромните проблеми около строителството на търговския център, няма да е странно ако мястото бъде сменено.

Очаква се в Пловдив да стъпят и веригите Пени и Плюс.

Plovdiv24.bg се добра до пълния списък с обекти, които се намират в Пловдив, строят се или предстои да бъдат построени:

ТЪРГОВСКИ ЦЕНТРОВЕ:
1. ГРАНД - ул."Кап.Райчо"
2. МОЛ-Пловдив - бул."Свобода"
3. МОЛ-Марково тепе - бул."Руски" - в строеж
4. МОЛ-Галерия - ул."Радко Димитриев"
5. Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"
6. АЙНКАУФС-ЦЕНТЪР ПЛОВДИВ - бул."Найчо Цанов"- в проект

ВЕРИГИ МАГАЗИНИ:
1.БИЛЛА
- Бул."Македония"
- Бул."6-ти септември"
- Бул."Освобождение"
- Бул."Пещерско шосе"-в строеж
- МОЛ-Марково тепе - бул."Руски" - в строеж

2.КАУФЛАНД
- Бул."Освобождение"
- Ул."Брезовско шосе"
- Бул."Македония" - в проект

3.МЕТРО - бул."Санкт Петербург"

4.КАРФУР - МОЛ-Галерия - ул."Радко Димитриев"

5.ПИКАДИЛИ
- МОЛ-Пловдив
- Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"

6. САНИ
- ГРАНД- Ул."Кап.Райчо"
- Ул."Малеви скали"
- Ул."Порто лагос"
- Ул."Царевец
- Ул."Съединение"
- Кв."Прослав"

7.ЛЕКСИ - Бул."Пещерско шосе"

8.МЕГА МАРИНА
- Бул."Победа"
- Бул."Пещерско шосе"

9.ЛИДЛ
- Бул."Освобождение"-в строеж
- Бул."Пещерско шосе"-ул."Копривщица"- проект
- Бул."Пещерско шосе"- проект
- Бул."Македония"-в проект

10.ПЕНИ
- Бул."Освобождение"-в строеж

11.ПЛЮС - Бул."6-ти септември"-проект

12.БАУМАКС - Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"

13.БРИКОЛАЖ - Бул."6-ти септември"

14.ПРАКТИКЕР - бул."България"

15.АЛАТИ - бул."България"

16.ДОМКО - бул."България"

17.ТЕХНОПОЛИС
- Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"
- ул."Радко Димитриев"

18.ТЕХНОМАРКЕТ ЕВРОПА - ул."Радко Димитриев"

19.РИЛА - ул. Братя Бъкстон

20.ЮСК - ул. Недко Каблешков

21.МАРКИТА - ул."Карлъка"

22.ЕВРОЛЕНД

23.ЗОРА
- Бул."България"
- ул."Радко Димитриев"

24.АВТОРАЙ - бул."Васил Левски"

25.ДИЗМА
- Ул."Мостова"
- Бул."6-ти септември"

26.ДАЙХМАН - Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"

27.КУЗМОВ ЕЛЕКРОНИКС - ул . Митрополит Панарет

28.ДМ - Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"

29.ВИС ВИТАЛИС - Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"

30.СПОРТ ДЕПО - Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"

31.МАРТИНЕЛИ - Ритейл ПАРК - ул."Асеновградско шосе"

Реално войната на хипермаркетите започна с отварянто на Карфур в МОЛ "Галерия". Тогава се нагледахме на уникални промоции на плодове, зеленчуци и "айряни", тоест кисели млека. Този тип подход привлече предимно ромското население и отблъсна платежоспособните пловдивчани. Очаква се при засилената конкуренция и изводите от неуспешната кампания, войната за пловдивския клиент да се проведе далеч по-обмислено с реално занижаване на цените и адекватни промоции и рекламен маркетинг.


(с) ПОТВ


Още по темата: общо новини по темата: 16
21.12.2018 »
18.11.2017 »
11.07.2017 »
05.01.2011 »
04.01.2011 »
12.12.2010 »
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Колкото повече толкова повече,нищо, че заплатите са по 200лв. все пак е по добре отколкото нищо.Такива са ни управниците такъв ни е стандарта,такава ни е минималната работна заплата върху която чуждите инвеститори се стремят да реализират печалби.Да се надяваме, че нещата ще се подобрят ,все пак колкото е по голяма конкуренцията толкова предлагането е повече и цените са по ниски .Това ще осигури работа и за строителите поне за някои от тях защото не всеки може да се вреди да строи хипермаркет.Все пак да се надяваме на по добро - идва лято!
+1
 
 
Сергии, сергии ... пардон щандове, а кой ще произвежда това дето ще го продават там? А, да то ще идва внос. Ае да ги и "инвеститорите", барем едни дърводелски цех, или обущарница да бяха открили та да има полза някаква, а то лабиринти пълни с боклуци и даже цените навсякъде им са еднакви.
0
 
 
Нещото кръстено "Дойчман" и находящо се в Ритейл парка, всъщност се нарича "Дайхман".
+1
 
 
До колкото знам и Пикадили ще има във всеки квартал самоче по малки и другата сръбска верига "Темпо" пак на Пикадили - Темпо е огромен колкото Метро,такаче магазини бол само да има кой да влиза в тях.
+3
 
