"Щъркелите" все по-рядко ще се движат по улиците на Пловдив
Малките автобуси тип "щъркели" по-рядко ще се движат по улиците на Пловдив. Все пак това е възможно да се случи в почивните дни или когато трябва да се поеме курс на развален автобус.
Пускането на големи удобни автобуси в масовия транспорт се случва, след като превозвачите започнаха поетапно да подменят автопарка си от началото на годината, съобщиха за Plovdiv24.bg от ОП "Организация и контрол на транспорта". Почти половината от щъркелите са в депата и излизат оттам само при необходимост. Петко Ангелов пусна по един нов мерцедес евро 6 по 13-те линии, които обслужва с фирмите "Автобусни превози", "Меритранс" и "КЗТ Златанови". Другите транспортни компании "Автотранс 2000" и "Хеброс бус" също инвестират в нови екологични превозни средства.
Така по маршрутите в Пловдив постепенно започват да се движат прилични автобуси. 29-те градски линии в града се обслужват от 228 рейса по три договора, като най-старият е от 2016 г. и изтича през 2026 г. Единствено в него е заложено автобусите да са с екологичен клас евро 4. Следващото споразумение от 2018 г. изисква рейсовете да са евро 5, а последното - от 2021 г. - за евро 6.
Новият проблем сега са тесните за някои автобуси квартални улици. Такъв пример е 90-градусовият завой в кв. "Прослав" на ул. "Просвета" към ул. "Борис Петров" или ограничените по габарит "Богомил", "Петко Д. Петков" и "Кап. Райчо". Казусът евентуално ще се реши с нова транспортна схема, която се подготвя от ОП ОКТ, но не е ясно как ще се избегнат малките квартални улички.
Промените основно ще касаят линиите, които са затруднени от ремонтите в града. Освен това се предвижда рейсове да минават през пробива "Модър - Царевец", който се очаква скоро да бъде отворен за движение. Обсъжда се регламентирано преминаване на градска линия през моста на Адата, през който сега пътува само № 25. Разписанията пък ще бъдат оптимизирани.