Читател на Plovdiv24.bg изпрати своята гледна точка по горещата тема за домашните кучета в Пловдив.
"Имам две кучета едри породи, големи душици и много послушни. Трябва да ги ваксинирам - добре, това е за тяхно здраве. Трябва да имам паспорт - добре, всеки трябва да има. Трябва да имат чип - добре, европейски стандарти.
Трябва да нося паспорта в мен, когато съм с кучетата - защо, нали има чип?
Трябва да чистя след кучетата - съгласен съм! Трябва да са на каишка - съгласен съм!
Искат да са с наморници - не съм съгласен, кучетата са добри. Ако на добро куче се сложи намордник, то се озлобява! Направиха клетки за кучета, за да ги пускаме да си играят - чудесно, подкрепям го, но като има повече от едно мъжко куче в клетката, става страшно (тоест, не са много използваеми).
Не мога да ходя по парковете с кучетата - защо? Нали плащам данъци, какъв е проблемът? Когато имаш добро куче, то ходи навсякъде, дори в градския транспорт. Когато имаш лошо куче - естествено, че няма да ходиш сред много хора. Това е до стопанина!
Защо аз да не мога да ходя в парка с кучето си (с повод), а уличните кучета се разхождат свободно? Те пренасят болести, защото се хранят с отпадъци и каквото намерят. А уличните котки, за които няма никакъв контрол и се размножават като зайци? При тях има още повече болести.
Нали сме европейци! В Европа хората могат да ходят навсякъде с кучетата си. В Холандия дори е разрешено да се ходи по заведения и молове. И ако някой ги изгони се счита за дискриминация и има сериозни санкции за търговския обект. И естествено отбелязвам, че ако имаш лошо куче, няма да отидеш дори в парка, камоли на заведение.
И двете ми кучета са едри породи, рядка порода в България. И са голяма атракция сред хората. Децата им се радват. А когато някое дете дойде да поздрави кучетата, кучетата дават лапи и си играят с децата.
Та с две думи - не виждам причина да плащам данък, ако не мога да ходя в парка с кучето си!
Очаквайте много скоро протести на собствениците с кучета. Отново подчертавам - аз съм за разхождане с каишка! Против наморници за дружелюбни кучета! Против забраната за домашни кучета в парковете!
Намалете данъка, за да съберете повече данъци. Елементарно!
Направете реален регистър на кучетата и техните собственици! При инцидент стопаните да си носят отговорност и да задължат стопанина проблемното куче да е с намордник.
При самопреценка на стопаните, инциденти няма да има! Оборудвайте и полиция или общинска охрана с четци за чипове", написа до редакцията нашият читател.
Plovdiv24.bg се свърза с Общинския инспекторат, който се занимава с контрола над домашните кучета. Шефът на Инспектората Ангел Славов бе категоричен, че изискванията са по наредбите на Община Пловдив и призова пловдивчани, имащи въпроси по въпроса, да се обръщат към Инспектората.
Що се отнася до четеца на чипове, Славов коментира, че идеята е добра и може да се обсъди в бъдеще.
Телефоните за сигнали в Пловдивския общински инспекторат са: 032 625 650, 625 660, 633 323.








z13
на 16.01.2017 г.
Няма как да знаем че кучето е добро - още по малко стопанина. Виждал съм богати хора с злобни кучета както и бедни със страхотни и добри - всичко си опира до човека. Понякога животните са много по добри от нас, за мен лично да отгледаш правилно голямо куче в града е много трудно
Nataliq Vilmosh
на 29.03.2016 г.
Защо да са нахални хората питам и аз. Собствениците на кучета си плащат данъка, ваксинират и чипират и обезпаразитяват животните и в замяна какво получават - две алеи по средата на главния билевард та по-лесно да блъснат не дай си боже животинчето. Ок не на всеки е приятно около него да щъкат четириноги съгласна съм, но защо да няма площадки за кучета така, както никнат и за хлапетата. И без друго половината седят празни, спокойно може да се направят и малко за кучета. Да не говорим, че България е с едни от най-абсурдните закони относно разхождането на кучета. В цял свят кучета и други домашни любимци (разбира се обезпаразитени и ваксинирани) имат свободен достъп до паркове, магазини, обществен транспорт и то дори без да са водачи, а тук дори кучета-водачи не се допускат, което е повече от абсурдно. Не виждам с какво и на кого (освен на мразещите животните) биха пречили нашите четириноги верни приятели ако имат свободен достъп навсякъде като в нормална европейска държава.
toranaga
на 28.03.2016 г.
Щом законите са еднакъви за добри и лоши хора, защо да са различни за добри и лоши кучета??? Кучетата и котките общо пренасят върху човека над 70 болести и паразити. Защо да ги искам в парка? Нали и аз плащам данъци? Нали уж сме с еднакви права?