 
хората пара нямат те строят...или мощно пране на мангизи...
0
 
 
Бум на хипермаркети и търговски центрове ,но какъв процент от тях са в централната част на Пловдив-Грант,Мол-Марково тепе ,ако изобщо стане клон на Билла,Сани -това са 3 от 31 = по-малко 9,8 % ,а тук живее основната маса от населението на града.
+1
 
 
принципно погледнато, в това няма нищо лошо. но... за да бъде и в действителност така, не трябва само да откриват различни хипермаркети. необходими са и работни места за пловдивчани, за да имат те доходи, с които в определена степен да удовлетворяват потребностите си. това би трябвало да е първата крачка - разкриване на повече работни места, пък големите магазини от различно естество - после. съвсем друг въпрос е, че в даден момент ше се получи пренасищане.
+3
 
 
Предлаганите хранителни продукти в повечето супермаркети са едни и същи.Въпросът е с каква надценката ни ги предлагат! Между другото това е добре че толкова вериги са решили да инвестират в България и по-конкретно в Пловдив. Това говори добре за бъдещето на страната и града ни.
+2
 
 
Дааа!Бакалийките си отиват!Не може магазинчето да се издържа от продажба на вафли и цигари.Ще трябва да се научим да пазаруваме като Германците-веднъж седмично....
+3
 
 
Истинският бум на СУПЕРмаркети предстои, като хипермаркети могат да бъдат квалифицирани само Кауфленд и Карфур, а те са предостатъчно за град като Пловдив. Всички останали са по-големи или по-малки супермаркети - Сани, Била, Лекси, Пикадили, Лидл, Пени-маркет и Плюс, както и литовската Т-Маркет (в бившия ресторант Стадиона) са все СУПЕРмаркети. От тях Лекси, Лидл, Т-маркет и Пени-маркет са ДИСКАУНТЪРИ, т.е. позиционирани са в ниския ценови сегмент. Метро НЕ Е масов магазин, а за търговия на едро и в него достъпът е ограничен само до предприемачи. Съвсем друг е въпросът, че в България ограниченията трудно или въобще не се спазват. Отделно Метро отвориха втори магазин на околовръстното шосе - те не са нови на пазара и знаят много добре какво правят. Да не забравяме хипермаркета за детски и бебешки стоки Джъмбо. Всеки един от тези магазини си търси своята ниша и своя таргет-клиенти. Има такива пловдивчани, които харесват евтиното, има такива като мен, които търсят най-вече качеството на храните, вината и напитките, разнообразието (от пиле мляко) и дори ценят по-приятна обстановка за пазаруване. Като се има предвид, че пенсионерите, по-бедните и младите (примерно младо семейство с 2 деца) търсят евтиното, то съм сигурен, че дискаунтърите и хипермаркетите имат един отличен пазар. Да не забравяме, че в Пловдив пазаруват един път седмично или месечно цели градове, села и области като пловдивска пазарджишка, смолянска, хасковска и кърждалийска. Пловдив е ТЪРГОВСКО, ИКОНОМИЧЕСКО, КУЛТУРНО СРЕДИЩЕ (въпреки, че кметът ни е тъпак и селяндур). От супермаркетите за сега е закъсал единствено САНИ, и жалко, защото много ми допада. Който пазарува в Сани, не може да не е забелязал как са опразнени рафтовете, което говори, че магазинът не може да се издължи на доставчици. И е закъсал най-вероятно заради твърде бързо разрастване и/или инвестиции в глупави недвижими имоти като луксозен хотел в Асеновград например. Но всяко чудо за три дни - в пазарната икономика няма нищо вечно - едни си отиват, други идват. А бумът на супермаркети предстои, защото в кризата единствено оборотът на бързооборотните стоки не намаля или намаля незначително и доказа, че това е вече един стабилен и зрял пазар. И Карфур и И конкуренцията не е толкова между тях - Кауфленд и Лидл са от една група, Пени и Била също. Не - те са се прицелили в онези 40-50% (средно за страната над 70%) дял на малките квартални магазини, пазари и пазарчета за плодове, зеленчуци и цветя и домашни потреби. И ще ги унищожат както куцо пиле - домат или както джип гази полско фиатче. И на този фон е изключително глупава инвестицията на Община Пловдив в Четвъртък пазара, който до две-три години ще стои като паметник на общинарската глупост. Така както бившето кино Космос стои и се руши именно заради тъпи кметове и смехотворна, жалка общинска администрация. Защото се опитваха да го дадат на концесия на някой, който да построи кино, въпреки че в МОЛ Пловдив има такъв супер-модерен Мултиплекс, способен да задоволи половин милион души и вече предизвика фалит на едно от старите кина. И най-последния семкаджия-ром би извлякъл повече ползи за себе от бившето кино Космос, отколкото най-учения, възпитан и не знам какъв си пловдивски кмет или общински чиновник. Но това е друга тема. Не ги мислете супермаркетите, въобще не се притеснявайте за тях.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Спортен риболов
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
Лято 2024
Бум на коклюш в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: