

Предсрочно пускат за движение източното платно на Асеновградския надлез | ||||||
| ||||||
Ремонтът е предвиден в Програмата за управление на публичната техническа инфраструктура и се изпълнява със средства от облигационния заем. Основният ремонт на дългото 544 м съоръжение е възложен на „Мостстрой"АД, която фирма в срок от 30 месеца извършва инженеринг-проектиране и строителство на целия надлез. Строителните работи започнаха още в началото на януари тази година. До момента е ремонтирано източното платно, което е с ширина 12 метра с тротоари във вътрешната и външната част на платното. Преди започване на работата състоянието на надлеза бе лошо. Експертите отчетоха течове през всички фуги, около отводнителите, а на места дори през пътната плоча. Всички пластове на пътната настилка, а също бетона от пътната плоча бяха премахнати до здрава основа, отстранен бе и бетонът от тротоарите до достигане на здрав такъв. Важните за съоръжението 10 дилатационни фуги са почистени и монтирани нови - една сложна и трудоемка дейност, съобщиха от общинския пресцентър. След това са били поставени нови отводнители с по-голям диаметър и удължени тръби; полагане на армировка, свързване на стария и новия бетон със специални връзки за по-голяма сигурност. Усилващ пласт бетон е направен на основната пътна плоча, на тротоарния блок, както и нова хидроизолация по модерна френска технология. Асфалтовата настилка е от 6 см плътен асфалтобетон и 4 см специална смес (сплит мастик с модифициран битум) съгласно изискванията за високоинтензивно движение. Монтирани са нова еластична ограда и парапет. Преасфалтирани са двата подхода от страна Пловдив и от страна Асеновград с обща дължина над 400 м.Ремонтът ще продължи с работа по западното платно на съоръжението, ремонт на осветлението и ремонт по долното строене, което се очаква да започне до дни. При старта на ремонта на западното платно движението ще бъде пренасочено двупосочно в източното платно. До момента при ремонта на Асеновградския надлез са усвоени 2 520 000 лв.
|

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