Villiger 69420
на 28.03.2016 г.
Не знам, за мен по-голям проблем са хората в парковете: наркомани, невъзпитани наглеци, наглеци, нагли майки, педофили, пияници. Или за повечето хора лайна, бутилки или кенчета бира, фасове, спринцовки и памперси с лайна са различни работи? Зашото за мен всичките тези и много други са под един критерии "нямат място в парк!" И какво като кучето, което е с кайшка, ще излае или изръмжи? Наркомана няма ли да направи същото? А наглеците няма ли да направят същото или по- лошо? Кучета, нагли задници? Предпочитам кучешко лайно в парка, отколкото другите неща изброени от мен.
Tanya Katcharova
на 28.03.2016 г.
Говорите глупости.У нас непрекъснато се натъкваме както на кучешки,така и на чавешки изпражнения.А на тези едри кучета дали може да устои дамата която ги притежават.Били добри.Така казват и за децата убийци,които нападат съучениците си.Щом са добри,живейте си у вас с тях.
mclaren
на 28.03.2016 г.
Човека е абсолютно прав, но като чета коментарите не виждам светлина в тунела. Който обича животните се изказва положително, който ги мрази /обикновено мрази и себе си, но това е друга тема / е против тях, без да анализира варианти при които да е разрешена разходката им. Принципа на Сталин - " Има куче - има проблем, няма куче - няма проблем !" С това мислене няма скоро да станем истински европейци...ПРАВИЛА И ГЛОБИ..това е.. За намордника съм съгласен, че стресира кучето...и като има каишка, защо е необходим ?
Joro Bekama
на 28.03.2016 г.
Котките о болести ?Те са по-чисти от повечето хора.Вместо да мрънкате,че те се множат,ами циганите?Да кастрират тях,а не котките!
Vania Petkov
на 28.03.2016 г.
Да , правилно , кучетата трябва да са вързани , защото понякога и най - доброто куче може да атакува , всеки собственик трябва да почисти след кучето си , но да плаща данък , защо ? Пътен данък за кучета ? Не съм информирана , дали в някоя друга държава се плаща такъв . Аз живея във Флорида такъв данък не съществува . Да , има изисквания , които собствениците на кучета трябва да спазват , има и паркове за кучета където може да тича свободно ,но също може да се разхождаш с него в много други паркове .
Eli Ivanova 4
на 28.03.2016 г.
В Лондон съм и тук кучетата се возят в автобусите в метрото Парковете са пълни с домашни любимци но никьде няма да видите кучешки изпражнения за разлика от бг Хората имат закони и ги спазват а глобите са доста солени
Petya Dimova 1
на 28.03.2016 г.
Е от къде бее хора цялата тази злоба...сигурно всички вие си хвърляте боклуците по улиците...през прозорците на колите..и после омате куража да говорите за респект и уважение към децата и природата...и ако възпитавате децата си няма да ги е страх от кучетата...просто прочетете тези коментари-аз съм ижасена-това ли е градът ни- от къде това лицемерие и омраза
Rumiana Stoianova 1
на 28.03.2016 г.
Направете си паркове само за кучкари и там се разхождайте.
s2000
на 27.03.2016 г.
"Защо не мога да ходя по парковете с кучетата си? Нали плащам данъци?" Защото ти може да си примерен гражданин, но 90 % от хората с кучета НЕ чистят л@йната им след тях и ние не искаме Пловдив да се превръща в кучешка тоалетна.
Viktor Gabrovski
на 27.03.2016 г.
Защо да са нахални хората
Volga Rainova
на 27.03.2016 г.
много сте нахални кучкарите
Veselin Danev 1
на 27.03.2016 г.
Когато започнете да спазвате Наредбата на общината, тогава се жалвайте!!! Омръзна ми да се разправям със собственици на кучета, които са толкова нагли, че ги карат да си вършат работата, там където играят децата ни - на детската площадка!
Speaker
на 27.03.2016 г.
Веднага отговарям на господина, пуснал писмото до Пловдив24: Кучето си е животно, не знаеш и не можеш да предположиш какво мисли и как ще реагира при среща с друго куче/човек. Колкото и добри душици да са, не знаеш кога ще нападнат чужд човек. Ами ако нападне и нахапе дете или бебе? Тогава какво правим. Друго - НИТО веднъж не съм видял собственик да чисти лайната на кучето си! АМА НИТО ВЕДНЪЖ!!! Когато заваля снега тази зима, всяка сутрин трябваше да газя през кучешки лайна и снежната пътека, докато отивам на работа. По парковете НЯМА дърво и храст, които не са препикани от домашните ви любимци! Много искам да видя как някой собственик на домашен любимец едра или ситна порода сере по средата на парка? Или сере пред входа, в който живее!?
daniplovdiv
на 27.03.2016 г.
Имам куче голяма порода,но не го водя по парковете,защото те са за децата!Относно бездомните котки и кучета е време да се вземат крути мерки,защото котките вече са хиляди и са навсякъде!Тях никой не ги ваксинира и обезпаразитява и това е много опасно за хората!
двк
на 27.03.2016 г.
Разбирам те приятелю,че се гордееш с кучетата си и искаш да ги покажеш на хората, но си има определени места за тях и те са категорични: по далеч от хората,особено от децата. Може да им поддържаме и добра хигиена, но въпреки това носят болести.Да те открехна ако не знаеш. А на колегите които по-долу пишат за правата на кучетата и собствениците им в Европа ще спомена,че те говориха за правата и на бежанците, ама сега го ядат....
Иван Петров 55
на 27.03.2016 г.
Не ви разбирам вас кучкарите! Уж обичате животните и тн, а сте ги затворили в панелките! Като искате животни- на село на двора им е мястото, градовете са за хората! По тази логика, аз, понеже си плащам данъците, защо да не си гледам две прасета на терасата, или да пусна 5 кокошки в мазето- хем домашен любимец, хем яйчица, какъв е проблема?!
karlos
на 27.03.2016 г.
Кучетата само на екирисажа те разнасят само зарази като видя куче и полудявам
Bo Dishlyanov 1
на 27.03.2016 г.
Защото са за хора-точка.
Boqn Prodanov
на 27.03.2016 г.
ако кучето ти е на каишка, чистиш след него и го държиш настрана от другите хора тогава нямаш проблем.
Georgi Spasov 4
на 27.03.2016 г.
Децата над всичко.....
Петър Кехайов 1
на 27.03.2016 г.
Хора с кучета масово ползват велоалеите за разходка на домашни любимци справка бул Македония
Ринета Калчишкова
на 27.03.2016 г.
Толкова сте смешни. Щом не обичате животни незнам как обичате хора ....
Голфаровото Гоче
на 27.03.2016 г.
Аз съм коткар и на колегите болни като мен от зоофилия им казвам; щото не си чистите лайната! Под терасата имам към декар треволяк и сутрин много рано не можеш да се разминеш от кучкари изкарали любимците си да се изсерат. Това е истината. Нека всички колеги обичащи кучета да носят задължително в ръка или в ПРОЗРАЧНА торбичка лопатка и метличка и да си почистват. И една безплатна идея; вместо по градинките си разхождайте стоката по велоалеЙте и новите пешеходни кво беше...тротоари.
Доника Тодорова 1
на 27.03.2016 г.
Защото всички тези от общината са абсолютно малоумни същества, в никоя европейска държава това не е забранено, нормалните хора си влизат в метро, магазини, заведения и почти на всякъде с кучетата, но само идиоти работят в тази община и това е !
Георги Жайгаров 2
на 27.03.2016 г.
Кучетата не са виновни. Ограниченията са заради част от стопаните им, които са същинските помияри!
а 1912
на 27.03.2016 г.
Щото не си чистите лайната. За това!
Радостин Рашков
на 27.03.2016 г.
Защото децата са по- важни от кучетата
Иван Недев 1
на 27.03.2016 г.
Мисля, че ако има правила, и ако те се спазват няма да има проблем!
Lilqna Nikolova
на 27.03.2016 г.
за6тото парковете са за децата,не за помиярите ви
Valentina Ilieva 3
на 27.03.2016 г.
защото не си чистите след кучетата
Icy
на 27.03.2016 г.
До тези, които се притесняват че кучетата ще изплашат децата или ще им падне пердето и ще напарят нещо непредвидимо - ПЪРВО, ЧОВЕКА ВИ КАЗВА ЧЕ ЩЕ ГИ ВОДИ НА ПОВОД. ВТОРО - Абе защо не протестирате за това че града е пълен с бездомни песове, които биват хващани, кастрирани и пускани с оправданието "Ми те са кастрирани". Устите им затворени ли са и те не са ли по-опасни за децата ви? ТРЕТО - научете децата си да не ходят и да искат да пипат чужди кучета. Много се извинявам, но моят котарак, които е много добър и гальовен, ама дере, когато у дома дойде непознат за него човек и веднага се спусне да го гали. Имате се за големи граждани и европейци, а не можете да научите децата си на елементарни неща. Напълно подкрепям човека, трябва да има зоополиция, да следи дали кучетата се водят на повод и да има санкции за нарушителите. А не да страдат изрядните заради недобросъвестни и немарливи собственици на кучета.
голяма гад
на 27.03.2016 г.
Кучето е куче и дали е обезпаразитено или не няма значение, то трябва да се разхожда там където е позволено. Колкото до факта, че бездомните кучета се разхождат където си искат и серат и пикаят където си искат, вината е на общината, не е ли така ?? Щом в парковете е забранено за домашните кучета, това трябва да е забранено и за бездомните кучета !!! Но след като за домашното куче отговаря неговият собственик, за бездомните трябва да отговарят тези фондации които си "пълнят гушките" като използват животните за своите цели............време е и "Ако" или "еко"активистите да понесат някаква отговорност.....
Borislava Kaleva
на 27.03.2016 г.
Аз пък се сещам , как се разхождам с кучетата покрай една заградена детска площадка и как всички си вадят децата на тоалетна отвън ,но никой не си чисти.
Eli Pencheva 7
на 27.03.2016 г.
Всеки казва,че кучето му е добро...Точно такова добро куче подгони едната ми дъщеря без причина. Защо,защото на собственика му е по удобно да си го разхожда без каишка и без намордник. Ами моята дъщеря ли да взема да вържа с каишка. Вържете си кучетата и им сложете наморници не сте на село или ползвайте заградените площи,не сме длъжни да се пазим от кучетата ви и да внимаваме къде стъпваме за да не настъпим някое лайно, което аджеба ви мързи да си го почистите.
Maria Dinkova
на 27.03.2016 г.
А кой чисти след уличните кучета, които свободно си влизат в парковете?
Suvorov
на 27.03.2016 г.
Като собственик на три кучета - не подкрепям. Повечето причини вече са изброени, но аз не желая да заобикалям озлобени питбули, които досега са висяли захапали клон от дърво и бито с пръчка. Щото децата си играят по тези площи и никой не може да ме убеди, че селяндурите чистят след кучетата им.
Diana Georgieva
на 27.03.2016 г.
Защо ли??? Може кучетата да са ;умни;-но стопаните им? Кажете ми колко от хората които притежават кучета чистят след тях? Аз поне не съм видяла. Видях че на главната улица близо до копчетата на една ;дама; кучето се изака на улицата и тя най-невъзмутимо си продължи .
Zatie Aliman 1
на 27.03.2016 г.
защото не всички стопани чистят след кучетата си, защото не всички си ги държат с каишки, на какво ли не сме се наглеждали по парковете, нищо против тях, но не всички са добросъвестни
Nadejda Stoianova 1
на 27.03.2016 г.
За мен всички Вие притежатели на животни сте псевдо любители. Как може да обичаш животното и в същото време да го затвориш вкъщи, да го разхождаш на каишка и подобни гадости, които извършвате с тези животни, задоволявайки собствените си нужди от , незнам какви подбуди????По принцип и хората са всички добри, но виждама какво става в определени ситуации. Кой гарантира това добро куче, какво ще направи в определена ситуация...
Дебил
на 27.03.2016 г.
Горкия, взел си рядка порода куче и не може да привлича внимание в парка заради тези забрани, направо да го съжали човек.
Митко Масарлиев
на 27.03.2016 г.
Защото твоето куче може да е добро и да скочи да си играе с моето дете което е на половина на кучето. А моето дете не знае каква душица е твоето куче и ще го травмира за цял живот.
zodia ROCK
на 27.03.2016 г.
Мога да отговоря на господина така: "Уважаеми господине, не можете да ходите в парковете с кучетата си, заради многобройните други кучкари, които се държат варварски в парковете, заради смятащите се за човеци, които не почистват след кучетата си, които разкарват агресивните си кучета в паркове. Не може в парка именно заради тези, които нямат реална преценка за качествата и най-вече недостатъците на питомниците си. Съжалявам, че е така, но при нас в българско изрядните винаги страдат заради нарушителите. При нас проблемите се решават със забрани, а не с контрол и наказания.
grozdomicin
на 27.03.2016 г.
Плащам данъци защо да не гледам прасе в блока или да го разхождам в парка ЗАЩО питам.То е културно не лае хапе само като изкарам нож и т,н
Слави Генов
на 27.03.2016 г.
Аз съм против тези задължения и ограничения
Слави Генов
на 27.03.2016 г.
Ааа сетих се за малките оградени приличащи на затвор кучешки полянки из градът
Слави Генов
на 27.03.2016 г.
Да защо нали си плащаме данък за кучетата всяка година. Ами.... Да спираме тогава
Марияна Кадьнкова 1
на 27.03.2016 г.
Като собственик на куче съм напълно съгласна с теб.
thehuge
на 27.03.2016 г.
Не можеш да ходиш по парковете с кучета, защото кучетата са животни и не винаги поведението им е предвидимо. Може през повечето време да са душички и само веднъж да им падне пердето и някой да пострада и то лошо. Така че бъди така добър да не мислиш само за себе си, а и за хората сред които живеш.
Gloria
на 27.03.2016 г.
И аз подкрепям!
Мирослав Ханджиев
на 27.03.2016 г.
щото не си си на село
канар -57
на 27.03.2016 г.
не съм съгласен който иска куче къща на село.
миро666666
на 27.03.2016 г.
подкрепям те
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!